De-ale bancilor - poate stiati, poate nu...

Raspunsuri - Pagina 7

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns ocebine spune:

Intreb si eu ca prostu' ca nu stiu...plati prin check nu se efectueaza?
De ce atitea "viraje"? Mi s-ar parea mai simplu.

Anamaria

"With sufficient thrust, pigs fly."

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns A_Iulia spune:

Citat:
citat din mesajul lui Burtocika

N-am citit de la inceput, doar am intrat sa-mmi vars si eu oful recent cu 2 banci.

Prima e BRD (banca mare, zic edu, nu una mica si obscura)
Isi face sotul BRD-net (adica internet banking), ca sa ne putem plati si noi diverse de pe net; ma interesa in special pt agentiile de turism, bilete de avion etc. chestii care trebuie platite in 24 de ore de cand faci rezervarea, altfel ti le anuleaza. Si m-am gandit ca ce poate fi mai rapid decat o plata facuta pe net in orice moment al zilei, ca sa evitam ghiseele ?
GRESIT !
Nu poti face plata decat in conturile pre-definite.
Care trebuie definite la ghiseul unitatii bancare de unde ti-ai deschis acest servciu (sau care ti-a emis cardul , nu mai retin, oricum nu de la orice ghiseu).
Si trebuie sa te duci personal sa le definesti.
Si dureaza 48 ore definirea lor, a fiecarui cont.
Sau le poti defini prin serviciul Vocalis (pe care evident trebuie sa-l activezi si sa-l platesti suplimentar).

Concluzie: daca esti la Sighetul Marmatiei si vrei sa faci o plata catre o persoana juridica, trebuie sa vii mataluta la Bucuresti, unde ti-ai deschis contul, si sa soliciti acolo sa-ti bage contul aluia in lista de conturi pre-definite, ca sa poti face plata.

Daca voi ati descoperit o alta modalitate de a face lucrul asta, va rog frumos sa-mi spuneti si mie.

Banca nr. 2 - Garanti Bank - cu cardul pt reprezentantii AVON
Este vorba de un card special pt reprezentantii AVON. Pe extrasul de cont iti apar 2 coduri de bare diferite (desi functionarii lor iti spun la inceput ca sunt identice). Cand faci plata la Posta, functionarul scaneaza codul de bare; unul corespunde contului tau de client Garanti si iti stinge datoria de pe card, iar celalalt unui cont Avon care nu are nici o legatura cu tine !
Am patit-o sa platesc frumos in termen si sa-mi suspende cardul pt cabanii nu au intrat in cont. Iar angajatii Garanti nu isi asuma nici o responsabilitate pt ca banii au fost virati in alta parte, nici angajatii Avon, nici angajatii Postei ! Tu esti singurul vinovat ca nu ai specificat clar unde trebuia facuta plata, de parca tu stii sa citesti codurile de bare !!!


Din cate imi amintesc, ultuma data (si asta se intampla cu cateva luni in urma) mi-au spus cei de la BRD ca au schimbat si actulizeaza lista de conturi noi de doua ori pe zi.
Deci ori prinzi refreshul de 11, ori ala de seara.
Mai bine mai verifici si tu o data, suni si ii intrebi.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns A_Iulia spune:

Eu as vrea sa stiu daca in strainatate exista consilier care sa te sune si sa te sfatuiasca, ulterior, cum ar fi mai bine sa-ti schimbi conturile de economii, unde ai avea dobanda mai buna (evident, in cazul in care ei schimba dobanzile la diverse variante de depozite, ale aceleiasi banci, evident,)

Exista asa ceva? Macar pentru clientii premium?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns andacos spune:

Da Iulia,exista!

Fiecare client are un berater(cred ca termenul potrivit ar fi consultant,nu stiu exact)cu care se sfatuieste ce sa faca si cum!(cred ca se subintzelege ca acestui consultant ii apratzin mai multzi clientzi,nu e clientul si beraterul)

Insa problema este ca in general consultantzii sunt un gen de "vinzatori"care incearca si ei sa-si vinda "marfa"!

Dana

www.dropshots.com/andacos#" target="_blank">handarbeit

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns DarkBendis spune:

Iulia, sunt. Cum am mai zis, am lucrat in banking 7 ani, nu in partea de vanzari ci in cea de relatii cu publicul+business banking, dar am vazut cum merg lucrurile. Fiecare filiala/branch a unei banci in UK are cel putin un "adviser", multe au adviseri specializati in ipoteci, de asemenea exista adviserii specializati in clienti premium (sa nu va imaginati ca e vorba de milionari in euro, si un medic sau avocat sunt clienti premium... apropos, un medic, avocat tanar abia iesit din facultate este tot client premium, deoarece se considera ca in viitor va avansa profesional si material), plus "financial planning managerii", care se ocupa de partea de investitii, conturi de pensii, sigurari de viata, deci lucrurile pe termen lung.

Da, este un job care implica mult vanzarile, dar si astea se fac cu "schepsis". Sunt destui adviseri care nu se pricep, sau urmaresc doar sa vanda...ca peste tot. Dar un adviser care se respecta nu-ti va recomanda orice produs, numai ca sa "vanda", ci iti va recomanda un produs care iti va folosi, pentru ca ideea e sa te pastreze ca client pe termen lung. Adica daca te vede ca ai o suma mare de bani in contul curent iti va recomanda sa-ti deschizi un cont de economii... si depinde de ce stil de viata si planuri ai iti va recomanda un cont cu dobanda mai mica, dar pe care il poti accesa imediat, sau un cont cu dobanda mai mare, dar in care banii iti sunt blocati o perioada, sau iti va recomanda sa vorbesti cu managerul spcializat in investitii daca e vorba de o suma mare pentru care nu ai planuri imediate; daca vede ca ai o suma mare pe cartea de credit (cu dobanda mare) iti va recomanda sa faci un imprumut care are dobanda mai mica. Te va intreba daca ai copii, si daca iti va prezenta ce oferta exista in legatura cu conturile de economii pentru copii si asigurari de viata pentru tine, daca ai ipoteca la casa cu rata variabila va compara ce platesti cu cat iti poate oferi banca, sa vada daca iti poate economisi niste bani etc. Si asa mai departe. Toate acestea: conturile de economii, investitii etc , credit card-urile, impreumuturile, asigurarile etc sunt produse bancare pe care daca tu le "iei" el primeste puncte in favoarea lui, dar el nu are interesul sa te pacaleasca, sau sa te faca sa "cumperi" ceva ce nu ti se potriveste, pentru ca pe termen lung te pierde ca si client, iar interesul lui e sa ramai client al bancii cat mai mult timp, eventual pe viata, si sa mai recomanzi serviciile bancii si la altii.

Dar cum am zis, si adviserii astia sunt oameni, unii isi stiu meseria, altii nu.





Dark Bendis
& Hogmanay Baby (31.12.2008)

"I dream of wolves. With them I run."
"Ye harm none, do what thou wilt shall be the whole of the Law"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns A_Iulia spune:

Da, ok, multumesc pentru raspunsuri, si acesti advisori te suna si ulterior, atunci cand ar exista o alta varianta mai buna pentru tine?
Sau odata ce si-au vandut pachetul...nu-i mai vezi, nu-i mai auzi? Tin legatura cu clientul, il suna, ii aduc la cunostinta schimbarile de dobanda etc? (lucruri care evident nu se intampla la noi in RO)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns DarkBendis spune:

Da, tin legatura in continuare, au "telephone hours" si "prospecting time" - de exemplu, verifica timp de cateva ore cati clienti care au sa zicem contul de economii cu o anumita dobanda si anumite conditii ar beneficia de un cont mai bun si iau legatura cu acestia. Iar premium managerii, adviserii care se ocupa de clientii premium, doar cu asta se ocupa: sa aiba grija de situatia financiara a clientilor pe care ii au in portofoliu, sa le verifice periodic "produsele", sa vada daca nu li se potriveste ceva mai bun, sa tina legatura cu ei etc Iar clientul stie, cand are o problema cu banca, isi suna direct premium managerul care ii rezolva problemele (ipoteca, economii, credite etc)



Dark Bendis
& Hogmanay Baby (31.12.2008)

"I dream of wolves. With them I run."
"Ye harm none, do what thou wilt shall be the whole of the Law"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns A_Iulia spune:

Stiti ce mi se pare ciudat? Ca in conditiile in care la noi majoritatea bancilor au sucursale la fiecare 100m, cu destul de multi angajati, nu ofera astfel de servicii.

Cred ca au multi mai multi angajati decat in strainatate, dar angajatii se ocupa cu altceva (internet banking ul care in afara e deja rutina, la noi prinde greu teren, lumea e obisnuita sa mearga la ghiseu, sa-i rezolve cineva problema...parca in uk daca doresti sa mergi la banca iti faci programare telefonica inainte, sau ma insel?)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns DarkBendis spune:

Tot eu. Nu, ca sa mergi pur si simplu la banca sa faci un transfer, sa scoti/pui bani, sa-ti comanzi valuta etc nu e nevoie de programare. Daca vrei sa vorbesti cu adviserul in legatura cu vreo problema, adica sa-ti faca o revizie a situatiei financiare, sa iti faci/discuti ipoteca, polite de asigurari, sa iti deschizi un cont curent/de economii etc trebuie sa-ti faci programare, nu de alta dar cand intr-un branch ai unul-doi advisori, nimeni nu-ti garanteaza ca vor fi liberi cand vii tu. S-ar putea sa fie - de exemplu, daca adviserul are "ore de prospecting" si apare un client care vrea sa discute un nou cont de economii, sau sa vada ce oferta ii poate face banca in legatura cu polita de asigurari la casa (clientul ala fui eu sambata trecuta , mi-au facut oferta, pana azi la amiaza am mai comparat cu ce ofereau alte companii si azi am sunat ca vreau polita la ei) adviserul va lasa prospectingul si se va ocupa de client. Dar e posibil sa nu fie nimeni liber. Deci e mai bine cu programare, dar nu e obligatoriu.

In legatura cu partea de customer service, lucratorii din banca vor promova mult si vor explica clientilor partea de telephone si internet banking si cum pot folosi bancomatele si pentru altceva decat sa scoata bani, deoarece astfel se reduc mult cozile, clientul nu e nevoie sa vina in branch, poate sa-si acceseze conturile de acasa sau de oriunde are acces la un telefon si/sau internet, si are mult mai mult control asupra situatiei lui financiare.



Dark Bendis
& Hogmanay Baby (31.12.2008)

"I dream of wolves. With them I run."
"Ye harm none, do what thou wilt shall be the whole of the Law"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns capcaunul spune:

Nu exista consultant financiar (sau adviser) mai bun decat propria-ti persoana! Cu conditia sa te informezi ce si cum.

Este logic ca nicio banca din lume nu te va sfatui cum sa-ti maximizezi profitul in banca respectiva (caci asta se bate cap in cap cu maximizarea profitului bancii). Pe de alta parte, o banca (cu scaun la cap, sic) te va atrage cu produse interesante care sa te tina aproape, dar ambalajul acestor produse este astfel gandit incat majoritatea clientilor sa fie multumiti si sa ramana cu impresia ca au facut cea mai buna investitie, desi banca isi pastreaza o marja suplimentara de profit.

Mergi la inceput