Suntem in clasa a -II-a :2010-2011 (3)
Raspunsuri - Pagina 18
dinubebe spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui Lilipala Ca veni vorba de exercitiile cu trecere peste ordin...inv. fiica-mii ne-a zis la sedinta ca aceste adunari si scaderi trebuie invatate pe de rost ca pe tabla inmultirii> lilipala |
Am auzit si eu o chestie similara la sedinta cu parintii de saptamana trecuta si, ca si tine, m-am uitat cam stramb. Se pare, insa, ca in opinia invatoarelor noastre e solutia optima. Eu nu zic ca nu or sti ele mai bine, dar al meu copil nu va putea never ever sa invete pe de rost 9+5=14 si tot asa. E drept, insa, ca s-au intetit evaluarile de tip dictare (cu adunari si scaderi dictate care trebuiau si rezolvate pe loc) si stiu ca sunt copii care nu s-au incadrat in timp sa le scrie si sa le rezolve.
Parerea mea e ca daca le tot repeta atata, vor ajunge oricum sa le retina pe de rost, dar macar le vor retine intr-un fel mai logic, zic si eu...
Cat priveste concursurile, da, am auzit si eu de practicile astea mizerabile. Si m-am uitat si eu pe rezultate, chiar ca dau de banuit unele cazuri...Eu auzisem de povestea asta de la Cangurasul de anul trecut la mate, cand m-a avertizat invatatoarea fetitei mele ca au avut in scoala, la anumite clase, cazuri de rezultate maxime pe linie, la toti concurentii dintr-o clasa. Eu nu stiu cum de cei care le organizeaza nu se sesizeaza, pentru ca, totusi, e destul de aberant...Ca sa nu mai zic de faptul ca intr-un sistem care ar trebui sa sanctioneze primul copiatul si suflatul, exact aici intalnim cei mai mari hotomani, si, spre rusinea lor, chiar in randul cadrelor didactice. Nu generalizez, stiu ca multi nu procedeaza asa, dar, fiecare padure cu uscaturile ei...pacat insa ca bietii copii sunt victimele colaterale, complet lipsite de vina, ale acestui razboi al ambitiilor si falei prostesti...
loryi1974 spune:
Lilipala,tocmai din cauza acestor metode papagalicesti copiii romani ,din pacate,se claseaza la 15 ani printre ultimii la testarile internationale care presupun aplicarea teoriei la practica,nu stiu sa iasa din tipare,se pierd in fata unor probleme(nu neaparat de matematica)formulate altfel.Ne amagim de ani buni ca avem rezultate la olimpiadele internationale,dar marea majoritate a elevilor sta prost.In plus,cum ii pazesti cu mascatii la bacalaureat,cum procentul de promovabilitate scade accentuat.Pentru ca s-au obisnuit prea mult cu practicile care nu au ce cauta la un examen/concurs.Vina ,ca de obicei,apartine tuturor celor implicati :dascali,parinti,autoritati.
In strainatate se foloseste sistemul cu curba lui Gauss,adica acea notare cu A,B etc care masoara performanta si este o metoda eficienta de depistare a eventualelor smecherii.
Revenind la cronometrare,eu sincer nu stiu care e scopul:sa obtii cate secunde per rezultat ca sa fie bine?
sorana spune:
A trecut si concursul la romana. Maine vedem rezultatul. Deocamdata au aparut subiectele. Au fost usoare. Din pacate fi-mea nu a vazut unul dintre subiecte si nu l-a facut. Adica jumatate de subiect de fapt - la subiectul 5 cu "incercuiti" ea n-a incercuit nimic. Acum o sa vedem din punctaj si cate litere a mancat
.
Vacanta placuta tuturor.
Lilipala spune:
"Revenind la cronometrare,eu sincer nu stiu care e scopul:sa obtii cate secunde per rezultat ca sa fie bine?"
sincer, habar nu am, dar invatatoarea asta ma streseaza teribil...
si daca sunt constienta ca fiica-mea nu trebuie sa fie indobitocita cu idei de genul "tre sa fii cea mai buna", orice mama, macar in cele mai ascunse ganduri, isi doreste asta...
Acceasi intrebare am adresat-o si eu invatatoarei -nu am primit raspuns clar, ci doar ca trebuie sa invete pe de rost acele adunari/scaderi.
loryi1974 spune:
Eu pricep ca doamna le vrea invatate pe dinafara,dar nu inteleg in continuare de ce tu o cronometrezi.Trebuie ca o faci cu un scop:poate o pregatesti pentru vremea cand doamna va da si timpul considerat in regula : 20 de adunari cu trecere peste ordin trebuie facute intr-un minut ca altfel taxeaza copilul:depaseste cu 1 secunda -fb,depaseste cu 4 secunde b etc.
Matematica se face cu creionul ,cu o foaie si cu mintea si sincer ma indoiesc ca a cronometra un copil la adunari in clasa a doua e o masura inteleapta.
Un copil poate fi bun in diverse moduri,poate dezvolta o pasiune pe care o va transforma in meserie care sa ii placa si in care va fi printre cei mai buni.Eu ma bucur ca am un copil foarte bun la scoala ,dar in acelasi timp ma bucur si mai mult ca viata lui la 7 ani nu inseamna numai matematica si romana,numai efortul de a fi perfect,ci si altceva precum cititul de placere-nu la comanda ,e o mare diferenta si joaca si ca are in continuare un program foarte lejer care insa nu o impiedica deloc sa obtina rezultate scolare foarte bune.
Chiar mi-am propus ca,la urmatoarele concursuri care se pare ca sunt inevitabile,sa o duc la cofetarie dupa ce iese de la concurs si sa nu ma mai apuc sa o intreb cum ai facut aici,da acolo.Eventual,dupa ce vedem rezultatul,ne vom da seama impreuna ce a gresit,daca a gresit.
Am impresia ca ma prind si eu in nebunia asta a rezultatelor si cred ca asta ar putea sa imi afecteze relatia pe care o am cu ea si care imi permite sa aflu ce o nemultumeste ,ce o deranjeaza,ce ii place sa faca si ce nu.Si nu vreau deloc sa se intample asa ceva.
sorana spune:
Asta cu dusul la cofetarie eu am facut-o deja. Imediat dupa concurs.
Si mie mi-ar place un copil care sa ia numai 100 puncte la fiecare concurs si la fiecare test din clasa. Sau macar sa faca tot ce stie, nu sa se piarda, sa se streseze si sa uite ce are de facut ....
Evident, nu e cazul.
Fi-mea este foarte emotiva, asta e de fapt motivul pentru care eu vreau sa mearga la concursuri. Sa se obisnuiasca, sa nu mai fie un stres, un prilej de emotii.
Chiar daca mai fac in plus cu fi-mea (la mate in special, la romana extrem de putin) asta e doar ca sa umplem eventuale goluri in cunostinte.
Si mie chestia asta cu invatatul pe dinafara mi se pare aberanta (la mate in mod special).
Si de cate ori imi vine sa urlu la ea (
) trag aer in piept si ii zic ceva gen "poate data viitoare o sa fii mai atenta".
In fond am un copil sanatos, destept si frumos care are o copilarie fericita, are timp suficient de joaca, are prieteni multi, etc.
De ce sa o chinui mai mult decat este absolut necesar? La ce ar folosi niste super rezultate in cls II-a? Important e sa ajunga intr-a XII-a stiind ce vrea sa faca in viata si putand sa o faca (adica sa intre la ce facultate o vrea ea sa faca). Important este sa nu se sature de scoala si invatat pana atunci.
Eu la chestia cu cititul sunt super relaxata - citeste ce vrea ea. Cand e ceva "obligatoriu" ne descurcam cum putem (citeste ea, ii citesc eu, ascultam un teatru radiofonic, vedem filmul, etc). N-am nici o intentie sa o oblig sa citeasca ceva. Dupa cum nu am nici o intentie sa o oblig sa invete pe dinafara ceva la mate. Poate tabla inmultirii, dar nimic altceva.
Cat despre concurs ... evident ca a fost iar mult sub asteptari. Subiectele au fost usoare, perfect similare cu testele lor din clasa. Drept care colegii ei au luat peste 90p. Mai putin fi-mea care aluat 86 (e cel mai mic punctaj de la romana din viata ei, la testele din clasa ia 98-99fara probleme). Dar se va obisnui ea pana la urma cu concursurile astea si poate va gasi si o modalitate de a nu-si mai lasa emotiile sa o afecteze. Sper.
happiness spune:
A mea a facut subiectele acasa, mai inainte, si a obtinut 90 de puncte doar. A gresit prosteste, inclusiv la intrebare/exclamatie, pentru ca enunturile ei nu erau clare. Poate era si obosita, cred ca mai bine i le dadeam de dimineata sa le faca.Cred ca are probleme cu exersarea concentrarii si atentiei, si aici trebuie lucrat, pentru ca degeaba voi stieu la a VIII a la examen ca stie, daca ea va gresi aiurea pe test...
In rest, am terminat foarte frumos prima parte de semestru, cu o ora deschisa la romana, la care am descoperit ca doar 3 copii citesc mult mai bine decat ea text la prima vedere(copii care au intrat in clasa I citind deja) si cxa e intr-o clasa cu adevarat buna, cu copii destepti. Se lucreaza in ritm alert exercitii diverse, de la familia lexicala la antonime/sinonime/omonime, forma corecta etc.In acea ora au citit toti copiii la prima vedere, au raspuns la intrebari ,oral,pe baza textului, au facut 4 exercitii de pe fisa, din care 2 in scris. Seara au sarbatorit Halloweenul, frumos, veseli, costumati si fericiti. Dincolo de greutatile vietii de elev de clasa a II a, sunt relaxati si bucurosi sa fie la scoala, cu doamna si colegii. Teme pe vacanta nu au, doar cele uzuale, de pe o zi pe alta.
Asa ca,..vacanta placuta!!!!!!!
loryi1974 spune:
Interesanta ideea cu lectie deschisa si cu un text la prima vedere.Si cu distractia
Da,iti dau dreptate hapiness copiii care intra in clasa intai stiind deja sa citeasca in clasa a doua nu mai au chiar niciun fel de probleme legate de un text.Fiica-mea a castigat o groaza de timp din cauza asta si s-a ales cu pasiune mare pentru lectura.
Vacanta totala,doar cu citit-cat vrea si joaaaaca,mai ales ca si timpul tine cu copiii.
Vacanta placuta si joaca muuulta!
happiness spune:
Asa este, eu regret ca nu am insistat sa invete mai repede sa citeasca. Cand ii aud pe cei care isi dau copiii la scoala la 6 ani...Oare cum s-or descurca ei cu texte la prima vedere, de 3 pagini? Sa fie evaluati la citit asa ceva...Sa urmareasca , sa isi stie randul, sa citeasca fluent, cu intonatie...
Sabina, sanatate multa si de la noi!!!
