Mamici cu copii mai mari-va rog un sfat!
Raspunsuri - Pagina 19
Lala_D spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui filofteia
Nu aveti doua limbi straine? Am mai auzit asta, dar pe edu, scrie ca din clasa a V-a apare si a doua limba straina. |
La noi asa a fost :
-clasa a III a prima limba straina (2 ore pe saptamana)
-clasa a V a a doua limba straina ( Eng 3 ore/sapt si FR 2 ore/sapt)
Ei au avut insa optional Eng inca din cl I
nelia spune:
Aoleu, Viviana, cind scrii acolo ce scrii, am senzatia ca nu am fost niciodata la scoala.
Da, asta voiam sa spun, ca, probabil, e multa stufarie in Romania, prea multe materii si prea multe informatii de la virste prea fragede. Si asta nu-l cultiva pe copil, ci ii ia din timpul sa se descopere, sa vada ce-i place, ce-l atrage. Acum, eu am si cu cei de aici o problema, ca prea sint toti buni si destepti, prea merge totul perfect, mai ales daca e un copil mai istet. Mie nu mi-au spus despre Agata niciodata nimic rau, numai laude primesc, si eu stiu ca e asa, dar nu e chiar asa, ca doar lucrez cu ea acasa, o testez saptaminal, stiu exact ce stie si ce poate.
Dar baza se face si aici. E in clasa a IV-a si inca din clasa a III-a au facut notiuni foarte importante care stau la baza fizicii, chimiei, biologiei, geografiei, istoriei. Dar le fac asa, cumva in joc, ia sa vedem noi ce e cu asta.
De exemplu, miercuri are test de final de etapa (trimestru) la Stiinte si saptamina viitoare la matematica. La stiinte am citit ieri si mi-a povestit o gramada de lucruri pe care le-au facut in clasa, cum i-a impartit pe echipe si le-au dat niste masinute si fiecare trebuia sa inventeze un sistem pe care masina sa alunece... ma rog, a cistigat echipa ei pentru ca ea avut o idee nemaipomenita, sa puna o rigla nu stiu cum... cert este ca asa au invatat esti despre enegia cinetica si inca vreo nu stiu cite forte. Temele din carte sint simple, cu multe exemple, iar la examen sa da si teorie, ca a mai avut si in clasa a III-a, dar si un desen si un joc, ceva la care copilul sa-si imagineze o situatie care duce la una din definitiile invatate.
Si o ascultam, nu spunea ca in carte, dar spunea bine. Si o intreb daca nu trebuie sa stie definita aia mai bine, 'ca in carte'... Nu, niciodata, ne-a spus ca trebuie sa citim de mai multe ori si sa scriem cu cuvintele noastre ce am inteles, dar sa nu invatam pe de rost. Nu am putut sa nu-mi aduc aminte de cum toceam... sincer, nu spuneai ca in carte, nu luai nota buna.
La matematica are o gramada de lucruri, nici nu am stiut pina acum ca au facut deja atit de multe, au ajuns pina si la cilindru, sa calculeze pe acolo ce e de calculat. Dar sa nu va imaginati ca sint asa, ca pe vremea mea, niste lucruri de neinteles (eu am fost slaba la matematica), ci niste probleme scrise parca in joc, cu situatii hazlii, jocuri, ce mai, parca imi place si mie sa fac matematica. Ieri nu ma mai saturam sa fac problemele ei, ca am gasit o metoda: facem impreuna, sa vedem cine termina prima si bine! Ma roaga ea sa vin sa facem probleme, ca sa-mi arate ce tare e...
Si uite asa, discutind, am aflat Luna ca au si ei grupe de 'tari' si 'mai slabi', ca lucreaza cu ei separat, ca sa nu-i tina pe toti pe loc. Si ca ea e mai mereu la cei tari, e in grupele cele mai bune la engleza, la stiinte, la scriere (compozitie, ca are idei bune, are imaginatie bogata, desi 'mai fac mami greseli cind scriu, profesoara e incintata de ideile mele'), la matematica la rezolvari de probleme, nu si la altele...
Duc si printul la gradinita si revin...
CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU
viviana spune:
Gabi K,
eram sigura ca la clasa a VII-a trebuie sa aiba 4 ore de mate. Da' la noi e mai cu mot sunt 5.
Azi a avut 7 ore din care 2 de mate, a venit la 3 acasa, pana la 4 s-a odihnit si a mancat si s-a apucat de cele exercitii de mate pentru maine. Sunt 3 teste din culegere pe care scrie la fiecare timp de lucru 25 minute.
Apoi mai are pentru maine chimie - o juma de ora, istorie - 1 ora, engleza - 1/2 ora. Si se cheama ca pe la ora 8.30 va termina, in conditiile in care la celelalte 2 materii si-a facut de duminica.
Are 2 ore de franceza si 5 de engleza.
Nelia,
E multa stufarie nu atat prin cartile lor cat prin ce le predau unii profesorii.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
simali spune:
Citat: |
citat din mesajul lui nelia Si o ascultam, nu spunea ca in carte, dar spunea bine. Si o intreb daca nu trebuie sa stie definita aia mai bine, 'ca in carte'... Nu, niciodata, ne-a spus ca trebuie sa citim de mai multe ori si sa scriem cu cuvintele noastre ce am inteles, dar sa nu invatam pe de rost. Nu am putut sa nu-mi aduc aminte de cum toceam... sincer, nu spuneai ca in carte, nu luai nota buna. |
Uneori este nevoie sa inveti "ca-n carte" pentru ca fiecare stiinta are un limbaj propriu care este util sa fie insusit. Mai tarziu copilul creste, trebuie sa faca un eseu sa zicem la chimie si nu poate sa scrie lo-louri ca la literatura. Se cere o anumita exprimare... Plus ca adult, vrea sa citeasca un articol intr-o revista de popularizarea stiintei, sa zicem ceva despre vaccinuri si nu pricepe neam.
Nu trebuie exagerat cu asta, nu trebuie pierdut fondul de dragul formei dar daca se poate sa ai parte si de fond si de forma cu atat mai bine.
"Calea de mijloc este calea ZEN"
http://barcapevaluri.blogspot.com/
Alice
viviana spune:
Da, Simali,
ai dreptate trebuie stiut si invatat acest limbaj propriu. E aproape obligatoriu sa o faci. Dar trebuie introdus la varsta corecta.
Fetita Neliei e cam micuta pentru asta.
Acum, nici macar la noi nu se mai pune accentul pe toceala. Copilul este lasat sa se exprime liber, cu ce a inteles el si nu cu ce a invatat pe dinafara.
Mai tarziu li se introduc si diferiti termeni obligatorii. Numai ca azi, sunt mult prea stufosi si tehnicisti si copilul de scoala generala este adesea frustrat ca nu-i poate intelege si retine.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
Luna1 spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui simali
Uneori este nevoie sa inveti "ca-n carte" pentru ca fiecare stiinta are un limbaj propriu care este util sa fie insusit. Mai tarziu copilul creste, trebuie sa faca un eseu sa zicem la chimie si nu poate sa scrie lo-louri ca la literatura. Se cere o anumita exprimare... Plus ca adult, vrea sa citeasca un articol intr-o revista de popularizarea stiintei, sa zicem ceva despre vaccinuri si nu pricepe neam. Nu trebuie exagerat cu asta, nu trebuie pierdut fondul de dragul formei dar daca se poate sa ai parte si de fond si de forma cu atat mai bine. "Calea de mijloc este calea ZEN" http://barcapevaluri.blogspot.com/ Alice |
Ai dreptate, insa acest limbaj propriu-zis ar trebui invatat cand copilul arata interesul pentru a se califica in directia respectiva. Luand chimia si fizica de ex, eu care am fost pe parte umanista, mi-am incarcat creierul cu zeci de definitii si lectii invatate pe dinafara, care nu mi-au ajutat in viata cu nimic.
Mai exact ce vreau sa spun e ca, unui copil de scoala primara e bine sa-i deschizi apetitul pt aceste subiecte. De ex fetita Neliei (ca si baiatul meu) in prima instanta a inteles ce a invatat despre energia cinetica, nu ca in carte definitia exacta, insa a invatat de placere cum functioneaza aceasta energie si cand apare. La 9 ani zic eu ca e mare lucru. Iar daca ea mai tarziu (in scoala secundara de ex care aici incepe la 11 ani) doreste sa se faca fizician, arata interes in directia asta, atunci va invata si definitii si limbajul respectiv.
In concluzie mi se pare mai important ca fiul meu sa inteleaga anumite legi ale fizicii, sa le inteleaga, nu sa le invete pe dinafara cum am facut eu fara sa am de multe ori habar ce inseamna, si numai daca doreste sa devina fizician sa invete definitii. Daca nu se face fizician nu vad la ce l-ar ajuta aceste definitii, presupunand ca se face de ex avocat.
Cam asa se intampla pe aici, in scoala primara se pune baza, informatiile sunt vaste insa pe intelesul copilului, mai tarziu urmand sa studieze ce isi doreste, nu exista repetentie de ex. Se axeaza mult pe talentul si inclinatia copilului. Nu este presat sa invete la 15 materii ci este axat sa invete si sa se dezvolte in directia in care isi doreste, sa culeaga informatia la nivelul la care e capabil.
Luna1 spune:
Si mai vroiam sa zic ceva: n-am sa uit nicicand cum in liceu, eu fiind la Uman limbi straine, am avut in al doilea an un prof de mate care ne-a zis asa "nu-mi pasa ca sunteti la uman, la matematica va vreau asi, sa nu credeti ca scapati usor!" SI uite cum ne chinuiam noi de ne sareau capacele, sa invatam chestii fara rost (din punctul nostru de vedere, pentru ca intrasem la uman sa devenim avocati, lingvisti, etc etc) chestii complicate pe care recunosc ca nu mi le mai aduc aminte. Baza matematicii cu tot ce imi trebuie in viata a fost pusa in scoala generala, ce am facut in liceeu nu numai ca nu-mi mai aduc aminte, ba chiar nu mi s-a intamplat inca sa ma lovesc de ceva anume si sa zic "uite bai frate, chiar mi-a folosit ce am invatat in liceu la mate!".
Si asta, stresul asta, venea in plus pe langa presiunea pe partea umanista, cand, cum e si normal, aveam o presiune mare de la profesoarele de franceza, engleza, spaniola, romana, latina, istorie. Si cum nu-mi permiteam sa raman repetenta din cauza matematicii, stresul venea continuu, noroc ca aveam doar 2 ore de mate saptamanal.
simali spune:
Si eu sunt umanista ca aptitudini generale dar am facut un liceu de mate-fizica care mi-a folosit mult in viata. Matematica te invata inainte de orice ratiunea si ratiunea poate sa devina o excelenta busola in viata unui adult.
Cat despre exprimarea stiintifica eu sunt putinel de alta parere: copilul mic absoarbe ca un burete. De ce sa nu-i spui din prima "uite, asta-i forta centrifuga si se intampla cand imprimi unui obiect o miscare de rotatie" in loc sa-l aburesti cu "o forta care impinge obeictul catre exterior cand il rotesti"?
In definitiv ce sunt scoala generala si liceul? Niste locuri in care copilul invata fel de fel de chestii dar, mai presus de orice INVATA SA MUNCEASCA, SA-SI ASUME RESPONSABILITATI, SA FACA SI CEEA CE NU-I PLACE - INCLUSIV SA MEMOREZE FEL DE FEL DE DEFINITII - ETC. In sistemele in care copiii sunt luati de mici cu "lugu-lugu ce-ti place tie puisor" se poate ajunge la 18 ani si la "vaaai, mami, nu reusesc sa aflu ce-mi place, imi iau 2 ani sabatici (pe banii tai) sa-mi caut sinele...".
La noi deviza este "ca sa fii fericit nu trebuie sa faci ceea ce-ti place ci trebuie sa inveti sa-ti placa ceea ce faci".
Fara sa vreau sa fac apologia sistemului rusesc de invatamnt (scoala cu forcepsul si suferinta din frageda pruncie), dupa ceva ani de cand am contact cu oameni (si copiii lor) care au terminat si termina scoli in diferite sisteme am ajuns la concluzia ca nici glorificarea absoluta a sistemului liberal nu este calea de urmat de fiecare data desi n materie de invatamant universitar consider ca occidentul -deci sistemul liberal- este cel mai capabil sa presteze responsabil educatie la cel mai inalt nivel (a se citi ca strang bani de pe acum pentru facultatea in occident a copilului).
"Calea de mijloc este calea ZEN"
http://barcapevaluri.blogspot.com/
Alice
Serialbastre spune:
Citat: |
citat din mesajul lui viviana Eu nu vreau ca fata mea sa stie la 12 ani ce inseamna "prelucrare prin aschiere" sau "calandrare". Si daca tot cineva "destept" a hotarat ca trebuie sa le stie, du dom'le copiii in uzina si arata-le, nu-i umfla cu teorie... |
De unde uzina?
Si acum serios, a cincea ora de matematica e probabil un optional de aprofundare. Mai are si alte optionale? (vorba vine optionale, ca la noi nu aleg copiii chestiile astea)
Legat de exemplul de la muzica si diferentele intre profesori, unii tin cu dintii de programa din mai multe motive: urmeaza sa aiba inspectii pentru grade si trebuie sa fie la zi, vor sa arate ce tare si important e obiectul pe care-l predau si altele.
Ca un exemplu, am avut o colega, profesoara de religie, care trantea note de 4 la elevi, chiar cu amenintarea ca nu-i lasa sa intre-n bac (erau in clasa a XII - a). Nu zic ca nu e importanta si religia, dar mi se pare exagerat.
Andreea si Cezara - Ilinca (2.06.2009)
In bucataria mea
Concurs Clipe de vara - ser1, ser2
simali spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Serialbastre [quote] De unde uzina? |
Chiar, de unde?
"Calea de mijloc este calea ZEN"
http://barcapevaluri.blogspot.com/
Alice