Albinute & bondari de mar-apr '07 (148)
Raspunsuri - Pagina 8

madybulancea spune:
neatza...carmen mi se par multi baniti!nu stiu ce sa zic....mircuri si noi sedinta,sa vad ce cer....
Razvi e bine,ii palce la gradi,sta papa,doarme...ce nu imi place e ca de cand il iau e cam agitat pana seara,ma inteleg destul de greu cu el...sper sa ii treaca!
Poze Razvanelu vechi
poze razvanelu noi


Laina spune:
Buna dimineata!
FELICITARI ANAALINA!!! Sa-ti traiasca, sa traiti cu totii si sa fiti fericiti si binecuvantati in toate zilele vietii voastre!!
GABI..off...te inteleg...eu ma simt un pic dezradacinata avand copil care nu plange deloc, darmite tu...Insa ce sa-i faci, este asa cum zici si tu, clar este spre binele lor, pentru ca progresele sunt evidente, chiar si dupa atat de putin timp.
ELA...imi pare atat de rau pentru situatia voastra!! Pot numai sa-mi imaginez cat de greu ti-o fi! Aveti vreo varianta, s-o mutati la alta gradinita, daca are asa o aversiune pentru educatoarea de acolo? Ca e pacat sa inceapa asa de cu stangul viata in colectivitate...
REIN, sanatate multa si speram ca orice-ar fi, sa se rezolve cat mai repede si mai usor. Stiu ca-i greu sa stea acasa dupa doar cateva zile de gradi, dar...trebuie sa ii intelegem si pe ceilalti parinti, cu copii poate mai sensibili decat ai nostri...care se tem ca si noi de virusi adusi de copii bolnaviori... Pup si sanatate!
Noi...astazi au inceput cu activitatile. Azi au un fel de educatie muzicala, li se pune un cantec si ei trebuie sa reproduca un pic din el...atat cat pot. Sa vedem daca o sa vrea domnisoara mea cea timida. Vor mai avea si modelat din plastilina, si de facut nush'ce din hartie, si poezii, si dezvoltarea limbajului... Si ceea ce imi place este ca activitatile astea sunt afisate, sa le vada si parintele, si sunt detaliate din punct de vedere pedagogic, ca sa zic asa, adica pe obiective, competente de asimilat, pe comportamente observabile pe care trebuie sa le insuseasca puiul...
Sunt si la noi copii care plang...insa ma bucur ca Antonia macar nu se fereste tare-tare de ei. De luat dupa ei...nici gand. Sa vedem cum se descurca azi!
Pup toata lumea!


carmenefr spune:
Buna dimineata !!
Aseara la gradi, la sedinta, ne-au spus ca mai avem o sapt de acomodare, si apoi incepem cursurile "pe bune". Avem si un program zinic, un fel de orar cu activitatile din ziua resp:
luni-cunoasterea mediului
marti-educarea limbajului si educatie muzicala
miercuri-matematica si educatie fizica
joi-educatie pentru societate (probabil un fel de educarea comportamentului in societate, cred)
vineri-educatie artistico-plastica(pictura, desen si modelaj)
Ela nu stiu ce solutie sa adoptati, dar daca copilului nu-i place educatoarea batrana...N-o poti muta la alta grupa, cumva? pt ca tot timpul va avea aversiune fata de ea, iar continuarea aversiunii e ca ii vine sa verse...Offff
Gabi nu stiu ce sa-ti zic ca sa te simti mai bine...Decat ca sa treaca cat mai repede perioada asta, sa nu mai planga Tudor...Offf.Pup


elpower spune:
Carmen, Elena multumesc ca va ganditi la noi. Nu ii vine sa verse din cauza educatoarei batrane pentru ca ieri a vomat la masa de dimineata cand era in tura educatoarea pe care o place. Personal, banuiesc ca e iritata in gat pentru ca la ea asa incep amigdalitele. Asa ca de aseara am inceput sa ii dau antibiotic, 5 ml Cedax la 24 de ore. Iar de dimineata i-am dat o lingurita de Prospan care, evident, i-a venit inapoi cand plangea. Si daca o voi muta, probabil voi opta pentru o gradinita particulara, desi sunt foarte scumpe pentru bugetul nostru actual. Dar, decat sa se imbolnaveasca... Astept pana la vacanta inainte de a ma pronunta definitiv, desi mi se rupe sufletul in fiecare zi in care o las acolo cu lacrimi in ochi si in fiecare dupa masa cand o iau asa de trista si asa de disperata sa vin mai repede, incat pleaca in cautarea mea. Si alti parinti trec prin asta in prima saptamana, asa ca nu grav, doar ca ni se intampla noua.


elpower spune:
Hai sa pun aici si ce am gasit pe net referitor la ce ar trebui sa invete copii nostri la grupa mica, poate intereseaza pe cineva. Materialul l-am gasit pe didactic.ro, parca si era pus in fisierele incarcate acolo de catre o doamna educatoare. Scuze, dar nu ii mai retin numele.
CE ÎNVATAM LA GRUPA MICA?
ACTIVITATI MATEMATICE
- stabilirea de relatii între obiecte si grupuri de obiecte dupa diferite criterii si realizând comparatii;
- intelegerea relatiilor spatiale plasând diferite obiecte într-un spatiu dat sau în raport cu un reper dat;
- clasificarea obiectelor si fiintelor dupa unul sau mai multe criterii asociate;
- aprecierea globala a cantitatii de obiecte concrete si raporturile cantitative dintre doua grupuri comparate, folosind un limbaj adecvat;
- sa numere de la 1-3, recunoscând grupele cu 1-3 obiecte si cifrele corespunzatoare;
- sa raporteze numarul la cantitate;
- sa-si formeze reprezentari corecte despre forma geometrica plana-cercul;
EDUCAREA LIMBAJULUI
- comunicarea de impresii, idei despre aspecte din mediul social si natural;
- participarea la activitatile de grup/de joc atât în calitate de vorbitor, cât si de auditor;
- distingerea sunetelor ce compun cuvintele, pentru a le pronunta corect;
- învatarea de cuvinte noi, constientizându-le întelesul, pentru a le folosi în contexte adecvate;
- exprimarea corecta din pc.d.v. sintactic, în propozitii simple;
- audierea cu atentie a unor texte pentru a-si mari orizontul de cunoastere;
- receptarea unui text întelegând în mod intuitiv caracteristicile expresive si estetice ale acestuia;
- exprimarea în propozitii simple trairi, întâmplari din experienta proprie sau a altor copii/adulti în reproducerea unor poezii/povesti.
CUNOASTEREA MEDIULUI
- cunoasterea aspectelor caracteristice mediului apropiat pentru a se adapta usor la cerintele acestuia;
- cunoasterea corpului uman, vietuitoare, plante si obiecte din mediul apropiat folosind materiale intuitive;
- aplicarea normelor de comportare specifice asigurarii sanatatii si protectiei omului si naturii;
- recunoasterea anumitor schimbari si transformari din mediul înconjurator;
- cunoasterea unor elemente ale culturii si religiei mediului social din care face parte;
- sa comunice impresii, idei despre aspecte ale mediului înconjurator;
EDUCATIE PENTRU SOCIETATE
- cunoasterea persoanelor din mediul apropiat;
- cunoasterea normelor necesare integrarii în viata sociala;
- manifestarea spiritului de echipa prin colaborarea la realizarea unei activitati în comun;
- cunoasterea si aplicarea regulilor de igiena personala;
- manifestarea atitudinii pozitive fata de fiinte si lucruri;
- sa cunoasca drepturile copilului în viata sociala;
- constientizarea consecintelor pozitive si negative ale comportamentelor sale asupra sa si a celorlalti;
- cunoasterea de reguli de securitate personala;
- întelegerea semnificatiei unor evenimente social-culturale.
EDUCATIE ARTISTICO-PLASTICA
DESEN/PICTURA
- cunoasterea denumirii instrumentelor si materialelor de lucru folosite;
- mânuirea corecta a instrumentelor si materialelor de lucru;
- identificarea culorilor de baza folosindu-le adecvat;
- întelegerea procedeului de lucru prin exersare;
- aplicarea diferitelor tehnici de lucru pentru a obtine forme cât mai apropiate de realitate;
- aplicarea elementelor de limbaj plastic si expresie artistica pentru a obtine efecte plastice, forme spontane si elaborate;
- perceperea frumosului din natura, dezvoltându-si spiritul de observatie.
MODELAJ
- cunoasterea denumirii materialelor si a însusirilor acestora;
- exersarea deprinderilor elementare de modelare pentru a obtine forme cât mai aproape de realitate;
- sa gaseasca destinatie utila produselor din activitatile de modelaj;
ACTIVITATI PRACTICE
- sa analizeze senzorio-motric însusirile caracteristice ale materialelor;
- dobândirea unui sistem de deprinderi practice accesibile de mânuire, de prelucrare;
- aplicarea deprinderilor dobândite în confectionarea de produse;
- sa asambleze diferite materiale, forme, elemente componente pentru a reda imaginea unor obiecte sau fiinte;
- dobândirea încrederii în fortele proprii, independenta în actiune, rabdare si disciplina în munca;
- sa lucreze corect, ordonat si curat ducând pâna la capat lucrul început;
- sa manifeste interes si respect fata de produsele muncii oamenilor.
EDUCATIE FIZICA
- sa se orienteze în schema corporala cunoscându-si posibilitatile motrice ale fiecarei parti;
- exersarea deprinderilor pentru a-si mari capacitatea generala de efort;
- orientarea în spatiu raportându-se la repere date;
- formarea corecta a deprinderilor motrice de baza;
- coordonarea miscarilor în raport cu comenzile verbale sau regulile de joc;
- formarea unei tinute corporale corecte, manifestând autocontrol în exersare;
- sa manifeste spirit de echipa, cultivându-si trasaturi pozitive de caracter;
- executarea de miscari ritmate prin antrenarea diferitelor parti ale corpului;
- sa se exprime liber asociind miscarilor sentimente, trairi;
- executarea corecta a elementelor de gimnastica acrobatica.
EDUCATIE MUZICALA
- diferentierea sunetelor din mediu pentru dezvoltarea auzului;
- diferentierea auditiva a timbrului, intensitatii, duratei si înaltimii sunetelor din mediu si pe cele muzicale;
- interpretarea cântecului cu acompaniamentul jucariilor muzicale;
- interpretarea cântecelor însotite de miscari sugerate de textul lor;
- sa audieze cu atentie fragmente muzicale, cântece pentru a le cunoaste.


roxanici spune:
ziua buna
Ela, daca te gandesti ca la particulara nu se imbolnaveste sau se imbolnaveste mai putin, nu te gandesti bine. nu am inteles prea bine la ce fel de "boli te gandesti".
Tine strict de sist imunitar al copilului cat se imbolnaveste si cat nu.
drept sa iti zic mie imi pare ca la particular mai degraba se duc cupiii intr-o stare de sanatate mai precara, adica parintii forteaza nota mizand pe faptul ca cei de la particulara au nevoie de cupii la gradi si mai trec cu vederea.
Rares anu trecut mi-o facut viroza in fiecare luna din sept-apr. prima dupa numa 3 zile de gradi.
Anu asta o rezistat 2 saptamani, dar acum il am acasa bolnav.
io am avut o saptamana in forta, singura cu amandoi...si inca nu s-a terminat.....
Anaalina cum il chiama pe ficior?!?!?
sanatate la bolnaviori
noi platim 12 lei meniul.... in principiu is ok cu ce vad ca le da, mai putin varza a la cluj....
am vazut ca le da cus-cus si quinoa...ii chinuie talentul sa le dea chestii variate si sanatoase zic ei....
mama lu' Rares (23.03.2007) & Horia (21.06.2010)


elpower spune:
AA, pai nu ma refeream ca trecem prin nush ce boli, ci prin tristetea asta a acomodarii cu gradi. Bolile sunt inerente intrarii in colectivitate, oriunde ar fi ea.


diana_jors spune:
Din experienta proprie - bolile se iau in primul rand din mijloacele de transport in comun; si in general la gradi de stat merg mai multi copii cu autobuze/trolee/tramvaie/metrou, iar la particulara se merge mai mult cu masina, si normal ca se iau mai putine boli. Asta e experienta mea proprie din ultimii 2 ani , in unele perioade il duceam pe Alex cu metroul, in alte perioade cu masina si s-a vazut diferenta la imbolnavirile lui...
Diana de
Alex (23 aprilie 2007)
"If you want to win something, run 100 meters. If you want to experience something, run a marathon." (Emil Zatopek)
When you cross that finish line - no matter how slow, no matter how fast - it will change your life forever. (Dick Beardsley)


RHYANNA spune:
buna ziua mamici
hop si eu la raport
SARAH desi merge de 1.5 ani la cresa sau gradi continua sa planga drastic zilnic
suntem la alta grupa mica acum
anul trecut eram tot grupa mica la gardi (se plictisea la cresa)dar nu eram pregatita sa ascult de nimeni(matusa era educatoare ) SI SARAH fACEA ce vroia
acum e la alta educatoare care nu o preia plangand ci o stapaneste cu noi de fata chiar facand-o sa-si ia la revedere de la noi desi pe drum si la haine urla cat poate(se imbraca doar cum vrea ea cu niste haine cu care nu as tine-o decat in casa dar sper sa-i tyreaca si sa pot sa adopt o alta atitudine cu ea
la noi nu s-a anuntat inca sedinta
dar anul trecut la cealata grupa,am strans bani pt dvd,televizor,perdele,draperii,curatenie,lustre,mocheta
educatoarea la care este acum are ceva mijloace materiale,vine cu laptop si o lasa cat vrea ea(nu ca acsasa cand o las doar o zi /saptamana cate 10 min
in schmb la noi in provincie nu sunt optionale


tzuna spune:
OPTIONALELE- nu sunt obligatorii. Vorbiti si cu cei mici si stabiliti la ce sa-i dati. ! ora de optional e 30 minute de fapt si costa 4-5 lei in Bucuresti. Majoritatea profesorilor sunt tineri si foarte draguti si se lucreaza cu 10-20 copii in functie de optional.
CARMENFR- in locul tau as incerca si cu cealalta gradinita.
