Mamici cu copii mai mari-va rog un sfat!
Raspunsuri - Pagina 17
Luna1 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui ruxij Culmea e ca am fost la sedinta ieri si a fost fi-miu f. laudat. Da' eu tot nebuna sunt. Incerc in mod constient sa nu pun presiune pe el. Da' probabil tot pun, nu se poate sa nu transmit din starea mea de hihi |
Pai vezi? Presiunea vine din faptul ca noi nu putem intelege ca se poate "face carte" si altfel, fara presiune, obligat, lucrat in plus cu orele...
Si eu ma intrebam in anii trecuti cand naiba invata de mi-l lauda astea. Anul asta da, pot zice ca se vede ca lucreaza si acasa (adica mai mult, e mai constiincios) insa devine imp, sunt ultimii doi ani de primary si apoi urmeaza examenul. De fapt in Noiembrie anul viitor dam noi examen. Si eu is stresata nu zic, cel putin pana acum ma tot chinuiam cu intrebarea "are vreo sansa la scoala buna sau mergem la cea de cartier f slaba?" Acum insa, pentru ca lucrez putin cu el acasa zilnic, vad clar ca nu ma mint profesoarele si el chiar e pregatit.
viviana spune:
Nu stiu Rrox, depinde de scoala si de profesori.
clasa a Vii-a e foarte grea. Pe langa materiile de a Vi-a au aparut in plus educatia civica si chimia (2 ore/saptamana), limba romana foarte grea si la mate mai multa Geometrie bazata pe algebra.
Si uite asa ne-am trezit cu 31 de ore/saptamana iar luni si marti are cate 7 ore. Incepe la 8 si termina la trei. Si luni si marti au cate 7 materii diferite.
sport: in clasele trecute au jucat volei si ping-pong in ore.
Anul asta a venit o profesoara noua care le-a dat norma de alergare. Trecand peste faptul ca scoala are o curte foarte mica si plina de gropi, in care un copil nu se poate pregati si ca pe strada nu are unde sa alerge care-i noima? Fi-mea a alergat in 10 secunde in loc de 8 si i-a spus ca i-a dat 5. Are un coleg grasut care face polo si a luat medalie de aur cu echipa. A alergat in 12 secunde si a luat 4.
Muzica: intodeauna am fost de parere ca la muzica ar trebui sa asculte... muzica. Sa invete ce-i aia o pastorala, un lied, o muzica de camera, sa-l recunoasca pe Bethoven sau Mozart... Sa stie ce e aia o masura, o gama, un portativ. Cam asa a fost anul trecut. Chiar i-a invatat sa cante la fluier.
Anul asta a venit o profa noua. Si deodata trebuie sa-si piarda timpul invatand asta: o scara care cuprinde 5 sunete diferite ce se desfasoara treptat, se numeste scara pentacordica. Intre cele 5 sunete exista diferite salturi. O astfel de scara se numeste pantatonica.
Scara muzicala care se obtine pe sunetul "la" constituie modul eolic. Pe sunetul "si" se formeaza modul locric. Si are ca tema, pentru luni, sa descopere pe ce sunete se formeaza modul ionic, doric, frigic, lidic si mixolidic.
Iar la romana am gasit cea mai abracadabranta chestie - ca nu stiu cum sa-i zic!
Tema: gasiti cate o un sinonim pentru urmatoarele unitati frazeologice: slab de inger, tras de par etc
Si explicatia: Unitatile frazeologice sunt grupuri de cuvinte care se comporta ca o singura parte de vorbire. Aceste unitati sunt denumite, uneori expresii sau locutiuni.
De ce sunt denumite "uneori"? Daca am fi toti academicieni, poate, am intreba:
"Poti sa-mi explici sensul acestei unitati frazeologice?
Sau
"Imi traduci si mie in engleza aceasta unitate frazeologica?"
Si aseara vine si-mi spune ca are de gasit elementele de "prozodie" din nu stiu ce poezie.
In conditiile descrise mai sus, (si poate ca sunt multi parinti in situatia asta) iti vine sa pui "presiune" pe copil sa ia 10 la alte materii pentru acontracara notele mici.
Iti vine! Ca si mie mi-a venit!
Numai ca eu, ma-am infranat, i-am luat cartea de muzica din mana si am trimis-o afara la joaca folosind aceasta unitate frazeologica: "fac ceva pe muzica asta"
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
Nedda spune:
Eu n-am copil mai mare dar sunt interesata de subiect. Fiica-mea e doar in clasa I si...e si fata si ii si place matematica. :)
Apropo de admiterea la liceu, eu sunt unul dintre fostii copii carora le-ar fi fost mai bine sa se intre la liceu/facultate pe baza mediei obtinute in gimnaziu/liceu. Nu mi-a placut ideea de examen niciodata si imi aduc aminte clar cum ma gandeam cu ciuda la faptul ca nu s-a 'inventat' alta modalitate de a arata ce stiu. :) As fi preferat sa mi se fi luat in considerare evolutia de-a lungul anilor al carei rezultat a fost o medie foarte buna, fiindca de invatat mi-a placut sa invat. Sau acum ma gandesc cat de bine mi-ar fi fost la admitere sa se ia in considerare pe langa medie un dosar de evaluare bazat pe activitati diverse, scrisori de recomandare ale profesorilor, rezultate/participari la olimpiade etc. Desigur, asta are legatura numai cu mine si cu modul meu de a invata si nu cu scoala de acum din Ro. Nu stiu cat de grea e scoala pentru copiii de acum si cat de 'curat' e sistemul de notare/evaluare din Ro.
Ruxij, si eu iti inteleg panica si stresul legate de scoala. Si eu am fost aproape de nebunie anul trecut (cand a inceput fiica-mea K-ul). Teama mea cea mare era ca invatatoarele nu imi vor evalua copilul cum trebuie in veci!! Acum m-am mai linistit, desi nu de tot, pentru ca vad cum invata/evolueaza fiica-mea, luand-o ca baza de comparatie tot pe ea, cea de anul trecut. Invatatoarele nu mi-o scot din "wow"-uri si "awesome"-uri si laude si bla-bla. Dar tind sa cred ca pe-aici cam e inflatie de wow-uri si awesome-uri. Si pana nu ma dumiresc eu PE CE sunt bazate aceste exclamatii/laude o sa tot fiu in panica. Sigur, cand intreb chestii concrete mi se dau explicatii, mi se arata assessment-uri si lucrari ale fiica-mii dar eu tot urasc inflatia de laude servite parintilor. :) Si de ce naiba nu aud niciodata si la ce ar trebui sa mai lucram acasa??? Anul trecut le-am spus invatatoarelor ca intentionez sa vorbesc cu directia scolii ca fata mea sa sara peste clasa I si din K sa treaca direct la a II-a...daca e chiar asa un copil de "wow". Era pur si simplu incercarea mea disperata de a auzi ceva de genul "da, este bine ca v-ati gandit, dar uite ca fetita trebuie sa mai stie si asta si asta ca sa skip a class". Si ce crezi??? Nici atunci nu mi-au spus nimic de rau. :)) Am primit imediat email de la directoare ca imi multumeste ca i-am informat din timp de intentia mea si ca vor face tot posibilul sa o pregateasca pe fetita pentru testele pe care le va avea de dat ca sa sara clasa. Deci eu ce sa inteleg? In fine, cred ca nesiguranta asta a mea in privinta scolii copilului o voi mai avea pentru ceva timp. Pana atunci incerc sa imi controlez lipsa de control prin increderea totala acordata copilului si prin credinta ca o sa simt la timp daca ea are vreo problema reala legata de invatat si atunci o voi ajuta imediat s-o rezolve. Chit ca vom face lectii impreuna pana la facultate. :)
giulia71 spune:
Doamne fetelor ce-mi povestiti ma ia cu migrene
Viviana, hai mai ca e bataie de joc...
La ce le folosesc atatea cunostinte aprofundate la muzica?
E la liceu de muzica? Sa-mi fie iertata concluzia , dar isi bat joc de copii.
E mult, 31 de ore la scoala plus inca sa zicem o medie de 3 ore a cate 5 zile, deci un copil bun munceste cam 50 de ore pe saptamana, mai mult decat un adult.
Nu vreau sa filozofez pe tema asta, dar o reforma a invatamantului, orientata spre meserie e mai mult decat bine-venita.
viviana spune:
Giulia, nu e la liceu de muzica. Este manualul obisnuit.
Sunt profesori care si-au dat seama de imbecilitatea manualului si au facut orele in felul lor lasandu-se calauziti de instinct.
Dar, uite ca sunt si profesori care nu procedeaza asa.
La romana a mai avut un exercitiu in care li se dadea o poezie de Blaga, foarte frumoasa, si una dintre cerinte era: Descrieti sentimentele pe care care vi le le trezeste citirea poeziei din punct de vedere al rimei si ritmului.
A venit copila la mine sa-mi ceara ajutorul. Ce ajutor sa-i dau? Ce sentimente poate sa-mi trezeasca mie o poezie cu rima alba, versuri inegale si cu un ritm de 2-3 silabe/vers in loc de 7-8?
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
mianna spune:
Citat: |
citat din mesajul lui viviana La romana a mai avut un exercitiu in care li se dadea o poezie de Blaga, foarte frumoasa, si una dintre cerinte era: Descrieti sentimentele pe care care vi le le trezeste citirea poeziei din punct de vedere al rimei si ritmului. A venit copila la mine sa-mi ceara ajutorul. Ce ajutor sa-i dau? Ce sentimente poate sa-mi trezeasca mie o poezie cu rima alba, versuri inegale si cu un ritm de 2-3 silabe/vers in loc de 7-8? |
cum ce sentimente? de admiratie, mey, daca asa amarata, asimetrica si fara pic de rima e totusi o poezie "foarte frumoasa"
(despre ce pozeie vorbim?)
viviana spune:
VISATORUL
Autentificare
Parola?
Creare album poezii
Publicati poeziile online.
Ultimele adaugari
"Sa-mi spui..."
Introspectie in inalt
Antiprimavara
A fi (actor pe scena vietii)
Fara (uni)forma
Total autori
184
Mianna,
Visatorul (Lucia Blaga) - cred ca asta era
Spanzurat de aer printre ramuri
se framanta in matasa-i
un paianjen.
Raza lunii
l-a trezit din somn.
Ce se zbate? A visat ca
raza lunii-i fir de-al lui si
cearc-acuma sa se urce
pana-n ceruri, sus, pe-o raza.
Se tot zbate, indraznetul
si s-azvarle.
Si mi-e teama
c-o sa cada - visatorul.
E foarte frumoasa poezia.
Poate imi scapa mie ceva...
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
chatonel spune:
o fi ceva legat de muzicalitate, viviana, pare "in valuri"... poezia e frumoasa, da.
Ce ma doare cel mai tare la topicul asta e ca menirea principala a scolii -aceea de a forma copiii, de a-i ocupa cu invatarea lucrurilor interesante, si in acelasi timp indispensabile in viata de azi- s-a transformat intr-o pedeapsa pentru copii, cu profesori care nu au nici o "chemare" pentru meseria asta, cu programe incarcate incit noi, adultii, nu am fi in stare sa ducem, si cu goana dupa note bune care perverteste tot sistemul si il corupe.
In loc sa fie o placere sa invete, copiii devin stresati de presiunea care li se pune pe umeri si se retrag in cochilia lor, zicind ca nu iubesc scoala, ca au fobie. Si e de inteles.
Oare nu se poate face o reforma si revizui materia? Geografia, istoria, biologia, toate sint atit de putin utile in viata fata de ce invatam in scoala... Mai bine ar invata copiii cu sa se orienteze pe o harta cind sint in padure, i-ar invata istorie in excursie, luind la picior paminturile strabune si incercind sa le insufle dragoste fata de tara in care s-au nascut si traiesc...
mianna spune:
e intr-adevar foarte frumoasa. si la alt "sentiment din punctul de vedere al rimei si ritmului" nu ma pot gandi decat ca acestea-s haotice si totusi rezultatul este frumos.
nu stiu, io am facut scoala acum prea multi zeci de ani, cand versurile albe nici macar nu-mi amintesc daca se studiau prea mult. dar credeam ca ai si un feedback la acea tema si ca ai aflat, mai mult sau mai putin, care erau sentimentele corespunzatoare pe care le dorea doamna profesoara.
nelia spune:
Daca ar fi cerut sentimentele pe care le incerci citind poezia ar fi fost multe de spus (Blaga este unul din poetii mei preferati, mai ales pentru versurile de genul celor din Visatorul). Dar asa, e mai greu, ma tot gindesc ce-mi inspira mie versurile cu rima imperfecta... sau cum sa le numesc.
Cred ca primul sentiment este cel de cursivitate, versurile cu rima sint superbe, dar pot deveni obositoare, parca simti efortul de a scoate rima din orice, iar ritmul pare unul cadentat, sting-drept... Cele albe le citesti ca pe o poveste, ca pe bucata de proza si parca vezi mai bine cursivitate ideilor poetului. Si apoi, muzicalitate, asimetrie care duce la simetrie... nu stiu, chiar sint curioasa, ce trebuia sa raspunda, Viviana?
CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU