Suntem in clasa a-II-a:2010-2011 (5)

Raspunsuri - Pagina 11

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

La fel si la concursuri:au luat toti 100 de puncte/100,nu este normal,ori subiectele au fost tare usurele ,ori invatatoarele au inteles ca tb sa concureze si dumnealor.Si la concursurile patronate de Ministerul Educatiei din aceasta tara se cam intampla acest lucru,din pacate si nimeni nu intelege gravitatea acestui fapt-practic este o ilegalitate care tb pedepsita penal.
Dupa care toata lumea plange ca la testarile internationale(recent s-au publicat ultimele rezultate) suntem printre ultimii din Europa.Vaai,cum suntem pe locul 49/65 de tari(doar Muntenegru si Albania fiind dupa noi )la lectura ,pe locul 47 la matematica si pe locul 48 la stiinte -noi cu atat de multe mici genii cu fb pe linie.
Eu una tot incerc sa pricep ce sens au aceste calificative si derivatele lor -FB,B-FB(da,exista si asa ceva),-B etc.De ce mai exista cataloage la clasele I-II din moment ce toata lumea-cu miiiici,foarte mici exceptii,are carnetul doldora de fb,multe dintre ele fiind departe de realitate?
Scuze,a fost o deviere de la subiect.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Lory ce zici tu e una dintre aberatiile sistemului nostru de invatatmant.
Pe de o parte zice sistemul ca sa nu-i stresam, sa nu cream mediu concurential pana la 10 ani (cls V-a) de unde si aceste califcative - toata lumea are B-FB.
Pe de alta parte se fac "n" concursuri (inclusiv olimpiade la a IV-a) unde se puncteaza 0-100 p si apoi intr-a V-a incep notele brusc si acele note conteaza la admiterea la liceu!

Si la noi in clasa zicea invatatoarea ca majoritatea copiilor iau fb la lucrari. Doar cativa mai iau cateodata b sau s.
La noi diferentierea se face dupa punctaj. Si este diferenta uneori de gen 94 p si 94,5 p. Am vazut ca a inceput sa le citeasca primele 3 punctaje.
Nu stiu ce punctaje au ceilalti (cu exceptia rarelor momente cand mai zice fi-mea ca "x" a luat 98 de puncte sau ceva de gen), dar fi-mea are 94-100 la mate (are vreo 2 lucrari cu 100, iar cand a luat 94,5 cica a fost a 3-a din clasa, n-a avut nimeni 100) si 90-95 la romana.
Evident are fb pe linie (85-100p). Ea si inca 20 din clasa probabil.
Si nu ma incanta chestia asta. Ce ma deranjeaza cel mai rau este ca habar n-am pe unde situeaza. Adica nu stiu daca e in primii 5 sau in ultimii 5 sau pe la mijloc. Si sper sa n-am vreo surpriza urata in cls V-a.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

Prin punctarea dupa curba/clopotul lui G ,stii sigur unde esti raportat la grupul respectiv,chiar daca esti intr-o clasa exceptionala ,nemaipomenita :ai A esti printre primii 1% sau 3% etc,ai B esti in primii 15 % etc(e un exemplu).
Chiar daca aveau sistemul cu note,tot de -9 si -10 ar fi fost plin catalogul
Problema este ca o mare parte din acesti copii vor fi pusi in clasele mai mari in situatii pe care nu le vor intelege.
Problema ar mai fi sistemul de relatii de la olimpiade cu care ne vom confrunta si noi in curand.
Offfff

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Lory nu stiu daca asta cu clopotul lui Gauss e solutia.
De fapt nu cred ca e, atunci cand raportarea e doar la clasa.
Ce vreau sa zic e ca degeaba e un copi primul din clasa lui si altul la mijloc in clasa lui cand de fapt clasa primului e super slaba si el are "10" prin comparatie, in timp ce al doilea cu note de 8-9 stie de fapt mult mai mult.
Ce vroiam eu sa zic este ca mie una mi se parea mult mai bun sistemul cu examen. Indiferent de unde vine (de la ce scoala) si ce note avea se da un examen, cu subiect unic pe tara si aia e.
In plus asta cu exemenul unic mi se pare ca poate fi gestionat mai bine dpdv aranjamente si permutari .
Sunt foarte putini oameni care stiu subiectele (alea 10 variante sau cate or fi) si subiectele se fac cu o zi inainte sau chiar in dimineata respectiva, nu din timp, apoi se extrage varianta in dimineata respectiva la 8.30 si se trimite la toate scolile, la 9 incepe examenul peste tot.
Asa mi se pare mie ideal.
Asta cu notele din generala e super-super subiectiva.
Am mai zis eu, mai mult in gluma, dar nu se stie.
Daca intr-a V-a n-are fi-mea 10 pe linie o mut la o scoala mai slaba, evetual intr-un sat din apropiere.
Ce imi cere mie sistemul asta e sa aiba 10 pe linie, nu o intreaba nimeni ce stie ....

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

la noi nu e chiar asa, cred ca de aia ii trimite si la concursuri, sa vada si ei ce e aia concurenta.

Anya, la voi v-a zis ceva de un concurs de povesti? Sofia a scris o poveste de o pagina si se va trimite mai departe la nustiuce alt concurs
http://armonii.blogspot.com/2011/01/o-poveste-din-care-inveti.html



abia acum am vazut un test la fetii din octombrie, la mate,are -B. De ce? pt ca ea de fapt nu vedea la tabla si a copiat multe subiecte gresit



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anya spune:

Nu am auzit de concursul cu povesti, dar il intreb. Stiam de ceva Cangurel (parca) dar era in sambata, in ziua in care-l serbam si am zis ca nu e prea frumos sa-l trimit la concurs de ziua lui .
Ziceam ca sunt prea putini si nu le-a dat luni test la mate. Le-a dat marti . A luat FB. L-am intrebat de alti copii si au fost copii cu B si chiar cu S. Mi se pare si mie aiurea chestia asta cu FB, B lalala cu + si -, totusi am fost atenta cand toti copiii au primit diploma la sfarsitul clasei 1. Zicea invatatoarea Ionescu- foartea bine la toate materiile, Popescu -foarte bine in afara de limba romana, X-ulescu -foarte bine in afara de matematica si engleza. Cica toata lumea trebuie sa primeasca diploma si cu sau fara coronita - toata lumea.
Clopotul lui Gauss arata corectitudinea evaluarii daca exista puncte si pe partea ascendenta si pe cea descendenta. Se pare ca marea majoritate a punctelor se afla in jumatatea dreapta, asa ca...
Clasa a 5-a a fost bulversanta si pentru generatiile care au prins notarea 1-10. Ei, pe langa o gramada de materii cu o gramada de profesori si cerinte sporite vor trebui sa se adapteze si la notare.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

La noi pe diploma scria "rezultate deosebite la invatatura si disciplina religie". Nu am vazut diplomele celorlalti dar imi imaginez ca erau fix la fel. Altfel ar trebui sa ma sperii rau . Nu de alta dar fi-mea nu face religie (si e si destul de paralela cu subiectul) si daca asa e si la mate si romana ... nu e bine

Aminteles Anya acum ca mi-ai explicat . Lory se referea la corectitudinea notarii (daca respecta curba lui Gauss e ok) eu .. la altceva.
Ideea e asa: Nu are cum sa respecte curba lui Gauss cu calificativele minune. Sunt doar 5 calificative. Ar insemna ca majoritatea (80% aprox) sase incadreze la S si B, cam 10% la I si cam 10% la FB. Ceea ce ... sa fim seriosi ar fi o totala exagerare.
In cazul nostru, cu punctaje, cred ca daca pui punctele pe grafic... e pe acolo. Doar ca "cei mai slabi" sunt la 70 p si cei foarte buni la 98-100. Majoritatea se incadreaza la 85-95 deci ... e corect ... toti au B-FB si respecta si curba .
Ce nu stiu eu e cum variaza astea. Adica fi-mea ia doar uneori 100 p. Nu stiu daca e cineva in clasa care sa ia mereu 100p (nu cred). M-ar fi interesat "curba" cu mediile la romana si mate.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lala_D spune:

Citat:
citat din mesajul lui sorana
M-ar fi interesat "curba" cu mediile la romana si mate.

Sorana si Monica (28.09.2002)



La noi in clasa curba asta e cam asa la romana si mate( materiile acestea sunt cu teza ce are pondere 25 % din medie, au cate 5 ore/sapt, minim 7 note in oral si teza ).

-6 copii cu 10
-10 copii cu 9
-7 copii cu 8
-2 copii cu 7
-2 copii cu 6

In primara erau cam 10 copii foarte buni, 10 buni si 7 mai slabuti.
Proportia s-a cam pastrat vad si in gimnaziu deci trecerea la note nu a fost foarte dificila.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

Curba e cu A,A-,B+,B,B- ,C+,C,C- etc pana la F(?) adica primele 2% punctaje,primele 5% punctaje etc.Se poate face pe scoala sau pe sector Ala care ia A la pogreaca din deal este capabil sa ia a si in buricul Bucurestiului.
E,si aici ajungem la alta problema:ce inteleg invatatoarele printr-un examen corect.Na,ca aici dam in alta problema majora a inv rom :unii invatatori inteleg sa sopteasca,sa dea indicatii,sa mai adauge un punctulet pe aici,unul pe dincolo etc.
Eu una cred ca la nivelul acesta ,de scoala primara,cu foarte rare,dar rare exceptii,o clasa respecta curba lui Gauss.Intotdeauna exista 1-max 2 copii exceptionali,7-8 foarte buni,10-12 buni etc.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

Am citit povestea

Mergi la inceput