Waldorf - cum au facut fata copii transferului?
Am ajuns in momentul in care tre sa dau la gradinita copchilu'.
- vazui o gradinita de stat, unde educatoarele aveau un stil cam papuas
- vazui o gradinita in limba engleza, multinationala unde copii stateau linistiti pe bancute si invatau engleza, dar erau ca niste robotei (nu neg performantele!)
- vazui o gradinita waldorf unde copii erau mai normali
Sincer ma tenteaza Waldorf, insa societatea in care traim este una axata pe emisfera stanga. Am citit si unele feedbackuri legate de partea de transfer fie foarte pozitive, fie foarte negative, ca si cum astea ar fi relevante si singurele.
Daca ati avut copii la waldorf si apoi i-ati transferat in invatamantul clasic, cum au reactionat ei? Ati regretat vreodata ca l-ati transferat? Sau daca ati avut copii in waldorf pana la liceu, ati regretat vreodata ca nu l-ati mutat in invatamantul clasic?
Raspunsuri
ary_v spune:
Baietelul meu mai mare merge la waldorf. Anul asta termina gradinita si in toamna intra la scoala, tot acolo. Eu sunt multumita de sistem nu l-as mai muta in traditional.
OanaP spune:
Banuiesc ca locuiesti in zona Pantelimon (acolo inteleg ca e liceul 1-12). Dar mie ii este total peste mana sa ajung acolo. Alt liceu Waldorf nu mai cunosc. Mai este cumva si in alta parte?
Mai mult ca sigur la gradinita exista si mamici care au copii si la Waldorf, dar si copii mai mari. Ele ce spun ary_v, le-ai intrebat?
Era o mamica aici pe site si spunea ca ea nu are de gand sa isi dea copilul la Waldorf ca ea nu il vrea mester sau agricultor. Fac abstractie de gandirea papuasa, dar ma intreb totusi cat de mult ajuta Waldorf in integrarea in societate. Eu una copil timid fiind, am avut parte de batai si paruieli atat din partea educatoarelor cat si din partea invatatoarei. Totusi multe lucruri in intelegerea societatii de azi au tinut si de mine. Nu neg importanta copilului in ce anume dori sa vada si sa inteleaga.
OanaP spune:
Ok, vad ca nimeni nu se inghesuie.
O sa incerc un sumar cu privire la concluziile la care am ajuns.
Obiectiv, teoretic, insir mai jos ceea ce am citit in diverse parti si consider ca este rezonabil si de urmarit/planificat:
- copilul nu poate fi transferat oricand, ci numai de la gradinita in clasa 1, din clasa a 4-a intr-a 5, dintr-a 8 la liceu;
- in momentul in care transferul apare in alte etape decat cele mentionate mai sus, apare decalajul si impresia ca respectivul copil e "inferior" sau sistemul este "inferior" deoarece ritmurile/ciclurile difera - este doar o chestiune tehnica deoarece abia la sfirsitul ciclului se echivaleaza notiunile; daca face transferul in perioadele de mai sus, atunci diferenta e data de stiulul de predare si capacitatile copilului intrucat teoria spune ca infamatiile sunt aceleasi;
- faceti o evaluare serioasa a ceea ce doriti pentru copilul dvs sau ceea ce ar putea dori el in ultimul an de gradinita, clasa 4 sau a 8-a
- luati in considerare si faptul ca meditatii pentru performanta (mate, fizica, chimie) ORICUM se fac, chiar daca sunteti la invatamantul clasic.
Unii pedagogi/profesori au constatat in anul 1 de scoala (clasa 1) ca copii veniti de la Waldorf sunt mai indemanatici decat restul. Ca atare, avand in vedere ca nivelul de informatii de la gradinita nu este vital, rezulta avantajul superior al Waldorf-ului.
Se pune problema, cum faci tu ca parinte, odata inceputa scoala in sistem clasic sa mentii indemanarea copilului. In fapt este doar o problema de a gasi echilibrul optim asa incat copilul sa ia tot ce e mai bun din Waldorf, sa il poata duce singur mai departe, iar ulterior sa se adapteze sistemului clasic fara prea multe traume.
Deci, iata inca o intrebare, de data asta pentru toti cei ce au copii:
- cam pe la ce varsta ati observat ca copii pot duce de unii singuri ceva la capat, din proprie initiativa, gandit si planificat (de ei insisi) si cu rezultatele dorite de ei (ca idee eu imi aduc aminte ca am realizat lucrul asta pe undeva in clasa a 7-a - asta insemnand ca undeva in clasa a 8-a catre liceu ar fi momentul propice de integrare intr-un alt sistem, cu traume minime/rezultate optime)
tangerine spune:
fetita mea in sistem Montessori si va continua cu scoala pe acelasi sistem.
Cum m-am gandit eu:
- am tot citit de cativa ani pe forum relatarile despre sistemul traditional si impreuna cu amintirile proprii am decis ca eu cel putin nu ma (mai)simt in stare sa faca fata acestui sistem si consider ca daca exista alternativa ar trebui sa profit de ea
- Maria s-a dezvoltat foarte frumos in sistemul Montessori, i se potriveste foarte bine
- daca la un moment dat va trebui sa se transfere, nu pot decat sa sper ca baza de securitate oferita atat de familie cat si de scoala pana la acel moment sa o ajuta sa treaca peste dificultatile inerente
- experientele de transfer din alternativ in traditional sunt impartite: unele facute cu succes, altele nu; nu cred ca se poate generaliza in lipsa de studii concludente si probabil ca depinde de imprejurarile particulare ale copilului si situatiei
- primii ani de scoala sunt foarte importanti in formarea atitudinii fata de invatare si prefer sa profite de un mediu prielnic de dezvoltare; in acest moment mi se pare mai important asta decat o facultate de renume unde daca va dori sa mearga probabil va trebui sa se califice pentru o bursa
- cam in opt ani voi vedea rezultatele deciziei curente:)
sorana spune:
Buna
N-am vut copiul la Waldorf dar imi dau cu parerea
.
Eu vad ca ai avea 2 alternative:
1. Mai cauti gradi particulara (ai vazut doar 1, sigur nu e la fel la toate)
2. Il dai la Waldorf. Sigur va face fata la scoala, mai ales ca va face si ultimul an gradi la scoala (adica pregatitoarea - clasa 0). Asta iti ofera 3 ani sa te mai gandesti daca continui scoala Waldorf sau mergi la clasica.
Eu am avut copilul la gradi particulara (de fapt 2 gradi ca am schimbat). La prima mai ca la robotei, la a 2-a relaxare
. E la scoala clasica acum, e ok.
dicirstea spune:
Eu cred ca e mai important cum se simt copilul in acest sistem. Cum il percepe, cum il preia, daca sufera la schimbare sau daca doar il invata sa fie mai deschis schimbarilor.
Nici eu nu accept sistemul traditional si, mai ales, metodele de aplicare a cunostintelor.
pentru Matei mi s-ar fi parut mai potrivit sistemul step by step, doar ca nu am gasit grupa mica la gradinita in anul trecut, asa ca m-am orientat catre waldorf.
Am constatat ca un sistem bun poate fi inutil daca nu e si respectat sau daca nu e pus in practica asa cum trebuie.
De asemeni cred ca orice sistem alegem pentru copiii nosti trebuie sa fi sustinut, completat, de catre parinti, acasa.
In viitor oscilam intre continuarea la o scoala normala, dar la clasa SBS - pentru sistem in sine si pentru ca mi se pare potrivit pentru personalitatea lui Matei, sau Waldorf pentru continuitate si pentru ca este institutie de sine statatoare, nu exista influente, exista colaborare cu scoala germana sau ceva ong-uri pentru asigurarea unor extraactivitati, vacante, etc, iar siguranta fizica pare mai bine pazita.
Intamplator, azi a vizitat gradinita o mama cu baietelul de clasa a 2-a la scoala traditionala, dupa ce a facut gradinita waldorf.
A spus ca e foarte bine integrat baiatul, are rezultate foarte bune. Acum...poate era subiectiva, poate avea probleme de acomodare si nu vroia sa recunoasca...nu stiu...
Pana la urma chiar nu conteaza statistica acomodari reusite/nereusite, important este copilul, asa ca as recomanda oricui o testare o aptitudinilor copilului la un specialist care va putea face o recomandare pertinenta.
CAPRA CU 2 IEZI


mamica lui Matei Constantin
(21.05.2007) si a lui Theodor Cristian
(03.06.2009)
MINUNEA MEA
www.flickr.com/photos/11558563@N06/" target="_blank"> A DOUA MINUNE 2
A DOUA MINUNE
MOS CRACIUN 2010
www.animalutze.com/umanitare/bb-darius/index.php" target="_blank">Ajutati-l si pe Darius!
Sa o ajutam pe Georgi sa mearga
Manu - papusa fara picioare
OanaP spune:
Tangerine, nu stiam ca exista scoli Montesorri, pe unde sunt alea, am incercat sa gasesc pe net, dar din varii motive am esuat.
Pls poti sa-mi dai detalii? Stiu ca exista numai gradinite.
Sorana, am mai fost la 2 gradinite intre timp. Una era cat de cat normala, dar educatoarele zbierau cu un ton cam agresiv si era la pe la ora 10-10.30 cand putini mai sunt parintii care se invart printr-o gradinita. Se organizau intr-adevar evenimente pentru niste grupe, nu zic nu, dar totusi... La cealalta ce sa zic, tot asa in liniste si ordonat se manipulau copii ca la una din Aviatorilor. Eu una imi aduc aminte ca era o zbenguiala la gradinita, mama-mama. Ce vad acum mi se pare armata. Cred ca educatoarele de azi exagereaza prea mult cu linistea si tacerea.
Dicristea, e cam greu sa iau in considerare cum se simte in sistem, atata timp cat nu are grad de comparatie cu vreun alt sistem de gradinita. El e copil sociabil, se bazeaza foarte mult pe body language decat pe vorbe. Ai idee unde pot fi facute astfel de teste?
dicirstea spune:
UIte www.cursuriartes.ro/?page_id=125" target="_blank">aici un fel de asa ceva, sau www.e-psihoterapie.ro/servicii/evaluare-psihologica-individuala-evaluare-si-selectie-personal" target="_blank">aici
Imi salvasem eu la un moment dat o firma care mi s-a parut interesanta, dar nu o gasesc acum...
In orice az, am vazut pe holurile facultatii de psihopedagogie/sociologie...ce-o fi acolo... o gramada de anunturi in sesnsul asta.
CAPRA CU 2 IEZI


mamica lui Matei Constantin
(21.05.2007) si a lui Theodor Cristian
(03.06.2009)
MINUNEA MEA
www.flickr.com/photos/11558563@N06/" target="_blank"> A DOUA MINUNE 2
A DOUA MINUNE
MOS CRACIUN 2010
www.animalutze.com/umanitare/bb-darius/index.php" target="_blank">Ajutati-l si pe Darius!
Sa o ajutam pe Georgi sa mearga
Manu - papusa fara picioare
