Copil cuminte = copil timid = copil nestiutor ?

Raspunsuri - Pagina 8

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns szivarvany spune:

Pe azi m-am mai calmat si-mi vine sa rad de faza de ieri.
Deci eu am parut o mama nebuna care vrea ca fi`sa sa faca vioara (sincer, vioara mie nu-mi canta deloc, imi scartaie deci pt mine e mai bine asa ) si Giulik a lasat impresia pe care a lasat-o.
Pierderea e doar a Giuliei.
Bine-nteles ca i-a placut asta e faza cea mai tare oricum.
Si inca nu s-a decis daca mai vrea sau nu vrea sa mearga sa vada vioara asta. Eu curaj sa mai mergem n-am

Cu timiditatea inca nu stiu ce sa fac. Mai multe laude nu am cum sa aduc.
La gradi e ok in sensul ca s-a familiarizat, vorbeste asa incet si frumos aici am sa vorbesc cu doamna sa o provoace mai mult.

Daria & felina fioroasaGIULIA(2004 08 16) cu Sela
_"Meglio sole, che mall`accompagnate !"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Bine ca te-ai calmat
Asa cum se comporta la gradi (vorbeste incet si frumos) se va comporta si la scoala dupa ce se va familiariza cu atmosfera si cu ce i se cere.
Vorbitul incet si frumos va fi in avantajul ei. La fel si faptul ca e cuminte.
Macar din punctul asta de vedere (trecut prin clasa I cu copil timid si care in plus habar n-are de capul ei si nu spune acasa nimic) sunt inaintea ta cu 2 ani asa ca ma poti crede .
Ca sa-ti fie mai usor in prima parte a scolii povesteste-i din timp (din primavara - vara) ce i se va cere: Ce inseamna calificativ si care sunt ele, ce inseamna tema, ce inseamna test (ca o fisa de la gradi, dar cu nota), etc. Daca ai posibilitatea aranjeaza o intalnire cu viitoarea invatatoare, eventual daca poate vedea si clasa in care va fi. Tot ideal ar fi sa mai cunoaca pe cineva cu ea in clasa (o colega din gradi, o prietena din parc).
Fi-mea a avut si colega cunoscuta si vazuse si invatatoarea. Colega ei e tot genul timid, vorbeste incet, etc. Macar au vorbit intre ele in primele zile in pauze.
Ce n-am facut eu - nu i-am spus nimic din ce inseamna test, nota, tema, etc si i-a luat mult (3 luni sau cam asa ceva) sa se acomodeze cu notiunile astea.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns szivarvany spune:

Am bifat pana acum intalnirea cu doamna, mersul sa vedem clasa, de la ea de la gradi va avea o colega si`un coleg.
Lectii/teme stie de la gradi insa facem si noi acum.
Doamne educatoare a inceput sa pe povesteasca despre calificative.
Mai urmeaza sa-i spun despre teste
Ii prezint scoala ca pe un orizont larg si plin de lucruri noi-noute , unde va avea parte de foarte multe aventuri, bune si rele, cam cum era la gradi, asa i-am zis, dat fiind ca iubeste gradinita.

Azi in parc i-am am observat ce inseamna sa fii copil cu magnet Iar s-a lipit de ea o fetita si zau ca nu stiu cum le atrage; au alergat amandoua ca doua caprite, de parca se stiau de multi ani.
Mai are asa prietene de ocazie, chiar mai mari ca ea cu 2-3 ani care cand o revad o imbratiseaza.
No, are si ea calitatile ei

Daria & felina fioroasaGIULIA(2004 08 16) cu Sela
_"Meglio sole, che mall`accompagnate !"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gheorghita spune:

mamagiuliei, ti-am trimis un email.
o seara frumoasa!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns claudia_2803 spune:

Citat:
citat din mesajul lui mamagiuliei

Nu stiu cate stiti cum e sa ai un copil mai altfel.
Copilul asta nu a reusit sa scoata doua vorbe in fata mea si a doamnei profesoare, o doamna dulce si blanda, voi nu vreti sa stiti cum e sa fii intrebata daca am fost cu ea la psiholog
Voi efectiv nu cred ca stiti.
La iesire evident ca nu m-am putut abtine si i-am spus cateva.
Nu inteleg unde naiba gresesc, nu sunt genul de parinte care sa zica nu comenta, nu ma-ntrerupe, etc. Normal, cand naiba as spune asta cand nu vorbeste


Daria, te inteleg perfect. Am trecut prin asta si inca mai trec doar ca m-am "obisnuit" cu ideea, daca pot sa zic asa.
Fetele mele au caractere diferite: Laura este foarte responsabila, sensibila, face temele ingrijt, Melissa e opusul dar amandoua sunt tacute. Si cand zic tacute in unele situatii = mutenie.
In casa sau cand sunt intre cunoscuti nu le mai tace gura
Laura acum a inceput sa iasa din carapace si sunt multumita de progrese. Melissa e in al doilea an de scoala si inca nu vorbeste in clasa tare sa o auda copiii. Ca sa o vada cat de bine citeste, invatatoarea era nevoita sa o ia sa-i cteasca pe hol sau in alta clasa. Acum ii citeste si ii raspunde in clasa dar doar daca e langa ea si nu e nevoita sa spuna tare (mai mult soapta). Cand i-a vorbit prima data invatatoarei i-au dat lacrimile de fericire ca i-a auzit vocea (o iubeste enorm si o protejeaza, e foarte atenta cu ea ca nu cumva copiii din clasa sa o supere). Copiii sunt copii, au inceput sa o intrebe de ce Melissa nu vorbeste? Le-a explicat ca si ea a fost foarte timida cand era asa mica, si nu e nimic rau cu Melissa ca nu vorbeste acum cu ei, ca o sa vorbeasca cand o sa fie pregatita. Cand a testat-o psihologul a fost nevoit sa-i faca doar acele teste la care ea sa poata indica raspunsul corect fara a fi nevoita sa spuna ceva pentru ca nu era nici o sansa sa scoata un sunet. Amandoua sunt inteligente, vorbesc fluent si romana si engleza, mi s-a spus sa nu-mi fac griji, sunt copii normali si cu timpul o sa treaca peste asta dar sa nu ma astept sa se intample de pe o zi pe alta. Pasii o sa fie foarte mici. Si nici nu sper ca o sa fie atat de vorbarete incat sa-si aleaga meseria de avocat
Cauta si citeste despre "mutism selectiv". Vezi daca o regasesti in descrierile copiilor care sufera de asa ceva.
Nu o mai certa si nu-ii reprosa ca nu vorbeste. Si eu faceam acelasi lucru si mi-a explicat psihologul ca mai rau le fac. Nu e nici vina ta si nici a ei ca e asa. Pur si simplu nu pot scoate sunetele.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns szivarvany spune:

Nu stiu cum sa fac sa ma franez, sa nu o mai cert pt asta
Voi incerca din rasputeri sa mi musc limba in loc sa i tin morala

Daria & felina fioroasaGIULIA(2004 08 16) cu Sela
_"Meglio sole, che mall`accompagnate !"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns viviana spune:

Mamagiuliei trebuie sa te franezi.

Eu am o "durere" ca fi-mea nu prea citeste.
De cate ori venea la mine sa ma intrebe ce inseamna un cuvant, ii raspundeam: "inseamna asta, dar tu daca citeai ai fi stiut".

M-a auzit mama de cateva ori si m-a certat. Mi-a explicat ca "ironia" asta in nici un caz nu o sa o faca sa citeasca. Ii va adanci si mai mult simtamantul de nestiinta si neputinta, ii va aduce mare neincredere in puterile ei + ca nu va mai veni niciodata la mine dupa ajutor. Dupa ce ca se simte ea neputinciosa mai vin si eu si-i dau cu "ciocanu-n cap".

A avut mare dreptate.

Am invatat multe de la copila mea pentru ca nu se poate abtine sa nu comunice ce-i trece prin cap. Este exact opusul extrem al Giuliei.
Ea mi-a spus: "nu mai vin la tine sa te intreb pentru ca imi spui mereu acelasi lucru si am si eu un suflet"

Apoi nu i-am mai spus dar am gandit-o, si am primit mesajul: "Iti vad fata si mi-am dat eu seama ce vrei sa spui. Lasa-ma in pace."

E complicat, foarte complicat.

Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Daria Tu esti un rollercoaster Ba esti mandra de Giulia - pe buna dreptate - ba intervine un eveniment care te sperie si atunci esti de-a dreptul disperata. Ai nevoie sa te linistesti, sa ai reactii mai stabile fata de Giulia. Ea are nevoie de asta.
In ideea asta ar fi foarte bine sa cauti un psiholog pentru consiliere. Sa capeti siguranta, ca sa i-o oferi si Giuliei mai departe.

Roxana, Mariuca (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns szivarvany spune:

Da, categoric am nevoie de consiliere.
Nu ma ajuta nici alte explicatii, mai mult ma adancesc in zapaceala mea. Ne trebuie cineva care se pricepe sa o intelega pe Giulia asa cum e ea.
Eu sunt mandra de ea, nu am motiv sa nu fiu, mie imi e TEAMA pt integrarea ei la scoala si in viata, in general. Sper ca se intelege diferanta dintre nuante si una nu are legatura cu cealalta.
Viviana, bine ai spus. Si la noi functioneaza privirile

Daria & felina fioroasaGIULIA(2004 08 16) cu Sela
_"Meglio sole, che mall`accompagnate !"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns szivarvany spune:

http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=68215&whichpage=1
am gasit si acest subiect
Claudia, ati facut deci terapie ???

Si am citit astea:
Ace#351;ti copii prezint#259; urm#259;toarele tr#259;s#259;turi asociate:

- tr#259;s#259;turi de personalitate specifice: timiditate exagerat#259;, frici sociale, chiar fobii, tendin#355;e de izolare #351;i retrac#355;ie, evitarea persoanelor sau a condi#355;iilor stresante pentru el; în acela#351;i timp, ace#351;ti copii pot fi agresivi, ostili, extrem de înc#259;p#259;#355;âna#355;i, manipulativi #351;i foarte rezisten#355;i la schimbare - uneori aceste atitudini se manifest#259; mai frecvent acas#259;; - aici Giulia nu se incadreaza deloc-deloc

- o u#351;oar#259; întârziere în dezvoltarea psihic#259;, predominant de limbaj; imaturitatea afectiv#259; #351;i motiva#355;ional#259;; - ea nu a avut limbaj de bb, ce spunea spunea cand rostea cuvantul exact, corect

- ocazional pot exista #351;i tulbur#259;ri de comunicare asociate, tulbur#259;ri fono-articulatorii sau afec#355;iuni somatice pediatrice. - nu am avut asemenea probleme

- tulbur#259;ri comorbide frecvente în mutismul electiv sunt: enurezisul, encoprezisul, tulbur#259;rile obsesiv-compulsive, fobiile specifice copilului, tulbur#259;rile depresive, refuz #351;colar, tulbur#259;rile de înv#259;#355;are; - nu am avut asemena probleme

- caracteristicile familiei sunt important de evaluat pentru c#259; ne ofer#259; informa#355;ii privind antecedentele heredocolaterale (istoric de boli psihice la p#259;rin#355;ii acestor copii este destul de frecvent, particularit#259;#355;i temperamentale similare);

- maniera educa#355;ional#259; hiperprotectoare este frecvent observat#259; în aceste familii, ceea ce impune o ajustare terapeutic#259;; Diagnosticul pozitiv se va formula dup#259; ob#355;inerea informa#355;iilor privind: antecedentele personale, fiziologice, patologice #351;i heredocolaterale, dezvoltarea psiho - motrie #351;i tr#259;s#259;turile de personalitate premorbide si dupa ce s-au efectuat investigatiile psihologice si paraclinice specifice . .

- istoricul afec#355;iunii, condi#355;iile care declanseaz#259; comportamentul #351;i-l men#355;ine, atitudinea celor din jur #351;i impactul asupra performan#355;elor copilului;

- observarea #351;i evaluarea comportamentului copilului în maniera non-directiv#259;;

- se pot utiliza chestionare #351;i interviuri pentru p#259;rin#355;i #351;i pentru educatori care aduc un plus de informa#355;ie necesar pentru stabilirea conduitei terapeutice



Evaluarea psihologic#259; #351;i psihometric#259; ne poate aduce informa#355;ii despre gradul de dezvoltare al limbajului (aceasta în situa#355;ia în care copilul accept#259; colaborarea cu psihologul, dac#259; nu, evaluarea se va face la sfâr#351;itul bolii, când copilul accept#259; s#259; vorbeasc#259;);





Daria & felina fioroasaGIULIA(2004 08 16) cu Sela
_"Meglio sole, che mall`accompagnate !"

Mergi la inceput