Primul an de scoala 2010-2011- clasa I (3)

Raspunsuri - Pagina 12

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns geniest spune:

Noi am trecut cu "foarte bine" prima proba de control din viata noastra.

Insa am avut reclamatii de la doamna inv ca nu face decat minimum minimorum, ceea ce stiam de acasa unde ma rog cu cerul si pamantul sa termine cate un rand. Zice ca nu-i obligatoriu, ca a facut 3 randuri intregi si, dupa cum pot sa vad, le stie....deci de ce sa continue ???

Trebuie sa recunosc ca le da si mult de scris acasa...vineri avem sedinta cu parintii sa ne zica despre cum stau la invatatura si disciplina.

tuturor

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mama_lui_alin spune:

Noi avem zile bune si zile mai putin bune la scris. Exista momente cand intelege ca daca termina repede temele are timp de joaca si, nu exagerez, scrie si la limba romana si la matematica in maxim o ora, repeta pt a doua zi cateva randuri cu semnele care urmeaza si toate astea le face frumos, fara discutii. Are insa zile in care, exact cum spuneati si voi, crie 2 ore la o pagina. Face o liniuta, se uita 2 min in zare, mai face una, mai deschide sertarul la birou, mai face una , se mai uita la sfarsitul caietului special sa vada ce scrie acolo, si asa mai departe. Sa speram ca aceste zile de visare cu ochii pe pereti se vor rari. Acum, sincera sa fiu, si pe mine m-ar plictisi bastonasele. Si Alin stie sa citeasca, de scris scrie dar numai cu litere de tipar, in schimb la matematica deja imi spune tabla inmultirii (la nivel de 2x3, 5x4, cat poate el sa adune in minte). E pasionat de matematica si asta ma bucura mai mult decat daca ar caligrafia perfect.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns vali2000 spune:

da liliac sunt de acord cu tine dar la sedinta asa ne-a zis dna sa facem cu ei si acasa sa le explicam titlu si ce cuvinte sunt acolo ca sa le fie lor mai usor...
Si stiu ai drepatate insa la noi la gradi ultimul an mai mult am facut eu cu el acasa decat la gradi..pe motivul dnei educatoare ca nu este in programa sa ii invete sa scrie si sa citesca..ba mai mult imi zicea de sebi ca nu are muschi maini dezvoltati ca scrie
incet...ceeea ce nu era adevarat eu asta vara l-am luat incet si am scris cu el liniuite,bastonase si a mers f bine fapt pt. care scrie frumos acum la scoala.Dar asta e nu ma mai gandesc in spate ce a fost a fost probabil o sa ne fie un pic mai greu la inceput dar cu lucru se rezolva.
Si la sunete asa facem gasim cuvinte cu sunetul respectiv si pe caietelul de casa despartim in silabe cuvantul si punem sunetele sub silabe.(asa ne-a sugerta si invat.)
Sunt uni copii care cer parintilor sa ii invete sa scrie inainte de a incepe scoala...la noi nu a fost cazul..joaca era cea mai de pret dar sunt sigura ca incet incet isi va intra in ritm.Cu rabdare se fac toate.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns l_carmen2003 spune:

Vali, Liliac are dreptate, metodele de la scoala difera mult de cum ii invatam noi acasa si nu faci decat sa le sporesti confuzia... care cel putin la Alex e mereu prezenta:"de ce asta e asa si nu cum stiu eu?!!"
Adevarul e ca si Alex citeste de mult insa de scris o scranteste tare... adica la el "mie imi place " se scrie totdeauna 'mie in place'... asa aude el sunetele. Desi vorbeste corect...

Si noi avem culegeri in plus recomandate, din care cica lucram suplimentar temele date tot de doamna... dar vorbim de colorat ma rog, chestii usoare. Si numai ce ne recomanda dansa ("cine doreste poate sa faca si exercitiile nr din culegerea... " Normal, ca Alex nu prea doreste...)
Temele dureaza maxim 40 de minute si ar dura mult mai putin daca ar pricepe sa se concentreze la scris. Altfel, nu, "e frumoasa linia asta? Tu ce nota mi-ai da? dar asta e destul de rotunda? sa schimb stiloul... nu e bine, mai bun e celalalt..." AH!!!
Eu fac precum Cristina, daca scrie urat il las asa sa se corecteze singur... sa il certe doamna, dar i-a intrat in cap ca daca scrie urat poate sa mai faca un rand sa fie de 'ispasire'... si de multe ori din 5 randuri cate primeste ajunge sa faca 7-8... Nu stiu cum sa reactionez, doamna a crezut la inceput ca l-am pus eu sa faca in plus, dar pe bune si eu abia astept sa termine cu temele sa iasa la joaca...

Acum ce probleme am observat eu: nu spatiaza corect randurile. La inceput facea liniute/bastonasele intre randuri... apoi am crezut ca a inteles si ieri la testare a gresit iar.
Cum a ajuns acasa a sunat plangand ca a luat Bine... si cand am ajuns acasa am vazut ce se petrecuse... sincer eu ii dadeam cu minus... Al meu baiat face bastonasele si liniutele tremurat, ingrijite dat nu sunt o linie dreapta si clara...
Aseara l-am pus sa repete cate doua-trei semne pe rand sa vedem cuminterspatiaza si a spus ca a inteles. Mai vedem.
Oricum am dus munca de lamurire ca Bine nu e o nota mica - sper ca nu i-am spus prostii...
Adica fb = 9,10 si b=7,8? asa e nu?
Noi am ajuns la cifra 1... banui ca sarim repede la 2 si ma strange in spate ca tare urat il facea la gradinita... dar mai vesem... poate metoda doamnei va da iar rezultate nesperate ca si pana acum!

Cel mai aiurea e ca a incepand engleza - nu la scoala, ci in particular - acolo scrie cu litere de tipar... sper sa nu ii afecteze "performantele"...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns l_carmen2003 spune:

mama_lui _alin, sincer e super, felicitari... eu inafara de engleza si sportul pe care le face in particular nu il pun sa mai faca nimic.
Ma gandesc ca nu se mai intalneste cu varsta asta si il las cu ale lui. Sa se joace cat vrea.
E adevarat ca citim zilnic amandoi dar nu carti adevarate ci de astea pentru copii cu maxim 12 -15 randuri pe pagina poze multe si scris mare. Daca citeste doua - trei pagini e destul. Mai nou i-am cumaprat seria "o zi din viata unui..." si ai: pirat/ faraon/ cavaler... La pagini de alea ma refer...
Au multe chestii care ii trezesc interesul... vedem ce ii mai iau cand le termina, dar mai dureaza cred o saptamana doua... ca nu isi calca pe inima sa treaca la mai multe pagini.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mama_lui_alin spune:

l_carmen2003,multumesc pt felicitari, insa nu eu il pun sa faca matematica. Ii place foarte mult si noi lucram in joaca. De exemplu, cand il duceam la gradi era cam aglomerat drumul si faceam cam 25 min cu masina, timp in care faceam in joaca adunari si scaderi. Apoi m-a intrebat ce inseamna semnul X si i-am spus ce inseamna si care este algoritmul (adica 2x3 inseamna 2 adunat de 3 ori). Intr-o zi m-a intrebat educatoare de la gradi daca l-am invatat tabla inmultirii ca a scris pe tablita inmultirea cu 2. Habar nu aveam ca el a tinut minte ce i-am explicat. Mai mult, stie cand se aplica inmultirea. Intr-o seara m-a intrebat cat fac 30x5, fiindca el vroia sa stie cate minute din desenele lui preferat va vedea de luni pana joi, tinand cont ca fiecare episod are 30 min. Eu cred ca fiecare copil are inclinatiile lui. Lui Alin ii place matematica (aici cu mine seamana), nepotica mea de exp citea de la 5 ani dar nu reausea sa faca adunari simple in minte, altii invata repede limbile straine. Important e ca noi sa-i sustinem si sa-i ajutam atunci cand ceva li se pare mai greu.
Legat de calificative, noua doamna ne-a spus ca FB inseamna de la 8.5 la 10.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns liliac1 spune:

carmen da, B=7,8. Ei, eu am convingerea ca Doamna i-a dat asa ca sa-l impulsioneze. Alex este un copil foarte bun si chestia asta ii va da curaj. Chiar sunt curioasa cum va "scrie" in continuare.
Cat despre engleza...lasa-l in pace sa scrie cu litere de tipar. Nu va fi nicio nenorocire. Poate ca si aici va fi un punct in care isi va dori sa scrie frumos si de mana, la un moment dat.

vali daca educatoarea v-a spus ca nu e in programa...v-a vandut gogosi. Pe cuvant! Si in felul asta s-a spalat pe cap de responsabilitati. E mai usor sa-i lase sa se joace decat sa le puna creionul in mana.
Cat despre dezvoltarea muschilor mici ai mainii...asta se face prin exercitiu. Normal ca n-or sa se dezvolte daca nu se lucreaza. Pe acelasi principiu...si eu as vrea sa am patratele la burta...dar nu ma duc la sala

geniest parerea mea sincera este ca deocamdata ei abia trebuie sa intre in ritm cu notiunile de teme. Lucrat suplimentar e chin. Zau asa!! Plus ca mai bine putin si bine decat muuuult si in dorul frasinelului.



Liliana, Andra-Maria (29.09.2003) & Radu-Mihai (21.10.2009)

Fii asa cum simti si se va vedea in tot ce faci!

D'ale Andrei

Vremuri

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anemona spune:

Felicitari copilasilor pentru notele bune si foarte bune, cu siguranta inseamna multa munca si concentrare pentru ei.
Fetita mea inca nu constientizeaza importanta acestei caligrafii, desi ea stie sa scrie si cu litere de mana destul de bine. Pur si simplu nu o intereseaza sa faca aceste semne frumos! Mai ales in clasa unde, nefiind eu langa ea, se grabeste si scrie destul de neglijent. In schimb acasa se straduieste parca mai mult (cred ca doar de gura mea), asa ca per total are caietele destul de ok, dar nu cat mi-as dori eu de frumoase. Asta e, pot trai cu asta :)) A, si tot asa cum spuneti voi, o liniuta, un oftat, un bastonas, o privire galesa pe geam, dupa un rand deja e obosita si ia o pauza...
Ieri au dat si ei testare la scriere, dar inca nu avem rezultatele. Azi sunt plecati in excursie, asa ca notele speram sa vina maine sau luni.
La mate si ea e destul de avansata, acolo nu prea am deloc emotii. A lucrat mult si la gradi si mai ales am lucrat si eu acasa cu ea in ultimul an. Si, nefiind in domeniu, i-am cam aratat mai mult decat era cazul, pentru ca nu am stiut eu exact cat sa ma intind, n-am avut o programa sau ceva. Am vazut ca pricepe si ne-am tot jucat de-a matematica pana a ajuns la un nivel destul de ridicat. Si ea cocheteaza cu tabla inmultirii, poate sa faca singura prin adunare repetata inmultiri cu numere mai mici (fara a sti pe dinafara, bineinteles). Nu stiu insa daca tot ceea ce stie nu o face si mai putin interesata de aspectul scoala, mi se pare foarte distrata (bine, asa este ea in general, pusa pe distractie si destul de superficiala). Am intrebat-o daca scoala i se pare grea si mi-a zis: mami, glumesti? Dar sa o vad cand va veni cu note daca va mai spune acelasi lucru, pentru ca pe ea nu o vad deloc preocupata de rezultat. Chiar o doare in cot, sau cel putin asta vad eu la acest moment, si ma enerveaza chestia asta, dar pur si simplu nu pot sa o fac sa inteleaga ca e important. Ea e cu gandul la filmele ei pe care a ajuns sa le stie pe dinafara - cu Tinker Bell, Brabie, Veronica etc.
Asta e, sper ca intr-o zi sa realizeze si sa fie mai serioasa si mai concentrata.
De citit, citim separat: ea singura citeste anumite carti, iar eu, cand ii citesc seara, ii citesc de obicei carti mai lungi (ne intindem si pe o luna - doua cu o carte, ca eu dupa cateva pagini mor de somn). Acum de ex citim Charlie si ascensorul de sticla (am citit cu ceva timp in urma, cred ca acum un an, Charlie si fabrica de ciocolata, iar asta e continuarea). I-am mai citit Vrajitorul din Oz, Harry Potter, Singur pe lume, Legendele Olimpului, Micul print (pe asta am citit-o amnadoua), chestii de-astea care cat de cat sa-mi placa si mie. Nu ii citesc basme si alte prostii, astea si le citeste ea singura. Am vazut ca zilnic are aceasta preocupare, de a citi ceva, de unde am dedus ca ii place, pentru ca altfel nu o vezi facand ceva doar pentru ca trebuie, nici macar temele. Cuvantul "trebuie" este cosmarul vietii ei. Inca avem show la scris acele randuri de tema. In schimb imi zice: mami, mai facem niste probleme la tabla? Avem tabla din aia alba acasa si acolo ne "antrenam" de obicei, jucandu-ne de-a scoala.
Ieri a luat un FB la engleza, dar din cate am inteles au luat toti copiii.
Pana una alta am emotii pana o s-o vad astazi acasa, e prima ei excursie cu clasa si mai ales e si atat de frig (au plecat la munte...) Era dimineata de un entuziasm debordant, cum nu am vazut-o in nici una din diminetile in care merge la scoala :)
Succes tuturor si rezultate cat mai frumoase !


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dinubebe spune:

Buna, fetelor,
Pe mine de cateva zile ma incearca o mare suparare vizavi de felul in care ne sunt prezentati copiii si evolutia lor. Spuneam de la postarea precedenta ca avem o doamna foarte buna, riguroasa, a dat mereu copii cu performante deosebite si se ocupa extraordinar de ei, este foarte bine pregatita si eficienta cu copiii, dar, pe mine ca parinte ma cam inhiba atitudinea si abordarea ei, desi nu ma asteptam deloc la asta, mai ales ca ne stim de un an de zile si am colaborat cu ea intr-un proiect.
Sa ma explic: ieri, copiii nostri au trecut la despartirea in sunete. Sistemul la ei e in felul urmator: doamna le scrie pe caietul de foaie velina o propozitie din trei cuvinte (ex. Ana e cuminte) si o citeste copiilor.
Apoi, copiii trebuie sa reprezinte grafic, cu culori diferite, propozitia, cuvintele, silabele si in cele din urma sunetele.
Adica, sub propozitia scrisa de doamna ei vor trasa o linie continua de culoare albastra marginita la cele doua capete pentru a marca propozitia. Sub aceasta linie continua vor reprezenta grafic cuvintele prin segmente de dreapta de culoare rosie(deci trei segmente, in cazul nostru).
Dedesubt, tot cu segmente, dar de culoare gri, urmeaza silabele, reprezentate pentru fiecare cuvant, si, in final, ultimul rand, reprezentarea grafica prin liniute verticale a sunetelor din fiecare silaba.
Din fericire, copilul meu a facut in gradinita multe exercitii cu despartirea in sunete si noi am exersat-o si in vacanta, chiar daca numai la nivel oral, asa ca lectia nu avea de ce sa-l gaseasca nepregatit, de aceea va imaginati surpriza mea cand am auzit-o pe doamna ieri ca toti copiii sunt varza la acest capitol. Ieri ne-a explicat inca o data tuturor parintilor cum sa lucram acasa cu ei aceste despartiri, ne-a recomandat sa le dam si in plus acasa inca 5 propozitii (ei aveau ca tema doar o propozitie) si ne-a mai anuntat ca nu a putut da testul la romana cu ei, deoarece toti ar fi luat insuficient, caci au gresit cu totii la exercitiile pre/testare si in concluzie sunt varza. Eu sunt - cum mai citisem pe aici despre o alta mamica mai demult - sub soc. Nu mi s-a intamplat niciodata sa aud asemenea lucruri despre copiii mei, stiu ca nu sunt perfecti, dar mi-i cunosc foarte bine si stiu unde sunt buni, unde mai trebuie lucrat cu ei, unde se pricep si unde nu. Ca dovada, si acasa copilul meu s-a descurcat foarte bine la toate propozitiile pe care i le-am dat.
Mi-am intrebat copilul si despre test, ce si cum s-a intamplat la acele exercitii, si mi-a zis ca a avut doua greseli la fisa: a inceput rau randul (doamna le-a zis sa scrie de pe primul rand, el a interpretat asta ca fiind randul de deasupra randului de scris, adica cel de sub prima linie punctata, cum e la caietele tip I pe care lucreaza ei acum, adica chiar primul rand pe care el l-a vazut, nu primul rand de scriere). Apoi, alta greseala a fost ca la dictare (doamna numea semnele si ei trebuiau sa le scrie) cand doamna le-a spus sa scrie carligul, el a facut mai multe in loc de unul singur, crezand ca daca nu le-a specificat clar - de tipul "scrieti UN carlig" - el trebuie sa scrie in general carlige. :)))
Acum rad cand va povestesc, dar de fapt comentariile doamnei tare m-au durut...Pentru ca acele greseli au venit de la interpretarea gresita a indicatiilor doamnei, care fie au fost insuficient de clare, fie copilul meu nu le-a ascultat suficient de atent (caci de asta il pot suspecta, stiu ca l-ar caracteriza). Oricare din variante ar fi cea reala, sunt totusi uimita si necajita de faptul ca nu am auzit pana acum nimic pozitiv, nimic incurajator despre copii. Inteleg si faptul ca nu ar fi deloc productiv pentru noi, ca parinti, ca atunci cand suntem cu totii sa ni se spuna "copilul X face foarte bine, in timp ce copilul Y e varza", dar atitudinea si viziunea aceasta "toti copiii sunt varza si eu ma duc acasa si plang de necaz" ma dezarmeaza complet. Nu sunt absurda si nu sunt genul care sa creada in afirmatii de tipul "totul e perfect, toti sunt excelenti, lucrurile merg minunat, scoala e de vis", dar nu vreau nici sa aud numai lucruri pline de amaraciune, caci nu pot sa imi imaginez ca nu exista chiar nici un progres la copiii nostri...
In fine, astept si opiniile altor mamici, fug acum sa imi iau scolarii si ne auzim in curand. Mult succes va doresc.
Loredana

http://loredanadinu.wordpress.com/2010/02/15/lasa-ti-semnatura-pe-o-fapta-buna/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anemona spune:

Of, Loredana, cred ca doamna voastra este mult prea exigenta si mai ales cerintele ei sunt destul de complicate pentru un copil care abia a intrat in scoala. Mi se pare dificil modul de a le cere sa reprezinte acele cuvinte, silabe etc. Oricat de bun si de inteligent este un copil, se pierde in sublinieri si coduri de culori. Eu zic sa nu te ambalezi, cred ca este un pic de exgerare acolo si poate lucrurile o sa se mai aseze in timp. Pana una alta iti trebuie nervi tari, stiu.
Bine macar ca baiatul tau iti spune ce se intampla la scoala, ce i se cere etc. Fata mea nici macar nu spune, o descos cat pot si nu obtin mai nimic de la ea... Si in felul asta nici nu o pot ajuta.
Cred ca ei trebuie incurajati acum, la inceput. Ajutati, nu demoralizati cu chestii de genul "sunteti varza". Este o greseala de abordare, cu sigurata. Dar poate lucrurile se vor mai aseza, asa ca incearca sa depasesti momentul incurajandu-l tu acasa si spunandu-i ca se descurca foarte bine pentru acest inceput.

Mergi la inceput