Romania vazuta din America

Raspunsuri - Pagina 12

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns iulianm spune:

Viviana, un medic venit din afara US (mai putin Canada ori Mexic), in general trebuie sa:

- treaca cele trei teste mari si late (aka STEPURILE), si anume United States Medical Licensing Exam Parts 1, 2 &3, si the Clinical Skills Assessment (CSA) exam. La care se adauga un examen de limba engleza.
- obtina un certificat de la Educational Commission on Foreign Medical Graduates (ECFMG) care sa ateste ca posezi aceleasi cunostinte ca cele dobindite de un absolvent al unei scoli de medicina din US (prereq pt step3)

Dupa care se face/reface rezidentiatul. Step1 and 2 au valabilitate 7 (sapte) ani, si sunt administrate si in afara US. Dupa ce intra la rezidentiat, pot aplica pt ECFMG permanent, altfel sunt legati de validitatea testului de engleza, care trebuie refacut la fiecare doi ani.

Medicii trebuie sa aiba license in statul in care practica. Nu toti medicii aleg sa fie board certified, dar proportia e mare, cam 90%. E o dovada a competentei profesionale.





Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns valentinag spune:

Elena,inca se mai numesc unele licee"colegii"Colegiul tudor Vianu,Mihai Viteazul,dar denumirea asta nu schimba cu nimic statutul de liceu pur si simplu.
Cat despre facultate stat versus particulara,inca mai este"mandria"asta,dar in curand n-o sa mai fie,pentru ca studentii sunt aceeasi,calitatea lor este cam aceeasi.O sa fie bataie pe locurile de la buget,putine cate sunt,in rest n-o sa-i mai convina nimanui sa dea taxe foarte mari pentru o facultate de stat,care pana la urma nu-ti ofera siguranta unui loc de munca.
Da si ASE-ul este la fel,3 ani,plus 2 de master cine vrea.La doctorat e destul de greu,pentru unii,pentru altii,care-si fac lucrarea copiind din lucrarile celorlalti,e mai usor
Ramona,acum se numeste Academia Nationala de Educatie Fizica si sport!

"La vita e bella"
www.youtube.com/watch?v=-3fbAZECphs" target="_blank">Explore Romania

www.lizidesign.com/" target="_blank">Bijuterii hand made
De mancare
Dulciuri
Din gradina mea

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns a_alinta spune:

ramona, si daca faceai academia de studii economice, inseamna ca nu mergeai la facultate?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns a_alinta spune:

in america 2006 ASE-ul era recunoscut ca diploma. trimiteai diploma si foaia matricola ( traduse bineinteles) la institutul care se ocupa cu evaluarea studiilor efectuate in alte tari .
nu stiu cum e cu medicina, dar in orice caz chiar daca nu primesti evaluarea prin posta, cel putin afli pasii care urmeaza sa ii faci.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns viviana spune:

In America am condus. Ceea ce nu am mai facut in Romania de vreo 4 ani si nici nu am s-o fac prea curand.

Nu am vazut semne de circulatie cu oprire sau parcare interzisa asa cum sunt pe la noi. Sunt semne de dimensiuni mari pe care scrie pur si simplu "No parking any time". Si credeti-ma chiar nu se parcheaza. Dar asta nu se poate compara cu situatia din Romania pentru ca majoritatea au garaje. In orasele mari e o problema, probabil dar, totusi in LA exista o multime de parcari supraetaje, cu plata.
Chiar mi s-a intamplat o chestie haioasa intr-o astfel de parcare. Dupa minute bune in care tot ne-am invartit dupa locuri de parcare, am gasit in sfarsit unul. Ne-am uitat sa retinem locul si abia atunci ne-am dat seama ca eram pe la nivelul -6.

Semafoarele sunt foarte mari si atarnate in mijlocul intersectiilor. A trecut un timp (scurt) pana sa ma obisnuiesc sa nu mai ma opresc in dreptul semaforului

In intersectiile mai mici exista semnul STOP la fiecare capat de strada ce compune intersectia:
"cum adica am stop peste tot? eu ce fac?"
E simplu: ai obligatia sa te opresti pe toate 4 rotile. Si apoi primul ajuns primul servit.
Si chiar functioneaza!

Faptul ca totul este aliniat perpendicular, N-S, E-V te ajuta foarte mult. Mi s-a intamplat ca in Franta, la o intersectie de autostrazi sa ratam breteaua, GPs-ul sa faca figuri si la reintrarea pe autostrada sa nu stim exact daca suntem pe directia buna. Ei bine in America la toate intrarile pe autostrada si in toate intersectiile de autostrazi pe panouri scrie exact: autostrada 101 Vest sau Nord, sau 118 Est. Si nu ai nicio indoiala ca esti pe drumul bun.

Cand am plecat din San Frncisco, era putina ceata, GPS-ul ne toca la cap, si am intrat pe o strada cu sens interzis. De fapt nici macar nu am apucat sa dam coltul cand vreo 3 pietoni au inceput sa-si agite mainile pentru a ne atrage atentia asupra greselii. Ok. Nu ne-a claxonat si injurat nimeni. Greseala reparata in timp record.

O strada din oraselul in care am stat a fost inchisa pentru reparatii si asfaltare. Locuitorii au primit instiintare ca trebuie sa-si mute masinile pe o alta strada alocata special.
Cum a fost totul organizat: Acea strada avea 2 benzi pe sens. S-a inchis o banda punandu-se de-alungul ei stalpisori reflectorizanti. dar organizarea nu s-a oprit aici. Cum pe acea strada erau semne de "no parking any time", aceste semne au fost acoperite cu pungi mari din plastic negru.
Rauvoitorii ar putea spune "ca pentru prosti".
Dar nu, nu este asa: este doar un respect profund pentru cetateanul care are dreptul sa primeasca un mesaj corect: "poti incalca regula".

Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns miereamara spune:

Viviana la ceea ce ai povestiti tu despre felul in care se circula vreau sa adug faptul ca atunci cand se aude o sirena (masina de politi,e ambulanta, pompieri), participantii la trafic se muta rapid, in ordine, fara claxoane, injuraturi, spre marginea drumului ca sa faca loc. Chestia asta mie mi s-a parut extraordinara.

Recent pe drumul spre cresa baietelului (o sosea cu patru benzi) s-a intamplat un accident groaznic, 4 masini facute praf, doi morti si nu stiu exact cati raniti). In cinci minute au sosit politia, salvari, pompieri. Au blocat 3 din cele 4 benzi, restul circulatiei s-a desfasurat pe o singura banda, intr-un singur sens, coada de masini era imensa, drum pe care de obicei il fac in 15 minute, mi-a luat cam doua ore. Nimeni nu s-a enervat, nimeni nu a luat-o pe margina drumului ca sa depaseasca coloana de masini (ar fi fost loc pt ca e o banda pt biciclisti destul de mare si stradute laterale, deci poate ar fi trebuit sa conduca 10 m pe margine si sa faca stanga pe o astfel de straduta, dar nimeni nu a facut asta, au asteptat frumos sa se miste coloana). Gradinita de obicei se inchide la 6.30, toti parintii erau blocati in trafic, pt ca este cam singura ruta, de fapt e cea mai rapida si probabil toti aleg drumul respectiv. Aici, dc intarzii peste ora inchiderii te taxeaza 10 dolari / cinci minute de intarziere. Am ajuns acolo pe la 7, si directoarea gradinitei deja stia ce s-a intamplat, nu a taxat pe nimeni, desi toata lumea a trebuit sa stea peste program, pana la 8.30 (de abia atunci s-a dat drumul la circulatie normal).

Mici amanunte care fac o diferenta mare.



www.flickr.com/photos/14984866@N07/" target="_blank">Baby Gator


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ramona J spune:

Citat:
citat din mesajul lui a_alinta

ramona, si daca faceai academia de studii economice, inseamna ca nu mergeai la facultate?

alina


Exact asta ziceam si eu.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns miereamara spune:

Pe vremea cand am facut eu ASE_ul, se faceau 4 ani, diploma mi-a fost recunoscuta aici fara probleme ca si Bachelor's Degree(doar tradusa si legalizata, fara sa o echivalez la vreo institutie).
Am absolvit in 2002 si am fost admisa la master aici in 2005.

www.flickr.com/photos/14984866@N07/" target="_blank">Baby Gator


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns viviana spune:

Oh, da ni s-a intamplat si noua sa stam si sa circulam ca melcii din cauza accidentelor.
Eu ma uitam sa vad ce faceau altii in masina in afara de radio. Am vazut persoane care se jucau pe mobil, fete tinere ce se fardau, altii citeau, altul m-a amuzat pentru ca facea grimase in oglinda, dar majoritatea vorbeau la telefon.

Mi-au mai placut pe autostrazi "Carpool Lane" - este ultima banda are marcaj un diamant si i se mai spune si diamond lane si este exclusiv folosita numai pentru masinile "highocupancy", in afara de sofer inca minim o persoana. Banda asta e mai goala, nu prea se circula pe ea, se respecta legea.
In San Francisco Bay area Carpool Lane, are aceeasi utilizare dar se poate folosi de catre toata lumea dar numai in afara orelor de varf.

Amenda pentru folosirea abuziva a Carpool-ului este de 1000 USD.
Tot 1000 de USD este amenda pentru "littering" = aruncarea gunoiului din masina si exista si un numar de telefon unde ii parasti pe "aruncatori"

Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Elena_R spune:

Da, din punctul de vedere al circulatiei, jos palaria. M-am intrebat de multe ori cum ar functiona un 4 way stop in Romania

Asta cu paratul e folositor... mai bine asa decat sa iei dreptatea in propriile maini si sa iesi pe geam sa injuri haha. Unele tir-uri au in spate un abtipild cu un nr de telefor unde poti suna sa raportezi abateri de la reguli ale soferilor. Adevarul e ca sunt obraznici rau unii..

Mergi la inceput