Suntem in clasa a -II-a :2010-2011 (3)
Raspunsuri - Pagina 19
loryi1974 spune:
Fiica-mea e din aia dati la 6 ani
,are rezultate scolare si la concursuri foarte bune,citeste fluent de la inceputul clasei intai,nu are niciun fel de probleme la scoala,isi face temele rapid.Iarasi spun ca varsta-6 sau 7 ani,nu reprezinta un handicap pentru copii.Uneori si un an in plus la gradinita poate avea efecte neplacute.La noi,cu siguranta ar fi avut.
Eu as introduce lectii de dictie si teatru in scoli-fiica-mea a facut la gradinita si a fost superbine.
sorana spune:
Eu presupun (ca si lory) ca cei care isi dau copii la 6 ani la scoala stiu ce au la usa ca sa zic asa. Daca un copil este pregatit nu vad rostul de a-l mai tine un an la gradi, ce sa mai faca acolo?
De fapt nici fi-mea nu implinise 7 ani cand am dat-o la scoala
. Profa de pian de atunci ma intreba de ce n-am dat-o cu un an mai devreme, dar mie asta mi s-ar fi parut super exagerare - s-o treci prin comisii la 5 ani si 11 luni ca s-o dai la scoala ....
Fi-mea stia sa citeasca cand a mers la scoala. Nu am invatat-o eu, a invatat singura si la gradi. Avantaj a avut intr-a I-a, acum nu cred ca se mai vede diferenta.
A inceput acum sa-si citeasca singura la filme. Mai pierde maxim 1-2 cuvinte.
madyrizi spune:
si al meu e dat la scoala la 6 ani si 7 luni. inainte sa-l inscriu am intrebat educatoarele daca il mai tin un an la gradi sau il dau la scoala. raspunsul a fost ca sta degeaba la gradi pentru ca stia sa citeasca, sa faca adunari si scaderi chiar cu trecere peste ordin. singura parte unde nu se descurca pentru ca are doua maini stangi este partea practice: desenul si abilitatile sunt tare anevoioase pentru noi
.
Mami
de
www.pregnancy-duedate.com/tickers/z7m2069icppvwhff.png" target="_blank">Mihai siwww.pregnancy-duedate.com/tickers/3n5z7sh3szzc8t5z.png" target="_blank">Alex
AlexsiMihai
AlexsiMihai
www.dianalaura.wblog.ro
veniti ALBUMUL MEU
pt. Alexandru Hapaleti si alti copii
am nevoie de voturi
anya spune:
Eu am un copil dat la 6 ani si 8 luni la scoala. Stia literele pt ca le invatase singur. La gradinita nu a apucat si grupa pregatitoare ci doar grupa mare, asa ca nu stia sa citeasca cand a intrat in clasa 1 (adica sa si lege literele in mai mult de 1 cuvant). A terminat clasa 1 cu FB pe linie si excelent la Smart si Cangurel, in conditiile in care a facut si sport de performanta cu cel putin 3 antrenamente/saptamana. Ieri am vorbit cu profesoara de engleza (la o scoala particulara de engleza) si mi l-a laudat ca stie f bine engleza pt varsta lui si a luat -A la prima dictare in engleza.
Nu am scris ca sa il laud. Vreau doar sa zic ca se poate. Trebuie sa avem incredere in ei.
Nicoleta spune:
Si eu cred ca impartirea 6 ani vs 7 ani nu este relevanta. Fiindca nu varsta biologica face diferenta. Stefan avea 6 ani si 7 luni cand a inceput scoala aici. Si citeste acum fluent in germana, (de) la prima vedere. Intonatia este ok, uneori se corecteaza spre sfarsit, cand ii intra in campul vizual semnul de la final de fraza/propozitie. Cu scrisul insa, si sa-l fi dat anul asta la scoala, tot uratel ar fi scris. A, si anul trecut nu stia deloc germana; stia doar literele (...romanesti), dar nu citea, nu faceam matematica... Mama inconstienta ce-s!
-------------------------------------
Hai la drum si-om vedea noi ce si cum!
happiness spune:
Este foarte posibil sa aveti dreptate. Eu vorbesc din experienta mea de profesor care a lucrat si la clasa I si se vedea clar diferenta intre copilul de 6 ani si cel de 7 ani, si nu la nivel de cunostinte, ci in ceea ce priveste atentia, concentrarea, puterea de munca. De asemenea, ca mama, am observat acelasi lucru la clasa fiicei mele. Cei 3 copii care inca nu aveau 7 ani la inceputul scolii ramaneau mereu in urma, nu reuseau sa termine odata cu ceilalti, plangeau uneori de oboseala, chiar mamele lor mi-au spus ca regreta ca nu i-au mai lasat un an la gradinita. Eu, perosnal, nu cred ca fiica-mea ar fi facut fata la clasa I, la cerintele clasei ei de acum, la ritmul de lucru al invatatoarei, la 6 ani. Poate in alte conditii, cu alt mod de predare/evaluare, ceva gen step by step ,da, dar altfel s-ar fi chinuit inutil. Ma uit acum la ea, la 8 ani si jumatate, si o vad tot doritoare de joaca, desi ii place la scoala. Invata intr-o clasa moderna, frumoasa, se intelege cu colegii, are o invatatoare minunata, si totusi ii este greu uneori sa faca fata oboselii, mai ales ca si la scoala si la dans exigentele sunt mari, nivelul de lucru e foarte ridicat si deci trebuie sa munceasca mult si bine.Acum, in vacanta, se bucura de 2 ore in plus de somn dimineata, ceea ce e minunat pentru ea. Chiar daca mai lucreaza cate ceva in timpul zilei, faptul ca nu se trezeste dis de dimineata e ceea ce o bucura enorm. Si pe mine.![]()
loryi1974 spune:
Eu cred in continuare ca 6 sau 7 ani nu conteaza.Important este ca acel copil sa aiba un program bine structurat,neincarcat excesiv,iar parintii sa inteleaga ca un copil trebuie sa se joace zilnic.Tonele de suplimentar de cele mai multe ori au un efect pervers,obosind si plictisind copilul.De aici un intreg lant al slabiciunilor care poate sa conduca la aberatii gen cronometrat la adunari.
Fata mea ,chiar daca dispune de muuult timp liber in comparatie cu ce mai aud despre copii de aceeasi varsta,se descurca foarte bine la scoala,nu este superficiala la facut teme desi le termina repede ,face cu placere suplimentar cand cadem de acord pentru ca este si decizia ei.Eu nu ii dau niciodata suplimentar cand imi dau seama ca nu are chef de asa ceva.Dar se mobilizeaza bine la evaluari si concursuri.citeste mult.De exemplu,a fost singura care a spus un sinonim corect pentru "fecior" si un antonim pentru "tulbure",nu pentru ca am facut tone de asa ceva ci pentru ca a citit/citeste mult-de aici,din carti,extrage multe informatii.
Lalya spune:
Bun gasit tututor!
Am reusit, intr-un final, sa-mi creez un cont ptr a lua parte la discutiile voastre, discutii pe care le urmaresc de ceva timp.
Sunt total de acord cu Happiness.
Si eu am dat baiatul la scoala la varsta de 6 ani si 9 luni. Nu pot sa spun ca regret, dar in primul an a fost foarte greu si pentru el si pentru mine. Din pacate la gradinita nu a facut mare lucru pregatire ptr scoala....iar acasa nici atat...bunica (fosta invatatoare) ne-a spus sa nu facem nimic cu el- astfel incat, piticul s-a dus la scoala fara sa stie sa faca un bastonas.
Literele le stia (dar nu sa le si scrie) ptr ca le-a invatat singur...ma intreba mereu ce litera este aceasta....stia sa citeasca pe litere si nu pe silabe.
Avem o clasa cu elevi foarte buni(dupa spusele invatatoarei), elevi care stiau sa citeasca cursiv, elevi care erau bine pregatiti, drept ptr care nivelul de predare a fost unul ridicat. Ca sa ajungem la acel nivel, a trebuit sa muncim f mult...sa lucram suplimentar...si totusi am reusit sa ne mentinem in frunte.
Referitor la ce spunea Happiness - maturitatea varstei isi spune cuvantul.
La a doua sedinta pe care am avut-o in clasa I, doamna mi-a spus ca baiatul meu este un visator si ca mangaie peretii(statea pe randul de la perete) si ca spre sf orei il pierde...clar este cu capul in alta parte...si pe langa toate astea, are un cap extraordinar, ca intelege lucruri dificile si ca povesteste cel mai frumos din clasa.
Acum in clasa aIIa, suntem mai relaxati, mai atenti...dar tot cu gandul la joaca. ![]()
Lilipala spune:
Aberatii gen cronometrat?
cine esti tu sa-ti dai cu parerea si sa ma ataci in mod direct?
Ma inveti tu cum sa fac temele cu copilul? Ce daca am lasat un cronometru sa mearga pe masa? Mi-am satisfacut curiozitatea iar copilul a aflat cu bucurie ca POATE. Nu am gresit cu nimic, din contra! Ai scris cumva manual de metodica predarii sau evaluarii elevilor de clasa a doua? Esti prin minister ceva ce nu stiu eu si ai descoperit secretul efectuarii temelor fara limita de timp?
Mai intereseaza-te, mai intreaba de unul-altul: efectuarea temelor intr-un timp prestabilit reprezinta cheia dezvoltarii la copilul lent si singura metoda de responsabilizare. Cum altfel sa determini un copil sa constientizeze ca o tema pe care acum o rezolva in 2 ore, o poate face in 20 minute? (timp aleator). Si scuteste-ma de cuvintele mari gen "rabdare, dragoste, atentie, control". Probabil ca in lumea ta, rolul mamei e sa stea "calare" pe masa copilului in timp ce acesta isi face temele si la fiecare punct sau virgula uitate faci urat. Cunosc genul, crede-ma!
Te-am atacat si eu destul, nu? Ca m-ai scos din sarite!
Pe forum fiecare isi da cu parerea dar nu ataca/judeca.
sorana spune:
Ups.
Lilipala scuze ca ma bag dar tonul tau mi se pare foarte agresiv si pana acum acest subiect nu a avut astfel de moduri de exprimare.
In cu totul alta ordine de idei. Da, mi se pare important sa aiba timp de joaca. Si la 6 si la 7 si la 8 si la 10 ani. Timp de joaca zilnic. Nu mi se pare sanatos pentru un copil sa munceasca 8 pe zi (sunt multe cazuri). Cu alte cuvinte 4 ore de teme + 4 ore scoala mi se pare ... extraordinar de mult.
La noi temele dureaza 30 min maxim 1 ora. Atunci cand facem ceva suplimentar (nu zilnic, doar atunci cand e ceva ce nu a priceput dinprima sau ceva noutati pe care le asimileaza mai greu) - acest suplimentar nu dureaza mai mult de 30 min. Rar, extrem de rar intindem suplimentarul la 1 ora.
La mine fi-mea e rapida de fel. Asa sunt (si eram si ca elev) si eu. Asta cu rapiditatea are si parti foarte proaste. Adica se grabeste si rateaza multe chestii. A inceput sa-mi spuna si invatatoarea ca la teste ea termina totadeauna prima si n-are chef sa verifice ce a facut.
La evaluari la mate a vrut sa iasa dupa 30 min. Timpul de concurs era 90 min. Logic ca in 30 min n-a avut cum sa termine. N-a iesit ca n-a lasat-o supraveghetoarea dar nici n-a mai facut nimic, adica nu s-a mai uitat pe subiecte.
Ma gandesc ca totusi, in timp, va capata si ceva rabdare. Sau macar va incerca sa se mai uite o data peste subiecte daca ii spun asta de un milion de ori.
