poznasi dragalasi - ian-febr 2004 - 13-cu noroc :)
Raspunsuri - Pagina 4
arturicii spune:
A. ADAPTAREA MEA LA MATERNELLE
(se evalueaza doar la prima comunicare)
IN CLASA
1. Particip la activitatile grupei
2. Ma incriu la diferite jocuri
3. Termin ce am inceput
4. Aranjez cu grija materialele folosite
IMPREUNA CU INVATATOAREA
1. Comunic
2. Respect indicatiile
IMPREUNA CU COLEGII
1. Ma joc cu colegii mei
2. Impart materialele
3. Ii respect pe ceilalti
ACTIVITATILE PREFERATE (sunt reprezentate prin desene si la evaluare invatatoare inconjoara ce ii place copilului)
PUZZLE-URI
CANTECE
MASINI
CASA
BRICOLAJ
CALCULATOR
ANIMALE
SCRIS
GIMNASTICA
LEGO
COMENTARIILE INVATATOAREI
Ex: copilul a reusit sa lucreze bine in clasa, este interest de toate activitatile. Trebuie sa continue sa fac eforturi pentru a ramane atent si a nu se lasa distras de colegi. Bravo pentru eforturi!
COMENTARIILE PARINTILOR
a. Copilului ii place sa mearga la scoala
b. Copilul respecta regulile de viata din casa
c. Copilul povesteste acasa ce a facut la scoala
(se raspunde cu Da sau Nu sau neutru)
Apoi urmeaza comentariile libere ale parintilor.
Ioana,
Philip 6ani, Yann 6ani, Sabina 33+
arturicii spune:
B.DRUMUL MEU PRIN MATERNELLE
(pentru evaluarile 2 si 3)
COMPETENTA 1: Dezvoltarea pe plan sensorial si motor
Copilul dvs este capabil sa:
-Execute diverse actiuni de motricitate globala (sa sara, sa se catere, sa danseze…)
-Execute diverse actiuni de motricitate fina (desen, decupaj, trasat…)
-Se adapteze actiunilor conform indicatiilor
-Sa se relaxeze
COMPETENTA 2: Dezvoltarea personalitatii
Copilul dvs este capabil sa:
-Isi exprime nevoile
-Isi exprime sentimentele, gusturile, interesele
-Isi exprime ideile
-Isi asume responsabilitati
-Sa se descurce singur
COMPETENTA 3: Relationarea cu ceilalti
Copilul dvs este capabil sa:
-Intre in contact cu diferite persoane, adulti/copii
-Recunoasca si sa respecte diferentele si asemanarile dintre el si ceilalti
-Participe la activitatile grupului
-Respecte regulile de viata din clasa
-Dezvolte strategii positive in situatii de conflict
-Manifeste gesturi de a imparti si de a oferi ajutor
-Tina cont de sfaturile adultilor
COMPETENTA 4: Comunicarea orala
Copilul dvs este capabil sa:
-Se expime in franceza (sa reproduca dupa model sis a foloseasca din cuvintele invatate in clasa)
-Utilizeze gesture si mimici pentru a se face inteles
-Se exprime in franceza in cadrul jocurilor simbolice
-Se exprime in fata unui grup
-Povesteasca un eveniment si sa respecte subiectul conversatiei
-Asculte atent un mesaj
-Inteleaga un mesaj (sfaturi, intrebari)
-Utilizeze fraze simple si complete
-Utilizeze un vocabulary bogat si variat
-Demonstreze interes pentru activitatile legate de lectura (carti, cuvinte, litere, cifre)
-Demonstreze interes pentru activitatile legate de scris (cuvinte, litere, cifre, simboluri)
COMPETENTA 5: Familiarizarea cu mediul sau
Copilul dvs este capabil sa:
-Arate atitudini positive fata de invatare (curiozitate si motivare)
-Faca dovada de creativitate in arte
-Aplice abordare stiintifica (observare, ipoteze, manipulare, verificare si concluzii)
-Dezvolte cunostine si abilitati matematice (numarat, masurat, comparat, clasat…)
-Utilizeze resursele informatice
COMPETENTA 6: Punerea in aplicare a proiectelor si activitatilor
Copilul dvs este capabil sa:
-Gaseasca informatiile necesare
-Isi procure materialele necesare
-Faca dovada de perseverenta
-Isi prezinte cu incredere proiectul
Comentariile invatatoarei si ale parintilor
Ioana,
Philip 6ani, Yann 6ani, Sabina 33+
arturicii spune:
C.EVALUAREA FINALA
(comunicarea 4)
Schema de evaluare:
A– competenta atinsa
B- competenta in curs de atingere
C- competenta neatinsa
COMPETENTA 1: Dezvoltarea pe plan sensorial si motor
COMPETENTA 2: Dezvoltarea personalitatii
COMPETENTA 3: Relationarea cu ceilalti
COMPETENTA 4: Comunicarea orala
COMPETENTA 5: Familiarizarea cu mediul sau
COMPETENTA 6: Punerea in aplicare a proiectelor si activitatilor
Semnaturi, comentarii
Ioana,
Philip 6ani, Yann 6ani, Sabina 33+
arturicii spune:
gata, v-am dat de lecturat;
de aveti intrebari va rog, nu va sfiiti
p.s. Rox, nu face tu sa dispara iepurii de aici ca is ok...
Ioana,
Philip 6ani, Yann 6ani, Sabina 33+
buli spune:
mi se pare superfain, cam asa ceva am solicitat eu la gradinita la inceputul anului.
insa am ramas la nivelul de discutii intre 4 ochi, la solicitarea parintelui.
si a mai fost un gen de evaluare, insa in sedinta comuna, cind mi s-a parut ca s-ar fi dorit de catre parinti un pic de privacy.
o chestie care mi-a placut la noi a fost ca s-a facut un fel de comparatie - cum ne caracterizam noi copilul si cum il vede teacher.
s-a mai discutat despre cum reactioneaza cind tb sa faca ceva ce nu le convine acasa si la gradi, iar comparativ.
la voi e mai sistematic, ceea ce face totul mult mai eficient, pe aici, haotic, cind ne amintim :D
www.youtube.com/watch?v=YhWZ7bpfQag" target="_blank">@
arturicii spune:
la noi aceste evaluari nu sunt publice;
adica de ex pt primele 2 evaluari am avut zi/ora de intalnire fata in fata cu invatatoarea; ptr evaluarea nr 3 a zis ca am promovat si ca e totul ok cu baietii si se vede doar cu parintii cu copii nepromovati de la accueil si/sau cu probleme
nu exista sedinte cu toti parintii
Acum, Anca, daca educatoarea nu este pregatita si platita ptr aceste evaluari tot degeaba ca nu o sa isi dea interesul....
Ioana,
Philip 6ani, Yann 6ani, Sabina 33+
arturicii spune:
si, de ex, eu am simtit nevoia sa stiu unde se afla baietii fata de nivelul clasei, fara sa ma intereseze ca X sau Y sau Z e mai bun sau mai putin bun decat ei
asa am obtinut eu ca Yann si Philip sunt printre primii 5 din clasa; ca altfel nu stiam;
Ioana,
Philip 6ani, Yann 6ani, Sabina 33+
buli spune:
ba educatoarea e si bine platita si e si pregatita, dar cred ca nu are curaj sa faca asta - cred ca e putin timida cu parintii.
www.youtube.com/watch?v=YhWZ7bpfQag" target="_blank">@
arturicii spune:
pai explica-i cum o sa ii creasca valoarea daca o sa faca asa ceva cu grupa ei!
Ioana,
Philip 6ani, Yann 6ani, Sabina 33+
A_Iulia spune:
Mereu am admirat sistemul asta (stiu ca si in UK este la fel) - sedinta cu parintii se face separat, nu toti parintii, ai programare si discutati doar de copilul respectiv! (Anca, am vazut ca tie nu-ti place treaba asta, dar eu cred ca e mult mai eficienta decat sa caracterizeze educatoarea 15 copii in aceeasi sedinta!)
In rest, fisele de evaluare par cam la fel cu ce avem noi an de an. Am sa ma uit mai exact daca sunt chiar exact aceleasi chestiuni, insa asa par. Totusi fisa noastra e facuta pe calculator - si atunci dispare varietatea de raspunsuri din care sa bifezi - ramane doar raspunsul final (de ex: "In cadrul activitatilor artistice s-a evidentiat prin: Pictura si Dans" - nu mai stiu ce alte variante mai erau)
Am vazut totusi o chestiune pe care o aveti voi si noi nu o avem: feed-back-ul parintilor.