Lipsa de ambitie II

Raspunsuri - Pagina 30

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns buli spune:

eu nu cred ca nu stie.
eu cred ca intr-un anumit moment nu a stiut. ceea ce e cu totul diferit.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns criadi spune:

Problema nu suna "doi copii A si B au doua mere si A ii da un mar lui B Cate mere au in final." pe care sigur fetita ar fi stiut s-o faca ci "Dupa ce A ii da lui B un mar ambii copii au acelasi numar de mere. Cate are A: 1. cu un mar mai mult, 2. cu 2 mere mai mult, 3. cu un mar mai putin, etc." care mi se pare ca tine mai mult de logica, perspicacitate si mai putin de abilitatile matematice. De curiozitate am dat si eu fetitei mele de clasa I aceasta problema in varianta a 2-a si nu a stiut s-o faca. Dupa ce i-am explicat mecanismul, a reusit s-o faca si in alt context si cu alte numere. Precizez ca si ea are numai FB ba chiar s-a calificat la concursuri de matematica cu peste 95 puncte. Aceasta problema nu face parte din programa scolara a cls. I, nu am vazut astfel de probleme in manual, dar am vazut-o sigur la unul din concursuri, deci este undeva la nivel peste programa. Problema e ca invatatoarea noteaza la nivel de programa, nu la nivel de concursuri si sa nu uitam FB nu inseamna sa faci perfect o lucrare ci cu mici erori legate de neatentie nu din necunoastere. Parerea mea e ca faptul ca nu ti-a picat fisa din prima la o astfel de problema, fiind un copil de clasa I, nu denota ca nu stapanesti materia ci poate nu ai intr-adevar o sclipire pe acest taram, cum probabil au unii copii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Didididi spune:

Intrebarea era: Cate mere avea? Deci nu cred ca era o chestie de sclipire matematica, ci de atentie. Cred ca de aceea acum se practica (sau asa am vazut la nepotul meu) metoda sa se scrie ce trebuie sa obtii. Ca sa vizualizezi foarte clar din date la ce tb sa ajungi.
Si asta o spun din experienta proprie, pt ca si eu am gresit pt ca nu am avut rabdare sa citesc pana la capat si mi am imaginat ? prin comparatie cu alte pb (acum imi dau seama ca si invataoarea nu a citit bine :) ceea ce mi se pare f tare).
Ca ex,in clasa a opta am avut o lucrare pe un exercitiu cu impatirea polinoamelor care era gresit in carte, parca. Oricum profa nu a stiut sa il rezolve nici ea. Nu spun ca mi-a dat nota mica ca am sters ce m-am chinuit sa rezolv si apoi se chinuia sa imi scoata medie buna, ca de eram cea mai buna din clasa. Deci respect zero pt acest gen de profi. Daca tu nu sti nu te apuci sa notezi elevii.

Didi si bb Mihail (22.08.2008)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mickyyy spune:

AB_AC a sesizat bine problema, ea nu are clare in cap notiunile, nu face anumite asocieri si legaturi care mie mi se par evidente.
Sau de fapt refuza sa se gandeasca la problema in ansamblul ei, in loc sa-si puna logica la contributie, ea se repede sa-i aplice sablonul invatat in clasa, chiar daca poate sablonul ala nu i se potriveste.
Nu stie nu pentru ca nu o duce capul, ci doar pentru ca invatatoarea nu a reusit sa-i explice respectivele notiuni pe intelesul ei. Si daca ea nu are clar mecanismele, invata mecanic. Are o memorie fantastica, doar ca oricat ar vrea ea, logica nu poate fi suplinita cu memoria!

Cel mai greu la ea e sa reusesti s-o scoti din sablon, sa o convingi sa vada problema in ansamblu, nu doar numere, plusuri si minusuri. Ori de cate ori reusesc sa fac asta, se lumineaza la fata si rezolva imediat problema.

Legat de problema cu merele, cand ii da x mere si au acelasi nuamr de mere dupa; cand i s-a dat ca problema de matematica la acel test, a incercat s-o bage in sablonul ei si probabil n-a mers, asa ca a renuntat s-o rezolve si-a tras cu urechea poate afla de undeva raspunsul corect (asta presupun eu ca s-a intamplat). Acceasi problema, scoasa din contextul unui concurs, a rezolvat-o fara niciun fel de indicatie din partea mea, in joaca. A luat-o logic, si n-a avut nicio greseala chiar si atunci cand in loc de 1 mar i-a dat 2 sau 3.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

mai nu stiu.
uite, fata mea a facut din problemele astea de la concurs

https://picasaweb.google.com/lh/photo/4ethguWK7HrJg2m0tEUsFeIhgw1oN5dnJe4N5FgUcDA?feat=directlink

nu tot, a facut de 25 de puncte in loc de 40. Clasa a doua. Problemele nu-s simple. daca nu te pregatesti special pt ele nu poti sa iei premiul 1.Ea nu s-a pregatiot cu nimic in plu8s fata de scoala, deci per total sunt f multumita. Am fost cam ofticata ca a gresit la una simpla (IIb, cu numerele) si ca n-a fost pe faza la cea cu revista si paginile. In rest, ce n-a stiut nu mai facuse niciodata, iar la restu a gandit.


dar Aburel, stii la ce a gresit? la o problema la alt concurs: 2 randunele fac impreuna 6 min de la stalp la cuib. Cat face fiecare?

ce sa inteleg? ca nu are notiuni simple?
pardon scuzati, dar are :) dar n-a fost pe faza atunci, in momentul ala.



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=146029" target="_blank">Cum mi-am alaptat copiii


http://armonii.blogspot.com/" target="_blank">Sabina's blog, http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33789&whichpage=1" target="_blank">Sofia Galagia si http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=107208&whichpage=1" target="_blank">bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mickyyy spune:

Aoleeeeo, alea's exercitii de clasa a II-a??

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

Si sofia a avut problema asta. Sa transpuna literatura in matematica. Am sfatuit-o sa luam propozitie cu propozitie, pe bucatele. Nu-s matematiciana, asa ca n-am stiut mai bine. Nu ma duce capul la experimente, n-am rabdare de jocuri, asta e, am si eu puncte f slabe.
dar cu cititul pe bucatele si vizualizat ce inseamna propozitiile am reusit.



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

Miki, sunt de concurs. De cel mai greu concurs de clasa a doua.
Se bazeaza pe programa, dar nu se fac uzual.



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Citat:
citat din mesajul lui Sabina


dar Aburel, stii la ce a gresit? la o problema la alt concurs: 2 randunele fac impreuna 6 min de la stalp la cuib. Cat face fiecare?



Sabina asta-i un puzzle la care sa stai sa scrii multe variante de raspuns. Nu ma mira ca a gresit, fiindca nu sunt suficiente date pentru un raspuns simplu si rapid. E o problema conceputa de o minte ingusta.

Randunelele pleaca in acelasi timp? Zboara cu aceeasi viteza? Nu se opresc pe drum la un popas? E vorba de acelasi cuib sau fiecare zboara la al sau? Si zau ca as mai gasi ceva variante

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buli spune:

Rrooox :))))))) problema e extrem de simpla, tu o complici si probabil de aia gresesc si copiii, pt ca nu-si imagineaza ca e asa simpla.

Mergi la inceput