Copii nascuti la final de mileniu (1999 - 2000)
Raspunsuri - Pagina 8
glimmer spune:
Salutare tuturor!
Abia acum incepem si noi sa simtim ca nu e de gluma si chiar s-a dus vacanta. Parca tot nu ne venea sa credem. In curand vom si uita ca a fost vacanta. Macar nu ne-a parasit de tot vara, inca se mai face simtita, chiar daca in calendar vedem altceva.
Asa ca... mult succes la scoala tuturor!
Fiica mea are cate 5 ore pe zi, cu exceptia zilei de marti, cand are sase ore. In afara de ziua de luni, cand are ore de la 13.00, in restul zilelor are ore de la 12.00. Deci in doua zile din saptamana vine acasa pe la ora 18, celelalte zile pe la 17. Practic, in cursul saptamanii stam impreuna doar seara, 4-5 ore zilnic. Ce ma deranjeaza la programul de la ora 12 este faptul ca trebuie practic sa ia pranzul pe la ora 11, mi se pare cam anapoda. Temele scrise si invatatul incercam sa le facem de seara, dimineata doar chestiuni mai "mici" si repetat. Mie nu-mi place deloc felul in care se invata in general in sistemul nostru de invatamant. La foarte multe materii invatarea consta in memorare. Ascultarea la ore consta in reproducerea a ceea ce au memorat.
Eu ma implic in rezolvarea temelor, in special daca sunt solicitata, dar si daca nu sunt si stiu ca au o lectie noua. De exemplu la matematica, vreau sa fiu sigura ca a inteles materia predata, anul acesta, in clasa a- VI -a intervine si fizica, iar ea nu are o mare inclinatie spre stiintele "exacte". In plus, chiar ea isi doreste interventia mea, se simte mai sigura, mai ales atunci cand ea insasi nu este convinsa ca a priceput. Se intampla in clasa a- V -a, probabil se va mai intampla si acum, sa vina de la scoala si sa spuna ca nu a inteles nimic, de exemplu, din ceea ce le-a predat la matematica, si atunci o luam de la capat impreuna.
Deci, intervin in special acolo unde stiu ca sunt "puncte slabe" si aleg ceea ce lucram suplimentar atunci cand este cazul si, mai ales, daca avem timp de asa ceva. Pentru ca noi stam foarte prost cu timpul liber. Chiar nu stiu unde am putea avea o "fereastra" de timp liber. Daca luam in calcul cazul "fericit" in care termina orele la 17.00, pana ajunge acasa, normal ca nu "sarim" imediat pe teme, eventual mergem la o plimbare prin parc, ideea este ca mai devreme de orele 19 nu se apuca de treaba. Daca are de scris la 2-3 materii si de invatat tot la atatea, timpul e complet insuficient, pentru ca eu vreau ca la 22.30, maximum 23 sa se culce (deja 23 mi se pare tarziu...). Dimineata, pana pleaca la scoala, nu prinde mai mult de 2 ore de invatat, in care abia are timp sa repete materia si sa faca teme mai usoare sau mai placute pentru ea. De multe ori imi spun ca avem o problema si nu stim sa ne organizam, si poate chiar asa e. Dar cand imi pun asa programul pe "desfasurator", cum am facut aici, nu-mi iese deloc macar o ora libera pentru o alta activitate decat scoala... Voi cum faceti, aveti vreun secret?
Rrox, multumesc pentru recomandare.
In general caut, in comunicarea cu fiica mea, sa fiu sigura ca mesajul pe care i-l transmit e cel pe care il doresc. Sunt constienta de faptul ca ea poate intelege si alte lucruri decat cele pe care i le transmit in mod direct si le poate interpreta diferit. Sunt constienta ca sunt multe temeri ale mele peste care trebuie sa trec si mai ales stiu ca am limitele mele. Imi este foarte clar ca mai am mult de lucru si cu mine. Stiu si faptul ca e greu ca un copil sa creasca intr-o lume periculoasa. Si mie, ca adult, imi e greu de multe ori sa ma confrunt cu aceste pericole. Totusi ea intelege multe lucruri si eu nu pot sa i le infatisez exact pe dos numai pentru ca ea sa aiba iluzia sigurantei depline. Vede/ aude multe lucuri in jurul ei care ii confirma ca oamenii sunt in stare de multe lucruri ingrozitoare, incompatibile cu conditia umana.
In ceea ce priveste relationarea, cum am mai spus, as vrea sa aiba prieteni, prietene. Stiu ca si-ar dori si ea lucrul asta. Nu cred ca lipsa iluziei sigurantei i-a limitat in mod considerabil optiunile. Eu cred chiar ca e bine sa capete cat mai devreme discernamant in ceea ce priveste relatiile. Ea nu e genul care sa forteze lucrurile pentru a avea o relatie cu cineva cu orice pret, sau cel putin asa imi pare mie si cred ca e si corect asa. Intamplare sau nu, pur si simplu nu a intalnit pe nimeni "compatibil", nici intre colegele de clasa, (sunt foarte putine fete, numeric), nici in alta parte. E si greu, avand in vedere ceea ce imi povesteste cand stam de vorba. Am constatat inca o data cat de rai pot fi copiii intre ei. Nu mai spun ca sunt copii in scoala cu reale tulburari de comportament, de care efectiv trebuie sa se fereasca toti ceilalti. De exemplu un copil de clasa a- V -a l-a lovit pe altul in asa fel, incat l-a bagat in spital, asta apropo din nou si de siguranta de care am vorbit.
Lala_D spune:
glimmer noi nu avem un "secret" al programului ( tot clasa a sasea) insa al meu nu vine niciodata cu varianta "nu am inteles la scoala", cel putin pana in prezent nu s-a intamplat, are profesori f buni si dedicati.
Astfel incat lectiile le face singur ( de prin clasa a doua), destul de rapid iar daca stie ca are de mers la inot sau baschet/aikido se misca si mai rapid.
Pe noi ne solicita doar la probleme grele, de fineturi de concursuri/olimpiade, rar spre deloc la temele zilnice.
Fiind inca mai mic, doar 11 ani si 3 luni inca nu are mofturi de adolescent, vor aparea si alea cu siguranta dar momentan inca copilareste.
Insa la el scoala a fost mereu pe primul loc si deja a intrat intr-un ritm al lui.
glimmer spune:
Lala, este bine ca are profesori dedicati, sunteti un caz fericit. La noi, de exemplu, la matematica, in clasa a- V -a au inceput anul scolar cu o profesoara, care a trebuit apoi sa-si reduca numarul de ore, a venit temporar un alt profesor, iar anul acesta revine acea profesoara. Care este mai dedicata, ca sa folosesc acelasi termen, dar obisnuieste sa dea tema pentru acasa probleme cu dificultate peste medie, din cele date pe la olimpiade etc... La romana profesoara anul trecut nu a predat toata materia, deci, ce pot sa mai spun... La limbi straine, nu se streseaza nimeni, iar la restul materiilor baza era memorarea.
grati.ela spune:
Ozi anul acesta si-a facut un program in care sa faca loc consistent activitatilor sportive: inot si sala (kangoojumping in special). Luni, marti, joi si vineri merge la inot de la 18 la 21 (doar o ora si jumatate inoata, restul e drumul...) iar miercuri are de la 8 la 9 kangoo. Deci seara nu mai punem problema lectiilor. Dimineata de lucru incepe la 8.30 si tine pana la 11 cand trebuie sa se pregateasca pt scoala. Sambata dimineata va merge la bazin si dupa pranz are liber...duminica pana la 16 are aprofundare mate/fizica/chimie/engleza. Are avantajul ca la mate prinde din clasa si are si memorie foarte buna.
helbi spune:
Citat: |
citat din mesajul lui glimmer Daca luam in calcul cazul "fericit" in care termina orele la 17.00, pana ajunge acasa, normal ca nu "sarim" imediat pe teme, eventual mergem la o plimbare prin parc, ideea este ca mai devreme de orele 19 nu se apuca de treaba. Daca are de scris la 2-3 materii si de invatat tot la atatea, timpul e complet insuficient, pentru ca eu vreau ca la 22.30, maximum 23 sa se culce (deja 23 mi se pare tarziu...). |
Imi permit sa intervin aici. Fata ta incepe la ora 12 sau 13 scoala si o termina la ora 17. Bianca mea incepe lunea la 7.45 si termina la 16.20. Pleaca la 7.05 si ajunge la 17.20 cel mai devreme. Cred ca e o mica mare diferenta de cum sunt organizate orele. Joia are ore de la 8.30 la 15.30, iar ultimele 2 ore are fizica. Miercurea pleaca la 7.10 si ajunge cel mai devreme la ora 20.30 (caci, dupa ore, care sunt pina la 16.20 merge la inot). Martea are dupa ore tenis, ajunge la 16.
Insa, fata mea a invatat inca din primul an de scoala (aici a ajuta-o f. mult after school-ul)ca, dupa ce termina scoala, maninca si se apuca de lectii. In maxim 2 ore (acum la clasa a 6-a) e gata cu lectiile. TOATE!!! Nu lasa pe a doua zi, iar pe WE nu prea are de invatat. Simbata dimineata mai face cite ceva, daca ii mai ramine de vinerea, de ex. Insa, duminica o are libera. Cred ac e o chestie de organizare! Si inca ceva: ora de culcare nu depaseste ora 21.15, iar vinerea si simbata ora 21.45-22.00
Pe linga tenis si inot, odata la 2 sapt. simbata dupa amiaza are scoala romaneasca.
Incearca si vezi unde "pierdeti" timp si cum potzi sa o ajutzi sa se "reorganizeze".
Lala, si Bianca copilareste inca...se joaca cu placere inca cu papusile
glimmer spune:
Salutare!
Fetelor, intr-adevar, va invidiez ca terminati atat de repede cu lectiile, (vorba vine, ca nu voi le faceti, ci copiii, e un fel de a spune). Helbi, in doua ore toate lectiile mi se pare un record la care nici macar nu pot visa. Hai sa fac aici un bilant, ca poate imi spuneti unde gresim, caci eu sunt foarte "deschisa" .
Pai daca imi aduc aminte numai de anul trecut, avea matematica aproape zilnic si de fiecare data avea ca tema intre 4 si 8 exercitii, uneori chiar mai multe. Daca mai era vorba si de lectie noua, mai intai doream sa isi fixeze bine notiunile predate in clasa, deci numai matematica ocupa mai mult de o ora. Nefiind unul din punctele ei tari, de multe ori am intervenit, si s-a dovedit in final ca a fost bine ca am facut asa. Acum va mai fi si fizica... v-am mai spus ca nu are inclinatie spre stiintele exacte. Face doua limbi straine si la ambele se pregateste cat poate de temeinic, sunt discipline care ii plac. Pe langa faptul ca citeste foarte bine lectia de zi, lucreaza in plus cam tot ce este in manual ca exercitiu pentru a-si fixa notiunile de gramatica si cuvintele noi. Deci, pentru a invata la limba straina, cel putin o ora acorda numai pentru lectia de la clasa. La biologie, geografie, istorie, tehnologie, desen merge mai repede cu invatatul. Ocupa mai mult timp doar daca are vreun referat de facut sau vreo plansa. De obicei acestea din urma le cam lasam pentru sfarsitul de saptamana. Mai este limba romana la care ori are de facut cateva exercitii de gramatica (nu mai putin de 3,4), ori vreo compunere sau vreun comentariu de text. Am obisnuit-o sa inceapa tema doar dupa ce este sigura ca si-a fixat bine notiunile teoretice. Deci o tema la limba romana poate lua si doua ore numai ea singura, oricum, nu mai putin de o ora. Saptamanal are 4 sau 5 ore de romana (nu mai stiu exact), 5 ore de matematica, 4 ore de limbi straine, deci acestea ele intervin aproape zilnic, daca adunam timpii pe care vi i-am spus, clar se duce toata seara, ba chiar e insuficienta, si pe langa ele mai intervin zilnic si una-doua din celelalte gen biologie, georgrafie etc. Participa si la unele concursuri gen olimpiade si asta presupune o pregatire pe o treapta ceva mai sus decat nivelul clasei. De obicei pregatirea asta suplimentarapentru concursuri si limbi straine se muta catre sfarsitul de saptamana.
N-as putea sa spun chiar ca pierdem timp pe undeva. Mai ia pauze, nu lungi insa, intre lectiile la diverse materii, nu trece asa din una in alta si cam atat.
Helbi, fata ta are intr-adevar un program foarte lung la scoala, probabil include si masa de pranz, altfel nu vad cum s-ar putea. La noi nu stiu sa existe asa ceva. In plus, in sistemul nostru se pune foarte mare accent pe lucrul individual, acasa, ba chiar parintii sunt atentionati in mod repetat pe la sedinte ca trebuie sa lucreze acasa cu copiii, altfel nu vor putea tine pasul.
Cat despre copilarit... si fiica-mea e cand copil, cand "domnisoara". Acum umbla prin gradina cu picioarele goale, ( de ma chinui o multime sa-i scot noroiul din unghii si sa-i curat talpile, calcaiele), acum se gateste sa mearga la plimbare. Si ei ii place inca sa se joace si cu papusele, in special sa le imbrace combinand hainutele in diverse feluri, dar ii plac si jocurile experimentale.
filofteia spune:
Citat: |
citat din mesajul lui glimmer Daca luam in calcul cazul "fericit" in care termina orele la 17.00, pana ajunge acasa, normal ca nu "sarim" imediat pe teme, eventual mergem la o plimbare prin parc, ideea este ca mai devreme de orele 19 nu se apuca de treaba. Daca are de scris la 2-3 materii si de invatat tot la atatea, timpul e complet insuficient, pentru ca eu vreau ca la 22.30, maximum 23 sa se culce (deja 23 mi se pare tarziu...). |
Glimmer al meu are dupa scoala (termina tot asa pe la 17-18) doar o jumatate de ora de pauza, apoi se apuca de teme. Nu stiu daca la voi se potriveste asta. Deocamdata poate iesi singur afara intre 19 si 20 caci nu se intuneca, dar ma gandesc spre iarna sa iesim impreuna dupa ora 20 sa ne plimbam, chiar daca va fi intuneric.
In jur de ora 21,30 se intrerupe orice activitate si in general pana la 22 este in pat. Din fericire se trezeste singur pe la 7,15-7,30. Asa ca dimineata isi mai face din teme. La matematica il pot lasa sa-si faca singur temele. Asa ca acestea au fost transferate dimineata, cand este singur acasa. Problema noastra cea mare este romana. Si probabil probleme mai mici vor fi istoria, geografia, biologia vom vedea.
In ce priveste lucrul suplimentar, al meu are nevoie de el. De cate ori am renuntat s-a vazut imediat. Vorbesc aici de cerintele uzuale de la scoala, nu olimpiade si concursuri. Nu este genul care sa retina foarte repede, trebuie sa repete mereu. Munceste de doua ori mai mult pentru aceleasi rezultate (uneori chiar mai slabe) ca unii dintre colegii lui. Eu l-am banuit de o usoara dislexie, dar din pacate, la noi foarte greu ai acces la o terapie sau macar un specialist.
Citat: |
Filofteia nu e plangacios din cauza stiloului sau a optiunilor culinare. Astea sunt prilejuri sa descarce din tensiune. Nu e vorba nici de hormoni.Asa cum intuiesti si tu, e vorba de schimbarile prin care trece. Cred ca niste discutii prietenesti (stiu ca te pricepi la ele ) cu el ar imbunatatii situatia. Cum se simte la scoala in clasa a V-a, are temeri, este stresat de atatia profesori noi, necunoscuti, ale caror asteptari inca nu le stie? Cum se simte singur acasa dimineata? E o perioada de adaptare pentru el, chiar daca e mai mare. Ajuta-l sa vorbeasca despre asta si o va trece mai usor. Nu te focusa exclusiv pe teme si mai ales pe lucrul in plus. Mai ai putina rabdare cu lucrul suplimentar asta, nu e momentul inca. Succes! |
Rrox3 multumesc pentru sfat si incurajari. Prima zi de scoala a fost cea mai plangacioasa. Dupa primul contact cu profesorii s-a mai linistit. A spus de toti ca i-au placut. A fost foarte entuziasmat de laboratorul de biologie si cu siguranta va fi si astazi de cel de informatica.
S-a mobilizat singur sa-si faca temele primite... se pare ca lucrurile merg spre bine.
CristinaT spune:
Buna din nou, ma bucur ca toate sunt bune si frumoase si toata lumea e bine merci in cls a 6-a.
In rest prea multe nu am de spus, ca de obicei nu-mi plac exagerarile, asa ca voi repeta ca sper sa avem un an normal, sa trecem usor si fara prea mult stres prin clasa a 6-a. Lucrul pe care mi-l doresc eu e ca fata mea sa fie fericita. Normal ca nu suntem buni la toate materiile, asa ca probabil vom avea zile in care temele vor merge mai greu sau zile mai usoare. La fel nu ma astept sa aiba 10 pe linie si nici sa mai faca cate ceva prin casa. Spre deosebire de mine care aveam doar prietenele cu care ma distram, ei au nenumarate posibilitati de distractie: calculator, tv cu tot felul de emisuni, carti cu vampiri sau clasice, cum bine zicea cineva..., prietenele, cumparaturile cu parintii. Parerea mea este sa nu exageram, ca oricum nu se castiga nimic pe forum.
Sper ca nu am suparat pe nimeni cu mesajul meu, mi-ar face placere sa citesc si sa scriu la astfel de subiecte, dar fara exagerari. E normal ca toata lumea isi iubeste copilul si il vrea/vede perfect, dar eu chiar o iubesc asa cum este, cu sau fara chef, cu note si mai bune si mai putin bune.
Va doresc sa treceti cu bine si usor prin noul an scolar.
Lala_D spune:
glimmer parerea mea este ca voi pierdeti foarte mult timp pana a se apuca efectiv de tema data.
Al meu anul trecut avea tema la mate intre 15 si 25 de exercitii per total ( aveau 7-8 mari, cu multe subpuncte,cateva probleme) uneori mai mult, toate din culegeri ( nu au folosit manualul deloc) deci destul de grele si mate avea zilnic.
Lucrand atat de multisor zilnic a prins rapiditate. Idem romana cu tema zilnica.
Mai mult de 2 ore nu cred ca a stat niciodata sa le termine pe ambele dar asa cum am spus el nu venea "nelamurit" de la scoala si "teoria" o invata lucrand atat la mate cat si la romana.
Daca ar fi fost sa repete/invete intai teoria predata si apoi sa lucreze l-ar fi prins miezul noptii.
Modalitatea voastra de a face lectii a aplicat-o si al meu pana in clasa a patra, apoi a evoluat la a invata lucrand efectiv.
Si el are 2 limbi straine, cate 2 ore pe saptamana la amandoua dar si acolo lucrul merge relativ rapid, are aplecare spre limbi straine, prinde din zbor multe lucruri.
Cristina ma bucur sa aud vesti de la voi, multa bafta in acest an scolar si iti admir stilul, cu multa sinceritate iti spun
Categoric eu sunt mult mai dusa cu pluta, poate e rau dar nu ma pot abtine, noroc ca copilul e multumit si asa cu mine.
glimmer spune:
Va multumesc pentru raspunsuri, cu adevarat.
Filofteia, si fiica mea are nevoie de lucru suplimentar pentru aprofundarea materiei, si la cele care ii plac si cu atat mai mult la cele care nu ii plac.
Cristina, pe mine, una, nu m-ai suparat, chiar ti-am recitit mesajul, si nu vad de unde ar putea rasari motivul de suparare. Nu ma astept sa gasesc solutii miraculoase pe forum, dar am constatat ca de multe ori schimburile de experienta pot ajuta. Nu astept de la copilul meu rezultate de geniu, eu personal nu o vad perfecta, dar fac tot ce pot ca sa o sprijin. Mie imi pare rau ca nu are prietene de joaca, am mai spus aici, si eu aveam cand eram de varsta ei. Ea chiar isi doreste rezultate bune la toate, chiar daca ea insasi stie ca nu e la fel de buna la toate, de aceea imi cere ajutorul si de aceea face un efort in plus.
De la concursuri nu am asteptat niciodata rezultate uimitoare, mi se par bune ca metoda de a invata sa-si controleze emotiile, de a "simti" concurenta, de a invata sa se incadreze in timp etc. Atat doar i-am explicat ca nu e bine sa-si elimine singura optiunile, posibilitatile de alegere ulterioara intorcand definitiv spatele unei materii care nu ii place. Pare ca a inteles ce am vrut sa spun.
Lala, este posibil sa treaca prea mult timp pana se apuca de teme. Dar mie mi se pare normal sa aiba cel putin o ora pauza dupa scoala si mi se pare normal sa faca putina miscare, plimbare sau bicicleta, dupa niste ore de stat numai pe scaun, inainte de a se intoarce iarasi pe scaun. Si la noi temele la matematica tot numai din culegeri erau, se intampla sa aiba si 15-20 de exercitii, daca erau mai mici, de unul-doua puncte. Dar in niciun caz nu ar termina intr-o ora tema la matematica, cu rezolvat, cu scris enunt cu toate astea... Poate ar trebui sa fie mai rapida la scris, ma gandesc. La noi a ne uita pe materia predata la clasa este o necesitate. In plus, au o profesoara destul de exigenta si care anul asta a inceput, de exemplu, cu invatat/ascultat definitii din carte. La romana, ce sa mai spun, daca are de facut ceva analize morfo-sintactice, e de scris, nu gluma. Iar compuneri sau alte chestiuni de literatura care necesita compozitie, inspiratie si scris/sters iar scris are destul de des. Ce sa spun, intotdeauna i-am admirat pe cei care pot face treburile repede si bine, dar nu ne incadram .