Ce fel de mame (2) & altele
Raspunsuri - Pagina 37
ari spune:
Gmmm, ai putea, te rog, sa spui de unde ai luat tu statisticile alea? Ca eu locuiesc in Canada, Québec si uite ce-am gasit :
http://www.securitepublique.gouv.qc.ca/police/publications-statistiques-police/statistiques-violence-conjugale0/violence-conjugale-2006/2617.html
Daca deschizi link-ul asta, poti constata ca in fiecare an victimele violentei conjugale sunt majoritar femei.
ari spune:
Si mai am un link :
http://www.inspq.qc.ca/violenceconjugale/statistiques/default.asp?id=6
lucialu spune:
Gmmm, asa ma gandeam si io. Cum palarie nu aveam suflet din moment ce se recunoaste ridicarea la cer a Maicii Domnului si cam tot ce este legat de dansa, si mai ales din moment ce femeile beneficiaza de toate slujbele crestine?
Iulia, ti-am spus doar ca nu sar intr-un picior, dar am raspuns unei intrebari de-a tale. Pentru ca altfel, nu prea cred ca mi-ar fi folosit la nimic faptul ca zic eu aici ca mi s-a intamplat aia si ailalta, pentru ca nu ma ajuta efectiv , in viata reala le cam dau piept singura indiferent daca voi stiti au ba. Mda vulgaritatea nu e o trasatura a feminitatii. Anca nu mi-a parut vulgara, mai degraba eu am vorbit mai colorat. Si sunt convinsa ca dc se lua fix atat cat a vrut sa zica initial, dc se intelegea ce a vrut sa spuna, nu se ajungea la ceea ce s-a ajuns. Greseala ei este ca s-a pierdut in detalii la cererea celor ce nu au vrut sa inteleaga de la inceput si care au vrut efectiv sa purece fiecare cuvintel scris de ea.De aici si stufozitatea discutiilor. Ah si desigur doamnele nici nu vor intelege pt ca sunt deja prea pornite si e mai fun asa decat sa vrea.
Xio, pai uite ce cred eu: ca nu mai e nevoie de ironii la alte ironii si tot asa. Adica de ce sa perpetuam niste lucruri care nu duc nicaieri? Sa ne intelegem, stii ft bine ca si eu mai dau cu st in dr, noi doua ne-am contrat mult si bine pe cazul "MR", dar incerc sa ma mai domolesc, daca fiecare am incerca sa nu mai facem din tantar armasar, sa fim mai putin patimase, cred ca sunt niste lucruri ft interesante de vorbit pe aici cu doamne de ft buna calitate.
Cred ca ar trebui deschis un subiect nou cu un titlu mai reprezentativ pt ceea ce se tot inceara sa se vorbeasca. Pe mine mai mult decat trecutul m-ar interesa de ce suntem unde suntem acuma ca femei in societate si cum si dc se pot imbunatatii niste trebi. Nu zic ca trecutul nu isi are farmecul si folosul lui, dara pe ala cat de cat il cam stim ca am mai citit fiecare una-alta.
Fomahaulti, sper ca am scris numele bine
, mie de la inceput mi-a parut fara rost acest subiect. Adica nasterea la cerere era probababila doar dc masurile anuntate de guvernul asta al nostru minune ar fi devenit realitate. Si desigur ca vor fi cateva viitoare mamici, pt cine legea veche face o diferenta adevarata si pentru cine are un termen mic pana la nastere, adica o saptamana max doua.
anca74 spune:
Chiar asa, unde fusei io vulgara?
Ca tocmai am citit mai sus niste comentarii in sensul asta, si incerc acum sa-mi revizui retrospectiv comportamentul la subectu' de fata... Nu-mi aduc aminte sa fi folosit vulgaritati de vreun fel.
De ma insel, Xio scumpa, tu carele pe toate le stii atat de bine si ai o energie de 10 persoane la un loc in a scormoni ungherele forumului, nu poti fi atat de draguta incat sa mi le servesti aici in forma de "citat"? Te rog io mult. 
Bon, ma duc sa arunc un ochi la "carcotasii".
Sa ne auzim cu bine! 
bird70 spune:
| Citat: | ||||||||
| citat din mesajul lui XIO Primul mesaj adresat mie:
O generalizare:
A doua generalizare:
Ce nu a inteles Anca din toata discitia asta, si vad ca nici tu sau Gmmm este ca nimeni nu va obliga sa va faceti politiste, judecatoare, chirurgi samd, dar alte femei vor, iar pt. ele s-au luptat atat "feministele astea nebune de legat". Discutia asta lunga a inceput de la mesajele citate mai sus ale Ancai. Si nu s-ar fi discutat atat daca isi exprima parerea frumos, cu tact samd. |
Anca,
am citat mesajul lui Xio ca sa nu ma apuc sa caut eu mesajele astea. Atata vehementa si agresivitate mai rar intalnesti, cu siguranta suparatoare la un barbat dar mai ales la o femeie. Partea cea mai amuzanta e ca vine de la cineva care se da drept panseluta sensibila


.Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
gmmm spune:
Ari, daca vrei sa gasesti studiul, da search cu « La violence conjugale envers les hommes et les femmes au Québec et au Canada, 1999 » si ai sa-l gasesti in extenso.
Cit despre cele doua link-uri date de tine, studiul din 2004 gaseste si el o similaritate intre violenta femeie:babrbat. Am citit si capitolul cu « methodologie controversee », ca sa vezi ca nu incerc sa escamotez nimic. Au dreptate asura unui punct important: cum barbatul are mai multa forta decit femeia, in caz de violenta conjugala consecintele sint mai grave intr-un sens decit in celalat (asa se explica, cred, faptul ca de pilda in Portugalia au fost 40 de femei omorite de brabat si doar 10 barbati omoriti de femei).
Tot in al doilea link spune ca doar 28% dintre victime declara la politie. Si cred ca de aici vine diferenta intre statisticile politie (unde femeile sint clar majoritare) si studiile declarative. Banuiesc din doua motive: mai inti consecintele fizice sint mai grave intr-un sens decit in celalalt (cum am mai spus, diferenta de muschi). Si in al doilea rind ce crezi tu ca face un barbat caruia sotia ii da in cap? Fuge la politie? Nu cumva se ascunde cu grija sa nu se faca de ris?
Xio, o batrina ti-a spus cum trebuia sa-si satisfaca o viata barbatul beat. Eu ti-am spus ca bunica mea a divortat. Si traiau amindoua in aceeasi tara, in acelasi moment. Si mai sarac decit bunica mea nu puteai fi. Asa ca eu te intreb, ea de ce n-a divortat daca era asa cumplit?
Si deci recunosti ca da, femeia avea in mod oficial suflet. Uff... sper ca macar cliseul asta sa nu mai tot apara...
iulianm, eu in fond apreciez sincer ca iti consacri atita timp sa ma combati la obiect, nu cum au facut alte persoane.
Spui de corectitudinea si acuratetea datelor mele. Nu mi-ai spus exact ce era incorect.
Acuratete? Tu spui ca femeile nu puteau sa se ocupe decit cu muncca cimpului si inca citeva (« Domeniile cu acces general erau: munca pamintului, treaba in gospodarie, facerea de copii, mositul, prostitutia. Asta in Evul Mediu, si inainte. » pagina 32). Eu iti spun ca uite ca puteau fi si medici etc. Tu imi spui ca da, puteau fi si medici, insa empirici. Pai de ce n-ai spus-o de la bun inceput? Eu n-am zis niciodata ca toate domeniile le erau deschise.Tot ce incerc sa spun este ca lucrrurile nu erau atit de caricaturale precum se prezinta. Iar datele furinzate de tine nu fac decit sa confirme asta.
Am gasit Davies, 1866, The Higher Education of Women numerizata, o sa incep s-o citesc, pe cit imi permite timpul.
Si spune-mi si despre femeia proprietatea barbatului, daca tot ai readus-o in discutie...
XIO spune:
Gmmm, din nou, exeplul cu femeia aceea ti l-am dat doar dupa ce tu ai spus ca daca bunica ta a reusit inseamna ca toate femeile din istorie au reusit. Uite ca unele nu sunt atat de norocoase precum bunica ta, de-aia stau batute de sot si in final omorate, pt. ca nu au alternative din diverse motive, iar in trecut, dupa cum bine ai vazut femeia si daca era violata nu aveau dreptul sa dea in judecata violatorul.
Ti-am scris acolo de cand au primit femeile incet incet drepturi, discutia aceasta despre cele 2 batrane este inutile intrucat a fost doar un exemplu de-al tau i un contraexemplu de-al meu.
Eu nu am afirmat ca femeia nu are suflet, ci ca femeia nu are aceleasi drepturi ca barbatul pt. ca dupa cum vezi este murdara cand este la menstruatie si nu are voie sa intre in Biserica, respectiv intrarea ei in biserica este limitata, spre deosebire de cea a barbatului.
Ti se pare normal?
***Fur is for petting**
www.adoptiicaini.ro si www.adoptiipisici.ro
www.accesoriisihaine.blogspot.com si http://re-shop.blogspot.com/
ioanadara spune:
Xio, aici se discuta despre altceva nu despre intrarea femeii in biserica intr-o anumita perioada sau nu. Crezi ca au relevanta la scara mondiala in ceea ce priveste drepturile femeii , legile interne ale ortodoxiei? Eu cred ca e absurd pur si simplu sa te tot legi de asta.
In Congo de exemplu, barbatul nu are voie sa intre in incaperea in care vrajitoarele isi fac descantecele, crezi ca asta este important la nivelul unei discutii despre drepturile barbatului?
Si, desi stiu ca de fapt nu te intereseaza pentru ca probabil nu suferi foaret tare din cauza faptului ca exista 3 zile pe luna in care nu poti merge la biserica, o sa iti spun totusi ca informatia pe care o ai chiar si aici, este gresita.Adica, femeia poate intra in zilele respective fara probleme in biserica (si stiu ce spun pentru ca sunt ortodoxa practicanta) daca ea se simte bine cu ea insasi , singurul lucru care i se interzice este sa se impartasasca.Asta pentru ca nimeni (nici barbat nici femeie) nu se poate impartasi atunci cand din corp exista o pierdere de sange.Asta inseamna ca daca un barbat este ranit la picior, la cap sau oriunde si ii curge sange nu are voie sa se impartaseasca. Nu cred ca ai inteles dar oriicum, o incercare a fost.
Este absurd ca o femeie sa spuna ca biserica este impotriva cinstirii femeii din moment ce intreg crestinismul o cinsteste pe Maica Domnului si multe alte sfinte.La care si barbatii se roaga.
De altfel, in ceea ce priveste locul femeii in familie a existat doar o schimbare esentiala: crestinismul. Si in ceea ce priveste locul femeii in societate a existat doar o schimbare importanta: castigarea dreptului de vot. Atat.
Restul sunt baliverne.
Crestinismul si dreptul de vot sunt cele doua momente foarte importante daca vorbim de locul femeii in familie si in societate.
XIO spune:
Ioanadara, uite ce scrie in biblie:
"19. De va avea femeia curgere de sânge, care curge din trupul sau, trebuie s#259; stea #351;apte zile pentru cur#259;#355;irea sa. Tot cel ce se va atinge de ea, necurat va fi pân#259; seara.
20. Tot lucrul pe care se va culca ea în timpul necur#259;#355;iei va fi necurat #351;i tot lucrul pe care va #351;edea va fi necurat.
21. Tot cel ce se va atinge de patul ei s#259;-#351;i spele hainele sale, s#259; se spele cu ap#259; #351;i necurat va fi pân#259; seara.
22. Tot cel ce se va atinge de vreun lucru, pe care a #351;ezut ea, s#259;-#351;i spele hainele sale, s#259; se spele cu ap#259; #351;i necurat va fi pân#259; seara.
23. Iar de se va atinge cineva de ceva din patul ei sau de lucrul pe care a #351;ezut ea, acela necurat va fi pân#259; seara.
24. De va dormi ea cu b#259;rbatul, necur#259;#355;ia ei va fi #351;i pe el #351;i necurat va fi el #351;apte zile, iar tot patul, în care va dormi, necurat va fi.
25. Dac#259; femeii îi va curge sânge mai multe zile #351;i nu în timpul regulii ei, sau dac#259; ea are curgere mai mult decât timpul regulii ei obi#351;nuite, atunci în tot timpul curgerii necur#259;#355;iei ei va fi necurat#259;, ca #351;i în timpul regulii ei.
26. Tot patul, în care va dormi în timpul curgerii ei, va fi necurat, cum e patul #351;i în timpul regulii ei, #351;i tot lucrul pe care va #351;edea ea va fi necurat, cum e necurat în timpul regulii ei.
27. Tot cel ce se va atinge de acel lucru va fi necurat: s#259;-#351;i spele hainele sale, s#259;-#351;i spele trupul cu ap#259; #351;i va fi necurat pân#259; seara.
28. Iar când se va izb#259;vi ea de curgerea sa, s#259; se cure#355;e #351;apte zile #351;i dup#259; aceea va fi curat#259;.
29. În ziua a opta s#259;-#351;i ia dou#259; turturele sau doi pui de porumbei #351;i s#259;-i aduc#259; preotului, la u#351;a cortului adun#259;rii
30. Iar preotul va aduce una din p#259;s#259;ri jertf#259; pentru p#259;cat #351;i pe cealalt#259; ardere de tot; #351;i s-o cure#355;e preotul înaintea Domnului de curgerea ei cea necurat#259;.
31. A#351;a s#259; feri#355;i pe fiii lui Israel de necur#259;#355;enia lor, ca s#259; nu moar#259; ei în necur#259;#355;enia lor, spurcându-Mi loca#351;ul Meu cel din mijlocul vostru.
32. Aceasta este rânduiala pentru cel ce are curgere #351;i pentru cel ce i se va întâmpla pierderea semin#355;ei, care-l face necurat,
33. #350;i pentru ceea ce sufer#259; de regula sa #351;i pentru cei ce au curgere, b#259;rbat sau femeie, #351;i pentru b#259;rbatul ce doarme cu femeie necurat#259;".
Sursa:
http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?cap=15&id=47
Dicutii pe net:
http://www.9am.ro/comunitate/forum/view_topic/20090/Femeia-daca-este-murdara-sa-nu-intre-in-biserica.html
***Fur is for petting**
www.adoptiicaini.ro si www.adoptiipisici.ro
www.accesoriisihaine.blogspot.com si http://re-shop.blogspot.com/
iulianm spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui gmmm iulianm, eu in fond apreciez sincer ca iti consacri atita timp sa ma combati la obiect, nu cum au facut alte persoane. Spui de corectitudinea si acuratetea datelor mele. Nu mi-ai spus exact ce era incorect. Acuratete? Tu spui ca femeile nu puteau sa se ocupe decit cu muncca cimpului si inca citeva (« Domeniile cu acces general erau: munca pamintului, treaba in gospodarie, facerea de copii, mositul, prostitutia. Asta in Evul Mediu, si inainte. » pagina 32). Eu iti spun ca uite ca puteau fi si medici etc. Tu imi spui ca da, puteau fi si medici, insa empirici. Pai de ce n-ai spus-o de la bun inceput? Eu n-am zis niciodata ca toate domeniile le erau deschise.Tot ce incerc sa spun este ca lucrrurile nu erau atit de caricaturale precum se prezinta. Iar datele furinzate de tine nu fac decit sa confirme asta. Am gasit Davies, 1866, The Higher Education of Women numerizata, o sa incep s-o citesc, pe cit imi permite timpul. Si spune-mi si despre femeia proprietatea barbatului, daca tot ai readus-o in discutie... |
Pentru tine vraciul Dorel, clarvazatoaarea Maricica sunt la acelasi nivel intelectual si profesional ca si medicul Stefanescu de la Coltea? Nume fictive, evident. Ori baba Rada care se pricepe la plante si oblojeli la acelasi nivel cu dr. Popa de la Institutul Cantacuzino? Cam asta e diferenta dintre medicii secolelor de care discutam si empirici.
Acuma intelegi "incorect"?
De femeie ca proprietatea barabatului...n-ai decit sa recitesti povestea Heloisei pe care ai adus-o ca exemplu citeva pagini inainte. Si acolo se spune foarte clar, de ce unchiul ei, desi furios, cind H. paraseste casa lui si se refugiaza la minastire (cu ajutorul lui Abelard), nu are nici un motiv legal sa ia masuri impotriva celor doi. Tocmai pt ca Heloise era practic proprietatea sotului, iar acesta, luind-o din casa lui Fulbert, nu a facut altceva decit sa-si exercite drepturile legale.
Heloise, datorita pozitiei unchiului ei, in casa caruia ea traia, a avut acces la educatie. Fulbert avea bani, influenta si putere in Parisul acelor ani. Pozitia ei era mai mult decit privilegiata. Si nu reflecta situatia generala, posibilitatile femeilor in general la vremea respectiva. H. reprezinta un virf.
Si cu toate calitatile ei intelectuale, ce a ramas in urma ei? Scrisorile catre iubitul ei, Abelard. Pe cealalta parte, Abelard lasa un lung sir de scrieri, fondase o scoala, etc. Asta iar spune multe despre posibilitatile ce le aveau femeile la timpul respectiv.
Si da, spui intr-un mesaj de domeniile deschise femeilor:
"Din punct de vedere intelectual, din cite stiu au fost intotdeauna scriitori, oameni de stiinta etc femei. Nu li s-a intezis niciodata studiul. Pentru cei care au dubii, sa citeasca biografia Heloisei".
Eu vorbesc de conditia femeilor in general. Ce acces si ce posibilitati aveau. Femeile obisnuite (adica marea majoritate a femeilor), nu cele care luau calea minastirilor ori cele care aveau norocul sa se nasca intr-o familie putred de bogata.





