TDAH pro sau contra medicatiei

TDAH pro sau contra medicatiei | Autor: Pucku

Link direct la acest mesaj

fetei mele, 6 ani si 9 luni i-au fost prescrise medicamente pt deficit de attention.in plus de acest deficit mai sufera de ceva din spectrul autism, asteptam toate evaluarile, undeva la mij lui martie probabil ca vom avea un rezultat. o sa revin pe seara cu informatii pt moment sunt in dilema da sau nu medicatiei, avand in vedere ca ajutorul therapeutic si orthopedagogul, nu au facut decat sa inmulteasca crizele atat acasa cat si la scoala
Pedophihiatrul porneste de la idea de a-i capta atentia si a o stabiliza un pic, ca pe urma sa putem lucra rigiditatea, nefiind capabili sa-i capteze atentia pe durata prelungita

din ce am povestit cu doctorita ar putea lua VYVANSE la nevoie, adica in zilele de scoala, dar care va reduce nevoia de somn, cu actiune de 13 ore. sau STRATTERA care este in fiecare zi, si ar putea sa-i amelioreze eventual si somnul, dar nu poti face pauza, pt ca efectele sunt pe termen indelungat

inca sunt in dilema
as putea sa i-au prescriptia vineri cand mergem la centru, daca dau un raspuns pana joi

multumesc


Corina , Stephanie si Yann Edward + Totoku

"Important nu este ceea ce ti se intampla, ci felul in care reactionezi""

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns bird70 spune:

E greu sa-ti dai cu parerea daca nu stii exact ce se intampla. Ce anume incerca sa controleze doctorii cu medicatia asta? Cat de grav este? Poate ne poti povesti putin despre fetita ta.

Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Pucku spune:

pai ei ar vrea sa lucreze rigiditatea, din cauza careia avem crize peste crize.....incepand insa evaluarile, si odata cu inceperea asa zisei scoli, anul intai, ca la maternelle facea mai mult ce voia ea, am observat ca nu se poate concentra la scoala, termina in 2 min totul, isi pierde lucrurile, ochelarii, nu stie unde ii sunt creioane, carti....memoria scurta are de suferit, ca de altfel este un elev peste media clasei, cu un vocabular elaborat. nu stie ce-a facut cu lucru X, unde l-a pus si apoi se crizeaza ca nu-l gaseste. Vorbeste extrem de tare. nu-s gaseste lucul si se foieste in continuu....nu poate sa faca un lucru a la fois...si acasa, mananca si si face teme, daca nu mananca, deseneaza, decupeaza, coloreaza.....e tot timpul intr-o continua miscare si vorbareala, seara abea putem sa o culcam

tot timpul trebuie sa-i spunem... fa lucrurile mai incet, mananca incet
se plictiseste in clasa, ca nu gaseste interesant nimic, terminind tot in 2 min, si apoi incepe sa vorbeasca

isi intrerupe profesorul f f des
chiar daca e capabila sa faca ceva, face multe greseli

gaseste ca nu are suficient timp sa faca tot ce-si propune

probleme sa adoarma seara

incertitudine fata de scoala, anxietate pana la punctul ca ii da dureri de cap sau de burta

si ar mai fii....ca la astea se adauga rigiditatea, determinarea de a face lucrurile ca ea, asa ca nu stiu unde se opreste defaul de attentie si unde incepe asp[ergerul. de fapt asta ar vrea sa vada si ei...daca controland atentia cu medicamente, nu am putea lucra rigiditatea, ca mai tarziu cand arata suficienta suplete sa poata taia medicamentele de atentie si sa lucreze doar prin terapie

dar n-a drumul e lung, chioar daca astia zic ca sunt rapizi, ca la 9 luni de la cerere uite deja cate am reusit....

Corina , Stephanie si Yann Edward + Totoku

"Important nu este ceea ce ti se intampla, ci felul in care reactionezi""

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Pucku nu vreau sa-mi dau cu parerea aiurea, dar din descrierea ta se vede doar deficitul de atentie, nu si asperger.
Deficitul de atentie, impreuna cu anumite caracteristici ale mediului, poate duce la manifestari gen asperger. Iti spun din proprie experienta.
In privinta medicatiei nu ma pronunt. Eu una nu iau in considerare varianta asta, in cazul nostru. In cazul vostru, doar voi si specialistii implicati puteti lua o decizie.
Numai bine!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Pucku spune:

rpx, nici o problema

eu am expus problemele legate de atentie, si nu celelalte, ca daca ar fii numai astea ar spune clar nu medicatiei. din pacate p[roblemele din spectrul autist exista...eu banuiesc un asperger din cauza rigiditati, fiindu-i caracteristic, dar trebuie facute toate testele si abea atunci o sa avem o privire clara si un diagnostic

cand s-a facut cererea nici nu vedeam problemele astea de atentie, in afara de foial;a si intrerupt, pt ca pana atunci nu era decat in anul pregatitor, si nu avea de lucru asa mult....anul acesta s-au accentuat.

profa ei deja a reusit sa convinga directoare cu ore zilnice petrecute cu ortopedagogul, asa ca o oro pe zi lucreaza cu aceasta. I-am facut un plan de interventie la scoala, si in ian va urma evaluarea cognitiva si vizita unei assistente specializate in TED trouble envahisante du development si Asperger. Ieri s-au intalnit putin, a ajutat intervenanti din scoala cu puncte din planul de interventie, si din cele descrise pana acum a ajuns cam aleceasi concluzi probabil asperger

o sa scriu mai jos ce am scris la sezatoare...

x, nici nu ma astept sa treaca crizele, pt ca astea tin de spectrul autist- probabil asperger, idea era sa-i captam atentia...am scris dincolo un mesaj, nu-l mai copiez si aici

da, am tot citit de med asta nou, am si asigurare, ca altfel e f scump, undeva la 4$ pastiluta, ce ma nelinistetete e ca ii taie din pofta de mancare, deja nu prea mare, si poate da probleme de somn, deja super existente....noua ni s-a spus ca neavand decat actiune de 13 ore, nu-i trebuie decat in zilele de scoala, weekendurile si vacantele nu are nevoie.y i-a concerta in fiecare zi?fara pauza?si din ce am mai citit rezultate pe termen lung apar la o utilizare de la 6 luni in sus,astept sa vorbesc cu farmacistul....
la noi ce sa zic, rezultatete scolare sunt peste moyenul clasei, si asta cu greselile de neatentie si greselile calculate din cauza scrisului in oglinda, ca ea la test face 24/25 daca nu i-ar scadea punct pt scrisul in oglinda, si grseala care o face e din neatentie, nici decum ca nu stie, deci nicidecum nu cautam sa amelioram asta ca regula generala, ci mai degraba, foiala, continua ei miscare, vorbareala, sa-si poate gasi lucrurile...ca o 'anecdota' este ca dupa sarbatori va fii posesoarea de 2 perechi de luneti, unii care vor fii atasati la banca si unii acasa....pt ca 3 zile din 5 la scoala nu-i gaseste...au devenit tare cautati lunetii ei, toti copii din clasa 1 stiu de ei...si ii gasesc in cele mai nastrusnice locuri....eu il vad pe frate-meo in ea, si el era la fel, si cand se uita la un film si e captivata are aceasi privire.....ca sa nu mai zic imaginatia, si simtul compunerii de texte/ povestiri

Z asa zic si eu, sa incerc sa vad ce efecte are, noua chiar ne-a zis ca ne da mai intai pe o saptamana sa vedem cu tolereaza, apoi pt o luna sa vedem efectele....am avea 2 saptamani pana la Craciun...apoi pauza si am reincepe in ianuarie....

na mai revin...azi am avut o zi linistita...am facut teme in Ashton, mancand une poutine, prima din viata mea, si cred ca si ultima
si cu Yann care tzinea isunul lui sora-sa si facea teme pe limba lui....a distrat bine clientii

steph a zis ca ea se vede ca un dragon salbatic al tunetului, pt ca atunci cand se enerveaza tuna si fulgera, si ca firea ei e salbatica, nu-si gaseste locul nici unde...dragon ..pt ca mai nou e pasionata de china si dragoni...v-am zis ca face chineza? e capabila sa spuna cel ptin 200 de cuvinte in chineza, si sa cante 2 cantece, asta in 2 cursuri




Corina , Stephanie si Yann Edward + Totoku

"Important nu este ceea ce ti se intampla, ci felul in care reactionezi""

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bird70 spune:

Greu de dat cu parerea. Fetita ta este intotdeauna asa agitata sau doar la scoala? Inteleg ca a inceput scoala de curand, cum a fost la gradinita? Si a mea are momente cand e de-a dreptul manica si ma ingrijoreaza dar se poate concentra ore intregi pe ceva ce o intereseaza. La noi scoala a ajutat foarte mult pentru ca e structurata, are rutina si pitica stie exact ce va face in fiecare zi. Am avut probleme cu ea in clasa 1 cand imi tot spunea profesoara ca vorbeste tot timpul dar acum (tocmai a terminat clasa a 3-a) vad ca e mult mai bine. Acasa vorbeste foarte mult si tare si te urmareste peste tot.

Cu medicamentele, nu stiu. Sunt tentata sa spun sa incerci sa vezi cum reactioneaza fetita ta. In general sunt impotriva medicamentelor si cred ca secretul este in a invata copilul sa lucreze cu problemele pe care le are. Depinde foarte mult daca ea este asa agitata si dezorganizata tot timpul sau doar la scoala. Daca e tot timpul probabil ca merita incercat medicatia.

Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation

Mergi la inceput