De ce nu scrie de pe tabla?
Raspunsuri - Pagina 3
LauraNicole spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui arminad
'Consecinta pe termen lung' va fii ca intr-o zi va scapa naibii, in sfirsit, de scrisul asta fara noima cind va incepe sa scrie pe calculator. Tu stii citi oameni destepti si de succes am auzit spunind ca s-au nascut a doua oara cind au scapat de scrisul de mina si au fost lasati sa sa scrie pe calculator? Carolinah, eu i-as cere copilei sa se concentreze pe continut si sa isi copieze temele. |
Cati? Nu de alta dar eu 37 de ani, studiez inca si inca avem teme pe care le scriem de mana tocmai ca sa se vada ca ne folosim cerebelul si nu doar Copy/Paste.
Carolinah, poate micuta nu are deficiente de atentie gen ADHD dar poate avea sigur un deficient de atentie in privinta copierii de pe tabla. Faptul ca are de copiat cat de repede posibil ceva declanseaza in capsorul ei un buton de panica si se blocheaza si atunci prefera sa renunte. Una din colegele mele de clasa (suntem la Colegiu pentru adulti) are exact aceleasi probleme ca fetita ta. Cand e vorba sa copieze de pe tabla sau de pe panou, ei ii ia mai mult timp decat noua dar cand e vorba sa lucreze singura, e fantastica!
----------------------------------------------
Povestile Alexei: http://forum.desprecopii.com/forum/log.asp?log_id=148914
O palma nu inseamna educatie!O palma inseamna ABUZ emotional si fizic asupra copilului !ZERO TOLERANTA PENTRU CEI/CELE CARE-SI LOVESC COPILUL FIZIC SAU PSIHIC !
PUTETI AJUTA CU O JUCARIE,O HAINUTA,UN BANUT AICI:
http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=152788&whichpage=11
arminad spune:
Citat: |
Nu de alta dar eu 37 de ani, studiez inca si inca avem teme pe care le scriem de mana tocmai ca sa se vada ca ne folosim cerebelul si nu doar Copy/Paste. |
Eu am 43 de ani, studiez inca si mi-am folosit cerebelul scriind temele si examenele in Microsoft Word.
Iti respect opinia ca scriind de mina iti folosesti cerebelul doar ca nu o impartasesc. Si eu cred ca, citez
Citat: |
Eu cred ca e foarte important sa ii ajutam pe copii sa-si dezvolte spiritul critic si sa nu devina robotei care executa orbeste orice li se cere. |
nelia spune:
Aici nici nu ne primesc temele sau examenele scrisea acasa de mina, e musai sa fie scrise pe calculator. Si sint multi studenti care isi iau notitele direct pe calculator. Exista insa si examene unde esti obligat sa scrii de mina si fiind stiinte umane, cind ies de la unul din asta trebuie sa-mi pun mina in comprese. Urasc sa scriu de mina contra cronometrului!
Eu cred ca este o problema pentru fata ta numai pentru ca se cere in mod insistent sa se faca asta. Nu ai ce face acolo unde e test, dictare sau lucruri esentiale de notat, fara de care nu poti face un exercitiu. Sau cind scrii eseuri literare... Dar unde se poate retine sau scrie prescurtatm chiar nu vad rostul sa scrii tot si frumos si coresct. Cine poate, bine, dar cine nu poate ar trebui sa li se respecte ritmul.
Poate nu ar fi rau sa faci o lista de abrevieri pe care sa o foloseasca de fiecare data, le va invata in timp si va intelege ce a scris si prescurtat; acasa, poate eventual sa rescrie lectia cu cuvinte intregi, pentru exercitiu.
Nu stiu, dar eu sint de parere ca toti sintem diferiti si nimeni nu are acelasi mod de a invata, de a lua notite. Niste reguli trebuie fixate, dar nu-mi place atunci cind raminem intepeniti in respectarea stricta a lor.
Eu o inteleg pe fata ta, ma vad pe mine mica... Nici mie nu mi-a placut sa scriu, nici acum nu-mi place, ma doare mina. De fapt, eu nu am putut niciodata sa iau notite si sa ascult tema predata in acelasi timp, mi se pare barbarie curata. Si asta pentru ca ascult, gindesc repede ca sa inteleg ce spune... dar mina nu ma asculta, scriu foarte incet.
Toata viata am suferit din cauza asta (am si avut mina dreapta rupta chiar inainte de a incepe scoala, eu cred ca de aici mi se trage neputinta de a scrie repede). Calculatorul mi-a rezolvat problema, am recuperat la scris, pot sa o fac aproape in aceeasi viteza cu care gindesc sau vorbesc.
Ma gindesc ca trebuie sa existe o rezolvare. Vorbeste si cu invatatoarea si cu fata si ajungeti la un acord: sa scrie ceea ce e musai necesar, iar restul sa scrie cit poate si sa lase loc. Apoi, vorbiti cu una din fetitele care scriu repede si in pauza sau acasa, completati locurile ramase goale.
Si faceti usor exercitii de scris. Eu am invatat singura, nu a stat nimeni linga mine, dar observindu-mi dificultatea asta la scris, imi dadeam singura tema sa scriu cite o jumatate de pagina pe zi, cit mai frumos si cit mai repede. M-a ajutat intr-un fel, am capatat exercitiu si nu ma mai durea mina asa tare... Pina prin clasa a V-a cind nu se mai uita nimeni pe notitele noastre, ori ascultam lectia si notam esentialul, ori scriam cu prescurtari de nu mai int. nm ce a pr. prof.
Si acum am notitele cel mai scurte dintre toti studentii, ei scriu zece pagini, eu abia daca scriu una sau cel mult doua. Dar ascult foarte atent ce se discuta si apoi citesc in plus pe marginea discutiilor.
CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU
Tisina spune:
Scuze, dar calificativele de S si I (pentru ca nu a scris suficient de repede) nu mi se par sa se incadreze la categoria "stimulente". Eu cred ca mai stimulata s-ar simti daca doamna invatatoare i-ar face cate o remarca scrisa pe caiet gen "Bravo, azi ai scris aproape tot! Tine-o tot asa!"
oana_lex82 spune:
Eu zic ca daca tu ca parinte insisti ca trebuie sa copieze tot de la tabla tocmai pt ca atunci cand are de facut teme sau de invatat sa stie ce are de facut fetita va intelege importanta copierii de la tabla..Eu nu sunt de acord cu teoria conform careia daca intelegi o chestie nu-i necesar sa o transcrii...Adica de ce nu? Eu tin minte ca am scris tot..si ceea ce mi se parea banal si irelevant, dar m-a ajutat pt ca atunci cand ajungi acasa, sau peste 2 zile cand lucrezi la tema respectiva n-o sa-ti anintesti tot ce ati vb in clasa si recitind iti reimprospatezi memoria...Si in facultate la fel am facut si consider important sa transcrii ceea ce inveti, in puls poate ca are memorie vizuala si retine ff usor ceea ce scrie, ceea ce e ff bine..Eu consider ff important acest "detaliu"...Sincer!
PS nu lucrez in invatamant si nici nu sunt o conservatoare in ceea ce priveste sistemul educational de pe vremea lui Ceasca..pt ca am facut scoala cand deja vechiul sistem era aproape istorie..dar sincer nici cu actualul sistem nu-s de acord..acum nu putem zice ca se mai invata cum se invata inainte..Sper ca, copilul meu sa aiba parte de invatatori/profesori ff exigenti..pt ca numai asa va reusi sa nu treaca prin scoala ca gasca prin apa...Educatia e ff importanta..Educatia si nu diplomele!!!Sunt o gramada de semianalfabeti cu diplome in ziua de azi...
Marina spune:
Caro, nu am schimbat noi multe mesaje dar cred ca fie'ta iti seamana, personalitate puternica, nu ii spune nimic copiatul de pe tabla asa ca il ignora. Scoala romaneasca ar trebui sa se adapteze si ea, sa inteleaga ca nu toti suntem egali in capacitati si simtiri.
bird70 spune:
Eu am 2 copii la scoala in Australia, clasa a 4-a (8 ani) si a 10-a si nici unul nu copiaza de pe tabla. Aici nu se foloseste asa ceva. Au carti la matematica, citesc enuntul si scriu rezolvarea. Tot in carte sunt explicatii cu imagini referitoare la concepte noi. Profesorul explica si copiii sunt atenti nu isi pierd vremea si redirectioneaza atentia copiind de pe tabla.
Eu cred ca daca fetita este ok la invatat, stie materia si nu are probleme cu matematica, nu e cazul sa o bati la cap cu copiatul de pe tabla. Eu nu mi-as face probleme.
Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper
EllaX spune:
Carolinah, sigur-sigur vede bine? Faptul ca vede la TV nu-i o garantie ca vede bine. Iti spun asta ca fost copil miop. Din clasa a II-a - a III-a, eu nu mai vedeam la tabla nici cand eram in banca a II-a. Nu reuseam sa scriu intotdeauna tot, la inceput, apoi mi s-a dezvoltat foarte tare memoria (care oricum era buna) si am reusit sa scriu tot la orele la care profesorul si spunea ce scrie. In rest, copiam de la colegul/colega de banca. Am luat cateva note mai mici din cauza miopiei, dar nimic ingrozitor. Am fost premianta clasei mereu (si nu numai in clasa mea eram buna) Cand mi-am pus ochelari (dupa ce am terminat liceul), aveam -4 dioptrii bilateral. Ati fost la oftalmolog si v-a zis ca fata este bine?
Editez ca sa spun ca nici la scoala, nici acasa nu si-au dat seama ca nu vad, cica. Vreo 8-10 ani. Am fost intrebata de vreo doua ori, am zis ca vad f bine - aveam eu trucurile mele ca sa le arat ca pot citi la TV. Mi-era teama ca m-ar urati ochelarii.
Apoi spui ca ai exclus dislexia. Ati fost la neurolog (cred ca si un psiholog este bun) pentru copii (la unul bun si rabdator) si ati investigat fata? Pentru ca dislexia este inca subdiagnosticata in Romania - trebuie un picut de rabdare si atentie din partea celui care examineaza copilul. La citit cum se descurca?
In afara de asta, daca spui ca fata ta se descurca bine la teste si dictari (unde nu spui ca ar avea probleme de incadrare in timp), se poate ca nivelul de dificultate de la clasa sa fie prea jos pentru ea, combinat cu prea multe lucruri inutile. Poate e plictisita. Poate are asa simt critic (da, copiii destepti stiu de dinainte de scoala cam care-i nivelul unei lectii si care e utilitatea ei), incat ea intelege ca nu-i trebuie toate tablele alea scrise la scoala.
Nota: Nu-mi sariti in cap, dar cerebelul nu este cel folosit la procese cognitive. El ne ajuta la echilibru si coordonare. Pentru performanta academica ne folosim mult nivelele superioare ale encefalului.
Sabina spune:
da, da si Sofia a avut probleme o perioada, de fapt ii trebuiau ochelari. la un test a scris total aiurea toate cifrele, si-a dat seama doamna si nici nu i-a trecut nota, asa neverosimil era.
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
LauraNicole spune:
Citat: |
citat din mesajul lui EllaX Nota: Nu-mi sariti in cap, dar cerebelul nu este cel folosit la procese cognitive. El ne ajuta la echilibru si coordonare. Pentru performanta academica ne folosim mult nivelele superioare ale encefalului. EllaX cu Ana (30 iunie 2006) |
Off topic. Ella, faza cu cerebelul era o ironie. Nu oi avea eu cunostintele unui medic dar atata lucru stiu si eu si am invatat la orele de anatomie de la scoala.
Ma refeream ca desi suntem intr-o era in care APROAPE TOTUL se face pe si prin calculator, de multe ori te lovesti de cerinta de a scrie de mana cand te astepti mai putin. Asa cum spunea Nelia, sunt examene la care ti se cere sa scrii de mana, ai cerinte de a scrie DE MANA esee, pe loc, tocmai sa iti urmareasca felul in care te exprimi in astfel de ocazii.
Si sunt mai multe forme de dislexie.
----------------------------------------------
Povestile Alexei: http://forum.desprecopii.com/forum/log.asp?log_id=148914
O palma nu inseamna educatie!O palma inseamna ABUZ emotional si fizic asupra copilului !ZERO TOLERANTA PENTRU CEI/CELE CARE-SI LOVESC COPILUL FIZIC SAU PSIHIC !
PUTETI AJUTA CU O JUCARIE,O HAINUTA,UN BANUT AICI:
http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=152788&whichpage=11