Lipsa de ambitie II
Raspunsuri - Pagina 28
Mickyyy spune:
Citat: |
citat din mesajul lui mihaela_s Mikyyyy, undeva, ceva in relatia ta cu fetita s-a rupt. Nu stiu cand, nu stiu cum dar din ce scrii aici pare sa o inhibi, sa nu accepte ajutorul tau cumva pentru ca ea vrea sa iti dovedeasca ca ea stie, nu are nevoie de ajutor...incearca sa nu te mai impui in fata ei, inceaca sa ii fii (si) prietena nu numai mama care stie tot, lasa-i libertatea de a decide si de a avea (si) ea dreptate. O relatie mama-copil dupa mine, trebuie sa fie bazata pe respect reciproc. Undeva tu nu ii acorzi acest respect si ea iti intoarce cu aceeasi "foaie". Tu ii spui si ei ce ne spui noua? Adica chestii de genul: "stii, poti dar nu vrei!" ? Daca da, revizuieste! vorbe de copil... Hobby calator de profesie |
Nu, ei nu-i spun chestii de genul asta, si nici nu tip la ea. Barbata-meu e cel care o cearta uneori si e mai dur cu ea. De fapt pana sa-nceapa afterscool-ul a stat cu el acasa, si ei faceau temele impreuna (acum nu mai are timp sa se ocupe de ea, din pacate, sau din fericire).
Eu am fost intotdeauna de partea cealalata a baricadei, cu mine intotdeuana isi facea temele mai neglijent decat cu el, ba chiar ne mai ciondaneam intre noi (eu cu barbata-meu) pe tema asta, ca sunt prea ingaduitoare, ca uite cu urat scrie cand sunt eu langa ea. Ca in loc sa-i explic dupa "programa" sau sa ma uit in urma sa vad cum i-a explicat el, eu ametesc copilul, il invat sa speculeze in loc sa gandeasca, si altele de genul.
Dar sincer, decat sa stresez copilul la clasa I cu descazut, scazator si alte denumiri de genul asta, ca vezi doamne asa e in programa, preferam s-o iau practic, cu desene si explicatii logice. Tin minte o problema care i-a dat mari batai de cap lu' fie-mea, trebuia sa gaseasca doua numere a caror suma sa fie 35 si a caror diferenta sa fie 21 (ma rog, numerele's alese aleator). El ii facuse o jumatate de pagina de exemple cu descazut si scazator si alte chestii care abia reuseam sa le pricep eu, eu i-am desenat niste scari si am pus pe undeva pe ele numerele de care reprezentau rezultatele, si-am inceput sa-i explic logic cum ar trebui sa fie numerele pe care le cauta (daca suma da 35, atunci e clar ca nu putem sa luam un numar situat mai sus pe scara, ca n-ai cu ce sa-l aduni ca sa-l cobori, etc). Normal, copilul a inteles mai usor asa, decat necunoscuta bagata de barbata-meu in problema (desi in manualul lor cu exercitii intr-adevar, erau cu denumiri complicate si chiar cu litere pe post de necunoscute). Barbata-meu in schim, mi-a facut capul calendar, c-o invat sa speculeze in loc s-o invat cum le arata lor in manual. e mine ma durea la bascheti daca ea n-a retinut formularea lor: descazutul trebuie sa fie mai mare decat rezultatul iar scazatorul se obtine din diferenta bla bla bla.... pentru mine important era sa inteleaga principiul, asta cu terminologia mai putea sa astepte.
Tocmai de-asta e frustrarea mea cea mai mare, ca desi m-am purtat chiar ok cu ea (zic eu), ea totusi ramane ferma pe pozitie defensiva!
rrox3 spune:
Mickyyy sunteti amandoi gramada pe capul fetitei, dandu-va coate si crezand fiecare ca el stie mai bine ce si cum trebuie facut... Si e abia clasa I...
Dati-i pace. E firesc sa nu mai accepte instruire decat de la invatatoare si sa se lupte cu voi cu indarjire.
Sa nu mai spun si ca va discreditati unul pe celalat sub ochii copilei...
chatonel spune:
Mickyyy, m-ai lasat iara masca cu problemele pe care le au copiii in clasa I!!!
Pai sisteme de ecuatii dintr-a I-a???!!!
Cred ca eu pe la clasa a V-a sau a VI-a am inceput cu asa ceva... acu multi ani, e adevarat
Mickyyy spune:
Citat: |
citat din mesajul lui rrox3 Mickyyy sunteti amandoi gramada pe capul fetitei, dandu-va coate si crezand fiecare ca el stie mai bine ce si cum trebuie facut... Si e abia clasa I... |
Eu nu's gramada pe capul ei, din contra. Povestea de mai sus era dinainte de after, cand isi facea temele acasa, acum n-o mai intreaba nimeni de teme , desi mai bag cate-un ochi pe ele din cand in cand.
Iar atunci eu faceam temele cu ea doar cand barbata-meu nu reusea s-o scoata la capat cu ea, si veneam seara de la munca si-o gaseam cu temele nefacute In rest, el era suveran, asa ca per total nu cred ca eu am facut de mai mult de 10 ori pana acum teme cu fata.
Si coatele ni le dadeam in particular, nu in fata ei, macar atata ne-a dus si pe noi capul, sa n-o bulversam prea tare, si intotdeauna abordarea mea era ceva de genul hai sa incercam sa vedem altfel problema, daca n-ai priceput explicatiile lu' tati, nicidecum tati greseste si eu fac bine.
Si da, chatonel, din pacate chiar fac chestii de genul asta in clasa I , si culmea e ca nu doar la fie-mea. Prima data am vazut operatii cu necunoscute la nepoata-mea, care e si ea clasa I, si-am crezut ca a luat-o invatatoarea lor pe aratura, pentru ca 2 saptamani mai tarziu sa se loveasca si fie-mea de ele. Ce-i drept, sunt simple, dar pana si simplu fapt ca bagi acolo un "x" intr-o adunare, da peste cap toata logica de pana atunci a copilului.
chatonel spune:
naspa, mykyyy
imi pare rau de saracii copii.... si cine zicea ca nu se maninca matematica pe piine in ro? la ce bun sa faca o programa asa de grea daca majoritatea copiilor nu inteleg ce fac?!!!
miine-poimiine o sa ai de rezolvat matricele si integralele, apoi laplace si-ati terminat matematica intr-a 5-a dup-aia o luati de la cap, cind, practic, copiii abia stiu sa faca inmultirile si impartirile.
AB_AC spune:
Chato wake up :) pana si-n us fac ecuatii numai ca nu pun x uite aici
banale intai
http://www.ixl.com/math/grade-1/complete-the-addition-sentence
Fill in the missing number.
? + 8 = 10
si apoi mai complicate intr-a doua
http://www.ixl.com/math/grade-2/addition-subtraction-balance-equations
Which number makes the equation true?
88 – ? = 13 + 15
si-n general in grupele avansate fac materia de mate din clasa urmatoare.
Buli copilul n-are de ce sa spuna ca-i invatatoarea proasta. Dar eu pot sa o spun (nu in fata lui evident!) Cel putin in matematica indrugarea de prostii la clasa intai ascunde lipsuri grave. Faptul ca fetita lui Mickyy nu stie sa faca probleme cu text simple si are FB e o problema grava. Nimic nu-i mai grav decat autosuficienta pentru ca duce la impas.
In plus desi e .ro invatatoarea nu are ce sa vorbeasca si sa dea indicatii in timpul unui concurs. Nici nu mai vorbesc de etica ci de faptul ca-i deruteaza pur si simplu.
Si Mickyy are dreptate sa se planga de lipsa de intuitie a fetitei. Cam asa arata problemele standard de clasa in intai in US pe care baietelul meu care nu are inca sase ani le face in sfarsit de Kindergarten=grupa mare si el are note foarte bune dar nu FB pe linie (astia is sadici dau procente!)
1 Practice >> First grade >> Fractions: Fractions - word problems
There were 8 squirrels in a tree. 7 ran away. What fraction of the squirrels were left?
Use a slash ( / ) to separate the numerator and denominator.
2 Practice >> First grade >> Mixed operations: Addition and subtraction word problems
There are 12 cartons of milk in the school cafeteria. Six are taken by students. How many cartons of milk are left in the school cafeteria?
? cartons of milk
Si dupa cum se stie US nu-i standardul de dificultate.
chatonel spune:
pai, acusorule, d-alea am avut si noi in clasele mici, ce exemple imi dadusi; dar nu sistem de ecuatii; ala a fost mult mai tirziu, cind integrasem oaresce notiuni de mate si se formase o logica in capatina
AB_AC spune:
sunt si sisteme la grupele avansate, dar nu-s sisteme in sensul general. Ci mai curand prima ecuatie are solutiii multiple si cu a doua le verifici. Ceea ce e cazul la Mickyyy cu suma si diferenta.
Nu te gandi la notiunile generale cu mintea ta de adult. Unele cazuri particulare sunt simple.
De exemplu daca spun cuiva ca fii-miu stie sa distinga corpurile 3D de rotatie de celelalte pare aberant. Dar el a invatat ca unele se rostogolesc si altele nu. Asta pare de nivelul unui pici, nu?
In plus Mickyy se plagea de problemele care pornesc de la cantitati egale de mere si-i da unul celuilalt... si acestea sunt elementare si nu-i deloc ok sa ai FB fara sa le stii.
beren spune:
Citat: |
citat din mesajul lui AB_AC De exemplu daca spun cuiva ca fii-miu stie sa distinga corpurile 3D de rotatie de celelalte pare aberant. Dar el a invatat ca unele se rostogolesc si altele nu. Asta pare de nivelul unui pici, nu? |
S.P. Novikov (Fields medal 1970) ne-a invatat de mult timp ca notiunile fundamentale de topologie (si prin extensie anumite parti din geometrie) pot fi introduse, ca joaca, inca de la 4 ani. Pentru orice copil normal, nu supra-dotat.
In viziunea lui, prezentat cu niste "reguli" de baza, copilul descopera prin intuitie si inteligenta spatiala rezultate solide din matematica. In joaca.
(Tot Novikov ne spune ca daca nu ai invatat topologie pana la 25 de ani, poti sa nu mai incerci deloc...)
chatonel spune:
Citat: |
citat din mesajul lui AB_AC sunt si sisteme la grupele avansate, dar nu-s sisteme in sensul general. Ci mai curand prima ecuatie are solutiii multiple si cu a doua le verifici. Ceea ce e cazul la Mickyyy cu suma si diferenta. Nu te gandi la notiunile generale cu mintea ta de adult. Unele cazuri particulare sunt simple. De exemplu daca spun cuiva ca fii-miu stie sa distinga corpurile 3D de rotatie de celelalte pare aberant. Dar el a invatat ca unele se rostogolesc si altele nu. Asta pare de nivelul unui pici, nu? In plus Mickyy se plagea de problemele care pornesc de la cantitati egale de mere si-i da unul celuilalt... si acestea sunt elementare si nu-i deloc ok sa ai FB fara sa le stii. |
ok, luate asa cum zici tu (Ci mai curand prima ecuatie are solutiii multiple si cu a doua le verifici. Ceea ce e cazul la Mickyyy cu suma si diferenta.) mi se pare ok. Si chiar benefic pt copil. Cam mult de scris, da merge :)
Sint curioasa ce zice fiu-tau de cerc? ca se rostogoleste, da nu e 3D... crezi ca face diferenta?