Punct de start pt . infiintarea unei gradinite
Servus,
M-ar ajuta daca ma poate ajuta cineva cu cateva informatii.
Care sunt primii pasi pt . infiintarea unei gradinite? Ce aprobari sunt necesare? De la ce institutii?
daca a trecut cineva prin etapele necesare infiintarii unei gradinite, mi-ar fi de ajutor cu informatiile.
multumesc,
Raspunsuri
tomdin spune:
Buna. Eu ma ocup de actele necesare deschiderii unei gradinite si de obtinerea autorizatiei de incredere. Daca esti interesata, putem vorbi.
szivarvany spune:
Ileana, io vreau doar sa te salut
Mi dor de tine.
Mult, mult succes in demersuri
Daria & felina fioroasaGIULIA(2004 08 16) cu Sela
_"Meglio sole, che mall`accompagnate !"
*** Concursul KloraneBaby *** www.desprecopii.com/POZECONCURS/folderview.asp?folder=chic bebe - klorane baby&page=6" target="_blank">mam.jpg ***
ileana spune:
Citat: |
citat din mesajul lui mamagiuliei Ileana, io vreau doar sa te salut Mi dor de tine. Mult, mult succes in demersuri Daria & felina fioroasaGIULIA(2004 08 16) cu Sela _"Meglio sole, che mall`accompagnate !" *** Concursul KloraneBaby *** www.desprecopii.com/POZECONCURS/folderview.asp?folder=chic bebe - klorane baby&page=6" target="_blank">mam.jpg *** |
Merci!
Demersurile mele sunt doar incipiente...sa vad "care-i treaba".
Daca am de luptat cu sistemul, zic pas.
Sistemu'mi-a generat si ideaa...
ileana spune:
Citat: |
citat din mesajul lui tomdin Buna. Eu ma ocup de actele necesare deschiderii unei gradinite si de obtinerea autorizatiei de incredere. Daca esti interesata, putem vorbi. |
Multumesc.
Sunt in faza in care ma intereseaza doar pasii, ca sa-mi fac o parere de timp /umblatura/nervi si bani.
Daca m-ai putea ajuta , in mare, asa cu principalele etape , ca sa-mi pot structura si calcula timpul si banii, m-ar ajuta mult.
Merci,
tomdin spune:
Buna. Primul pas spre infiintarea unei gradinite particulare este sa obtii autorizatia de functionare provizorie, eliberata de ARACIP. Dupa ce ai obtinut autorizatia iti poti incepe activitatea, pana atunci, nu.Ca sa obtii autorizatia trebuie sa intocmesti un dosar, pe care il depui in format electronic la ARACIP insotit de o cerere de declansare a procedurii de evaluare. Dosarul acela contine mai multe documente cum ar fi:
a) fisa - tip a raportului de evaluare interna;
b) proiect privind dezvoltarea, pe termen mediu 3-5 ani, a unitatii de īnvatamānt;
c) planuri operationale pentru primul an de functionare a unitatii de īnvatamānt;
d) oferta educationala;
e) acte privind persoana juridica initiatoare:
- actele care atesta īnfiintarea si/ sau dobāndirea personalitatii juridice, dupa caz;
- actul constitutiv si statutul de organizare si functionare ale persoanei juridice;
- certificat de īnregistrare fiscala a persoanei juridice;
f) acte privind spatiile de īnvatamānt si baza materiala, precum si regimul de detinere al
acestora (detinerea īn proprietate, īn administrare sau īn folosinta, dupa caz, a spatiilor si
a bazei materiale; se vor anexa copii de pe actele de provenienta, respectiv copii de pe
contractele de īnchiriere);
- lista dotarilor disponibile (mobilier si echipament didactic), regimul juridic al acestora
(pentru calculatoare se vor mentiona numarul acestora si generatia) si valoarea totala a
acestora;
- lista cu fondul de carte propriu (numar de volume, domeniul de referinta, valoare totala)
din dotarea bibliotecii;
- autorizatie sanitara de functionare, vizata pe anul īn curs (pentru spatiul īn care se va
desfasura activitatea instructiv-educativa);
- aviz PSI (pentru spatiul īn care se va desfasura activitatea instructiv-educativa), daca
este cazul, conform legislatiei īn vigoare;
g) acte privind curriculumul:
- lista planurilor de īnvatamānt si a programelor scolare aprobate de Ministerul Educatiei
si Cercetarii, ce vor fi utilizate īn unitatea de īnvatamānt;
- lista de auxiliare curriculare ce vor fi utilizate (ghiduri, culegeri si altele asemenea),
conform normativelor īn vigoare la acea data, corespunzatoare tipului, nivelului si formei
de īnvatamānt;
h) acte privind personalul didactic:
- lista cadrelor didactice care vor functiona īn unitatea de īnvatamānt;
- declaratia - angajament a fiecarui cadru didactic care urmeaza sa desfasoare activitati de
īnvatamānt īn unitatea scolara respectiva;
- stat de functii pentru personalul ce urmeaza a fi angajat īn unitatea de īnvatamānt;
i) modelul de contract de scolarizare ce va fi utilizat, daca este cazul;
j) proiectul de regulament intern al unitatii de īnvatamānt;
k) ordinul de plata a tarifului de evaluare, dupa caz.
Dupa ce ai depus aceste documente la ARACIP astepti vizita expertilor in evaluare. Ei vin si verifica spatiul si daca toate documentele pe care le-ai depus au justificare. Dupa vizita lor, consiliul ARACIP=ului se intruneste si acorda sau nu autorizatia. Apoi se emite acest act, prin ordin de ministru. Dupa ce ai in mana acest document iti poti incepe activitatea. Ca astia sunt asa pe scurt pasii. Oricum, din experienta iti spun...ca iti trebuie multi bani.Si inca ceva...se obtine greu autorizatia de la pompieri...dar depinde de spatiul pe care il ai. In rest, iti urez succes si multa rabdare.
ileana spune:
Multumesc mult de tot!
Am sa studiez fiecare fraza a ta ( ca la prima citire la unele aspecte am ramas nedumerita).
Am retinut si faptul ca te ocupi cu acest lucru ( ceea ce ma intereseaza in urmatorul pas)
Multumesc!
Studiez in mare, ce-i cu toate cele de mai jos si dau un semnal.
Citat: |
citat din mesajul lui tomdin Buna. Primul pas spre infiintarea unei gradinite particulare este sa obtii autorizatia de functionare provizorie, eliberata de ARACIP. Dupa ce ai obtinut autorizatia iti poti incepe activitatea, pana atunci, nu.Ca sa obtii autorizatia trebuie sa intocmesti un dosar, pe care il depui in format electronic la ARACIP insotit de o cerere de declansare a procedurii de evaluare. Dosarul acela contine mai multe documente cum ar fi: a) fisa - tip a raportului de evaluare interna; b) proiect privind dezvoltarea, pe termen mediu 3-5 ani, a unitatii de īnvatamānt; c) planuri operationale pentru primul an de functionare a unitatii de īnvatamānt; d) oferta educationala; e) acte privind persoana juridica initiatoare: - actele care atesta īnfiintarea si/ sau dobāndirea personalitatii juridice, dupa caz; - actul constitutiv si statutul de organizare si functionare ale persoanei juridice; - certificat de īnregistrare fiscala a persoanei juridice; f) acte privind spatiile de īnvatamānt si baza materiala, precum si regimul de detinere al acestora (detinerea īn proprietate, īn administrare sau īn folosinta, dupa caz, a spatiilor si a bazei materiale; se vor anexa copii de pe actele de provenienta, respectiv copii de pe contractele de īnchiriere); - lista dotarilor disponibile (mobilier si echipament didactic), regimul juridic al acestora (pentru calculatoare se vor mentiona numarul acestora si generatia) si valoarea totala a acestora; - lista cu fondul de carte propriu (numar de volume, domeniul de referinta, valoare totala) din dotarea bibliotecii; - autorizatie sanitara de functionare, vizata pe anul īn curs (pentru spatiul īn care se va desfasura activitatea instructiv-educativa); - aviz PSI (pentru spatiul īn care se va desfasura activitatea instructiv-educativa), daca este cazul, conform legislatiei īn vigoare; g) acte privind curriculumul: - lista planurilor de īnvatamānt si a programelor scolare aprobate de Ministerul Educatiei si Cercetarii, ce vor fi utilizate īn unitatea de īnvatamānt; - lista de auxiliare curriculare ce vor fi utilizate (ghiduri, culegeri si altele asemenea), conform normativelor īn vigoare la acea data, corespunzatoare tipului, nivelului si formei de īnvatamānt; h) acte privind personalul didactic: - lista cadrelor didactice care vor functiona īn unitatea de īnvatamānt; - declaratia - angajament a fiecarui cadru didactic care urmeaza sa desfasoare activitati de īnvatamānt īn unitatea scolara respectiva; - stat de functii pentru personalul ce urmeaza a fi angajat īn unitatea de īnvatamānt; i) modelul de contract de scolarizare ce va fi utilizat, daca este cazul; j) proiectul de regulament intern al unitatii de īnvatamānt; k) ordinul de plata a tarifului de evaluare, dupa caz. Dupa ce ai depus aceste documente la ARACIP astepti vizita expertilor in evaluare. Ei vin si verifica spatiul si daca toate documentele pe care le-ai depus au justificare. Dupa vizita lor, consiliul ARACIP=ului se intruneste si acorda sau nu autorizatia. Apoi se emite acest act, prin ordin de ministru. Dupa ce ai in mana acest document iti poti incepe activitatea. Ca astia sunt asa pe scurt pasii. Oricum, din experienta iti spun...ca iti trebuie multi bani.Si inca ceva...se obtine greu autorizatia de la pompieri...dar depinde de spatiul pe care il ai. In rest, iti urez succes si multa rabdare. |
ileana spune:
Servus,
Hai ca am mai citit odata si-am si revenit.
Spui ca-mi trebuie multi bani...
Cam cati ( cu tot cu factura/comisionului consultantului care se va ocupa de acte).
Multumesc inca odata!
beje spune:
buna...am si eu o intrebare ,cati bani ar trebui sa ai cu aproximatie ca sa infiintezi o gradinita?multumesc frumos!
capcaunul spune:
Citat: |
citat din mesajul lui beje buna...am si eu o intrebare ,cati bani ar trebui sa ai cu aproximatie ca sa infiintezi o gradinita?multumesc frumos! |
Fa un plan de afaceri si-o sa descoperi singura!
In principu de la cateva mii pana la cateva sute de mii de euro. Deci plaja este mare. Depinde ce vrei si cum vrei.
chiriacsorin spune:
Buna ziua! In cazul in care va ocupati cu infiintarea unei gradinite private as dori sa iau legatura cu dumneavoastra.Aveti o adresa de mail?