Primul an de scoala 2010-2011- clasa I (3)
Raspunsuri - Pagina 13
mama_lui_alin spune:
Am vazut si pe caietul cu foaie velina al lui Alin acelasi mod de reprezentare al propozitiei, cuvintelor si silabelor, insa nu am auzit-o pe doamna sa se vaite chiar asa tare si nici pe Alin. E adevarat ca ne-a spus ca in prima luna trebuie mai mult sa ii "educe" si dupa aceea va avea si cerinte, ceea ce mi se pare perfect normal. Nu toti au facut aceleasi lucruri la gradinita si pentru ei este destul de greu sa inteleaga corect ce li se cere (care este primul rand pe care trebuie sa scrie de exemplu).
Loredana, eu cred ca este foarte exigenta doamna voastra dar probabil de aceea si are rezultate atat de bune.
Noi avem luni sedinta cu parintii si sunt tare curioasa sa vad ce spune doamna despre evolutia copiilor in primele saptamani de scoala.
mama_lui_alin spune:
Anemona, felicitari pentru lecturile parcurse impreuna cu cea mica. Eu nu prea reusesc. Alin citeste carti de genul "Prima mea carte de stiinta" din care facem si diverse experimente mai usoare sau Atlasul zoologic (varianta pentru copii desigur). Poate voi reusi sa citesc impreuna cu el si carti ceva mai lungi insa cand termin eu de robotit prin casa cu pregatitul pentru a doua zi deja e ora de culcare.
taisia spune:
Loredana, imi pare rau ca ati avut asa o experienta. Eu am invatat de la gradinita ca indiferent ce-mi spun doamnele, eu verific acasa. Asa ca daca ai vazut ca stie copilul, de ce sa te necajesti? Despre modul de abordare al doamnei nu vreau sa comentez, oricum, nu inteleg de ce se plange daca ea abia acum incepe sa lucreze pe sunete cu ei.
mamica
dinubebe spune:
Buna tuturor din nou,
Reprezentarile grafice le-a facut si fetita mea anul trecut in clasa intai si tot in perioada aceasta, inainte de a trece la scrisul/cititul efectiv al literelor. Si imi amintesc ca la vremea aceea mai scriau pe forum si alte mamici care aveau si ele cam acelasi tip de exercitii. (pe o parte din ele le-am revazut pe aici, asa ca le salut cu acest prilej, cu scuzele de rigoare ca nu am gasit ragazul sa mai trec si pe la forumul lor).
Doamna nu le-a spus copiilor "sunteti varza", lor nu le-a daramat asa tare moralul, pe noi, parintii ne-a "trosnit" povestindu-ne nu ca sunt varza, asta a fost interpretarea data de mine, ci cat de amarata e ea de nivelul copiilor nostri.
Pe de alta parte, de astazi a inceput sa lucreze si peste program, dar diferentiat: au avut de facut in clasa pe caietul de foaie velina reprezentarea si despartirea unei propozitii: Ema are mere. Cine a gresit, a fost obligat sa ramana la scoala pentru a lucra suplimentar la propozitii si numai trei copii au facut foarte bine si au avut voie sa plece. Baiatul meu a fost printre cei trei, asa ca, iata-ne acasa, savurand micul nostru moment de glorie.
Au dat si test, dar la matematica. Greut, dar e posibil sa fiu subiectiva: sa coloreze obiecte in pozitie orizontala, verticala, oblica, sa faca multimi, sa continue siruri, sa coloreze animalele cu capul in partea stanga, in total 9 sau 10 exercitii, ale caror sarcini le-a citit doamna. Al meu a gresit caci a confundat dreapta cu stanga si inca cate ceva, o sa vedem noi mai detaliat saptamana viitoare cand vom avea iar sedinta.
Auzind-o pe doamna lor, am inceput sa ma intreb daca nu cumva nu sunt eu prea mamoasa. Noroc ca pot sa va citesc si pe voi si m-am mai linistit ca nu sunt eu chiar gresita daca imi mai fac griji ca nu isi poate incheia nasturele de la guler sau sireturile la pantofi. Stiu ca si doamna e exigenta, o stiam de la inceput riguroasa si cu standarde foarte ridicate, sper insa sa reusim sa comunicam mai bine si sa relationam ceva mai dezghetat.
Va doresc numai bine.
Loredana
vali2000 spune:
Si pe noi cred ca ne paste un test la matematica ca au facut recapitulare...dar asta cu vertical si orizontal ei nici nu au
facut-o......si nici oblic...
Ei au facut exact ce in carte..la matematica vb...mare-mic,scund-inalt,lung-scurt,sg.-dr.,fata-spate si tot asa...ca acum au ajuns la multimi
sorana spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui l_carmen2003 Vali, Liliac Adica fb = 9,10 si b=7,8? asa e nu? "La plus belle russe de diable est celle de nous persouade qu'il n'existe pas" - Baudelaire |
I = 0 - 4,49
S = 4,50 - 6,49
B = 6,50 - 8,49
FB = 8,50 - 10,00
claujro spune:
Calificativele nu au corespondent in note. Niciodata! Ele verifica niste descriptori de performanta.
Descriptorii sunt asezati in tabel dar nu am cum sa-l pun aici. Gasiti teste cu descriptori si itemi pe didactic.ro.
sorana spune:
O fi cum zici tu claujro.
Noua astea ni le-a zis invatatoarea la inceput de a I-a. Ea zicea ca asa au venit dela minister cand s-a facut trecerea de la note la calificative.
Si le si aplica - adica noi avem punctaje pe teste in plus fata de calificative.
Personal gasesc metoda foarte buna pentru ca am constatat ca un punctaj de peste 95 p (9,50) inseamna doar eventuale mici neatentii in timp ce un punctaj 85-90 (8,50- 9,00) ascunde cel putin o notiune pe care copilul nu si-a insusit-o. In ambele cazuri calificativul e FB. Dar pentru mine nu e important atat calificativul cat sa stiu ca la finalul anului scolar copilul are clare in cap toate notiunile din anul respectiv.
In plus este (tot din punctul meu de vedere) o evaluare foarte clara si corecta a copilului. Nu are invatatoarea cum sa dea note dupa ureche intrucat fiecare cerinta din test are punctaj clar.
Si mai e un avantaj - eu stiu destul de exact cam ce note are copilul. Adica nu ca are fb ci ca are o medie de 9,80 la romana si 9,20 la mate ... asta e cumva mai usor pentru parinti ca deh, noi suntem obisnuiti cu notele asa cum erau "pe vremea noastra".
O sa vedem intr-a V-a daca i-au folosit (sau nu) si copilului punctajele astea in sensul ca ea este obisnuita cu aceste punctaje, nu baga in seama calificativul ci punctajul.
claujro spune:
Parol ca asa ceva nu a venit de la minister. Si punctajul nu are voie sa-l treaca pe lucrare. Dar, ma rog, treaba ei. Ea raspunde la un eventual control al inspectorilor.
Sigur ca parintilor le e mai usor sa inteleaga asa o medie sau un calificativ si sa le coreleze cu notele din calasa a V-a.
sorana spune:
Pai nu pune punctele pe lucrare. Primim "biletele" suplimentare cu punctajul pentru fiecare intrebare si cate puncte a luat copilul la fiecare si total.
Toata scola aplica acelasi sistem, asa ca presupun ca e si directorul de acord.
Probabil daca are inspectie nu le arata biletelul
.
Recunosc ca mie personal mi se pare mare prostie sistemul actual cu minunile astea de calificative .... mai ales ca nu exista nicio consecventa, adica la olimpiade si concursuri se dau note ...
