Mabrouk Ramadan
Raspunsuri - Pagina 5
hannen spune:
Noi am terminat suhur si ne pregatim pt. a 18-a zi de post.La tine e dimineata,seara??mereu uit diferenta de fus orar intre jp si ca.
************************************
Whatever happens don`t let go of my hand!
Happy_in_TO spune:
Acum e 4 jumate dupaamiaza si ma pregatesc sa o tai spre casa.
Nu stiu ce sa spun despre rugaciuni... Unde sa fac rugaciunea de amiaza? La munca? Unde sa ma spal?
Clar ca sint departeeee! si mai clar ca ma voi perpeli pe undeva pe la subsol
DarkBendis spune:
Hannen, Happy, imi place foarte mult sa va citesc - si nu doar la subiectul acesta Dar subiectul acesta "emana" atat de multa liniste sufleteasca, iubire si pace!
Happy, am citit amintirile tale din copilarie de pe prima pagina si orele urmatoare am zambit mult Iar citind urmatoarele pagini m-am gandit mult la bunicii mei (care au plecat si ei de mult), la micile amintiri pe care si eu le-am adus in valiza ... si am zambit din nou.
Mabrouk Ramadan!
Dark Bendis
& Hogmanay Baby (31.12.2008)
"Ye harm none, do what thou wilt shall be the whole of the Law"
hannen spune:
Dark Bendis,Christie, cu mult drag ,va multumim ca ne cititi si ca nu sunteti ofesate cumva.(oare sa indraznesc sa rasuflu usurata ca nu a aparut nimeni care ar avea sa ne zica vreo doua "de dulce"?
Happy,draga mea .Daca chiar nu se poate si nu se poate sa`ti faci rugaciunea de prinz la munca(de spalat as gasi o solutie ).daca nu ai un coltisor retras in care 5 min. sa nu te deranjeze nimeni atunci tine`o si fa`o acasa.Desi rugaciunea trebuie efectuata la timpul ei,Cind nu se poate,nu se poate (desi eu zic ca e doar teama ta de felul in care te vor privi altii).
Poate nu ai sa poti azi,maine,o luna,insa cind imanul(credinta) tau va creste ,sigur,sigur vei gasi solutii satisfacatoare si pt. multumirea Domnului.
Happy,nu`ti cauta motive .Uita`te sincer in inima ta si raspunde`ti "chiar nu pot? sau doar Shaitan a intrat in panica si lucreaza din greu la urechile mele?"
Eu stiu ca poti si nu uita "Cind robul meu vine spre Mine cit o palma,EU ma indrept spre el alergind!"
Eu sunt aici gata sa`ti ascult toate temerile si starile sufletesti prin care treci.Nu ezita sa`mi scrii,sa`mi zici ce simti si nu uita,niciodata nu`mi voi permite sa te judec.Nu`ti fie teama de asta!
Haide,nu este timpul pierdut sa eviti "subsolul" prajitor.cu mare ,mare drag!!
************************************
Whatever happens don`t let go of my hand!
hannen spune:
Hadith (Fragrance of Musk)
Abu Huraira (Allaah be pleased with him) reported Allaah's Messenger (sallAllaahu alayhi wa sallam) as saying:Every (good) deed of the son of Adam would be multiplied, a good deed receiving a tenfold to seven hundredfold reward. Allaah, the Exalted and Majestic, has said: With the exception of fasting, for it is done for Me and I will give a reward for it, for one abandons his passion and food for My sake. There are two occasions of joy for one who fasts, joy when he breaks it, and joy when he meets his Lord, and the breath (of an observer of fast) is sweeter to Allaah than the fragrance of musk.(Muslim, 2567)
************************************
Whatever happens don`t let go of my hand!
hannen spune:
Noaptea de Qadr
Meritul sau :
Noaptea de qadr este cea mai mareata noapte a anului. Allah Preainaltul spune in Coran : "Noi am pogorat [Coranul] in noaptea al-Qadr. / Dar de unde sa stii ce este noaptea al-Qadr ?! / Noaptea al-Qadr este mai buna decat o mie de luni !" Orice fapta din aceasta noapte, de exemplu, recitarea Coranului, aducerea-aminte a Creatorului etc., este mai buna decat a o face timp ce 1000 de luni care nu au o asemenea noapte.
Este preferabila cautarea acestei nopti :
Este bine ca aceasta noapte sa fie cautata printre ultimele 10 nopti ale Ramadanului, asa cum Profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra sa !) se straduia din greu in acea perioada. Deja am mentionat ca Profetul statea treaz in timpul ultimelor 10 nopti
Care dintre nopti este ? :
Invatatii au parerile impartite in ceea ce priveste noaptea de qadr. Unii cred ca este in data de 21, altii in 23, altii in 25, ba unii chiar in data de 29. Alt grup este de parere ca ea difera de la an la an, dar intotdeauna se numara printre ultimele 10 nopti din luna Ramadan. Majoritatea savantilor confirma ca este in data de 27.
Ahmad a inregistrat, cu un lant de transmitatori sahih, de la Ibn Umar ca Profetul a spus : "Cel caruia ii place sa caute aceasta noapte trebuie sa o faca pentru 27." Ubayy ibn K'ab a spus : "Pe Allah, si nu exista alta divinitate in afara de El, este luna Ramadan - si El a jurat pentru aceasta - si pe Allah, eu stiu care este aceasta noapte. Este noaptea in care Profetul ne-a poruncit sa facem rugaciuni, noaptea de 27. Semnul sau este ca dimineata Soarele rasare mat si fara raze." (relatat de Muslim, Abu Dawud, Ahmad si de at-Tirmidhi, caare l-a clasificat sahih) In noaptea qadr trebuie facute rugaciuni si adresate rugi (dua') :
Al-Bukhari si Muslim au inregistrat de la Abu Hanifah ca Profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra sa !) a spus : "Aceluia care se roaga in timpul noptii de qadr cu credinta si speranta de rasplata, toate pacatele sale anterioare ii vor fi sterse."
In ceea ce priveste ruga care trebuie facuta in noaptea de qadri, 'Aishah a spus : "L-am intrebat pe Mesagerul lui Allah : 'Mesager al lui Allah, daca as cunoaste care este noaptea de qadr ce ar trebui sa spun in timpul ei ?' El i-a raspuns : 'Spune : O, Allah ! Tu esti Iertator si iubesti iertarea, iarta-ma, asadar.' " (relatat de Ahmad, Ibn Majah si de at-Tirmidhi, care l-a numit sahih).
************************************
Whatever happens don`t let go of my hand!
hannen spune:
Postul nebunului, al copilului. Despre rascumparare
Postul nebunului : Postul nu este obligatoriu pentru cel care sufera de o boala mintala din cauza ca respectiva persoana nu este capabila sa constientizeze ce face. 'Ali a relatat ca Profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra lui !) a spus : "Creionul este ridicat de la trei categorii [de oameni] care nu vor raspunde pentru ceea ce fac : alienatul pana cand isi revine, cel care doarme pana cand se trezeste si tanarul pana cand atinge varsta pubertatii." (relatat de Ahmad, Abu Dawud si at-Tirmidhi)
Postul tanarului [care nu este adult] : Desi nu este obligatoriu pentru un copil sa posteasca, este preferabil ca aceia care ii au in grija sa-i incurajeze sa o faca, astfel incat ei sa se obisnuiasca cu postul de la o varsta cat mai frageda. Pot, prin urmare, sa tina post atat cat pot, intrerupandu- l cand este necesar. Rabi'a bint Mu'awiyyah a relatat : "In dimineata zilei de 'Ashura, Mesagerul lui Allah a trimis un barbat la casele ansarilor sa-i anunte : 'Toti cei care si-au petrecut dimineata postind sa-si continue postul. Iar aceia care nu au facut-o sa inceapa sa posteasca in amintirea acestei zile.' Dupa acest anunt am postit, asemenea si copilasii nostri. Am mers la moschee si am improvizat din bumbac jucarii cu care ei sa se joace. Astfel, daca vreunul ar fi inceput sa planga din cauza foamei, ii ofeream a jucarie cu care sa se joace pana cand sosea vremea mesei." (relatat de al-Bukhari si Muslim)
Cei carora le este permisa intreruperea postului, cu conditia rascumpararii zilelor pierdute : Varstnicilor si femeilor le este permisa intreruperea postului, ca in cazul bolnavilor cronic, precum si acelora care desfasoara meserii dificile, in conditii vitrege si nu au o alta posibilitate de a se intretine. Tuturor acestor persoane le este permisa intreruperea postului deoarece acesta le-ar ingreuna si mai mult situatia in orice perioada a anului. Lor le revine obligatia sa hraneasca o persoana saraca [miskin] cate o zi [pentru fiecare zi in care nu au postit]. Invatatii difera legat de cantitatea de hrana care trebuie oferita : o sa', o jumatate de sa' sau un madd. (4) In sunnah nu exista nicio mentiune cu privire la cat anume trebuie oferit cu exactitate.
Ibn 'Abbas a spus : "Unui om in varsta ii este permisa intreruperea postului, sub rezerva hranirii unui om sarac in fiecare zi. Daca face acest lucru, atunci nu mai este nevoie sa recupereze zilele in care nu a postit. (relatat de ad-Daraqutni si al-Hakim, care l-au clasificat sahih). Al-Bukhari a retinut ca 'Ata l-a auzit pe ibn 'Abbas recitand versetul : "#133; aceia care sunt in stare [sa posteasca, dar nu o fac] sa dea in compensare hrana pentru un sarman." (cap. al-baqara 2 : 184) Dupa care ibn 'Abbas a continuat : "Acesta nu a fost abrogat. [Regulile sale se aplica] varstnicilor si femeilor care nu pot sa posteasca. Ca masura compensatorie, ei trebuie sa asigure unui sarman baza de hrana zilnica."
Acelasi lucru este valabil atat pentru bolnavii cronic care nu pot sa posteaca, cat si pentru cei care muncesc in conditii grele de munca si pentru care postul le-ar fi o povara suplimentara. Ambele categorii trebuie sa hraneasca in fiecare zi cate un sarman.
Comentand versetul din al-baqara, sheikhul Muhammad 'Abduh a spus : "Prin aceia care pot posti, insa nu o fac [la care face referire versetul coranic] se afla oamenii in varsta, bolnavii cronic si altii asemenea, precum si muncitorii care lucreaza in conditii vitrege, cum este cazul minerilor. Aceeasi regula se aplica si criminalilor care sunt inchisi pe viata in inchisoare si au de executat munci grele. Ei trebuie sa rascumpere, daca au posibilitatea sa o faca."
Femeile insarcinate si cele care postesc, daca se tem pentru ele sau pentru copil, pot sa intrerupa postul si sa-l rascumpere. Ele nu trebuie sa recupereze zilele pierdute. Abu Dawud a relatat de la 'Ikrimah ca ibn 'Abbas a spus referitor la sintagma respectiva "Aceia care pot posti [insa nu o fac]" urmatoarele : "Aceasta este o usurare acordata varstnicilor care pot sa tina post. Ei si-l pot intrerupe si sa hraneasca o persoana sarmana pe zi. Femeile insarcinate sau care postesc, daca se tem pentru copil, pot sa procedeze intro maniera asemanatoare. " (relatat de al-Bazzar). La finalul relatarii este o completare : "Ibn 'Abbas obisnuia sa le spuna sotiilor sale insarcinate : 'Voi va aflati in aceeasi situatie cu cei care pot sa tina post [insa nu o fac]. Trebuie sa-l rascumparati si nu mai este necesara recuperarea ulterioara a zilelor pierdute.' " [referitor la lantul sau de relatatori, ad-Daraqutni a spus ca este unul sahih).
Nafi' a relatat ca ibn 'Umar a fost intrebat in legatura cu o femeie insarcinata care se temea pentru copilasul sau nenascut. El a raspuns : "Sa-si intrerupa postul si sa hraneasca in fiecare zi un sarman cu o madd de orz."
Pe aceasta tema exista, de asemenea, un hadis care stipuleaza : "Allah i-a usurat pe calatori in legatura cu postul si cu injumatatirea rugaciunilor, iar pe femeile insarcinate si care alapteaza cu postul." (relatat de at-Tirmidhi, Abu Dawud, an-Nasa'i si ibn Majah, lantul sau de relatatori fiind hassan). Conform hanefitilor, Abu Ubaid si Abu Thaur, asemenea femei trebuie doar sa recupereze zilele pierdute si nu sa hraneasca cate un sarman in fiecare zi. Conform lui Ahmad si Ash-Shaf'i, daca aceste femei se tem pentru copilasul lor, ele trebuie sa rascumpere si sa recupereze ulterior zilele pierdute. Daca sunt temeri in privinta lor sau in privinta lor si a bebelusului, ele trebuie numai sa recupereze zilele pierdute la o data ulterioara.
(1) Sa' si madd sunt doua unitati de masura. O sa' este egala cu patru madd. O madd reprezinta ceea ce un barbat cu maini de dimensiuni potrivite poate tine in ambele maini ale sale.
************************************
Whatever happens don`t let go of my hand!
hannen spune:
Elementele de baza ale postului.Intentia
Postul se bazeaza pe doua elemente esentiale ("stalpi"), cerinte ce trebuie satisfacute pentru ca postul sa fie unul valid si acceptat. Acestea sunt :
Abstinenta de la toate acele lucruri care strica postul :Aceasta are la baza versetul coranic : "Mancati si beti pana cand puteti sa deosebiti firul alb de firul negru, la revarsatul zorilor ! Apoi tineti Postul pana noaptea #133;"
De asemenea se are in vedere si urmatorul hadis : "Atunci cand versetul 'Mancati si beti pana cand puteti sa deosebiti firul alb #133;' a fost revelat, am luat o bucata de ata neagra si o alta alba, pe care le-am asezat sub perna. In timpul noptii m-am uitat la ele sa vad daca pot sa le diferentiez. Dimineata am mers la Mesagerul lui Allah, povestindu-i cele facute, iar el mi-a spus : 'Este vorba de negrul noptii si de albul zilei.' "
Intentia : Allah Preainaltul ne spune in Nobilul Coran : "Si nu li s-a poruncit decat sa-L adore pe Allah, cu credinta curata si statornica in religia Lui#133;" Profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra sa !) a spus : "Actiunile sunt judecate in functie de intentiile care stau in spatele lor, fiecare avand ceea ce a intentionat. "
Intentia trebuie sa existe inainte de fajr si in timpul fiecarei nopti din Ramadan. Aceasta are la baza hadisul relatat de Hafsa, cea care a marturisit ca Profetul a spus : "Acela care nu este hotarat sa posteasca inainte de fajr, sa nu tina post [pentru ca nu-I va fi acceptat; n.t.] (relatat de Ahmad, an-Nasa'i, at-Tirmidhi, Abu Dawud si Ibn Majah. Ibn Khuzaimah si Ibn Hibban l-au clasificat sahih).
Intentia este valida indiferent de momentul noptii. Ea nu trebuie rostita cu voce tare, fiind de fapt un act al inimii care nu implica si limba. Ea va fi indeplinita prin postirea din supusenie fata de Allah si cautandu-I multumirea.
Daca cineva serveste masa inainte de ivirea zorilor (sahur), avand intentia de a posti si a se apropia astfel de Allah Preainaltul, atunci acea persoana si-a indeplinit intentia. Daca altcineva se hotaraste sa posteasca in ziua urmatoare doar de dragul lui Allah Preainaltul, spunem ca si-a indeplinit intentia specifica, chiar daca nu a consumat nicio masa inainte de ivirea zorilor.
Conform majoritatii juristilor, intentia pentru postul voluntar poate fi exprimata in orice moment inainte de a consuma orice fel de mancare. Aceasta opinie este bazata pe hadisul Aishei : "Intro zi Profetul a venit la noi si ne-a intrebat : 'Avem ceva [de mancare] ?' Noi i-am raspuns, 'Nu.' Iar el a continuat : 'Atunci, eu tin post.' " (relatat de Muslim si Dawud)
Hanefitii si shaf'iyytii sustin ca intentia trebuie marturisita inainte de miezul zilei (in cazul postului voluntar). Opiniile indiscutabile ale lui ibn Mas'ud si Ahmad stipuleaza ca intentia poate fi exprimata atat inainte de miezul zilei, cat si dupa el.
Cine trebuie sa posteasca :Toti invatatii sunt de acord ca postul este obligatoriu pentru fiecare musulman adult, sanatos, care nu sufera de vreo boala psihica si care in acel moment nu intreprinde nicio calatorie. In ceea ce priveste femeile, ele nu trebuie sa fie in perioada de menstruatie sau sa aiba vreo sangerare postnatala. Cei care sufera de vreo boala psihica, minorii si toti cei care calatoresc, cele aflate in perioada de menstruatie sau care prezinta urme de sangerare postnatala, precum si persoanele in varsta, femeile care alapteaza sau cele care sunt insarcinate nu trebuie sa posteasca.
Pentru altcineva, postul nu este obligatoriu, asa cum este cazul nebunului. In situatia tinerilor, parintii sau tutorii acestora pot sa le spuna sa tina post. Unii pot sa-si intrerupa postul si sa recupereze zilele pierdute la o data ulterioara, in vreme ce altii intrerup postul si aduc rascumparare (in aceasta situatie ei nu mai au obligatia de a recupera zilele pierdute). Vom discuta mai detaliat fiecare categorie.
sursa : As-Sayyid Sabiq, "Fiqh us-Sunnah"
************************************
Whatever happens don`t let go of my hand!
hannen spune:
Nu astepta recunostinta nimanui
Allah Preaputernicul i-a creat pe robii Sai astfel incat ei sa fie in stare sa-L adore si sa-si aminteasca de El, in acest sens oferindu-le tot sprijinul pentru care sa-I fie recunoscatori. In ciuda acestui lucru, multi au adorat pe altcineva in locul Sau si nu I-au fost recunoscatori Lui, ci altora, din cauza ca nerecunostinta s-a raspandit printre oameni. Asadar, nu dispera cand vezi ca altcineva a uitat binefacerile pe care i le-ai facut sau nu tine cont de faptele tale bune. Unii oameni pot chiar sa te dispretuiasca si sa te considere un dusman pentru niciun alt motiv decat acela ca ai fost bun cu ei.
"Si ei nu au alta a reprosa in afara de aceea ca Allah ca si Profetul Sau - i-a facut bogati cu harul Lui." (trad.sensurilor 9 : 74)
Printre cele repetate in paginile de istorie este si povestea unui tata si a fiului sau : cel dintai l-a crescut, i-a dat sa manance, l-a imbracat si l-a educat; era in stare sa stea treaz intreaga noapte ca fiul sau sa poata sa doarma, sa stea flamand, ca fiul sau sa se sature si sa trudeasca din rasputeri ca fiului sau sa nu-i lipseasca ceva. Si cand fiul sau a mai crescut si a devenit puternic, i-a multumit tatalui sau prin neascultare, lipsa de respect si sfidare.
Asadar, ramai linistit daca ti se raspunde cu nerecunostinta pentru ceea ce ai facut bun. Bucura-te stiind ca vei avea parte de recunostinta Celui Care dispune de comori nebanuite. Nu dorim sa spunem ca tu sa te abtii de la a face bine altora : ideea este ca trebuie sa fii pregatit psihic pentru nerecunostinta.
Fa acte de caritate cautand rasplata lui Allah, pentru ca avand aceasta atitudine, cu siguranta vei reusi. Persoana nerecunoscatoare chiar nu are cum sa te raneasca : adu-I slava lui Allah ca respectiva persoana este cea nerecunoscatoare, in timp ce tu esti un rob ascultator. De asemenea, nu uita ca mana care da este mai buna decat cea care primeste.
"Noi va hranim pentru a dobandi Fata lui Allah [aici cu sensul de multumirea Lui] si nu voim de la voi nici rasplata, nici multumire !" (trad.sensurilor 76 : 9)
Multi oameni raman socati cand vad cata nerecunostinta zace in altii, ca si cum niciodata nu s-ar fi intalnit cu acest verset si cu altele asemanatoare lui :
"Atunci cand pe om il loveste o nenorocire, el Ne cheama pe Noi, de este el culcat pe o parte, asezat jos sau in picioare. Dar dupa ce l-am scapat de nenorocire, el merge mai departe, ca si cum nici nu Ne-ar fi chemat pentru nenorocirea care l-a lovit."(trad.sensurilor 10 : 12)
Pornind de la aceasta, nu te agita daca ii dai cuiva un stilou drept cadou si el se foloseste de el sa rada de tine sau daca ii daruiesti cuiva un toiag de care sa se sprijine, iar el te pocneste cu el. Asa cum am vazut mai sus, cea mai mare parte a oamenilor este nerecunoscatoare Domnului sau, asadar, la ce ar trebui sa ne asteptam tu si cu mine ?
************************************
Whatever happens don`t let go of my hand!