Strumfi de iulie-august 2007 (181)

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns ddanagh spune:

Adelise bravo ca poti lupta singurica, fara antibiotic.

Dana mamica gingasei Daria (20.07 2007) si 17 + cu un mare dolofan

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Cygni spune:

Citat:
citat din mesajul lui ddanagh

Pai Cygni asa ca o prima parere, eu cred ca un minim de indrumare si un minim set de reguli pentru ghidarea in viata are nevoie orice copil, indiferent cat de capabil sau creativ e.
sincer nu stiu daca mi-as da fata acolo, echilibru e totul in viata. Cred ca mi-ar fi frica sa nu o cresc totusi intr-un stil mult prea diferit fata de noi parintii, astfel ca in adolescenta sa nu mai fim deloc pe aceeasi lungime de unda. Indiferent cat tragem noi acum adultii sa trecem peste handicapul dat de comunisti in educarea noastra nu vom reusi niciodata, cel putin eu una indiferent cat de sigura sunt ca 2+2=4 daca in jurul meu, toti ceilalti zic ca fac 3, incep sa ma indoiesc si eu, chiar daca voi merge pe 4 voi sta nesigura pe mine pana la aflarea rezultatelor.


PS opriti-ma din mancat !!!!!

Dana mamica gingasei Daria (20.07 2007) si 17 + cu un mare dolofan




eu cred ca una e ghidarea, alta e fortarea. am observat si eu, cu cat sunt mai putin constransi, cu atat sunt mai doritori sa faca anumite lucruri cu care alti parinti isi streseaza copiii. a lasa liber un copil nu inseamna a-l lasa sa-si bage mainile in priza.

in opinia mea, regulile majore sunt doua: nu-ti face rau tie, nu face rau altora.

si lucrurile sunt variate. in casa noastra, Lis are dreptul sa deschida si sa cotrobaie prin orice sertar. daca ma duc la cineva in vizita, nu ii pot permite acelasi lucru pentru ca deranjeaza acele persoane. sper sa se inteleaga ideea



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ddanagh spune:

o fortare facuta inteligent astfel incat copilul sa aibe impresia ca face totul din propria vointa, prin stimulari de diferite genuri, competitive sau nu, zic eu ca-i ok (stiti voi manipularea aceea prin care lasi patenerului impresia ca el a zis ceva, ceva care tu il puteai spune din prima insa l-ai luat prin invaluire, facandu-l sa creada ca el a descoperit da-ul). nu stiu dc ma fac inteleasa?

ceva de genul:
- nu vreau sa mananc
- mananca iaurtul te rog, e una, si


- nu vreau sa mananc
- nu-i nimic lasa ca-l mananc eu, uau ce bun e
- mi-a zis mie mosul ca numai cine mananaca primeste cadou
- mergem in parc dupa ce papi iaurtul, e cu totul altceva.

Poate nu e cel mai bun exemplu, o sa ma gandesc la unul legat strict de scoala insa acum ma apuc de vase, off, of, mai, mai.

Nu stiu pe ce am apasat si am trimis mesajul asa neterminat.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ddanagh spune:

tot eu
Mi-a venit acum in cap un exemplu de manipulare "constructiva sau nu" (depinde pentru cine) dat la un curs de vanzari.

Intra omul intr-un magazin sa-si cumpere o piulita sa repare pedalele de la bicicleta iar vanzatorul l-a tot intrebat de cand e bicicleta, ce face cu ea? bla, bla astfel incat la plecare omul si-a luat o bicicleta noua.

Sau dc intrebi pe cineva: vrei un credit, sa platesti rate lunare? evident ti se va raspunde nu. Insa dc intrebi nu vreti sa stati in propria casa, fara soacra? discutia va fi cu totul alta.

Dana mamica gingasei Daria (20.07 2007) si 17 + cu un mare dolofan

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Cygni spune:

Citat:
citat din mesajul lui ddanagh

tot eu
Mi-a venit acum in cap un exemplu dat la un curs de vanzari.

Intra omul intr-un magazin sa-si cumpere o piulita sa repare pedalele de la bicicleta iar vanzatorul l-a tot intrebat de cand e bicicleta, ce face cu ea? bla, bla astfel incat la plecare omul si-a luat o bicicleta noua.

Sau dc intrebi pe cineva: vrei un credit, sa platesti rate lunare? evident ti se va raspunde nu. Insa dc intrebi nu vreti sa stati in propria casa, fara soacra? discutia va fi cu totul alta.

Dana mamica gingasei Daria (20.07 2007) si 17 + cu un mare dolofan




tu te referi la o manipulare mai discreta asa

eu, care am probleme cu hidratarea la Alise, citisem ca atunci cand ii dai copilului de ales, se concentreaza asupra alegerii, nu a refuzului. ei da . daca o intreb vrei apa sau suc (natural)? ea: nici suc, nici apa. si tot asa. ii explic eu la infinit ce se intampla cu orgasnimul daca nu se hidrateaza (pe intelesul ei, clar) vede si ea ca face kk greu, se mai constipa dar ... tot n-am reusit sa o determin sa bea suficiente lichide. pot sa-i spun un milion de povesti si o tona de explicatii, daca nu vrea sa bea, nu vrea si uneori tare i-as turna o sticla direct in stomac

cu mancarea nu ma (mai) stresez, dar cu apa....


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ddanagh spune:

pai cu apa si noi am avut/avem probleme, in fiecare zi o pacalesc altfel, depinde ce tine in ziua respectiva.

Daca vrea ceva neaparat nu primeste dc nu bea
Poate cand e concentrata la ceva, ii zic usor hai sa bei putina apa, si pana sa realizeze eu sunt cu canita la gura ei.
In lapte care il bea cu placere intotdeauna ii mai adaug 20 ml de apa peste.
Recipiente noi tentante, cu desene, cu pai, fara, sticle.....

Chiar si asa nu bea mai mult de 300 ml apa-zi maxim, maxim. CVompensez insa cu cate un suc zilnic de la o portocala si un chivi pentru constipatie.

Acum chiar ca trebuie sa inchid,



Dana mamica gingasei Daria (20.07 2007) si 17 + cu un mare dolofan

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Cygni spune:

Dana multumesc c-ai stat la taclale cu mine

La noi se bea numai cu paiul sau cu sticla din aceea cu supapa, sa nu curga, am cumparat n canute, sticle, sticlute i le mai schimb din cand in cand, interesul dureaza o zi maxim

Tot asa ii dau si eu o cana de suc de portocale pe zi. Sau de mere. La kiwi se stramba chiar daca e dulce iar lamaie mananca goala. Ce sa mai inteleg...


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Luna1 spune:

Interesanta discutie. Eu inteleg ambele puncte de vedere si le am si eu binenteles pe ale mele.

Adica in exemplul dat de Dana cu mancatul, eu tot nu inteleg de ce ar trebui sa pacalesc un copil sa manance daca el refuza (si aici ma refer la refuzul din lipsa de apetit la momentul respectiv, nu din lipsa de placere). Adica daca eu i-am oferit trei feluri de mancare si ea refuza, pentru ce as pacali-o? Poate ei chiar nu ii e foame. La fel am procedat si cu imbracatul: daca fie-mea nu vrea caciula si nu vrea iarna inseamna ca ei ii este bine fara. Eu optiunea i-am dat-o, iar ea mi-a dovedit ca ii e bine fara, n-a racit fara caciula, n-a facut nici macar o otita.

Eu merg pe principiul optiunilor, adica daca vreau sa se imbrace adecvat de ex ii dau trei feluri de pantaloni/bluze etc si o las sa aleaga. Ia mai mult timp e adevarat, insa ma salveaza de crizele cu tavalit pe jos ca ea vrea bluza x.

Pe de alta parte gradinitele si scolile astea libere....hm, nu sunt total de acord cu ele. Copilul devin o data si o data adult, urmeaza niste reguli sociale, iar daca nu le cunoaste e calificat drept neadaptat.

Gradinita lui Lis le imbina pe cele doua zic eu. E calea de mijloc. Au program de citit, program de somn, program de jucat liber, program de investigat natura. Insa nu sunt obligati. Daca nu vrea sa doarma Lis seara mi se spune cand o iau "nu a vrut sa doarma, a stat cu noi si am citit povesti", daca e ora de jucat liber se joaca cu ce doresc ei, picteaza, se joaca cu spuma de ras, cu cereale, picteaza cu picioarele, insa nu-i obliga nimeni. Cand ies afara la plimbare nursele turuie din gurita despre natura insa fara a obliga copiii sa asculte.

Insa exista totusi un program structurat pe care majoritatea il urmeaza, de placere, iar copilul sau copiii care nu doresc sa o faca au o alta optiune.

Eu am vizitat un Montessouri aici si sincer nu m-a impresionat. Mi s-a parut o gradinita in avantajul nurselor nu al copiilor, copiii erau lasati in voia lor iar ele cica erau acolo doar sa-i supravegheze si sa le raspunda intrebarilor, indiferent ca acei copii erau murdari la gura, ca topaiau haotic si lipsit de sens, ca urlau ca iesiti din pestera, ele stateau si priveau.

Sincer si eu daca o las pe Lis fara preocupare o zi intreaga urla si alearga de nebuna fara nicio directie, pe cand daca acum desenam, acum mancam, acum ne jucam cu plastilina, acum cu papusile (la cererea ei , eu doar sugerez ce am putea face) acum mergem in parc, e un copil super. Cred ca acumularea de cunostinte se face tinand balanta, nici salbatici sa para ca au iesit din pestera, nici asezati pe scaun la indopat info in ei.

Si Lis are acces peste tot in casa atat timp cat e safe.

Parerea mea, sper ca nu supar pe nimeni.

Mamica de stelute Cosmin (30 iulie 2001) si Adelise (11 august 2007)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Cygni spune:

Luna de ce ai supara, e bine ca suntem diferiti si avem opinii diferite, avem ce invata unii de la altii

Comparativ cu scolile noastre, da, as prefera o scoala libera. Acum nici eu nu sunt de acord ca adultii doar sa stea sa priveasca, sa nu intervina in niciun fel si din cate stiu nu e asta metoda Montessori corecta. "Copiii Montessori invata intr-un mediu non competitiv si care-i sustine in permanenta, concentrandu-se pe individualitatea copilului si pe nevoile lui specifice. Copiii sunt incurajati sa munceasca independent, in ritmul lor, educatorul putand sa lucreze cu fiecare in parte sau in grupuri mai mici.Educatorii Montessori sunt pregatiti professional pentru aceasta metoda si utilizeaza materiale Montessori special create. Aceste materiale nu numai ca stimuleaza simturile si imaginatia dar sunt si auto-corectoare, permitand copilului sa evolueze in ritmul lui si sa invete din propriile lui greseli.

Materialele speciale si modul in care acestea ii sunt prezentate invita si lasa copilului sa aleaga numai acele activitati care ii incita interesul personal. Sub indrumarea educatorului, copiii dintr-o clasa Montessori acumuleaza cunostinte facand propriile lor descoperiri. Sunt astfel incurajate concentrarea, motivatia, autodisciplina si dragostea pentru invatatura.

Mediul unei gradinite Montessori unifica functiile sociale, psihologice, fizice si academice care ii sunt necesare unui copil pentru a dezvolta o atitudine pozitiva fata de scoala: incredere in sine, simtul ordinii, curiozitate si concentrare, initiativa si perseverenta, abilitatea de a lua decizii, si simtul responsabilitatii fata de alti membrii ai clasei, scolii si comunitatii. Aceasta fundatie solida ii va permite copilului educat intr-un mediu Montessori sa beneficieze de ea pe tot parcursul educatiei scolare dar si mai departe in viata."

Eu nu sunt adepta unei singure metode. Cred ca exista mai multe metode bune care pot fi combinate si desigur adaptate in functie de copil. Mie personal imi surade homeschooling-ul, dar nu in Romania, unde nu exista un cadru si nici sistemul care sa ofere ceva in sensul acesta ca in US. Nu ma simt eu atat de capabila sa fac HS dar mie personal scolile publice mi se par un dezastru iar cele private sunt foarte scumpe si... in Bucuresti.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Cygni spune:

Citat:
citat din mesajul lui Luna1

Interesanta discutie. Eu inteleg ambele puncte de vedere si le am si eu binenteles pe ale mele.

Adica in exemplul dat de Dana cu mancatul, eu tot nu inteleg de ce ar trebui sa pacalesc un copil sa manance daca el refuza (si aici ma refer la refuzul din lipsa de apetit la momentul respectiv, nu din lipsa de placere). Adica daca eu i-am oferit trei feluri de mancare si ea refuza, pentru ce as pacali-o? Poate ei chiar nu ii e foame. La fel am procedat si cu imbracatul: daca fie-mea nu vrea caciula si nu vrea iarna inseamna ca ei ii este bine fara. Eu optiunea i-am dat-o, iar ea mi-a dovedit ca ii e bine fara, n-a racit fara caciula, n-a facut nici macar o otita.

Eu merg pe principiul optiunilor, adica daca vreau sa se imbrace adecvat de ex ii dau trei feluri de pantaloni/bluze etc si o las sa aleaga. Ia mai mult timp e adevarat, insa ma salveaza de crizele cu tavalit pe jos ca ea vrea bluza x.

Gradinita lui Lis le imbina pe cele doua zic eu. E calea de mijloc. Au program de citit, program de somn, program de jucat liber, program de investigat natura. Insa nu sunt obligati. Daca nu vrea sa doarma Lis seara mi se spune cand o iau "nu a vrut sa doarma, a stat cu noi si am citit povesti", daca e ora de jucat liber se joaca cu ce doresc ei, picteaza, se joaca cu spuma de ras, cu cereale, picteaza cu picioarele, insa nu-i obliga nimeni. Cand ies afara la plimbare nursele turuie din gurita despre natura insa fara a obliga copiii sa asculte.

Insa exista totusi un program structurat pe care majoritatea il urmeaza, de placere, iar copilul sau copiii care nu doresc sa o faca au o alta optiune.

Mamica de stelute Cosmin (30 iulie 2001) si Adelise (11 august 2007)


exista si in scolile libere un program structurat si clase de curs iar copiii aleg ce ii intereseaza. si din cate stiu nu ies nici inculti nici neadaptati. Ai citit despre SummerHill? la un moment dat poate nu-i intereseaza nimic si au alta optiune :)
cu mancatul si imbracatul sunt de acord cu tine, chiar daca sufar uneori cand vad cat de mofturici e Suki.
cu hidratarea inca nu am gasit o solutie potrivita.


Mergi la inceput