Redoutistele sfideaza speculantii romani (179)
Raspunsuri - Pagina 15
madic spune:
Dana, tot e bine ca ti-au mai raspuns... Mie din 21.04, cand mi-au scris ca nu-mi trimit comanda si sa le dau datele contului, nu mi-au mai raspuns nimic.
Maine sper sa ajung si eu la banca - am platit cu un card BRD si astia mai nou cer sa mergi numai la sucursala care a emis cardul daca ai vreo problema .
Si eu vreau sa scriu unei autoritati, oricare ar fi aceea, despre modul infect in care ne trateaza LR. Asa cum spuneam, cei de la TAO s-au comportat mult mai corect atunci cand nu au mai putut livra toata comanda.
Daca mai are cineva vesti, dati-ne si noua de stire, va rugam.
Al_Ma spune:
RIB este releve d'identite bancaire. Trebuie sa le trimiti un document emis de banca ta in care sa apara numele tau, cred ca si adresa, plus datele contului format IBAN si mie mi-au cerut si SWIFT. Un astfel de document, de ex, este cel care ti se da cand deschizi contul.
Alina si Mara (27 iunie 2007)
danadc spune:
Azi am fost la banca. Tipa de la carduri nu prea intelegea despre ce e vorba cand i-am cerut charge back.
Raiffeisen Bank m-a pus sa le scriu mail si sa le cer sa-mi returneze banii pe cardul de pe care i-au luat fiindca ei stiu datele de card. El le-am scris, le-am dat banca, nr cardului si numele posesorului de card.
Ideea este ca am platit cu card in lei. Dar cum banca a facut trecerea in euro, mi s-a spus ca la fel se poate si la intoarcere.
Daca ei refuza sa /mi trimita banii conform indicatiilor mele, voi merge sa fac cerere de charge back cu toate mailurile purtate cu ei, scrisoarea ca nu-mi returneaza banii etc.
Am intrebat la banca care este termenul in care pot face charge back. Functionara imi spunea ca e o luna de la plata cu cardul, dar cred ca se referea la procedura de refuz de plata. Astept raspuns de la redoutzi si apoi trec la traba.
Functionara se facea ca nu stie de posibilitate de charge back si ma punea sa-mi deschid cont in euro si sa dau IBAN si SWIFT. Eu am intreba-o cine imi garanteaza mie ca plateste LR transferul si nu eu cand il primesc. NU a putut sa-mi raspunda.
Acum daca LR poate inapoia banii pe card de ce vor sa faca transfer?
claujro spune:
Nu va lasati pacalite. Eu am facut chargeback sau refuz la plata la 2 banci romanesti.
Mai intai la BRD unde nu am intampinat probleme, apoi la ING unde a trebuit sa duc munca de lamurire si sa aduc "dovezi" dar am reusit si in cazul laredoute si pt boohoo din Anglia care mi-au trimis altceva deecat comandasem.
Se fac ca nu stiu sau chiar nu stiu functionarii de pe la banci. Insa aveti dreptul sa va cereti banii. Ei fac o cerere comerciantului (bancii acestuia) si daca nu vin cu dovezi ca ti-au trimis si ai primit coletul banca noastra te crediteaza cu suma respectiva, ei isi recupereaza banii plus o suma in plus pt "dernaj" pe care o plateste tot comerciantul neserios.
Dierna3 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui danadcNu credeti ca ar fi bine sa facem o scrisoare catre Protectia Consumatorului European (daca exista). Cred ca la ei este un pic mai serioasa treaba. Ideea este ca nu inteleg de ce nu au trimis un mail imediat ce au sistat livrarile spre Rom tuturor celor care asteptau colete> se putea face refuz de plata etc. |
Si eu cred ca trebuie zgaltaiti iar pe cale legala in numele unui grup, la PC si politia din Roubaix, deja nu mai e o eroare nevinovata. Au facut acelasi lucru ca acum 2 ani, se pare ca in momentul in care au nevoie de cash ii fac pe fraierii de romani si pana "tiganii" rectioneaza, banii stau in banci si le mai aduc si profit. Ar trebui dati iar la PROTV . Mi-a venit azi o scrisorica cu scuzoaie pentru a doua comanda, prima am receptionat-o. Suma mi-au returnat-o imediat, banuiam ce urmeaza si platisem prin Paypal.
danadc spune:
Clau, vreau sa te rog sa ne spui ce pasi ai urmat cu bancile pt charge back.
1. Ce argumente le-ai adus?
2. iN CAT TIMP SE POATE CERE CHARGEBACK?
3. Daca ni se cer IBAN si SWIFT platim noi retragerea banilor?
4. Ai aflat de ce banca se face ca nu stie de chargeback?
5. Raiffeisen m-a sfatuit sa ii rog sa-mi trimita banii pe card dandu-le datele cardu;ui si num ele persoanei si al bancii (pe care ei le stiu ca n-au tras banii de la robinet).
6. ABIA DUPA REFUZUL lr.FR POT CERE CHARGEBACK.
pROCEDURA ESTE UNA SIMPLA? Banca ma pune sa fac o reclamatie la ei, care e analizata d biroul credite, in max o luna primesc raspuns. Tu carui birou mai exact te-ai adresat?
Stiu ca intrebarile sunt multe si ca nu esti functionar la banca, dar azi am fost pusa in situatia sa ma gandesc ca o functionara de banca ori nu stie pe ce lume este, ori se face ca nu stie. Ce pierde banca daca cer direct chargeback?
PS scuze pt litere mari....
miki68 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui danadc Clau, vreau sa te rog sa ne spui ce pasi ai urmat cu bancile pt charge back. 1. Ce argumente le-ai adus? 2. iN CAT TIMP SE POATE CERE CHARGEBACK? 3. Daca ni se cer IBAN si SWIFT platim noi retragerea banilor? 4. Ai aflat de ce banca se face ca nu stie de chargeback? 5. Raiffeisen m-a sfatuit sa ii rog sa-mi trimita banii pe card dandu-le datele cardu;ui si num ele persoanei si al bancii (pe care ei le stiu ca n-au tras banii de la robinet). 6. ABIA DUPA REFUZUL lr.FR POT CERE CHARGEBACK. pROCEDURA ESTE UNA SIMPLA? Banca ma pune sa fac o reclamatie la ei, care e analizata d biroul credite, in max o luna primesc raspuns. Tu carui birou mai exact te-ai adresat? Stiu ca intrebarile sunt multe si ca nu esti functionar la banca, dar azi am fost pusa in situatia sa ma gandesc ca o functionara de banca ori nu stie pe ce lume este, ori se face ca nu stie. Ce pierde banca daca cer direct chargeback? PS scuze pt litere mari.... ........................ Dana, mamica Amirei (02.03.2008) |
Raspund eu. Partial. Adica atata cat stiu.
1. Nu aduci argumente, ci completezi o solicitare de refuz la plata in care bifezi ca nu ai primit marfa comandata
2. Nu stiu sigur, insa am auzit ca in termen de 45 de zile de la efectuarea tranzactiei
3. Nu stiu
4. Pentru ca ori nu au ofiter de chargeback (unii nu pun mare pret pe asta!), ori le e lene pur si simplu sa parcurga pentru tine (nu esti decat unul din multii fraieri care-i imbogatesti pe ei!) toata procedura (sa traduca in engleza toate actele pe care tu le pui ca suport la cererea de chargeback si sa le inainteze spre rezolvare Visa/Mastercard)
5 si 6 Vezi cele de la 4!
Sa revenim la "oile noastre"... La cerere anexezi print-screen al comenzii, print-screen al confirmarii si, in cazul in care ai, si al refuzului lr.fr de a livra catre Ro.
cristina d.
"Idealurile se aseamana cu stelele: nu poti ajunge la ele, in schimb te poti orienta"(Constantin Tanase)
Al_Ma spune:
Nu e obligatoriu sa faci dovada refuzului explicit al comerciantului de a-ti mai livra comanda. Asa ai sta mult si bine dupa el. Trebuie sa arati ca ai dat comanda acum 30-45 de zile si sa declari ca nu ai primit produsele (nici eu nu stiu exact care e termenul (de ex, prin Paypal este 45) - trebuie sa te uiti in regulamentul Visa/Mastercard pt chargeback. Daca vanzatorul poate demonstra (cu documente semnate de tine) ca ai primit produsele, atunci suporti comisionul pt initiere nejustificata de chargeback. Asta-i tot. Nu ar trebui sa fie asa complicat, dar cel putin mie aia de la BRD mi-au zis ca nu-mi pot credita contul cu suma comenzii imediat dupa refuzul de plata, ca trebuie sa faca verificarile si abia dupa aia. Motivul era ca, vezi Doamne, daca, dupa ce primesc banii in cont, imi lichidez contul?! Ei de unde iau banii inapoi in cazul in care refuzul de plata a fost nejustificat? Niste tampiti. Si le-am facut scandal, le-am aratat ca nu e problema lor, ca trebuie sa aplice regulamentul Mastercard (eu cu asta am platit) si ca, oricum, nu o sa-mi lichidez contul, fiindca sunt client vechi si e contul meu de onorariu. In fine, s-a dovedit ca singurul argument a fost cel din urma. Plus faptul ca le-am zis ca, daca nu respecta regulamentul de refuz de plata si ma trateaza asa, o sa-mi inchid contul la ei si merg la alta banca. Cam asta e situatia cu bancile din RO.
Alina si Mara (27 iunie 2007)
alinutzat spune:
si eu platisem prin paypal si mi-au intrat banii in 2 zile..
ieri am primit si o scrisoare de la ei.. de fapt vreo 3 cuvinte..
daca va hotarati sa faceti reclamatie undeva ma bag si eu