**Capsunele de mai-iunie 2007 (133)**
Raspunsuri - Pagina 24
ckristina spune:
am primit un mail "esti parinte inteligent sau bun" si l pun aici; daca este prea lung imi spuneti,il sterg si l pun pe mailul comun
P#259;rin#355;i str#259;luci#355;i, profesori fascinan#355;i
- Augusto Cury
Genera#355;ia actual#259; de p#259;rin#355;i a vrut cumva s#259; compenseze lipsurile copil#259;riei lor #351;i a încercat s#259; dea copiilor ce aveau mai bun: cele mai frumoase juc#259;rii, haine, plimb#259;ri, #351;coli, televizor #351;i calculator. Al#355;ii le-au umplut timpul copiilor cu multe activit#259;#355;i educative ca înv#259;#355;area limbilor str#259;ine, informatic#259;, muzic#259;. Inten#355;ia este excelent#259;, îns#259; p#259;rin#355;ii nu au în#355;eles c#259; televizorul, juc#259;riile cump#259;rate, internetul #351;i excesul de activit#259;#355;i blocheaz#259; copil#259;ria, în care copilul are nevoie s#259; inventeze, s#259; înfrunte riscuri, s#259; sufere decep#355;ii, s#259; aib#259; timp de joac#259; #351;i s#259; se bucure de via#355;#259;.
Acest lucru se întâmpl#259; pentru c#259; inteligen#355;a lor a fost blocat#259;, noi ne-am transformat în ma#351;ini de muncit iar pe ei îi transform#259;m în ma#351;ini de înv#259;#355;at.
1. Blocarea inteligen#355;ei
Sistemul educa#355;ional actual aduce foarte mult#259; informa#355;ie, de cele mai multe ori inutil#259;. Copiii #351;i tinerii înva#355;#259; cum s#259; opereze cu fapte logice, dar nu #351;tiu cum s#259; abordeze e#351;ecurile. Înva#355;#259; s#259; rezolve probleme de matematic#259;, dar nu #351;tiu s#259;-#351;i rezolve conflictele existen#355;iale. Sunt antrena#355;i s#259; fac#259; calcule f#259;r#259; s#259; gre#351;easc#259;, dar via#355;a este plin#259; de contradic#355;ii #351;i probleme care nu pot fi calculate. Acest lucru se întâmpl#259; pentru c#259; inteligen#355;a lor a fost blocat#259;, noi ne-am transformat în ma#351;ini de muncit iar pe ei îi transform#259;m în ma#351;ini de înv#259;#355;at.
2. Utilizarea gre#351;it#259; a func#355;iilor memoriei
Prin sistemul educa#355;ional actual memoria copiilor este transformat#259; într-un depozit de informa#355;ie inutil#259;, iar excesul acesteia blocheaz#259; inteligen#355;a copiilor #351;i bucuria lor de a tr#259;i. Cea mai mare parte a informa#355;iilor pe care le acumul#259;m nu vor fi folosite niciodat#259;. Num#259;rul actual de #351;coli este mai mare decât în orice alt#259; epoc#259;, îns#259; acestea nu produc persoane care gândesc, #351;i nu e de mirare c#259; elevii au pierdut pl#259;cerea de a înv#259;#355;a.
Pe de alt#259; parte, mediile de informare îi seduc cu stimuli rapizi, gata prepara#355;i, care îi transport#259; pe tineri, f#259;r#259; ca ei s#259; fac#259; vreun efort, în mijlocul diverselor aventuri - sportive, de r#259;zboi, politice sau sentimentale. Bombardamentul acesta de stimuli care vin prin televiziune #351;i internet ac#355;ioneaz#259; asupra subcon#351;tientului, m#259;rindu-le nevoia de pl#259;ceri în via#355;a real#259;. Astfel în timp ei nu mai g#259;sesc pl#259;cere în micii stimuli ai rutinei zilnice #351;i vor c#259;uta stimuli tot mai puternici, trebuind s#259; fac#259; foarte multe lucruri pentru a avea pu#355;in#259; pl#259;cere. Toate acestea genereaz#259; personalit#259;#355;i fluctuante, instabile #351;i nemul#355;umite.
3. Inform#259;m #351;i nu form#259;m
Noi nu îi form#259;m pe tineri, ci doar îi inform#259;m. Ei cunosc tot mai mult despre lumea în care se afl#259;, dar nu #351;tiu mai nimic despre lumea lor interioar#259;. Educa#355;ia este tot mai lipsit#259; de ingredientul emo#355;ional #351;i produce tineri care rareori #351;tiu s#259; î#351;i cear#259; iertare, s#259; î#351;i recunoasc#259; limitele sau s#259; se pun#259; în locul celorlal#355;i.
Care este rezultatul?
O genera#355;ie de copii #351;i tineri mai bolnav#259; psihic decât oricare alta din istoria umanit#259;#355;ii: copii depresivi, preadolescen#355;i #351;i adolescen#355;i care dezvolt#259; obsesii, sindroame de panic#259;, timiditate, fobii sau agresivitate. În plus, tot mai mul#355;i dintre ei caut#259; pl#259;cerea de moment în consumul de tutun, alcool #351;i droguri.
CE ESTE DE F#258;CUT?
Dr. Augusto Cury ne spune c#259; în ziua de azi nu ajunge s#259; fim p#259;rin#355;i buni, ci trebuie s#259; devenim p#259;rin#355;i inteligen#355;i. Pentru aceasta ne vorbe#351;te despre #351;apte deprinderi ale "p#259;rin#355;ilor buni" #351;i cum trebuie transformate ele de c#259;tre "p#259;rin#355;ii inteligen#355;i". Iat#259; prima dintre ele:
. P#259;rin#355;ii buni dau cadouri, p#259;rin#355;ii inteligen#355;i d#259;ruiesc propria lor fiin#355;#259;
P#259;rin#355;ii buni au grij#259; s#259; satisfac#259;, în m#259;sura posibilit#259;#355;ilor lor economice, dorin#355;ele copiilor lor. Fac petreceri pentru anivers#259;ri, le cump#259;r#259; pantofi, haine, produse electronice, organizeaz#259; excursii.
P#259;rin#355;ii inteligen#355;i dau copiilor ceva incomparabil mai valoros. Ceva ce nu se poate cump#259;ra cu to#355;i banii din lume: fiin#355;a lor, povestea vie#355;ii lor, experien#355;ele lor, lacrimile lor, timpul lor.
P#259;rin#355;ii care le fac în permanen#355;#259; daruri copiilor lor sunt p#259;stra#355;i în amintire doar pentru un moment. P#259;rin#355;ii care se preocup#259; s#259; le d#259;ruiasc#259; copiilor exemple #351;i povestiri din via#355;a lor r#259;mân de neuitat.
. P#259;rin#355;ii buni alimenteaz#259; corpul, p#259;rin#355;ii inteligen#355;i alimenteaz#259; personalitatea
Ast#259;zi, p#259;rin#355;ii buni cresc copii zbuciuma#355;i, înstr#259;ina#355;i, autoritari #351;i angoasa#355;i, pentru c#259; societatea s-a transformat într-o fabric#259; de stres. P#259;rin#355;ii care nu-#351;i înva#355;#259; copiii s#259; aib#259; o viziune critic#259; asupra publicit#259;#355;ii, a emisiunilor de televiziune #351;i a discrimin#259;rii sociale îi transform#259; într-o prad#259; u#351;oar#259; pentru sistemul acaparator. Pentru acest sistem, copilul vostru nu este o fiin#355;#259; uman#259;, ci un consumator. Preg#259;ti#355;i copilul pentru " a fi", c#259;ci lumea îl va preg#259;ti pentru " a avea".
Ajuta#355;i-v#259; copiii s#259; nu fie sclavii problemelor lor. Alimenta#355;i amfiteatrul gândurilor #351;i teritoriul emo#355;iilor cu curaj #351;i îndr#259;zneal#259;. Nu le accepta#355;i timiditatea #351;i nesiguran#355;a. Dac#259; problemele se pot rezolva, vor fi rezolvate, iar dac#259; nu, trebuie s#259; ne accept#259;m limitele.
. P#259;rin#355;ii buni corecteaz#259; gre#351;elile, p#259;rin#355;ii inteligen#355;i î#351;i înva#355;#259; copiii cum s#259; gândeasc#259;
Vechile corec#355;ii #351;i binecunoscutele predici nu mai func#355;ioneaz#259;. Când deschide#355;i gura s#259; repeta#355;i acela#351;i lucru, declan#351;a#355;i un resort din subcon#351;tient care deschide anumite arhive ale memoriei, ce con#355;in critici mai vechi. 99% din criticile #351;i corec#355;iile p#259;rin#355;ilor sunt inutile în influen#355;area personalit#259;#355;ii tinerilor.
A-#355;i surprinde copilul înseamn#259; a spune lucruri la care ei nu se a#351;teapt#259;. De exemplu: copilul a ridicat glasul la voi. Se a#351;teapt#259; s#259; #355;ipa#355;i #351;i s#259;-l pedepsi#355;i. Dar pute#355;i începe prin a t#259;cea #351;i a v#259; relaxa, apoi pute#355;i spune:"Nu m#259; a#351;teptam s#259; m#259; superi în felul acesta. În ciuda durerii pe care mi-ai provocat-o, eu te iubesc #351;i te respect mult". Apoi copilul trebuie l#259;sat s#259; se gândeasc#259;.
P#259;rin#355;ii buni spun: " Gre#351;e#351;ti"; p#259;rin#355;ii inteligen#355;i spun: "Ce p#259;rere ai despre comportamentul t#259;u?" "Gânde#351;te înainte s#259; reac#355;ionezi"
. P#259;rin#355;ii buni î#351;i preg#259;tesc copiii pentru aplauze, p#259;rin#355;ii inteligen#355;i î#351;i preg#259;tesc copiii pentru e#351;ecuri
P#259;rin#355;ii buni educ#259; inteligen#355;a copiilor lor, p#259;rin#355;ii inteligen#355;i le educ#259; sensibilitatea. Stimula#355;i-i pe copii s#259; aib#259; obiective, s#259; caute succesul în studiu, în munc#259;, în rela#355;iile sociale, dar nu v#259; opri#355;i aici. Ajuta#355;i-i s#259; nu le fie team#259; de insuccese. Nu exist#259; podium f#259;r#259; înfrângeri. Mul#355;i nu str#259;lucesc în munca lor pentru c#259; au renun#355;at în fa#355;a primelor obstacole, pentru c#259; nu au avut r#259;bdare s#259; suporte un "nu", pentru c#259; nu au avut îndr#259;zneala de a înfrunta unele critici, nici umilin#355;a de a-#351;i recunoa#351;te gre#351;eala.
Perseveren#355;a este la fel de important#259; ca #351;i capacit#259;#355;ile intelectuale. Pentru p#259;rin#355;ii inteligen#355;i, a avea succes nu înseamn#259; a avea o via#355;#259; f#259;r#259; gre#351;eli. De aceea sunt în stare s#259; spun#259; copiilor lor: "Am gre#351;it", "Scuz#259;-m#259;", "Am nevoie de tine". P#259;rin#355;ii care nu-#351;i cer scuze nu-#351;i vor înv#259;#355;a copiii cum s#259; abordeze arogan#355;a.
. P#259;rin#355;ii buni vorbesc, p#259;rin#355;ii inteligen#355;i dialogheaz#259; ca ni#351;te prieteni
A sta de vorb#259; înseamn#259; a vorbi despre lumea care ne înconjoar#259;, a dialoga înseamn#259; a vorbi despre lumea în care suntem: a relata experien#355;e, a împ#259;rt#259;#351;i ceea ce se afl#259; ascuns în inima fiec#259;ruia, a p#259;trunde dincolo de cortina comportamentelor. Peste 50% din p#259;rin#355;i n-au avut curajul de a dialoga cu copiii lor despre temerile, pierderile #351;i frustr#259;rile personale.
Nu trebuie s#259; deveni#355;i o juc#259;rie în mâna copilului, ci un prieten foarte bun. Adev#259;rata autoritate #351;i respectul solid se nasc din dialog. Dialogul este o perl#259; ascuns#259; în inim#259;. Ea este scump#259;, pentru c#259; aurul #351;i argintul n-o pot cump#259;ra.
. P#259;rin#355;ii buni dau informa#355;ii, p#259;rin#355;ii inteligen#355;i povestesc istorioare
Capta#355;i-v#259; copiii prin inteligen#355;a voastr#259;, nu prin autoritate, bani sau putere. #350;ti#355;i care este termometrul care indic#259; dac#259; sunte#355;i agteabil? Imaginea pe care o au despre voi copiii #351;i prietenii acestora. Dac#259; le face pl#259;cere s#259; fie în preajma voastr#259;, a#355;i trecut testul.
Odat#259;, una dintre fiicele mele a fost criticat#259; pentru c#259; era o persoan#259; simpl#259;. Se sim#355;ea trist#259; #351;i resp#259;ns#259;.Dup#259; ce am auzit povestea ei, mi-am pus imagina#355;ia la treab#259; #351;i i-am spus urm#259;toarea pild#259;: unii prefer#259; un soare frumos pictat într-un tablou, al#355;ii prefer#259; un soare real, chiar dac#259; este acoperit cu nori. Am întrebat-o: ce soare preferi? A ales soarele real Atunci, am ad#259;ugat, chiar dac#259; unii oameni nu cred în soarele t#259;u, el str#259;luce#351;te. Tu ai lumina proprie. Într-o zi norii se vor risipi #351;i oamenii te vor vedea. S#259; nu-#355;i fie team#259; c#259; î#355;i pierzi lumina.
P#258;RIN#354;II INTELIGEN#354;I Î#350;I STIMULEAZ#258; COPIII S#258;-#350;I ÎNVING#258; TEMERILE #350;I S#258; AIB#258; ATITUDINI BLÂNDE.
. P#259;rin#355;ii buni ofer#259; oportunit#259;#355;i, p#259;rin#355;ii inteligen#355;i nu renun#355;#259; niciodat#259;
P#259;rin#355;ii inteligen#355;i sunt sem#259;n#259;tori de idei #351;i nu controleaz#259; via#355;a copiilor lor. Ei seam#259;n#259; #351;i a#351;teapt#259; ca semin#355;ele s#259; germineze. Pe timpul a#351;tept#259;rii poate s#259; apar#259; mâhnire, dar, dac#259; semin#355;ele sunt bune, vor încol#355;i.
Nimeni nu-#351;i ia diplom#259; în misiunea de a educa. Înainte, p#259;rin#355;ii erau autoritari; ast#259;zi sunt copiii. Înv#259;#355;a#355;i s#259; spune#355;i "nu" f#259;r#259; team#259;. Dac#259; ei nu aud "nu" de la d-voastr#259;, nu vor fi preg#259;ti#355;i s#259; aud#259; "nu" de la via#355;#259;. P#259;rin#355;ii nu trebuie s#259; cedeze în fa#355;a #351;antajelor #351;i presiunii copiilor. În caz contrar, emo#355;ia copiilor va deveni un balansoar:: ast#259;zi sunt docili, mâine explozivi. Trebuie stabilite clar ce aspecte pot fi negociabile. De exemplu, a merge la culcare noaptea târziu în cursul s#259;pt#259;mânii #351;i a se trezi devreme pentru a înv#259;#355;a este inacceptabil #351;i prin urmare ne-negociabil.
Tr#259;im vremuri grele. P#259;rin#355;ii din toat#259; lumea se simt pierdu#355;i. Cucerirea planetei sufletului copiluluieste mai compex#259; decât cucerirea planetei.
CELE 7 P#258;CATE CAPITALE ALE EDUCA#354;IEI
1. A corecta în public
2. A exprima autoritatea cu agresivitate
3. A fi excesiv de critic: a obstruc#355;iona copil#259;ria celui educat
4. A pedepsi la furie #351;i a pune limite, f#259;r#259; a da explica#355;ii
5. A fi ner#259;bd#259;tor #351;i a renun#355;a s#259; mai faci educa#355;ie
6. A nu te #355;ine de cuvânt
7. A distruge speran#355;a #351;i visele
Dr. Augusto Cury, psihiatru #351;i psihoterapeut, #351;i-a dedicat 17 ani din via#355;#259; cercet#259;rii modului în care construie#351;te #351;i se dezvolt#259; inteligen#355;a. Analiza pe care o face societ#259;#355;ii contemporane ajunge la urm#259;toarea concluzie: singur#259;tatea nu a fost niciodat#259; atât de intens#259;: p#259;rin#355;ii î#351;i ascund sentimentele de copii, copiii î#351;i ascund lacrimile de p#259;rin#355;i #351;i profesorii se refugiaz#259; în autoritarism. Cantitatea de informa#355;ie #351;i cuno#351;tin#355;e disponibile este mai mare; cu toate acestea, noile genera#355;ii nu sunt formate pentru a gândi, ci pentru a repeta informa#355;ii. În cartea sa, "P#259;rin#355;i str#259;luci#355;i, profesori fascinan#355;i", tradus#259; #351;i în român#259;, Dr. Augusto Cury atrage aten#355;ia asupra necesit#259;#355;ii schimb#259;rii felului în care se face educa#355;ia contemporan#259;.
P#259;rin#355;i str#259;luci#355;i, profesori fascinan#355;i - Augusto Cury
CRISTINA , BIANCA(05.06.2007) si ELIAS(24.06.2010)
www.helpsonia.com/" target="_blank">de la o inima mare la inimioara Soniei!
www.inimacopiilor.ro
ckristina spune:
am trimis textul pe mail;
ella, eu am bruxism; de mica scrasnesc dintii in somn dar tarziu am lasat urme pe dantura;am incisivii fisurati,fara a fi cariati(se vede la o privire atenta in soare); am avut o gutiera dar ma incomoda,nu puteam dormi cu ea.trebuie sa mi fac alta pt ca o sa raman fara dinti
eu am mutat o pe bianca de la gradinita privata la una de stat(pt ca nu avea progrese); educatoarea mi a spus ca se vede ca vine dintr un sistem privat pt ca nu prea coopereaza; de ex cand trebuia sa faca punctulete pe foaia de matematica i a spus educatoarei ca are nevoie de timp sa se gandeasca sa si dea seama daca le poate face;sau la colorat ii spune"atat am putut ;mi a obosit mana!"
ei fac multimi:sa coloreze multimea de mere, sa coloreze cel mai mic/mare obiect dintr o multime
bianca a suferit mult din gelozie dupa ce s a nascut elias si m a facut praf;de multe ori m am simtit depasita de situatie;si acum mai avem unele probleme(il cheama pe scari,desi stie ca nu are voie,"sa cada in cap de acolo sa ramanem noi doua")
elias are 1 an,4 luni si acum incepe sa faca primii pasi;astept sa scapam de mersul de a buselea pe gresie
va citesc mereu dar greu reusesc sa scriu ceva; m am apucat sa fac si un curs de respecializare si am si mult de invatat
multa sanatate muciosilor(inclusiv bobocelul meu)!
CRISTINA , BIANCA(05.06.2007) si ELIAS(24.06.2010)
www.helpsonia.com/" target="_blank">de la o inima mare la inimioara Soniei!
www.inimacopiilor.ro
An@ spune:
Ckristina, f tare Bia cu obositul la desenat si felicitari lui Elias pt mers. Hai ca mai scapi si tu de carat (desi de cand incep sa mearga, incep greutatile cu adevarat: sa-l urmaresti unde merge, sa nu cada, sa nu...). Io ma bucur de perioada asta cu a mea care e "statica" , unde o pui acolo o gasesti. Ma mai bucur si de ultima luna de alaptat exclusiv si mi-e groaza de diversificare .
Liviana, felicitari pt M! Eu stiu ca aikido, karate si alte sporturi d-astea ii disciplineaza pe copii mai mult decat alte sporturi. Asa ca cine stie, in timp va fi mai disciplinat (din punctul de vedere al invatatoarei) si la scoala. Am inteles acum cu scrisul la tabla...am crezut ca e proba eliminatorie .
Betty ce frumos ca fetele tale uita de tine cand se joaca...abea astept si eu . of, poze...iti trimit pe mail, dar sa rasuflu un pic, ca zilele astea cu viroza Anei parca am fost teleghidata, nici n-am prea dormit, nici n-am prea respirat. Stii cum e.
bettyR spune:
Ckristina, asa tare a suferit si Andreea si acum inca mai are momente dar nu se mai exteriorieaza ca a crescut, dar vad si ma duc repede la ea si actionez ... e obositor si uneori fac asa numai ca trebuie cum sa zic, nu e vorba ca faci diferente sau ceva, dar clar nu te poti purta la fel cu amandoi ca doar au varste diferite, andreea vrea sa ii dau eu sa manance, ca alexandrei, ca pe ea nu o ajut vezi doamne, dar ei nu-i mai place sa o ajut de fapt si dupa 2 linguri nu ma mai lasa .. si faze de genul asta, ca ma pune sa o mai imbrac, dezbrac ca pe alexandra ... si cu hainele, papucii, jucariile la fel, trebuie sa iau cate 2 la fel, dar parca nici asa nu e normal ... am cumpar o pereche andreei de pantofi si cand a venit acasa a fost o criza groaznica, s-au pus amandoua pe urlat, alexandra mergea in 4 labe cu mana pe pantofii andreei si spunea ca vrea si ea, andreea urla ca-s ai ei si nu poate sa ii dea ... vai ca asa e de greu si pantofi de genul ala nu avea rost sa ii iau alexandrei ... acum am unele haine la fel, dar nu-mi place sa le imbrac la fel ...
Ana, stiu cum e, cum sa nu, te iert ... dar tot astept poze cu motatele tale ...
addinel spune:
buna plantatie...
am zis sa mai scriu si eu daca tot citesc de vreo 2 ore pe aici. m-am dus cu capul, de vreo 2 saptamani cautam plantatia si nu o gaseam, ma gandeam sa intreb pe facebook pe cineva cand am avut revelatia: cautam la 1-4 ani, uitasem total de floarea copilariei.
imi pare rau ca am ratat atatea discutii interesante despre gradi si scoala si imunostimulatoare/ modulatoare. cat despre inaltime, ce sa mai spun, noi am dat party cand a trecut maia de 95 de cm si asta nu ft demult... hai, An@, spune si tu te rog de inaltime, sa nu sufar singura si intr-un moment de nebunie sa fac iar turul endocrinologilor din bucuresti
cand se discuta despre gradi si invatatul literelor chiar ma gandeam la bob de ela la 2 ani care stia tot alfabetul... eu cred ca e ok sa invete copilul ce vrea el daca e curios si ce vrem/ consideram noi, daca stim sa ii invatam prin joaca si nu ii stresam cu asta. la noi la gradi e ok, nu ii streseaza sau preseaza in vreun fel. tot teme saptamanale avem si noi si in fiecare vineri gasim la dulapior o fisa in care ne este "explicata" fiecare zi. eu insa nu sunt prea multumita de faptul ca nu ni se dau informatii pe partea de dezvoltare personala, ceea ce pe mine m-ar interesa mai mult decat ce poezie sau ce activitate au facut.
maia e ft ft cooperanta, ne intelegem super cu ea, doar ca fiecare cuvant/ propozitie/ indemn/ rugaminte trebuie explicate pe larg, atat cat vrea ea. poate sa puna 100 de intrebari pe aceeasi tema, dar macar odata ce a inteles respecta lucrul respectiv. in schimb are o limbuta teribil de "ascutita", taxeaza pe oricine pentru orice, inclusiv lumea de pe strada o taxeaza, de ce are fundul mare sau de ce vorbeste asa tare, de ex, ceea ce ne pune in situatii destul de jenante. la asta inca lucram.
wow, ce mesaj am scris. sper ca nu am plictisit.
o seara buna!
DidiAlex spune:
Ckristina, imi pare rau de situatie..cu cat vor creste cu atata e mai bine. oricum sa nu ii spui Biancai sa il iubeasca pe Elias. ..asa recomanda cartile astea. Cica bb2 are cine sa il iubeasca..io asta am aplicat-o mereu..dar nu stiu cum ar fi fost daca ordinea ar fi fost la mine invers..David il iubeste pe R dar il si pocneste cu sete, asa frateste.
ach so io am vazut ca a postat Adinell si mi-am zis sa ii urez nervi tare dar sa sprijine pe Maia ( e rebotezata?) sa aleaga singura mana cu care va scrie. vorbeste acu stangacea obligata sa scrie cu dreapta.
in alta ordine de ideei, David al meu isi scrie Numele..e bun de scoala da?! numai ca il scrie invers..DAvid e scris DIVAD..si D e invers..scris in oglinda..culmea e ca si R pe la 5 ani tot asa il scria..asta e o "boala" e importanta sa treaca cu inaintarea in varsta. imi spunea o pretena profa la gimnaziu ca-s elevi in clasa 5-a cu deformatia asta
Aseara am fost la dr..plin de muci verzi cum spuneti voi..cu febra..ne-a trimis acasa fara nici un bunghi..nici nu a mai tusit asta noapte cu sete..acu parea mai binisor..o fi elixitul almei cauza..sau speriat virusii si au zis ca isi cauta alt locatar..acu rad dar /duminica si luni noapte nu am dormit deloc..a tusit non stop si luni seara a avut si niscai febra. Vom videa
ella_74 spune:
CarlaV,
La multi ani si aici! multa sanatate si rabdare!
Cris,
ce tare Bia cu "sa cada in cap si sa ramanem noi doua"; si zice din astea, cu adresa la alti copii care il supara.
bruxism ai de mica? adica eu tot sper sa-i treaca, la carte spune ca dispare spre 6 ani! dar daca noi suntem in afara cartii?!
Didi,
si noi suntem la fel de nedormiti; ca dupa ce l-am pazit 2 nopti de febra, acum il pazim de tuse, ca tuseste non stop dar nu rupe inca; l-am adus in living, doarme pe canapea pe multe perne si noi fiecare la PC, mai aruncam cate un ochi la el...
I-am facut aerosoli cu ventolin, i-am dat humex de tuse seaca, niste zyrtec ca are niste muci care-i curg in gat si cred ca si de aici tusea cand sta la orizontala.
Ma gandesc ca l-a intors boala, ca dimineata era mai bine dar a cerut cu trotineta sa iasa.
Addinel, bine ai revenit si aici.
addinel spune:
Didi, da, o sprijin sa scrie cu stanga, e clar clar ca e stangace. tati insa nu face acelasi lucru, ne contrazicem mereu ca o bate la cap. eu credeam ca de-aia mai scrie maia invers, ca e stangace, se pare ca nu asta e motivul. cu atat mai bine, maine tati va citi ce scrieti voi pe aici ea dealtfel e bulversata si din ce parte sa citeasca... mai zilele trecute statea pe olita si monologa... "scrie ceva pe chiloteii mei... h si m... sau m si h... iar am uitat din ce parte sa citesc" nu e rebotezata maia, evident, asa ii spunem noi... ptr ca ea cand era micuta spunea ca o cheama maia, nu putea sa spuna maria... si asa i-a ramas numele in familie
an@, nu plec de pe subiect, o sa scriu zilnic pana spui de inaltimea anei
lbelciug spune:
An@, asta a fost unul motivele pt care l-am dat la Aikido: pt disciplina si desigur miscare fizica. Poze vreau si eu, dar de ce le dai doar pe email?
Ckristina, as fi vrut sa citesc articolul, dar nu mai am detaliile contului comun si aici nu inteleg nimic din cauza diacriticelor.
Bogdan mi se vaita ca-l doare burta de vreo 2 zile; nu stiu ce are dar nici regim nu vrea sa manance.
Didi, aerosoli nu poti sa-i faci lui David? Sanatate multa!
Addinel, welcome back; asteptam poze cu mandra caci n-am mai vazut-o din 2009.
Am uitat sa va zic ca Matei a scapat din august de enurezis; asa pur si simplu.
Liviana - mamica fericita a lui Matei (21.02.2005) si Bogdanel (30.05.2007)
Ioana13 spune:
Adinel, si Patrick e stingaci. Nu am incercat sa il schimb. Mai prinde citeodata cu dreapta creioanele, dar imediat schimba mina. Tot asa, cind se face ca citeste pe vreo carte, citeste ca arabii( sau care?), de la sfirsitul rindului.
Liv, Felicitari lui Matei! Si noi avem probleme cu pipi in pat. L-am dus la ecograf si analize, sa excludem cauzele fiziologice, si e sanatos tun pe partea asta. Deci e pe baza de imaturitate, asa ca ne-am relaxat si asteptam. Ne-a dat dr tratament destul de controversat, dar nu i le dau, ca nu am chef sa bag pentru asta medicamente in el, mai ales ca pina la 6 ani la baieti, inca mai e permis. Il duc noaptea la baie... citeodata mai face pe el, dar daca nu il duc sigur face.
Cit de des facea MAtei? Sunt sigura ca vom rezolva si noi, dar nu stiu cind! Cred ca va pupa mai repede o fata decit va termina cu pipi
Sanatate tusitorilor!