PROTEST, 26 MAI, ORELE 11, LA GUVERN - cap (5)

Raspunsuri - Pagina 24

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns MADYN spune:

Citat:
citat din mesajul lui andrutza

Sincer, eu voi face... Am cooptat inca doua mamici avocat, eu sunt jurist, doar ca pentru inceput trebuie sa trimitem adrese la Directia pentru protectia copilului sa ni se elibereze copii de pe ambele decizii. Si asta probabil se va intampla peste vreo 2 luni - mai intai sa primim banii redusi, apoi imediat adresa sa ne explice de ce am primit mai putin si sa cerem copii. Apoi avem tot ce ne trebuie pentru proces. LEGEA NU ACTIONEAZA RETROACTIV, PRINCIPIUL NERETROACTIVITATII, DOMNULE PRIM-MINISTRU !!!
Daca nu le primim, depunem doar actiunea si adresa catre ei si le cerem in instanta.
Doamne-ajuta !

Andrutza si comorile ei - Simona Andreea (n. 17.01.2005) si Daniel Stefan (n. 14.11.2009)


Andrutza poate ne ajuti un pic, poate vrei sa ne trimiti un model de adresa de trimis la Directia copilului, poate ne poti recomanda un avocat de incredere. Multumim anticipat! Ma gindesc ca sint mai multe mamici interesate ...






Mady lui Mihai - (1-aug-2006) si a lui Costin (21-apr-2009)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ancadragoman spune:

nu are nimeni vesti de la miting?

anca de Maria Alexandra (4 noiembrie 2007)
poze si filmulete
povestea nasterii
www.totsites.com/tot/mariadragoman" target="_blank">eu sunt Maria
www.onetruemedia.com/otm_site/start" target="_blank">Montaje Mariuca


BAZAR UNIC!!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns My_Lady0091 spune:

Principiul neretroactivitatii efectelor actelor administrative. Conditionarea raspunderii civile a functionarului public de existenta vinovatiei. Legea nr.188/1999
(I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 1658 din 20 martie 2007)


Decizia prin care functionarului public, ce fusese incadrat cu nerespectarea dispozitiilor legale, ii este stabilit retroactiv un alt salariu, este nelegala, fiind emisa cu nesocotirea principiului conform caruia actele administrative produc efecte numai pentru viitor. Este nelegala si decizia de imputare a sumelor incasate ca urmare a gresitei incadrari, in conditiile in care pentru declansarea raspunderii civile impotriva unui functionar public pe temeiul art. 72 din Legea nr. 188/1999, este necesara dovedirea culpei acestuia.


Nota: Instanta a avut in vedere prevederile art.72 din Legea nr. 188/1999 in forma republicata in M.Of. nr. 251 din 22/03/2004. Legea nr. 188/1999 a fost republicata in M.Of. nr. 365 din 29/05/2007, articolele capatand o noua numerotare.


Prin cererea inregistrata la Tribunalul Buzau, reclamantul MV a chemat in judecata Inspectia Piscicola, solicitand anularea deciziei nr. 74 din 6 aprilie 2005, deciziei nr. 75 din 6 aprilie 2005, pe care le-a considerat nelegale si netemeinice.

Prin sentinta nr. 589 din 22 mai 2006 pronuntata de Tribunalul Buzau – Sectia comerciala si de contencios administrativ a fost declinata competenta de solutionare a cererii reclamantului impotriva Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura in favoarea Curtii de Apel Ploiesti .

Curtea de Apel Ploiesti – Sectia comerciala si de contencios-administrativ, prin sentinta nr. 213 din 26 octombrie 2006, a respins ca nefondata actiunea reclamantului.

Pentru a motiva aceasta solutie instanta de fond a retinut faptul ca reclamantul a participat la concursul organizat pentru functia publica de consilier principal.

S-a efectuat un control si s-a constatat ca o parte din cei incadrati, intre care si reclamantul, au fost salariati si incadrati cu nerespectarea dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 1209/2003, acordandu-se alte trepte de salarizare decat cele legale si beneficiind de drepturi salariale necuvenite.

Parata a emis decizia nr. 74 din 6 aprilie 2005 prin care a anulat decizia initiala de incadrare a acestuia si s-a procedat la incadrarea lui legala, potrivit art. 49 alin. 1 si 2 din Hotararea Guvernului nr. 1209/2003 si Decizia nr. 75 din 6 aprilie 2005 prin care s-au imputat acestuia sumele incasate necuvenit.

S-a apreciat ca actiunea reclamantului este nefondata pentru ca, potrivit art. 73 alin. (1) din Legea nr. 188/1999, repararea pagubelor aduse autoritatilor si institutiilor publice se dispune de catre conducatorul autoritatii sau institutiei respective prin emiterea unui ordin sau dispozitii de imputare, in termen de 30 de zile de la constatarea pagubei.

Deciziile emise respecta principiul inscris in art. 72 lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind raspunderea civila a functionarilor publici care poate fi antrenata si in situatia in care i s-au acordat drepturi salariale necuvenite si care trebuie restituite.

Referitor la nerespectarea conditiilor de forma si continut a deciziilor contestate s-a considerat ca acest motiv este nefondat pentru ca Legea nr. 188/1999 nu reglementeaza, sub sanctiunea nulitatii continutul dispozitiei de incadrare, nu se poate retine nulitatea acestora.

Impotriva acestei sentinte reclamantul a declarat recurs.

Acesta sustine ca prin Deciziile nr. 74 si 75 din 6 aprilie 2005 s-a dispus in mod nelegal asupra functiei si salarizarii sale, cu efecte retroactive, ceea ce incalca principiul neretroactivitatii.

Pentru ca prin art. 1 din Decizia nr. 74/2005 s-a anulat Decizia nr. 53/2004, iar prin art. 2 a fost incadrat in functia de consilier A II – 3 rezulta ca raportul public de serviciu initial a fost modificat unilateral de institutia publica.

Deciziile atacate sunt considerate nelegale si prin raportare la prevederile art. 3 lit. f) din Legea nr. 188/1999 prin care se garanteaza stabilitatea functiei publice.

Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura a formulat intampinare si a solicitat respingerea recursului.

Pe cale de exceptie, a fost invocata inadmisibilitatea actiunii in conformitate cu dispozitiile art. 7 din Legea nr. 554/2004, deoarece reclamantul nu a efectuat procedura prealabila la autoritatea emitenta a actului sau la autoritatea ierarhic superioara celei emitente.

Pe fond, s-a solicitat respingerea recursului si mentinerea hotararii instantei de fond avand in vedere faptul ca prin Decizia nr. 74 din 6 aprilie 2005 nu se modifica incadrarea reclamantului, ci numai a fost modificata treapta de salarizare in conformitate cu Hotararea Guvernului nr. 1209/2003, care nu echivaleaza cu modificarea raportului de serviciu.

Recursul este fondat.

Reclamantul a participat la concursul organizat de Inspectia Piscicola pentru ocuparea functiei de consilier principal in cadrul Filialei Bazinului Inferior al Dunarii si prin Decizia Inspectoratului General nr. 53 din 17 august 2004 a fost numit in functia publica de consilier principal clasa I, gr. 3, cu un salariu de incadrare de 7.850.000 lei.

Prin Decizia nr. 74 din 6 aprilie 2005 emisa de Inspectoratul General al Inspectiei Piscicole au fost anulate prevederile art. 1 din Decizia nr. 53 din 17 august 2004, care se refera la incadrarea si salarizarea reclamantului, si s-au stabilit retroactiv salariile de incadrare pentru functia de consilie principal A II – 3 pentru reclamant in perioada 23 august 2004 – 31 martie 2005, invocandu-se dispozitiile O.U.G. nr. 82/2004 si ale O.U.G. nr. 92/2004 privind reglementarea drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pentru anul 2005, recomandarile continute in Raportul de audit nr. 48/07 din 11 februarie 2005 aprobat de Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si dispozitiile art. 49 alin. 1 si 2 din Hotararea Guvernului nr. 1209 din 14 octombrie 2003 privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici.

Invocandu-se aceleasi considerente, prin Decizia nr. 75 din 6 aprilie 2005 emisa de Inspectoratul General al Inspectiei Piscicole i-a fost imputata suma de 28.711.705 lei reprezentand drepturi salariale acordate necuvenit in perioada 23 august 2004 – 31 martie 2005, urmand ca suma sa fie recuperata in conformitate cu angajamentul de plata nr. 28 din 6 aprilie 2005.

Referitor la prima Decizie, nr. 74 din 6 aprilie 2005 se constata ca art. 49 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 1209/2003 s-a referit la modul de stabilire a salariilor de baza pentru anul 2003 in ce priveste candidatii declarati admisi la concursul pentru ocuparea functiilor publice de executie in conditiile art. 48, text care a fost aplicabil si la nivelul anului 2004, in conformitate cu art. 28 din O.U.G. nr. 123/2003.

La emiterea deciziei, insa, nu s-a tinut seama de faptul ca efectele unui act administrativ se produc numai pentru viitor si nu pot retroactiva.

Cum prin aceasta decizie se prevad efecte si pentru trecut, va fi modificata partial decizia nr. 74 din 6 aprilie 2005, in sensul ca, aceasta va produce efecte numai pentru viitor, respectiv incepand cu data emiterii sale – 6 aprilie 2005 astfel ca instanta de fond a pronuntat o solutie cu aplicarea gresita a legii.

Nu pot fi retinute sustinerile reclamantului privind modificarea raportului public de serviciu, pentru ca potrivit art. 75 din Legea nr. 188/1999 modificarea raporturilor de serviciu se realizeaza prin delegare, detasare, transfer, mutarea in cadrul altui compartiment al autoritatii sau institutiei publice sau exercitarea cu caracter temporar a unei functii publice de conducere, ceea ce nu s-a produs in speta.

Pentru ca, initial, incadrarea a fost gresita s-a procedat la incadrarea legala, singura nelegalitate fiind legata de efectul retroactiv al deciziei.

In privinta celei de-a doua decizii prin care i-a fost imputata suma incasata in perioada 27 august 2004 – 30 martie 2005, ca urmare a gresitei incadrari, se constata ca aceasta este nelegala.

In decizie se face referire la un angajament de plata, dar care nu a fost prezentat la dosar, iar reclamantul sustine ca nu a semnat un asemenea angajament.

Este adevarat ca prin art. 72 din Legea nr. 188/1999 este prevazuta raspunderea civila a functionarului public pentru nerestituirea in termen legal a sumelor ce i s-au acordat necuvenit, dar, in cauza, nu s-a facut dovada ca reclamantul ar fi avut vreo culpa, mai ales ca sumele reprezinta plata pentru functia publica exercitata de reclamant. Decizia nr. 74 din 6 aprilie 2005 a fost anulata pentru efectele sale retroactive, iar in decizia nr. 75 din 6 aprilie 2005 se face trimitere la art. 2 din Decizia nr. 74 din 6 aprilie 2005, astfel ca Decizia nr. 75 din 6 aprilie 2005 este nelegala.

Pe fond, a fost admisa, in parte, actiunea formulata de reclamant, va fi modificata decizia nr. 74 din 6 aprilie 2005 in sensul ca aceasta isi va produce efectele incepand cu data emiterii sale – 6 aprilie 2005 si va fi anulata Decizia nr. 75 din 6 aprilie 2005.

Exceptia inadmisibilitatii cererii reclamantului invocata de intimata-parata pentru ca nu ar fi fost efectuata procedura prealabila, va fi respinsa pentru ca Legea nr. 188/1999 in forma aplicabila in cauza nu prevedea parcurgerea procedurii prealabile, chiar daca litigiile erau solutionate de instantele de contencios-administrativ
deci retroactiv ar fi daca v-ar cere banii din urma...adica sa le dati inapoi 15% di banii primiti pana acum....dar ei respecta acest principiu...al neretroactivitatii....adica incepand de pe 1 iunie vor lua 15%.

Citat:
Conform dispozitiilor art. 1 C. proc. civ. care si-au gasit consacrarea constitutionala prin art. 15 alin. 2 din Constitutia Romaniei, "Legea dispune numai pentru viitor, ea n-are putere retroactiva".
Potrivit acestui principiu, legea noua nu poate sa fie aplicata asupra unor fapte petrecute inainte de intrarea sa in vigoare, ea trebuind sa respecte situatii juridice definitiv constituite in scopul asigurarii stabilitatii raporturilor juridice.





Blackmoon Lady&lipishtocul
Citat:
" Daca vrei sa indrumi pe cineva incepi cu invataturile si sfarsesti cu pildele.."-L.A.Seneca

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns vias spune:

nu pot sa citesc ce ati scris..ca Flavius plange
dar ma gandeam...nu putem sa declaram si noi in presa ca suntem solidari cu toti cei ce intra in greva...??????
Sigur nu mai putem face nimic pt cei 15% luati in afara de dat in judecata??????

Cami, de Flavius Cristian in
-------------------------------------------------------------

ingerasul Darius-Andrei

Poveste si POZE

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns vias spune:

pe 1 iunie iesim in strada!!!
Dau si eu sfoara in tara!..pt Brasov!

Cami, de Flavius Cristian in
-------------------------------------------------------------

ingerasul Darius-Andrei

Poveste si POZE

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns T_A_T_A spune:

Comunicat - T.A.T.A. solicita demiterea conducerii ANPFDC, desfiintarea Autoritatii si organizeaza un miting de ZIUA COPILULUI in fata sediului ANPFDC
http://www.t-a-t-a.ro/2010/05/27/comunicat-tata-solicita-demiterea-conducerii-anpfdc-desfiintarea-autoritatii-si-organizeaza-un-miting-de-ziua-copilului-in-fata-sediului-anpfdc/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anioana spune:

Nu se poate face o actiune comuna in instanta ? (se vorbea de o asociatie)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns alinushca spune:

nu ma pricep, dar in masura in care s-ar ajunge la strasbourg de exemplu, presupun ca ar avea mult mai mare ecou si ar fi mult mai usor financiar pentru un grup masiv de mamici.

dar cred ca toata lumea e pe principiul "sa vedem ce se mai intampla" deocamdata... nu pare sa fie nimeni foarte sigur nici macar de cum se interpreteaza constitutia...


Mami de (28.10.2008) si bb2 15+

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns vias spune:

haideti fetelor, capul sus! trebuie sa continuam lupta!!!!!!!

Cami, de Flavius Cristian in
-------------------------------------------------------------

ingerasul Darius-Andrei

Poveste si POZE

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns unducthable spune:

Lasa Camy ca de acu incolo incepe nebunia ... Dumnezeu sa ne ajute !

"Eu iubesc pe cei ce ma iubesc si cei ce ma cauta ma gasesc."

http://www.dianabostan.evonet.ro/album%20diana%2017mai/myalbum17mai.html

Mergi la inceput