Bucurii de sept-oct 2006 (4)
Raspunsuri - Pagina 15
GETY spune:
Lexi Wow! Inca o data wow!
Inseamna ca ati fost foarte... eficienti!
Cris, nu cred... gata, acusi fac 37 ani.
Cris, deja va spune de serbare?
Noua inca nu ne-au spus nimic. M-am enervat foarte tare cand ieri mi-a spus Maria ca vrea sa se imbrace si ea cu rochita la balet, ca le-a imbracat pe cateva fete cu rochite si pe ea nu. Acum mi-e nu-stiu-cum ca trebuie sa intreb educatoarea de ce pe unele fetite le imbraca si pe altele nu?
Eu stiu ca ele trebuie sa cunoasca foarte bine comportamentul copiilor: ori le imbraci pe toate, ori pe niciuna, ei sunt foarte sensibili la chestii din astea.
Asa creste Maria Diana
www.phenforum.com/ticker/img,47,76,0,kg,76.5,72.8,65,/weight.png" target="_blank">Vreau sa slabesc!
Crisnemes spune:
Gety- si ce daca ai 37 pana la 40 mai ai timp....(multi inainte)
Da in 8 iunie avem serbarea si la Dragos in 2 iunie- si e serbarea finala ca terminam gradinita. Mai fetelor cum zboara timpul.
Gety - eu zic sa le atragi atentia educatoarelor asupra acestui aspect.
Cristina mamica de Dragos (31.01.2004) si Victor(19.09.2006)
tanima_i2002 spune:
La multi ani! Lexi
Se pare ca ti-ai facut un cadou tare frumos anul acesta.
Gety, pe de o parte te inteleg perfect legat de varsta, ca nici eu nu as mai face la varsta asta (eu de vreo 1-2 ani ma simt tare baba), dar totusi, daca iti doresti nu stiu de ce ar fi varsta un impediment.Eu zic ca daca te mai tin nervii, daca alte probleme nu sunt, daca iti doresti si numai varsta te sperie...fa-i repede o surioara Mariei, mai ales ca parca o si vad pe Maria implicata si dornica sa aibe o partenera de joaca.
Cris, bafta la serbare eroului principal.
xan, bine ai revenit! sa stii ca pe mine nu ma sperie venitul ca si acum este mic si mai mic de atat ce poate fi!!! pe mine ma scarbeste pe zi ce trece tot mai tare sistemul, vin stresata la servici, plec stresata acasa, tot timpul am de lucru acasa, se cere mult prea mult, sunt obligata sa scriu articole si sa mi le platesc (din ce bani oare?), sa termin un doctorat care il fac cu banii mei (care bani oare?) si tot asa. Alt job inca nu mi-am gasit, nici nu ma grabesc momentan, afara sper sa nu ma dea ei din toamna, dar decizia este luata si sunt in cautari/informari.
Roxana, sper ca vremea asta frumoasa v-a fost benefica si ca treburile la noul apartament au mers din plin. Eu stau la mama de ceva vreme si desi ma ajuta tare mult, tot nu este ca la mine acasa. La soacra in schimb nu cred ca as rezista nici eu, nici macar o zi. Mai bine as fi stat cu chirie. nervi de otel pana terminati.
fetelor, eu scriu la mesajul acesta de 2 ore si nu stiu ce vroiam sa va mai spun in afara de a va ura sa aveti o zi minunata.
anangel_lexi spune:
Tanima, multumesc mult pentru urari si mult succes sa-ti gasesti repede un post mai bun si sa se mai linisteasca lucrurile si la tine!
de Maria Cornelia (20.09.2006) si 5+ cu bobulet mic mic mic
Din ce in ce mai mare
Perlute de domnisoara
www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=88028d9eaeae0f93a00846" target="_blank">Vesnic cu Emma in suflet
GETY spune:
Pe scurt: am zis la educatoare, se pare ca doamna de la balet a ales niste fetite care performeaza mai bine si le-a imbracat sa le duca undeva. Nu stiu unde. Le-am sfatuit sa fie un pic mai atente, copiii fiind foarte sensibili la varsta asta. Mai ales cand vede alte fetite imbracate in printese si ea nu.
Asa creste Maria Diana
www.phenforum.com/ticker/img,47,76,0,kg,76.5,72.8,65,/weight.png" target="_blank">Vreau sa slabesc!
GETY spune:
Buna dimineata!
Asa creste Maria Diana
www.phenforum.com/ticker/img,47,76,0,kg,76.5,72.8,65,/weight.png" target="_blank">Vreau sa slabesc!
Crisnemes spune:
Buna dimineata!
Lexy- un ceai ceva...
Cristina mamica de Dragos (31.01.2004) si Victor(19.09.2006)
anangel_lexi spune:
Neata tuturor!
Va ofer si cappuccino ca eu de cateva zile nu mai pot bea nimic decat apa plata (si sucuri de fructe, cand am).
Gety, foarte bine ca le-ai atras atentia educatoarelor. Mariei.
Cris, voi ce mai faceti?
Restul fetelor, pe unde sunteti?
Va doresc tuturor weekend placut!
de Maria Cornelia (20.09.2006) si 5+ cu bobulet mic mic mic
Din ce in ce mai mare
Perlute de domnisoara
www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=88028d9eaeae0f93a00846" target="_blank">Vesnic cu Emma in suflet
Crisnemes spune:
Pentru nu stiu sa atasez un fisier am sa va copiez aici ce am primit pe mail:
P#259;rin#355;i str#259;luci#355;i, profesori fascinan#355;i - Augusto Cury
Genera#355;ia actual#259; de p#259;rin#355;i a vrut cumva s#259; compenseze lipsurile copil#259;riei lor #351;i a încercat s#259; dea copiilor ce aveau mai bun: cele mai frumoase juc#259;rii, haine, plimb#259;ri, #351;coli, televizor #351;i calculator. Al#355;ii le-au umplut timpul copiilor cu multe activit#259;#355;i educative ca înv#259;#355;area limbilor str#259;ine, informatic#259;, muzic#259;. Inten#355;ia este excelent#259;, îns#259; p#259;rin#355;ii nu au în#355;eles c#259; televizorul, juc#259;riile cump#259;rate, internetul #351;i excesul de activit#259;#355;i blocheaz#259; copil#259;ria, în care copilul are nevoie s#259; inventeze, s#259; înfrunte riscuri, s#259; sufere decep#355;ii, s#259; aib#259; timp de joac#259; #351;i s#259; se bucure de via#355;#259;.
Acest lucru se întâmpl#259; pentru c#259; inteligen#355;a lor a fost blocat#259;, noi ne-am transformat în ma#351;ini de muncit iar pe ei îi transform#259;m în ma#351;ini de înv#259;#355;at.
1. Blocarea inteligen#355;ei
Sistemul educa#355;ional actual aduce foarte mult#259; informa#355;ie, de cele mai multe ori inutil#259;. Copiii #351;i tinerii înva#355;#259; cum s#259; opereze cu fapte logice, dar nu #351;tiu cum s#259; abordeze e#351;ecurile. Înva#355;#259; s#259; rezolve probleme de matematic#259;, dar nu #351;tiu s#259;-#351;i rezolve conflictele existen#355;iale. Sunt antrena#355;i s#259; fac#259; calcule f#259;r#259; s#259; gre#351;easc#259;, dar via#355;a este plin#259; de contradic#355;ii #351;i probleme care nu pot fi calculate. Acest lucru se întâmpl#259; pentru c#259; inteligen#355;a lor a fost blocat#259;, noi ne-am transformat în ma#351;ini de muncit iar pe ei îi transform#259;m în ma#351;ini de înv#259;#355;at.
2. Utilizarea gre#351;it#259; a func#355;iilor memoriei
Prin sistemul educa#355;ional actual memoria copiilor este transformat#259; într-un depozit de informa#355;ie inutil#259;, iar excesul acesteia blocheaz#259; inteligen#355;a copiilor #351;i bucuria lor de a tr#259;i. Cea mai mare parte a informa#355;iilor pe care le acumul#259;m nu vor fi folosite niciodat#259;. Num#259;rul actual de #351;coli este mai mare decât în orice alt#259; epoc#259;, îns#259; acestea nu produc persoane care gândesc, #351;i nu e de mirare c#259; elevii au pierdut pl#259;cerea de a înv#259;#355;a.
Pe de alt#259; parte, mediile de informare îi seduc cu stimuli rapizi, gata prepara#355;i, care îi transport#259; pe tineri, f#259;r#259; ca ei s#259; fac#259; vreun efort, în mijlocul diverselor aventuri - sportive, de r#259;zboi, politice sau sentimentale. Bombardamentul acesta de stimuli care vin prin televiziune #351;i internet ac#355;ioneaz#259; asupra subcon#351;tientului, m#259;rindu-le nevoia de pl#259;ceri în via#355;a real#259;. Astfel în timp ei nu mai g#259;sesc pl#259;cere în micii stimuli ai rutinei zilnice #351;i vor c#259;uta stimuli tot mai puternici, trebuind s#259; fac#259; foarte multe lucruri pentru a avea pu#355;in#259; pl#259;cere. Toate acestea genereaz#259; personalit#259;#355;i fluctuante, instabile #351;i nemul#355;umite.
3. Inform#259;m #351;i nu form#259;m
Noi nu îi form#259;m pe tineri, ci doar îi inform#259;m. Ei cunosc tot mai mult despre lumea în care se afl#259;, dar nu #351;tiu mai nimic despre lumea lor interioar#259;. Educa#355;ia este tot mai lipsit#259; de ingredientul emo#355;ional #351;i produce tineri care rareori #351;tiu s#259; î#351;i cear#259; iertare, s#259; î#351;i recunoasc#259; limitele sau s#259; se pun#259; în locul celorlal#355;i.
Care este rezultatul?
O genera#355;ie de copii #351;i tineri mai bolnav#259; psihic decât oricare alta din istoria umanit#259;#355;ii: copii depresivi, preadolescen#355;i #351;i adolescen#355;i care dezvolt#259; obsesii, sindroame de panic#259;, timiditate, fobii sau agresivitate. În plus, tot mai mul#355;i dintre ei caut#259; pl#259;cerea de moment în consumul de tutun, alcool #351;i droguri.
CE ESTE DE F#258;CUT?
Dr. Augusto Cury ne spune c#259; în ziua de azi nu ajunge s#259; fim p#259;rin#355;i buni, ci trebuie s#259; devenim p#259;rin#355;i inteligen#355;i. Pentru aceasta ne vorbe#351;te despre #351;apte deprinderi ale "p#259;rin#355;ilor buni" #351;i cum trebuie transformate ele de c#259;tre "p#259;rin#355;ii inteligen#355;i". Iat#259; prima dintre ele:
. P#259;rin#355;ii buni dau cadouri, p#259;rin#355;ii inteligen#355;i d#259;ruiesc propria lor fiin#355;#259;
P#259;rin#355;ii buni au grij#259; s#259; satisfac#259;, în m#259;sura posibilit#259;#355;ilor lor economice, dorin#355;ele copiilor lor. Fac petreceri pentru anivers#259;ri, le cump#259;r#259; pantofi, haine, produse electronice, organizeaz#259; excursii.
P#259;rin#355;ii inteligen#355;i dau copiilor ceva incomparabil mai valoros. Ceva ce nu se poate cump#259;ra cu to#355;i banii din lume: fiin#355;a lor, povestea vie#355;ii lor, experien#355;ele lor, lacrimile lor, timpul lor.
P#259;rin#355;ii care le fac în permanen#355;#259; daruri copiilor lor sunt p#259;stra#355;i în amintire doar pentru un moment. P#259;rin#355;ii care se preocup#259; s#259; le d#259;ruiasc#259; copiilor exemple #351;i povestiri din via#355;a lor r#259;mân de neuitat.
. P#259;rin#355;ii buni alimenteaz#259; corpul, p#259;rin#355;ii inteligen#355;i alimenteaz#259; personalitatea
Ast#259;zi, p#259;rin#355;ii buni cresc copii zbuciuma#355;i, înstr#259;ina#355;i, autoritari #351;i angoasa#355;i, pentru c#259; societatea s-a transformat într-o fabric#259; de stres. P#259;rin#355;ii care nu-#351;i înva#355;#259; copiii s#259; aib#259; o viziune critic#259; asupra publicit#259;#355;ii, a emisiunilor de televiziune #351;i a discrimin#259;rii sociale îi transform#259; într-o prad#259; u#351;oar#259; pentru sistemul acaparator. Pentru acest sistem, copilul vostru nu este o fiin#355;#259; uman#259;, ci un consumator. Preg#259;ti#355;i copilul pentru " a fi", c#259;ci lumea îl va preg#259;ti pentru " a avea".
Ajuta#355;i-v#259; copiii s#259; nu fie sclavii problemelor lor. Alimenta#355;i amfiteatrul gândurilor #351;i teritoriul emo#355;iilor cu curaj #351;i îndr#259;zneal#259;. Nu le accepta#355;i timiditatea #351;i nesiguran#355;a. Dac#259; problemele se pot rezolva, vor fi rezolvate, iar dac#259; nu, trebuie s#259; ne accept#259;m limitele.
. P#259;rin#355;ii buni corecteaz#259; gre#351;elile, p#259;rin#355;ii inteligen#355;i î#351;i înva#355;#259; copiii cum s#259; gândeasc#259;
Vechile corec#355;ii #351;i binecunoscutele predici nu mai func#355;ioneaz#259;. Când deschide#355;i gura s#259; repeta#355;i acela#351;i lucru, declan#351;a#355;i un resort din subcon#351;tient care deschide anumite arhive ale memoriei, ce con#355;in critici mai vechi. 99% din criticile #351;i corec#355;iile p#259;rin#355;ilor sunt inutile în influen#355;area personalit#259;#355;ii tinerilor.
A-#355;i surprinde copilul înseamn#259; a spune lucruri la care ei nu se a#351;teapt#259;. De exemplu: copilul a ridicat glasul la voi. Se a#351;teapt#259; s#259; #355;ipa#355;i #351;i s#259;-l pedepsi#355;i. Dar pute#355;i începe prin a t#259;cea #351;i a v#259; relaxa, apoi pute#355;i spune:"Nu m#259; a#351;teptam s#259; m#259; superi în felul acesta. În ciuda durerii pe care mi-ai provocat-o, eu te iubesc #351;i te respect mult". Apoi copilul trebuie l#259;sat s#259; se gândeasc#259;.
P#259;rin#355;ii buni spun: " Gre#351;e#351;ti"; p#259;rin#355;ii inteligen#355;i spun: "Ce p#259;rere ai despre comportamentul t#259;u?" "Gânde#351;te înainte s#259; reac#355;ionezi"
. P#259;rin#355;ii buni î#351;i preg#259;tesc copiii pentru aplauze, p#259;rin#355;ii inteligen#355;i î#351;i preg#259;tesc copiii pentru e#351;ecuri
P#259;rin#355;ii buni educ#259; inteligen#355;a copiilor lor, p#259;rin#355;ii inteligen#355;i le educ#259; sensibilitatea. Stimula#355;i-i pe copii s#259; aib#259; obiective, s#259; caute succesul în studiu, în munc#259;, în rela#355;iile sociale, dar nu v#259; opri#355;i aici. Ajuta#355;i-i s#259; nu le fie team#259; de insuccese. Nu exist#259; podium f#259;r#259; înfrângeri. Mul#355;i nu str#259;lucesc în munca lor pentru c#259; au renun#355;at în fa#355;a primelor obstacole, pentru c#259; nu au avut r#259;bdare s#259; suporte un "nu", pentru c#259; nu au avut îndr#259;zneala de a înfrunta unele critici, nici umilin#355;a de a-#351;i recunoa#351;te gre#351;eala.
Perseveren#355;a este la fel de important#259; ca #351;i capacit#259;#355;ile intelectuale. Pentru p#259;rin#355;ii inteligen#355;i, a avea succes nu înseamn#259; a avea o via#355;#259; f#259;r#259; gre#351;eli. De aceea sunt în stare s#259; spun#259; copiilor lor: "Am gre#351;it", "Scuz#259;-m#259;", "Am nevoie de tine". P#259;rin#355;ii care nu-#351;i cer scuze nu-#351;i vor înv#259;#355;a copiii cum s#259; abordeze arogan#355;a.
. P#259;rin#355;ii buni vorbesc, p#259;rin#355;ii inteligen#355;i dialogheaz#259; ca ni#351;te prieteni
A sta de vorb#259; înseamn#259; a vorbi despre lumea care ne înconjoar#259;, a dialoga înseamn#259; a vorbi despre lumea în care suntem: a relata experien#355;e, a împ#259;rt#259;#351;i ceea ce se afl#259; ascuns în inima fiec#259;ruia, a p#259;trunde dincolo de cortina comportamentelor. Peste 50% din p#259;rin#355;i n-au avut curajul de a dialoga cu copiii lor despre temerile, pierderile #351;i frustr#259;rile personale.
Nu trebuie s#259; deveni#355;i o juc#259;rie în mâna copilului, ci un prieten foarte bun. Adev#259;rata autoritate #351;i respectul solid se nasc din dialog. Dialogul este o perl#259; ascuns#259; în inim#259;. Ea este scump#259;, pentru c#259; aurul #351;i argintul n-o pot cump#259;ra.
. P#259;rin#355;ii buni dau informa#355;ii, p#259;rin#355;ii inteligen#355;i povestesc istorioare
Capta#355;i-v#259; copiii prin inteligen#355;a voastr#259;, nu prin autoritate, bani sau putere. #350;ti#355;i care este termometrul care indic#259; dac#259; sunte#355;i agteabil? Imaginea pe care o au despre voi copiii #351;i prietenii acestora. Dac#259; le face pl#259;cere s#259; fie în preajma voastr#259;, a#355;i trecut testul.
Odat#259;, una dintre fiicele mele a fost criticat#259; pentru c#259; era o persoan#259; simpl#259;. Se sim#355;ea trist#259; #351;i resp#259;ns#259;.Dup#259; ce am auzit povestea ei, mi-am pus imagina#355;ia la treab#259; #351;i i-am spus urm#259;toarea pild#259;: unii prefer#259; un soare frumos pictat într-un tablou, al#355;ii prefer#259; un soare real, chiar dac#259; este acoperit cu nori. Am întrebat-o: ce soare preferi? A ales soarele real Atunci, am ad#259;ugat, chiar dac#259; unii oameni nu cred în soarele t#259;u, el str#259;luce#351;te. Tu ai lumina proprie. Într-o zi norii se vor risipi #351;i oamenii te vor vedea. S#259; nu-#355;i fie team#259; c#259; î#355;i pierzi lumina.
P#258;RIN#354;II INTELIGEN#354;I Î#350;I STIMULEAZ#258; COPIII S#258;-#350;I ÎNVING#258; TEMERILE #350;I S#258; AIB#258; ATITUDINI BLÂNDE.
. P#259;rin#355;ii buni ofer#259; oportunit#259;#355;i, p#259;rin#355;ii inteligen#355;i nu renun#355;#259; niciodat#259;
P#259;rin#355;ii inteligen#355;i sunt sem#259;n#259;tori de idei #351;i nu controleaz#259; via#355;a copiilor lor. Ei seam#259;n#259; #351;i a#351;teapt#259; ca semin#355;ele s#259; germineze. Pe timpul a#351;tept#259;rii poate s#259; apar#259; mâhnire, dar, dac#259; semin#355;ele sunt bune, vor încol#355;i.
Nimeni nu-#351;i ia diplom#259; în misiunea de a educa. Înainte, p#259;rin#355;ii erau autoritari; ast#259;zi sunt copiii. Înv#259;#355;a#355;i s#259; spune#355;i "nu" f#259;r#259; team#259;. Dac#259; ei nu aud "nu" de la d-voastr#259;, nu vor fi preg#259;ti#355;i s#259; aud#259; "nu" de la via#355;#259;. P#259;rin#355;ii nu trebuie s#259; cedeze în fa#355;a #351;antajelor #351;i presiunii copiilor. În caz contrar, emo#355;ia copiilor va deveni un balansoar:: ast#259;zi sunt docili, mâine explozivi. Trebuie stabilite clar ce aspecte pot fi negociabile. De exemplu, a merge la culcare noaptea târziu în cursul s#259;pt#259;mânii #351;i a se trezi devreme pentru a înv#259;#355;a este inacceptabil #351;i prin urmare ne-negociabil.
Tr#259;im vremuri grele. P#259;rin#355;ii din toat#259; lumea se simt pierdu#355;i. Cucerirea planetei sufletului copiluluieste mai compex#259; decât cucerirea planetei.
CELE 7 P#258;CATE CAPITALE ALE EDUCA#354;IEI
1. A corecta în public
2. A exprima autoritatea cu agresivitate
3. A fi excesiv de critic: a obstruc#355;iona copil#259;ria celui educat
4. A pedepsi la furie #351;i a pune limite, f#259;r#259; a da explica#355;ii
5. A fi ner#259;bd#259;tor #351;i a renun#355;a s#259; mai faci educa#355;ie
6. A nu te #355;ine de cuvânt
7. A distruge speran#355;a #351;i visele
Dr. Augusto Cury, psihiatru #351;i psihoterapeut, #351;i-a dedicat 17 ani din via#355;#259; cercet#259;rii modului în care construie#351;te #351;i se dezvolt#259; inteligen#355;a. Analiza pe care o face societ#259;#355;ii contemporane ajunge la urm#259;toarea concluzie: singur#259;tatea nu a fost niciodat#259; atât de intens#259;: p#259;rin#355;ii î#351;i ascund sentimentele de copii, copiii î#351;i ascund lacrimile de p#259;rin#355;i #351;i profesorii se refugiaz#259; în autoritarism. Cantitatea de informa#355;ie #351;i cuno#351;tin#355;e disponibile este mai mare; cu toate acestea, noile genera#355;ii nu sunt formate pentru a gândi, ci pentru a repeta informa#355;ii. În cartea sa, "P#259;rin#355;i str#259;luci#355;i, profesori fascinan#355;i", tradus#259; #351;i în român#259;, Dr. Augusto Cury atrage aten#355;ia asupra necesit#259;#355;ii schimb#259;rii felului în care se face educa#355;ia contemporan#259;.
Cristina mamica de Dragos (31.01.2004) si Victor(19.09.2006)
Crisnemes spune:
Din pacate textul este cu diacritice- si nu am timp sa-l modific, sper sa fie de folos
Cristina mamica de Dragos (31.01.2004) si Victor(19.09.2006)