Lipsa de ambitie?!

Raspunsuri - Pagina 11

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Mik nici eu nu sesizez nuanta. Daca vrei scanez un test dat de fi-mea in clasa. Dificultatea e similara.
La "evaluare in educatie" (de exemplu) sunt 3 faze, cum zice Lala, iar apoi primele 3 note la nivel national (sunt multi copii in acele prime 3 note) se califica la faza competitionala. Fazele intermediare sunt la nivel normal, pentru toata lumea, ultima faza e mai grea.
Linkurile puse de mine erau de la concursuri normale, pentru toata lumea, nu de la fazele finale, pentru cei calificati.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns chatonel spune:

La ce servesc aceste concursuri daca olimpiadele exista oricum? Sa departajeze nivelul copiilor? Si daca da, se fac grupuri de nivel apoi, ca cei mai slabi sa ii ajunga pe avansati?

Ca unii profi, din lipsa de inspiratie (ori de timp, ori de chef), iau exercitii de-acolo, nu ma mira. E mai simplu decit sa compuna ei (si poate mai bine ).

Eu imi sustin parerea, ce am vazut in acel link (de la concurs) mi s-a parut dificil pentru copii... in plus era si o limita de timp, erau si multe exercitii. Nu am stat sa ma cronometrez cind le-am facut, dar nu cred ca am fost vreun as. Si sint adult, faceam asta ca sa ma distrez, nu aveam stresul lucrarii in fata si ideea "notei".

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns chatonel spune:

Citat:
citat din mesajul lui Mik




Chato, lectiile in clasele mici aici in Franta sunt interzise (in teorie), in practica au cite una-alta de facut, dar nu mare lucru si nu in fiecare zi.

Mik.


asta e o veste buna :) tnx

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lala_D spune:

Citat:
citat din mesajul lui chatonel

La ce servesc aceste concursuri daca olimpiadele exista oricum? Sa departajeze nivelul copiilor? Si daca da, se fac grupuri de nivel apoi, ca cei mai slabi sa ii ajunga pe avansati?

Ca unii profi, din lipsa de inspiratie (ori de timp, ori de chef), iau exercitii de-acolo, nu ma mira. E mai simplu decit sa compuna ei (si poate mai bine ).



Famille Dragoon, mami de Izia, 23 mars 2009

Toulouse, la ville rose



Conform legii educatiei, intrata in vigoare in acest an servesc la "portofoliul educational". Mai precis vor face parte din el.
Orice elev roman va trebui sa aiba un astfel de portofoliu ( din el fac parte mai multe lucruri) iar la sfarsitul gimnaziului acesta va conta 70% din admiterea la liceu.
Liceele vor avea dreptul sa consulte acest portofoliu si sa departajeze elevii in functie de el.

Profesorii nu din lipsa de inspiratie se inspira din tematica concursurilor ci ca sa isi obisnuiasca elevii sa le poata lucra fix in acea limita de timp si acest gen de exercitii.

Sunt dificile ?
Da. Dar aceasta este programa scolara. La pustiul meu in clasa insa cel putin trei sferturi din elevi rezolva un minim de 70% din ele corect astfel incat elevii sunt pregatiti pentru ele.

Daca aceastea va par dificile subiectele de olimpiada v-ar ingrozi atunci...
Olimpiadele sunt pentru varfuri, depasesc cu mult programa normala, au o programa speciala si sunt cu mult, mult mai dificile.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lorelaim spune:

Pisigri - multam fain de sugestie . Am discutat de mai multe ori cu prunca despre ore de dans/balet... Nu vrea... Ea de fapt nu vrea nici o activitate extra-scolara... Vrea sa venim acasa dupa scoala, sa ne oprim prin parcuri, sa se dea pe leagan, etc. In ultimele zile - deoarece am avut o vreme incredibil de frumoasa - a vrut sa stam non-stop afara (nici macar nu a pomenit de TV sau alte activitati in casa). Poate-poate o sa ne incumetam la toamna sa incercam ceva dans...

Apropo de discutia "after-school": noi am ales ca pe moment sa stau eu acasa ca sa nu o lasam pana seara la sc (mai ales ca noi avem nevoie de 55min dus la sc + 55 min venit de la sc). Cu toate acestea lectiile le face dimineata devreme (cand e mintea limpede si odihnita), dupa micul dejun are la dispozitie 15 min (sunt sufi deoarece noi in weekend avem "munca independenta" 30min fr si 30min mate atat sambata cat si duminica). In CP inca nu au mare lucru de facut.

Multa sanatate si numai bine va doresc!



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Citat:
citat din mesajul lui chatonel
Si eu consider ca trebuie lasat copilul sa decida la teme, ce si cum le face, dar asta de la clasa a 5-a in sus. Pina atunci da, trebuie impins de la spate si trebuie invatat disciplinat.... ca sa poata apoi sa se autogereze.


De ce musai clasa a V-a?
In Romania, incepand cu clasa a V-a incep sa conteze absolut toate notele obtinute, pentru admiterea in liceu.
In principiu, e de asteptat ca atunci cand un copil obisnuit sa fie impins de la spate se trezeste liber si responsabil, sa o lase in prima faza mai moale si abia apoi sa-si asume intr-adevar responsabilitatea temelor.
Din motivele astea doua, mie mi se pare un moment prost ales.

Citat:
citat din mesajul lui chatonel

Fiecaruia ii e mai usor sa faca doar ce-i place, ce e mai usor. Problema e ca, in viata, nu facem doar ce ne place, cu atit mai putin ce e mai usor...


De ce nu am face in viata ce ne place? Macar majoritar?
Si in alta ordine de idei, in orice domeniu vei presa copilul si ii vei impune, vei reusi cu brio sa-i inlaturi orice placere pe care poate ar fi resimtit-o in fix domeniul ala.

Citat:
citat din mesajul lui chatonel
In primul rind ca matematica cu polonicul nu serveste decit sa ii dezguste pe saracii copiii si, sincer, inafara celor care fac mai tirziu studii tehnice, la ce serveste?


Serveste multor lucruri, in special dezvoltarii unor noi conexiuni neuronale. E un antrenament al mintii, util indiferent de viitoarea cariera aleasa. Dupa parerea mea e o idee gresita ca logica si ratiunea sunt apanajul inginerilor si doar ei ar trebui sa studieze matematica. Din pacate se simte - statistic vorbind - lipsa logicii la multe persoane din alte domenii...

Citat:
citat din mesajul lui chatonel

care e problema cu corpul didactic? intuiesc bine daca spun ca vrei sa generalizezi din ce ai vazut la scoala fetei tale? Pai nu e deajuns sa aiba fata ta cadre ok, eu vorbesc in general, iar in general e dezastru.


Nu cumva tu ai generalizat si eu ti-am adus un argument ca n-ar fi chiar asa?





Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns pisigri spune:

Citat:
citat din mesajul lui AB_AC

Citat:
citat din mesajul lui pisigri

Citat:
citat din mesajul lui buli

pisi, tu zici asaaaa, in general, nu?


Pai...in general. Ca vad ca s-a ajuns la dezbateri daca ar trebui sau nu verificate temele copiilor din ciclul primar si daca "merita" dati copiii la scoala.




http://pisigri.blogspot.com/

Mami de Ilinca (5.03.2009)


Nu cred ca merita dati copii la scoala daca parintii sunt dispusi sa se dedice lor. Sincer am putin egoism si imi place sa petrec timp si cu serviciul meu. Corectez sistemul si aleg o scoala cat mai apropiata de ceea ce vreau eu.



Cumva cred ca nu ne intelegem.
Aud din gura a din ce in ce mai multi parinti ca daca ar putea, si-ar home-school-i copiii. Lucru cu care nu sint de acord, pentru ca peste 90% dintre acesti parinti nu au de fapt nici un pic de talent pedagogic, nu au habar care este de fapt programa scolara (care trebuie respectata, in vederea promovarii testarilor periodice) si in general nu au de fapt nici timpul fizic, nici disponibilitatea de a se ocupa suficient de copiii lor.
Daca ce spui tu se refera la afterschool, si eu imi doresc sa nu apelez la el. Mi se pare ca ajungem sa ne vedem copiii numai in somn. Eu privesc cu tristete la copiii de 2-3 ani care stau la gradi pina la 19...




http://pisigri.blogspot.com/

Mami de Ilinca (5.03.2009)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Ce nu inceteaza sa ma irite e aceasta propagare a "spaimei" de matematica. Parinti care intotdeauna spun ca e grea, prea grea si se revolta impotriva programei scolare la matematica. Care nu fac altceva (fie ca isi dau seama, fie ca nu) decat sa transmita si copilului - din start - ideea ce nu va reusi, ca ii va fi foarte greu, ca va munci ca un sclav, ce mai... chinurile matematicii.

N-am auzit niciun parinte inspaimantat de gramatica in schimb Desi nu mi se pare mai usoara, poate chiar din contra, ca ai mai multe notiuni de retinut.

Copiii chiar sunt inteligenti. Daca nu le punem piedica cu diverse idei preconcepute d-ale noastre, invata si inteleg o multime de lucruri.
Programa scoalara romaneasca nu e prea grea, e doar prost facuta si, mai ales, foarte prost materializata in manuale de toata jena.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns pisigri spune:

Citat:
citat din mesajul lui AB_AC

Pai scoala se termina 16 30 nu? Daca merge la sport dupa in loc de aftercare... apai se descarca oboseala de la scoala. Merita incercat in loc sa lasi temele in lalaiala pe mana altora.


Eu mai vad un mare pacat al acestui program. Obliga un copil de 7 ani sa fie in priza toata ziua. Practic, ii "interzice" sa aiba o zi in care sa fie obosit, in care sa doarma un ceas la prinz sau sa stea tolanit in pat cu o carte, sau...pur si simplu sa se relaxeze. Pentru ca orice activitate extrascolara, chiar si un sport, impune un anumit grad de disciplina, de "facut frumos si raportat la altii".




http://pisigri.blogspot.com/

Mami de Ilinca (5.03.2009)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns pisigri spune:

Pe mine matematica ma "deranjeaza" mai incolo, in clasele primare imi amintesc ca mi s-a parut amuzanta. Era si "imbracata" in "Ionel si Georgel au impreuna 20 de mere..." sau "In blocul X sint in total 15 apartamente, unele au 2 camere, altele 3 camere. Stiind ca nr total de camere din bloc este X, calculati cite apartamente au 2 camere si cite au 3 camere". Cu alte cuvinte, pe vremea mea, pentru copiii din ciclul primar, problemele aveau logica, aveau aplicabilitate practica. Pe linga logica necesara rezoolvarii problemei in sine, mai exista provocarea transpunerii acestor multe cuvinte intr-un sistem de doua ecuatii cu doua necunoscute. Chestie care in sine mi se pare si ea importanta. Si un astfel de exercitiu este mult mai atragator decit "trintirea" directa a sistemului de ecuatii, fara ca "micul matematician" sa se poata raporta la necunoscutele alea ca la ceva...tangibil.

Mai stiu ca tot pe vremea mea, toti copiii erau incurajati sa participe la faza pe scoala a olimpiadelor, ca un fel de "testare" mai obiectiva decit rezultatele de la clasa. Si la fazele judetene participau multi copii, abia fazele nationale erau organizate pentru elite.




http://pisigri.blogspot.com/

Mami de Ilinca (5.03.2009)

Mergi la inceput