Cursuri care ar fi de adauga in programa scolara

Raspunsuri - Pagina 4

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Mona40 spune:

Liadorian, ar fi minunat un brainstorming pentru profesori..
Eu una nu bateam chiar atat de departe...
Ceea ce spuneti voi e frumos si e ideal, dar sigur nu poate fi realizat intr-un sistem general de stat.
Pentru asta sunt scolile private, si stim bine ca educatia buna costa bani.
Ma refeream la lucrurile marunte care ar putea deveni prectice in viata de zi cu zi.
Nu conteaza ca esti bun la desen , la muzica su la mate....toti copii au bani de buzunar, si trebuie sa invete ce sa faca cu ei ...
Sau toti copii trebuie sa invete sa adopte un stil sanatos de viata care le va intra in reflex la maturitate...nu conteaza ca esti medic sau dulgher..
Stiu ca se face cate putin din fiecare aceste lucruri...dar se face asa ca maturatul si pusul gunoiului sub pres...parerea mea..




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns liadorian spune:

Citat:
citat din mesajul lui Mona40
Ceea ce spuneti voi e frumos si e ideal, dar sigur nu poate fi realizat intr-un sistem general de stat.
Pentru asta sunt scolile private, si stim bine ca educatia buna costa bani.

Eu cred in continuare ca exact lucrurile despre care vorbim s-ar putea realiza in sistemul de stat. Numai ca blocajul e unul de mentalitate, cred. Credem ca nu se poate fara ca macar sa incercam. Dupa mine, e nevoie macar un dram de implicare si de initiativa, de cineva tenace care sa vrea cu adevarat ca lucrurile astea sa se intample.

Citat:
citat din mesajul lui Mona40
Ma refeream la lucrurile marunte care ar putea deveni prectice in viata de zi cu zi.
Nu conteaza ca esti bun la desen , la muzica su la mate....toti copii au bani de buzunar, si trebuie sa invete ce sa faca cu ei ...
Sau toti copii trebuie sa invete sa adopte un stil sanatos de viata care le va intra in reflex la maturitate...nu conteaza ca esti medic sau dulgher..
Stiu ca se face cate putin din fiecare aceste lucruri...dar se face asa ca maturatul si pusul gunoiului sub pres...parerea mea..

Mona

zuza


Bun, dar astea nu sunt in primul rand atributiile familiei? Nu cumva tranferam in sarcina scolii ceva ce trebuie, in mod fundamental, sa se intample in familie? Eventual, scoala poate sustine genul asta de deprinderi. Imi inchipui ca ora de mate, la clasele mici, cu un profesor oleaca mai dezghetat, s-ar putea organiza si sub forma unui proiect de genul "Cum imi organizez bugetul?". Structurezi clasa pe grupe/"familii, atribui fiecarei grupe un buget, le lasi timp sa se documenteze, ii lasi dupa aceea sa adune, sa scada, sa imparta, sa inmulteasca in voie, poti dupa aceea sa aduci in discutie si chestii care depasesc corectitudinea calculelor.

La clasele mai mari, am impresia ca ceva de genul asta se face la orele de educatie antreprenoriala. Am gasit www.edu.ro/index.php/articles/6230" target="_blank">aici o programa scolara pentru clasa a X-a.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns grati.ela spune:

profesorii nu pot face teme in afara programei...sunt controlati si poate nu va vine sa credeti sunt reclamati de catre parinti daca deviaza de la tematica initiala. Sus trebuie sa se schimbe ceva.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns liadorian spune:

Citat:
citat din mesajul lui grati.ela

profesorii nu pot face teme in afara programei...sunt controlati si poate nu va vine sa credeti sunt reclamati de catre parinti daca deviaza de la tematica initiala. Sus trebuie sa se schimbe ceva.

"Invatatura din constrangere nu este facuta sa ramana, dar cea care patrunde in suflet prin dragoste si bunavointa, aceea ramane acolo pentru totdeauna" Sfantul Ioan Gura de Aur


In parte iti dau dreptate: unele lucruri trebuie sa se schimbe si acolo, sus. (Spre exemplu, mi s-ar parea foarte intelept sa existe mai multe tipuri de curriculum, cu adevarat diferite, nu doar diferentiate superficial prin cateva continuturi scoase/introduse. Fara tipuri diferite de curriculum, cred ca invatamantul privat nu constituie o alternativa reala: si ei fac acelasi lucru care se face in scolile publice, fiind constransi de programa, poate cu avatajul ca fac altfel acelasi lucru, bucurandu-se de alte resurse materiale etc.)

Pe de alta parte, mie mi se pare ca in acte, in hartii lucrurile nu stau chiar asa de rau. Se vorbeste peste tot despre invatamant centrat pe elev, despre formarea de competente etc. Chestii care sunt, in esenta, bune, cu conditia ca ele sa se regaseasca in realitate, in practica. Or, a vorbi despre invatamant centrat pe elev fara a-i lasa elevului nici macar libertatea de a alege un curs optional care sa-l intereseze, asta mi se pare tare aiurea...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Citat:
citat din mesajul lui liadorian

Citat:
citat din mesajul lui sorana

Nu stiu daca elevii isi dau seama cam ce ar putea face ...ma gandesc ca o lista din care sa aleaga ar fi mai potrivita.
Sorana si Monica (7 ani)


Uite, eu cred ca exact asta stiu copiii cel mai bine - ce-i intereseaza si ce nu. Macar competenta asta o au toti, chit ca-i fix singura ignorata. Si daca totusi am face frumusel o lista cu ce-i intereseaza pe copii (de la gimnaziu sau de la liceu)? Si daca dupa aceea am lasa o cancelarie intrega de profesori (competenti) sa-si stoarca bine, bine creierii ca sa vina cu o lista de optionale cat mai pe gustul copiilor, impacand ceea ce trebuie copilul sa stie ce ceea ce vrea copilul sa afle? Cred ca ar fi solutia de compromis ideala. Nu cred ca cere investitii uriase, ci numai un strop de buna-vointa si de creativitate. (Plus ca aceeasi profesori pe care ii tot pomenim ar avea o paine asigurata, ca tot discutam despre catedre, norme didactice etc.)

Si cred ca ar rezolva si problema deteriorarii interesului copiilor pentru scoala despre care pomenea grati.ela. E si firesc sa nu le mai pese ce se face la scoala, de la un punct incolo, de vreme ce scolii oricum nu-i pasa de ce vor ei. Cred ca lucrurile astea sunt legate unele de altele.

anya, ai mare dreptate - ar fi ideale niste parteneriate reale, ca acelea pe care le pomeneai cu o baza sportiva din apropierea scolii (dar fiecare scoala isi poate valorifica in mod specific "vecinatatile").

www.katsandogz.com/onchildren.html" target="_blank">On children
Lia si Miruna Demetra



Cred ca nu m-am exprimat eu bine.
Eu vroiam sa zic ca fi-mea, care trece in cls II-a, de ex., nu ar fi ales in nici un caz un curs despre "antichitatea greaca", ambii termeni fiindu-i necunoscuti.
Pentru ca am fost in Grecia, i-am citit inainte de a pleca "Legendele olimpului", apoi am vizitat prin Grecia si mai nou antichitatea greaca este pasiunea ei ... si zau ca stie mai multe despre zeii si eroii Greciei antice decat multi copii mai mari.

Cam asta vroiam eu sa zic prin a avea o lista ... ca poate (mai ales la cei mai mici, din primara) copii nu stiu daca le place sau nu, daca ii intereseaza sau nu, pentru ca n-au facut niciodata si n-au auzit niciodata.

Avand o lista si profii aferenti ar putea fi o ora la fiecare clasa la inceput de an in care cate 10 min sa-si prezinte fiecare materia optionala pe anul respectiv si apoi copii sa opteze, intelegand macar un pic despre ce e vorba in cursul respectiv ....

La noi la facultate (si nu eram in primara ) cand a fost de optat au venii profii si si-au prezentat cursul. Abia apoi am optat ... poate si de-aia am ramas cu ideea asta.

Sorana si Monica (7 ani)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Cand eram in liceu am avut norocul (mai ales ca era pe vremea impuscatului) de a veni directorul de atunci al Muzeul Antipa si a ne tine cateva prelegeri in ora de dirigentie. Cursurile erau insotite de poze (diapozitive). Si erau despre un oras sau stat. Informatiile aflate atunci le stiu si acum. Intr-o ora despre statul Monaco in prezentarea unei persoane care fusese acolo, cu poze si explicatii despre fiecare poza si generalitati diverse, plus faptul ca punea fiecare intrebari, am invatat si retinut pe toata viata mult mai multe despre statul respectiv decat in restul scolii ... plus ca acum nu mai stiu mai nimic din ce mi s-a predat (si am invatat) atatia ani la istorie, geografie, etc ....

Un curs interactiv, in prezentarea unei persoane care este un bun orator si care interactioneaza bine cu tinerii, curs insotit si de imagini poate face mult mai mult decat o ora de "predare clasica".


Sorana si Monica (7 ani)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns grati.ela spune:

Liadorian in acest moment statul nu poate suporta optionale (altele decat lb romana, mate, lb straine dar deghizate) sau facultative. Daca ar exista insa o comunitate a parintilor puternica s-ar putea organiza contra cost astfel incat un elev sa aleaga intre optional "de stat" si "optional cu taxa". In functie de nr de elevi si taxa ar fi mai mica...e minunat sa fii interesat de Grecia antica in clasa a doua dar cu siguranta nu prezinta interes pt toata lumea spre deosebire de literatura pt copii sau Datini si obiceiuri la romani. Mai este o pb: a timpului. Optionalele sau facultativele nu tb sa incarce orarul.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns CameliaBianca spune:

Nu stiu cum mai e acum dar pe vremea mea "optionalele" ne erau anuntate, nu exista posibilitatea sa spui ca nu vrei materia care fusese repartizata clasei tale. Din ce citesc pe aici nu s-au schimbat prea mult lucrurile.
Nu am pretentii sa fac japoneza dar macar sa pot alege intre 2 materii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns liadorian spune:

sorana, cred ca acum inteleg mai bine ce ai vrut sa spui. Si mi se pare strasnic faptul ca fetita ta e acum interesata de antichitatea greaca: oportunitatea acelei calatorii s-a legat firesc de toata munca de "documentare" pe care ati facut-o, lecturile au completat ceea ce ati vazut cu ochii vostri. Genul asta de experienta de invatare mi-l doresc si pentru fetita mea.

Ce-as vrea sa adaug este ca, in opinia mea, orice interes spontan al copilului - chiar daca nu pare asa de "complex", de "cultural" precum exemplul tau - este la fel de fertil. Voi ati construit o mica lume pornind de la calatoria voastra. Dar daca fetita ta ar fi interesata, sa spunem, la un moment dat, de musuroaiele de furnici, sunt sigura ca tot ati cauta informatii despre.

Si exagerand un pic, aproape ca as putea scoate de aici un optional despre forme de organizare a grupurilor in lumea vie (si-as afla tot ce pot despre furnici, albine, haite de lupi, cirezi de elefanti, stoluri de pasari migratoare etc. etc. si daca si profu' de stiinte sociale ar vrea, s-ar putea discuta apoi, in comparatie despre cum functioneaza grupurile sociale etc. etc.). Si nu-i un optional care sa coste suplimentar, ar folosi resursele pe care scoala oricum le detine (un profesor de biologie), ar specula sfera de interes a copilului si ar largi-o in moduri pe care el, desigur, nu le poate anticipa.

In concluzie, as spune ca scoala ar trebui sa-si conceapa optionalele mai mult in felul cum ai lucrat tu cu fetita ta si mai putin in felul arbitrar in care se fac ele adesea.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Si totusi la noi, in clasa a III-a, copii au fost lasati sa aleaga... S-au propus doua optionale: informatica si teatru, iar doamna noastra a spus ca impartirea clasei se va face astfel... intai va hotara copilul, apoi doamna si abia la final parintele... Practic s-a facut astfel: doamna i-a impartit in functie de aptitudini, apoi care nu au fost mutumiti s-au mutat intre ei... nu au fost decat vreo 2 din 28, deci alegerea doamnei a fost corecta.

In ce priveste cursurile care cred eu ca ar trebui introduse in program... sunt cele de securitate/prim ajutor.... in care copilul sa invete de ce nu trebuie sa bage degetele in priza, de ce nu trebuie sa se aventureze in ape prea mari sau pe langa diguri, de ce nu se foloseste laptopul in cada si ar fi muuulte de invatat.

Mergi la inceput