Colectia de toamna - iarna 2005, acum mari!!! (13)

Raspunsuri - Pagina 12

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns anda77 spune:

intrebare de mare anvergura si angajament: cum motivezi scolar un copil de 5 ani?
evaluarea de inceput de an a fost foarte buna la nichita, a luat FB la toate materiile, desi educatoarea a recunoscut ca la matematica greseste la adunari-scaderi (ei fac adunari si scaderi cu max cate 3 unitati pana acum).
azi, in schimb, a venit ca o floare: mami, am luat 7-8 la gradinita, nu 10. intrigandu-ma aerul lui boem in aceasta situatie m-am gandit sa-i explic de ce trebuie sa ia 10 si nu 7-8 si nu prea am stiut cum.
povestea cu maturatorul, pe care mi-o serveau ai mei in clasele mici, ca o sa ajung sa matur pe strada etc, o pastrez pentru clasa 1 :)))
pana atunci nu prea stiu cum sa-i explic ca o sa fie intr-o clasa sociala, profesionala si/sau intelectuala, nu neaparat in ordinea asta, inferioara altora daca nu invata.
deocamdata mi-a dat prin cap sa-i zic ca primeste multe jucarii de ziua lui daca ia 10 in fiecare zi pana atunci. proasta alegere. pe langa ca l-am stimulat economic, ceea ce nu-i ok, reactia lui a fost:
-stii, mami, te-am pacalit, n-am luat 7-8 azi, am luat 10. o sa primesc un trenulet acum, nu?!
- NU! poate primesti un 5 minute la colt ca abia acum ma minti si stiu ca minti.
- dar nu te mint, doar te pacalesc. asta nu e asa grav, nu?
...in fine, cert este ca nu am fost prea buna la motivare azi.

idei, pareri, ceva in acest sens?

amenintarea cu maturatorul/maturatoarea nu merge, dupa cum spuneam, deoarece nu are inca imaginea claselor sociale si ce presupun ele si nici nu vreau sa i le introduc prea repede pentru nu vreau sa-i rapesc lucruri frumoase din copilarie cu care nu se mai re-intalneste. de exemplu el isis doreste sa se faca conductor de tren. asta e visul lui. i-am spus bravo. pt. ca acum asta il mesmerizeaza si ii aduce bucurie sincera in suflet, ideea ca odata va putea conduce un tren. nu are niciun sens sa ma apuc sa-i explic ca din jobul asta, de altfel onorabil ca orice munca cinstita, isi va cumpara mezeluri ieftine si nici n-o sa faca prea multe excursii pe la ocean/mare, ori excursiile astea sunt preferatele lui.

cu spiritul de competitie iar nu merge ca nichita nu exceleaza la asa ceva. de altfel, sagetatorii sunt una dintre cele mai non-competitive zodii. azi nu l-a deranjat ca altii au luat 10 la gradi, deocamdata nu vede care e smecheria, in afara de faptul ca aia cu 10 sunt mai laudati, in schimb l-a deranjat ca Darius, colegul lui, nu i-a dat invitatie la ziua lui. in seara asta isi facea lista cu invitati pentru ziua proprie de nastere (da, i-am zis, mai e muuuult pana atunci:)). Cine credeti ca era cap de lista? darius....ok, am un copil pacifist si tolerant si umanist si "a toate iubitor", dar trebuie sa ii expun si cealalta varianta, nu?:)) nu m-am putut abtine si l-am intrebat daca, avand in vedere ca darius nu l-a invitat pe el, isi doreste mult sa-l invite pe darius? A stat, s-a gandit...."cred ca nu-l invit, ai dreptate":))
Nu tineam neaparat sa-i dau lectia "dinte pentru dinte" cu aceasta ocazie, dar isi facuse o lista de invitati atat de luuuunga, imposibil de gazduit ever la mine in casa, incat a trebuit sa scoatem cativa:) darius a fost victima colaterala:)

cu promisiunile materiale nu sunt foarte ok. nici impotriva, dar nici 100% ok.

ce-mi mai ramane ca sa motivez scolar un copilas de 5 ani? lavi, help!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Bic spune:

anda in detaliu, nu stiu ce sa-ti spun in legatura cu motivatul pentru ca nu am ajuns acolo. Cred ca incurajarea eforturilor, si nu a rezultatului este foarte importanta. Altfel, dupa umilea mea parere, il inveti ca singurul lucru care conteaza este impuscarea notei si nu ce invata in acest proces. Poti sa-l lauzi ca a luat 7-8 si sa-i spui ca esti sigura ca data viitoare se va stradui si mai mult si va lua o nota si mai mare.

Faza cu pacalitul e mortala!

Eu sint doar uimita la ce gradinita academica merge Nichita. Are vreun nume sistemul in care el? Note la gradinita? Wow. Si adunari cu trei unitati ce inseamna (ca eu la matematica nu prea-s buna), adica de rindul sutelor????

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lavi02 spune:

Morgano chiar acum, in drum spre servici ma gandeam oare ce mai faceti?
Ma bucur ca sufleteste esti bine, asta te ajuta tare mult!
Nu mai ai niste poze cu floricelele tale, sa le vedem cat au mai crescut?

Anda nu prea te pot ajuta pentru ca eu nu practic incurajarea academnica la varsta asta. La varsta asta cred ca merita stimularea interesului pentru cunoastere, stiinta, dat raspunsuri exacte, ceea ce tu faci deja.

Exact ca si Bic, nu cred ca nota e importanta ci sa inveti. Nu e bine sa vizezi ca scop nota, in viata lunga de scolar ti se poate intampla sa fii si nedreptatit la note, ceea ce conteaza e cu ce ramai in cap. In plus, e la mare moda printre elevii si studentii de azi sa se dea peste cap pt o nota mare, fara sa-i intereseze cu ce au ramas de fapt. (target = nota)

Mai mult ce sa zic, e prima oara cand aud de note sau calificative la gradinita.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Noki_Lara spune:

Guten morgen!

Mama, ce dicutie...Anda, deci tu clar esti cu gradinite-extreme: prima era varza educationala, asta a doua e academie. Note la gradi? Mi se pare horror. Pai ce-o sa mai faca dupa aia 12 ani de scoala si minim 4 de facultate?
Amu cu motivatul....grea poveste. De acord cu Lavi si Bic ca nu notele sunt de targetat, dar in acelasi timp impartasesc si ideea ca de regula ele corespund realitatii pe termen lung.
Daca tot vrei sa treci la next chapter, asta cu motivatul, eu i-as explica direct, cat se poate de concret, cum sta treaba cu meseriile, dar la un nivel mai de varsta lor. As incerca ceva de genul: "uite, toti oamenii muncesc, dar locurile de munca sunt diferite, iti aduc bucurii diferite, in unele castigi mai multi bani, in altele mai putini. Stii ca tie-ti place sa mergi la mare, deci pentru asta iti trebuie bani, deci un serviciu unde sa castigi bine. Pentru ca sa ai asa ceva, trebuie sa inveti bine, sa te straduiesti sa fii primul in clasa, sa rezolvi corect exercitiile de la gradi etc". Cam asa ar suna un discurs pe aceasta tema intre mine si bufnita.
Alte idei nu am.

Morgano, yuuhuuu, good news!

Poze cu noi 1 si 2
Filmuletze poznase www.dropshots.com/noki_lara" target="_blank">1 www.dropshots.com/saraly" target="_blank">2 www.dropshots.com/noki_lara2" target="_blank"> 3 www.dropshots.com/Saralyna" target="_blank">4 si www.dropshots.com/saralyna2005" target="_blank">5
Varsta Sarah


There are no shortcuts to happiness!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns corap spune:

desi eu am o parere total diferita de a andei in ceea ce priveste "academismul", incercand sa ma pun in papucii tai eu as zice ca nichita a mirosit deja ce te doare si incearca sa faca un mic profit de pe urma ta.
eu cred ca deja i-ai gasit o gradinita care il stimuleaza dupa dorintele tale (sau, ma rog, pe-acolo) si cred ca si el e destul de fericit acolo - doar ca e un copil si copilul experimenteaza. din pacate tu esti tinta experimentelor lui.
daca vrei sa-l stimulezi incearca niste chestii mai practice, care sa nu-l plictiseasca. e inca la varsta la care jicurile prind cel mai bine.

asa, ramasesem datoare la LONDRA, ziua 2 duminica.
(dumunica dimineata e foarte pustiu la londra)

Noi treziti cu noaptea-n cap (2 ore diferenta de fus orar conteaza - bine, doar in prima zi), gabi plin de idei - hai sa mergem in city.
luam harta cu traseul, mergem la london bridge - pustiu, pustiu.
urcam 311 trepte inguste in spirala la Monument (le si coboram pana la urma).
Monumentul e construit dupa marele foc din 1666 (sau cel putin asa scria pe "diploma" pe care am primit-o la iesire.


Fug - intru in sedinta
scriu mai tarziu

c & andrei-ardei 14.11.2005 & cireshik anais 07.05.07

FEBRUARIE thing-a-day

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lavi02 spune:

Corap eu astept continuarea!
Ziceam sa ne vedem cu copiii!
Noi mergem la balet martea si vinerea, baletul se termina pe la 18:10 si e in zona Dristor, aproape de voi am inteles. Aveti vreun parculet, ceva, in zona?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anda77 spune:

bic, adunari-scaderi cu cate trei unitati maximum inseamna ca ei fac de genul: 7+1, 7+2, 7+3 si NU fac inca 7+4.
sau: 8-1, 8-2, 8-3, dar NU inca 8-4.

multumesc de raspunsurile apropiate de ce urmaresc eu, dar si pentru cele care au manifestat un oarecare dezacord cu mine:)
mai fetelor, asta cu stimularea dorintei de cunostare (la 5 ani!)e relativa-relativa! eu ii spun ca tb sa stie sa socoteasca ca altfel il pacaleste vanzatorul la magazin, ca tb sa ne uitam la dvd-urile cu corpul omenesc fiindca este foarte interesant sa vedem cu cara sangele microbul de colo pana colo, ca tb sa stie gramatica fiindca lumeA te asculta mai cu placere daca vb corect:), ca o sa-i placa sa vorbeasca engleza cu copiii din alte tari etc etc, dar astea imi par ca intra in educatia de cei 7 ani de-acasa. eu nu-mi amintesc ca in ciclul primar sa fi fost avida de cunoastere.
voi va amintiti? cinstit?
invatam ca asa era "corect". din ciclul "asa da", "asa nu".

copiii de la gradi se concentreaza sa faca bine exercitiile. sa recunoastem ca nota reflecta cat de bine au facut, oricat de reticente la conceptul de nota sunteti. eu nu pot sa-i zic dimineata: ceau, mami, daca nu faci de 10 azi, si mazgalesti literele de 7-8, nu-i nicio problema, eu sunt multumita. Asta n-o sa fac niciodata. sa puna mana sa munceasca sa faca mai bine. sa simta ca trebuie sa se autodepaseasca. asta cred ca l-ar determina spre rezultate bune si la o varsta la care eu n-o sa-i mai controlez temele.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns corap spune:

uh, zona aia e parculetzeless; stiu unde e scoala de balet (nu cred ca s-a mutat de curand) si nu-mi vine in minte niciun parc mai apropiat. e un loc de joaca pe care-l stiu, dar e cam la strada, langa o intersectie aglomerata si abia acum i-au plantat ceva copaci.
Mai stiudiez problema, chiar mi-ar placea (si copiilor) sa ne vedem!

Revin cu cronicuza londoneza

deja copiii erau obositi, asa ca ne-am plimbat printr-un city pustiu, am mers la Leadenhall Market - pe de o parte mi-a placut ca era pustiu si am vazut-o fara "impopotanari"; pe de alta parte mi-ar fi plcut sa o vad in starea ei naturala (= aglomerata) - deci ramane pe TO DO LIST pentru vizita urmatoare la Londra (desigur, alaturi de Thomas Land, Lego Land, o ferma pentru copii pe care o chitisem pe net de dinainte dar la care n-am reusit sa ajungem, oxford ca-i aproape, "n" muzee; imi pare rau ca n-am luat bilete la teatru din timp - loco nu se mai gaseau - ca mi-a plans anais ca ea vrea la teatru - si cand i-am spus ca-i in engleza mi-a spus "nu, mami, la teatru nu conteaza in ce limba e, conteaza ce vedem, asa, totul si cum canta" - bine, si eu mi-as fi dorit sa vad o piesa cu Zoe Wannamaker si David Suchet - ca-s dintre favoritii mei - era la Apollo - n-am gasit bilet, dar chiar de-as fi gasit m-as fi dus singura, ca gabi ar fi trebuit sa babysittereasca (ma rog, termenul englez e altul, imi scapa acum) ....................... - cred ca o luna n-ar fi suficient sa ating toate punctele de pe TO DO LIST next time in Lo)

asa... ne-am ami oprit in zona Bancii Angliei (copiii sa stea pe banca, ta-su sa foto, eu sa manc un sandwich - micul dejun la hotel era basicul basicului si nici nu era nimic satisfacator pentru mine, ca eu nu mananc gemuri), apoi am luat un autobuz (mijlocul nostru preferat de transport in Londra - desi metroul e o idee mai rapid, nimic nu se compara cu panorama de la etajul unui autobuz - locurile din fata) si am ajuns in Piccadilly Circus - deja se aglomerase.
Aici copiii mei si-au mancat inghetata cotidiana la "cornet cu micutzenii" (micutzenii = sprinkles in limbaj anaisesc - eu nu i-am putut furniza o traducere).
Dupa ce am pierdut vremea pe la fantana, admirand peisajul uman, am mers la plimbare pe regent street, jermyn street, regent din nou - apoi am poposit in parc (hyde park) - am fugarit iarasi porumbeii prin fata pe la buckingham, fie-mea a inceput sa dea din picior ca ea vrea "la palatul reginei" - acolo era o coada de sute de persoane - am luat bilete pentru a doua zi fara coada; am potolit-o u greu pe fi-mea ca mergem a doua zi de dimineata, i-am aratat ca regina e o baba urata care se imbraca in roz - nu a contat, pentru ea era o regina perfecta, i-am mai luat o carte cu poze de-ale reginei &palatului (de consolare), ne-am dus la un rest indian () si am mancat (copii numai orez basmati simplu) - pe la un 4 jumate am ajuns sfarsiti la hotel (am mai mers si de-aiurea cu copiii in brate/ carca vreo 15-20 de minute, ca statia de autobuz nu era atat de aproape de hotel pe cat calculasem noi, nu ne-am orientat dupa un alt autobuz - deh, era abia a doua zi - pe andrei il batusera ghetele si anais smekera s-a facut ca doarme).

Seara ne-am rezervat-o pentru plimbat pe malul Tamisei - ne-am uitat pe la spectacolele ambulante de pe poduri, la festivitati (v-am spus ca erau zilele tamisei? si, desigur, la mult-asteptatele artificii - in poze au iesit oribil, dar a fost un sfert de ora absolut minunat - erau sincronizate focurile de pe doua barje aflate pe rau - a fost super! apoi am mers agale spre casa, am mancat kebab de la turcu' din colt si ne-am dus la

Cronicuta zilei 2 se incheie aici - urmeaza ziua 3 - Buckingham, Royal Mews & shopping - in alta postare.



c & andrei-ardei 14.11.2005 & cireshik anais 07.05.07

FEBRUARIE thing-a-day

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns maria_alexia spune:

Anda, eu una sunt pe linie cu Noki & Lavi. Si chiar mai rea: notele la varsta asta sunt aiurea de tot. Mai ales daca se dau de la 1 la 10 (nu degeaba in ciclul primar se dau acum calificative. )
Nu-i ok sa ierarhizezi copiii (tu ai luat 8, gicuta 10, uite ce frumos a facut el...); nu-i ok sa le spui ca n-au facut suficient de bine (adica el poate chiar s-a chinuit cat a putut, dar doamna i-a dat 7 pentru ca nu a apreciat estetica scrisului ); nu-i ok sa inceapa sa vada ca nu sunt buni la matematica, dar sunt buni la citire etc.

Din ultimul tau mesaj, imi plac mult argumentele din primul paragraf.
Dar ma ingrozeste de-a dreptul ideea ca pui atata presiune pe Nic sa faca bine exercitiile .

Concret, la intrebarea ta: din ciclul primar imi amintesc cum m-am prins care e treaba cu scoala: am vazut ca rezultatele bune sunt apreciate, ca toata lumea (invatatoarea, acasa) straluceste si ma apreciaza daca fac bine. Ma simteam bine si atunci ma straduiam sa repet experienta.
In schimb, imi amintesc si acum cum ma chinuia maica-mea (mare perfectionista) sa desenez semne de intrebare impecabile, cum mi le tot stergea ca se le refac si pana la urma sfarsea prin a le desena in locul meu. Si acum tot mizerabil scriu .

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lavi02 spune:

Corap, scoala de balet s-a mutat de la 1 sept anul asta. Acum e la intersectia Bv Burebista cu Calea Dudesti.

Maria - si eu sunt contra scrisului frumos si incerc sa o educ pe Silvia in acest sens (sa nu se streseze de scris), dar discret ca sa nu subminez autoritatea invatatoarelor.

Totusi, un caiet ingrijit cat de cat, probabil ii va cultiva o placere de a tine lucrurile in ordine, ceea ce ii e necesar in viata.

De acord cu tine, si eu sunt contra notelor si ierarhiilor la gradinita. Gradinita, ciclul primar sunt momentele cand toti copiii au sansa de a fii primii, fiecare trebuie sa fie primul.

Mergi la inceput