educatie romaneasca sau educatie japoneza?

Raspunsuri - Pagina 6

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns kariguld spune:

Citat:
citat din mesajul lui Amina_Marina
.....tu ai mare nevoie de naikan.

Cind ai sa ajungi la un echilibru, atunci , da, poti sa te numesti OM.





si pana atunci la ce stadiu este?




*********************
VREAU SA NU MAI FIU DIFERIT! MIHAITA
Speranta si incredere pentru David
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*


Invingatorii nu renunta, iar cei ce renunta nu ajung invingatori









Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Laura25 spune:

Citat:
citat din mesajul lui Amina_Marina

Suzuran, tu ai mare nevoie de naikan.



...............................
Vom rataci prin ceruri,
Cersind cu palme-ntinse
Un strop de adevaruri
Din vietile invinse...



Armina, se pare ca tu ai nevoie de o doza ceva mai mare de bun simtz.



Am marfa la bazar umanitar DC

Laura, mami de shtrumphi gemeni: Bianca Andreea si Rares Mihai (13.06.2005)
Cugetari gemene, Poveste cu shtrumphi

'Cos what I feel is the only truth for me

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns hannen spune:

Prea putina lume este capabila de obiectivism.Fiecare are un punct sensibil si tinde sa devina subiectiv in legatura cu unele aspecte care il privesc personal .

Fie ca le place,fie ca nu ,adevarul este unul singur si fiecare persoana care traieste aici vede si bunele si relele.
Nu toata lumea s-a confruntat cu problemele reale ale societatii japoneze,nu de acasa,n-ai cum.Da,zimbesc ,sunt politicosi atunci cind le esti client...(desi nici acolo mereu-linga animalele de companie ,strainii si persoanele cu tatuaje sunt celelalte doua categorii care nu sunt admise in diferite restaurante,pub-uri...)insa daca te duci la un interviu si te vad strain se cam schimba treaba.
Oare cum te simti sa ti se zica "nu te angajam din cauza culorii pielii",sau din cauza ca "esti strain"?Sau sa iti auzi copilul strigat "gaijin baka,gaijin kirai" sau sa deschizi usa vecinilor care sa exclame mirati si dezamagiti "aaah,gaijinka".Sau cind copiii refuza sa mearga la scoala exact din cauza perfectiunii sistemului,unde sunt ijime la greu iar sistemul se intreaba ce sa faca,sau mai intreaba si parintii sa vina si ei cu idei pt.ca profesorii sunt depasiti de situatie.
Ehe, educatia cea mai perfecta mai are cale lunga pina la perfectiune.
Nicaieri nu`i perfect,nimeni nu`i perfect insa putini sunt dispusi sa accepte asta.

************************************
Whatever happens don`t let go of my hand!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ocris spune:

Eu am venit in Japonia in 2001. Pana in 2001, nu am auzit de nici un caz de sinucidere la elevii din Romania, din cauza relatiilor cu colegii.

Eu cred ca nu e din cauza caracterului copiilor japonezi si romani, ci din cauza sistemului de invatamant. Scoala japoneza, nu strezeaza deloc elevii cu notele.

Acum vorbesc despre scoala fetei mele. Nu exista repetenti, corijenti. Copiii primesc testele si cam atat. Pe parcurs, nu li se spune nimic, nici copiilor, nici parintilor despre notele la oral, la teme, la probele la sport, teste la muzica... Ii arde in schimb la medii, de ii ustura. Nu se spune sub nici o forma, nici un fel de nota, a nici unui copil, in fata clasei. Aceasta se considera o incalcare a vietii private. Deci lor nu li se spune, ai nota 7 sau 70 de puncte, pentru ca ai raspuns sau pentru ca nu ai raspuns...pentru ca ti-ai facut tema sau nu... pentru ca ai scris frumos sau nu.

Deci sunt in siguranta in privinta notelor. Nimeni nu stie ce note are vecinul (doar daca trage cu ochiul cand acela primeste testul), toata lumea trece clasa si au o gramada de timp in comparatie cu elevul roman, care e stresat in continuu ca va fi ascultat, scos la tabla si ca va ramane corigent daca nu ii iese media 5.

Am auzit o tipa care spunea ca media generala a clasei fiicei ei la engleza e 35 (din 100 de puncte), dar nu ramane nimeni corigent.

Sunt o gramada de copii japonezi care sufera din cauza relatiilor cu colegii. Sunt o gramada de copii japonezi care aleg invatamantul prin corespondenta pentru ca nu mai vor sa mearga la scoala.

Copiii nostri sunt mult mai expusi din cauza faptului ca noi nu suntem japoneze.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns hannen spune:

Ocris,ma bucur mult sa te vad!!

Despre timpul elevului japonez,hmm poate cind sunt foarte mici ,in primii 3 ani de Elementary dar din anul 4 incep deja bukkatsu si activitatile se inmultesc pe masura ce trec anii.Deja din clasa 1 vin acasa destul de tirziu(daca e sa comparam cu scoala din ro.)in anul 1 termina pe la 13:00~14:00 si se taraie pina acasa inca vreo ora ,in clasa a 3-a termina la 15:00 iar de la a 4-a trec la orar de 6 ore ...cind ajung la Junior High ajung acasa seara.Si cei de Junior si cei de High School fac temele noaptea pina la 12:00~1:00
Da,nu raman corijenti dar cu notele nu inteleg.Te referi la punctele de la fiecare test?La noi sunt vizibile,copilul primeste testul acasa pt. a fi semnat de parinte.au dosare si testele toate se aduna in dosarul personal al elevului (pe care si`l ia acasa la sf. de an)Cine nu are peste 90 de puncte la test repeta pina obtine,asadar nu`i niciun secret care nu a luat de prima data .
Pe trimestru primim "ayumi" -un fel de carnet de note numai ca`i cu cercuri,doua cercuri si triunghiuri(bine,f bine si mai trebuie lucrat).

O fi diferit in functie de prefectura??
Ah,da,ai foarte multa dreptate cu copiii nostri.Eu am o prietena care are un baietel,o dulceata(mic,finut,firav,frumos,politicos..)si saracul nu`i zi in care sa nu vina acasa tavalit prin noroi,scuipat in obentou,ud pina la piele...si taica`su e japonez.Intr`o zi copilul mergea in fata pe trotuar si taica`su putin mai in spate pe partea cealalta.Deodata citiva "flacai" mai mari au inceput sa urle dupa el "oi gaijin,oi gaijin bakaaa,gaijin kiraiii".
S-a enervat taica`su atit de tare!Imi imaginez,am plins eu de nervi cind mi-a povestit prietena mea amarita!
Daca cei care au un parinte japonez patesc asa,apoi ale mele ce or sa pateasca?????????????

De asta zic,educatia de acasa a inceput sa lase de dorit .Daca copilul nu ar auzi parintele in casa spunind una alta despre gaijini,probabil ca nici copilul nu ar zice afara .
in fine,eu am exemple de nesimtire crasaaaa.Cred ca ti`am mai povestit la telefon.De aia nu salt in slavi pe nimeni.
Ce e bun,e bun,recunosc!Ce e rau,scuze ,nu pot sa trec cu vederea.

Lista cu cele bune(la care noi probabil ca nu o sa ajungem prea curind) e lunga!Admir nenumarate lucruri .Dar ma ingrijoreaza si lista cu cele mai putin bune,sper din suflet sa nu se lungeasca odata cu trecerea anilor.

************************************
Whatever happens don`t let go of my hand!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns kawaichan spune:

Hannen,ai incredere ca exista si scoli bune unde nu este permis ijime-ul.Trust me,am vazut cu ochii mei.Asa ca daca doamne fereste va fi nevoie,muta fata la alta scoala unde s-ar putea sa aveti noroc de profesori si colegi intelegatori.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ocris spune:

Buna, Hannen. Sper ca sunteti bine, tu, fetele si sotul tau.

Din cate imi spui tu, scoala ta e mai buna decat cea la care#12288;merge fata mea. Copiii nu au un dosar pentru teste. Doar le aduc acasa si le arata sau nu le arata parintilor. Eu nu pot sa bag mana in foc pentru Mayo, ca imi aduce toate testele acasa. Chiar si cele cu un punctaj mai mic.

Din aprilie, o voi avea si pe cea mica la scoala si cred ca nu mai rezist in stilul asta. M-am dus la director si l-am intrebat cum pot verifica daca fetele imi aduc toate testele acasa, daca citesc sau nu citesc bine lectia la japoneza, daca raspund cum trebuie la ore, pe ce baza se dau cerculetele la muzica, sport...

Mi-a spus ca pot intreba invatatoarele, dar sa le spun inainte, ca sa se pregateasca. Deci i-am spus ca din aprilie ma voi duce de doua ori pe trimestru la scoala, undeva pe la mijloc si pe la sfarsit, pentru a afla despre situatia scolara a fetelor.

Cred ca ai noroc cu scoala ta. Poate ca suntem noi la tara, aici.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ocris spune:

Si inca ceva. Vorbeam de#12288;timpul petrecut la scoala. Elevul japonez are mult mai mult timp liber la scoala, decat cel din Romania.

E mult mai relaxat la scoala, decat un elev din Romania, pentru ca nu se teme ca va fi ascultat. Timpul pe care l-ar petrece citind lectia in pauza sau doar intrebandu-se daca va fi ascultat sau nu, il petrece vorbind cu alti copii. Plus ca stau la scoala mult mai mult decat in Romania. Deci relatiile sociale sunt f. importante.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns hannen spune:

Ocris,suntem bine ,multumim!(am vrut sa te sun dar nu`ti mai stiu programul deloc)

Nu stiu cit de norocosi suntem,ma gindesc ca e sistemul diferit in functie de prefecturi??desi nu mi se pare normal daca e sistem "de stat" aka,public school.
Si eu am mijlocia din aprilie la scoala oof,sa vezi distractie .

La noi in primii doi ani parintele trebuie sa faca tot cu copilul (cititul lectiei de cite ori zice educatoarea,exercitiile de adunari/scaderi si mai tirziu tabla inmultirii/impartirii..toate la cronometru) trebuie sa semnezi si sa specifici cit de bine a citit,cit i-a luat sa termine card-urile cu adunari/scaderi.
Uite asa cam stim daca a citit bine sau daca nu,cum sta la mate.
Abia din anul trei ii lasa singuri.M-am mai relaxat si eu in ultimul an,dar la lectie tot am pus`o cu voce tare sa o aud.Citeodata mai citim impreuna (sa vezi mindrie pe mine cind o corectez la kanji) si mai arunc cite un ochi si la mate ,in rest le face singura,isi scrie singura daca a citit,cit a durat sa termine una,alta.
La noi se face o data pe trimestru "sankankai"-lectie cu parintii,asta la inceput de trimestru iar pe la sfirsit fac toti o lectie libera(adica toti elevii fac ceea ce nu au putut sa faca la inceput si au progresat) tot cu prezenta parintilor.
De ex. unii cinta la flaut,altii la harmonica,altii citesc,altii fac o sceneta...chestii de astea.

Miha,deocamdata suntem bine-cred eu.Am avut si noi peripetii in primul an apoi s-au mai rarit(ori nu`mi mai zice ea,nu stiu)De cite ori o aud pe prietena mea povestind cite o patanie(cam saptamanal) o iau si eu pe fii`mea la intrebari.Se mai alinta si zice ca "cutarescu i-a zis gaijin".Ei,la faze de astea o rog si eu sa ignore.Bine ca nu`i ceva mai grav .Ii explic ca atit ii duce capul si sa`si vada de treaba ei.Numai daca e ceva grav sa zica la educatoare si acasa.
De ex. baiatul vecinei in clasa 1-a a luat o bataie de la niste "capre" de clasa a 6-a!!I-au aruncat cu pietroaie in spate,i-au carat pumni.
Sper sa nu avem parte niciuna de asa peripetii.Fereasca sfintul!

************************************
Whatever happens don`t let go of my hand!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns hannen spune:

Citat:
citat din mesajul lui ocris

Si inca ceva. Vorbeam de#12288;timpul petrecut la scoala. Elevul japonez are mult mai mult timp liber la scoala, decat cel din Romania.

E mult mai relaxat la scoala, decat un elev din Romania, pentru ca nu se teme ca va fi ascultat. Timpul pe care l-ar petrece citind lectia in pauza sau doar intrebandu-se daca va fi ascultat sau nu, il petrece vorbind cu alti copii. Plus ca stau la scoala mult mai mult decat in Romania. Deci relatiile sociale sunt f. importante.

Cristina,mamica lui Mayo (11.06.2002) si Riyo (27.05.2004)


ah,da.asa e!
stau la scoala zi lumina!Bucuria mamicilor(si ca sa recunosc,desi la inceput cind o aveam pe fii`mea mica de citeva luni-citiva ani ,nu intelegeam si pace de ce le apuca disperarea cind venea vacanta.Acum inteleg)
La noi ii "dreseaza" sa aprecieze timpul de pauza fara "clopotel".Asadar in clasa 1 sunt o gramada de pitici pe afara care se joaca ,in timp ce ora deja a inceput.E tare funny
Pe masura ce cresc ,invata si ceasul dar pot aprecia si timpul fara ceas.Au trecut cam 5 min sau 10-trebuie sa ne intoarcem in clasa.
Apoi au limita si la pauza de prinz,vreo 20 de min(nu sunt sigura) daca nu ai terminat de mincat in timpul acordat,la revedere.vii flamand acasa!

************************************
Whatever happens don`t let go of my hand!

Mergi la inceput