legea protectiei consumatorului
Salut
imi ziceti si mie unde gasesc legea asta?
adica ma intereseaza dc este sau nu conf legii faptul ca un produs se poate returna dc nu ai umblat la el si ai bonul/factura pt plata facuta;
multumesc
Raspunsuri
ariel_7000 spune:
OG nr.130/2000, art.7 alin.1: 'consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor'
Marfa se returneaza in forma sa originala, cu eticheta atasata, fara a fi deteriorata, in ambalajul original.
Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului. Societatea va inapoia contravaloarea produselor in cel mult 30 de zile de la data primirii coletului returnat.
mami de alexutza (10.04.2003)si Teodor Mihai (10.04.2008)
" SAVE THE EARTH, IT'S THE ONLY PLANET WITH CHOCOLATE!"
Porumbita spune:
ms frumos!
se refera la orice marfa? sau doar la cea cumparata "la distanta" adica prin internet, online, teleshoping?
ladyJ spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Porumbita ms frumos! se refera la orice marfa? sau doar la cea cumparata "la distanta" adica prin internet, online, teleshoping? |
Ce vrei sa returnezi, despre ce produs e vorba?
Porumbita spune:
nu vreau ceva anume; vreau sa stiu insa dc e legal sau nu afisul pus in magazine ca produsele nuse returneaza sau ca primesc produsul inapoi dar tr sa iei altceva de suma respectiva
elyda spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Porumbita nu vreau ceva anume; vreau sa stiu insa dc e legal sau nu afisul pus in magazine ca produsele nuse returneaza sau ca primesc produsul inapoi dar tr sa iei altceva de suma respectiva |
Eu am luat asta vara un frigider pentru masina de la Ocean. Dupa 5 zile l-am dus inapoi.Il desfacusem, l-am folosit cateva zile cat am fost plecata in excursie si am vazut ca nu raceste la temperatura pe care o mentiona producatorul in manualul de instructiuni, mi s-a stricat toata mancarea pe care am pus-o in frigider.M-am dus cu el dupa o saptamana la magazinul dela care l-am luat impreuna cu bonul de casa si factura.L-au primit fara discutii si mi-au dat banii pe loc .Si-au cerut scuze ca produsul cumparat de la ei mi-a creat neplaceri. Nici nu s-a discutat daca vreau sau nu alt produs.
Dana
ariel_7000 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Porumbita nu vreau ceva anume; vreau sa stiu insa dc e legal sau nu afisul pus in magazine ca produsele nuse returneaza sau ca primesc produsul inapoi dar tr sa iei altceva de suma respectiva |
de multe ori m-am intrebat si eu asta...nu cred ca este legal, atata timp cat te incadrezi in cele 10 zile.
eu am schimbat produse unor clienti si dupa 1 luna chiar, dar...nu ca as fi fost fortata de lege, ci pt ca am avut cum, fiind vb de marimi mai mici. stiu ca nu poti returna un produs comandat special pt tine (ceva adus la cererea ta sau produs la cererea ta)...
mami de alexutza (10.04.2003)si Teodor Mihai (10.04.2008)
" SAVE THE EARTH, IT'S THE ONLY PLANET WITH CHOCOLATE!"
diuna spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Porumbita nu vreau ceva anume; vreau sa stiu insa dc e legal sau nu afisul pus in magazine ca produsele nuse returneaza sau ca primesc produsul inapoi dar tr sa iei altceva de suma respectiva |
Mai exista astfel de dughene? Ca magazine nu le pot spune! Poti vedea aici cazurile in care comerciantii sunt obligati sa schimbe, dar si pe cele in care NU sunt obligati sa schimbe produse( ai gresit si i-ai luat copilului o marime mai mica la camasa?...sorry!):http://www.anpc.gov.ro/old/wp-content/uploads/2007/10/manual-consumator.pdf
Daca iubesti viata, si viata te va iubi pe tine. – Arthur Rubinstein
s_ellia25 spune:
mi se pare normal sa poti sa schimbi marfa..eu am achimbat hainute de bb in ian cand am fost in ro si a fost k,asa ca...nu vad de ce nu?
kokiy spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui elyda
Eu am luat asta vara un frigider pentru masina de la Ocean. Dupa 5 zile l-am dus inapoi.Il desfacusem, l-am folosit cateva zile cat am fost plecata in excursie si am vazut ca nu raceste la temperatura pe care o mentiona producatorul in manualul de instructiuni, mi s-a stricat toata mancarea pe care am pus-o in frigider.M-am dus cu el dupa o saptamana la magazinul dela care l-am luat impreuna cu bonul de casa si factura.L-au primit fara discutii si mi-au dat banii pe loc .Si-au cerut scuze ca produsul cumparat de la ei mi-a creat neplaceri. Nici nu s-a discutat daca vreau sau nu alt produs. Dana |
Cine ti-a schimbat tie produsul habar nu are de comert ...pentru produsul tau e legea asta:
In cazul in care pentru produs este emis un certificat de garantie si se constata neconformitatea in perioada de garantie, se va dispune masura reparatorie cu respectarea OG 21/1992, Legii 449/2003 si a altor dispozitii legale in vigoare.
si pentru alte produse ,ca si cele de folosinta indelungata e valabil si:
In orice situatie de returnare a produselor, acestea trebuie sa fie in aceeasi stare, in ambalajul si cutia originala, cu etichetele intacte si impreuna cu toate documentele care l-au insotit (factura, certificate de garantie etc.).
Mai sunt multe de spus ,dar nu am timpul necesar,poate maine
edit:elyda ,s-ar putea sa fie o marca importata de comerciant, daca stie produsul cu bube nu mai aplica legea ,il schimba ,sa nu aiba ei probleme sau e un produs casabil
**************************************
Iulia , mami de Claudia (12.12.01) si Razvan (08.06.07)
kokiy spune:
Mai am putin timp ...produsele care sunt la destocari sau sunt cu reduceri nu prea se returneaza ...am cumparat de la Kiabi si pe bonul fiscal scria clar asta ,asa ca degeaba m-as duce eu sa-mi cer banii inapoi ptr. ca nu mi i-ar fi dat,eventual se poate ajunge la o intelegere cu comerciantul sa-ti dea ceva in schimb,dar nu-l poti obliga,decizia finala e a lui...
Exemple unde eu nu schimb produsul si clar nu l-am schimbat(electronice si electrocasnice),chiar daca s-a sunat din magazin la OPC,tot eu am avut dreptate
-nu se schimba produsul pentru ca nu-ti mai place a doua zi
-daca se face proba in magazin la produs si clientul vine peste doua ore cu el ca nu-i mai merge...ajunge la service,in magazin nu se schimba produsul decat dupa o constatare abilitata din care sa reiasa ca produsul a avut vicii din fabricatie si nu se poate repara...daca e reparabil,nu se schimba cu altul nou
-exista produse electronice sau electrocasnice care se schimba direct in magazin fara a ajunge la service,dar sunt produse mici pe care furnizorii le caseaza ...fiare de calcat ,mixere,uscatoare de par,mouse-uri,boxe de calculator ....etc ,dar numai anumite marci .
cereti detali despre garantie si retur cand achizitionati produsul ,s-ar putea sa aveti surprize neplacute si nu mai puteti face nimic ...
Mai jos va postez informatii despre returnarea produselor cumparate on-line la mine la firma :
Consumatorul poate solicita returnarea produselor in urmatoarele situatii:
• Produs ce nu este conform cu specificatiile de pe site. Daca produsul comandat se dovedeste a nu fi conform cu specificatiile din oferta noastra, Consumatorul poate solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii. Daca se agreeaza inlocuirea cu un produs de o valoare mai mare, va plati diferenta, respectiv daca valoarea este mai mica, veti primi o rambursare partiala pana la valoarea produsului inlocuitor. Costurile de retur si de transport pentru produsul inlocuitor, daca este cazul, sunt suportate de firma.
• Produse ce au fost livrate gresit. Livrarea altor produse decat cele solicitate trebuie semnalata imediat, iar Consumatorul va refuza receptia. Consumatorul poate solicita returnarea acestuia pentru inlocuire, iar daca produsul nu mai este pe stoc, poate opta pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii. Daca se agreeaza inlocuirea cu un produs de o valoare mai mare, va plati diferenta, respectiv daca valoarea este mai mica, veti primi o rambursare partiala pana la valoarea produsului inlocuitor. Costurile de retur si de transport pentru produsul inlocuitor, daca este cazul, sunt suportate de firma.
• Renuntarea la cumparare
Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv,in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau,in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.
Clientul va putea solicita schimbarea produsului, in termen de 10 zile lucratoare de la data primirii coletului, fara penalitati si fara invocarea unui motiv. In cazul solicitatii unui alt produs se va achita diferenta de pret, daca produsul este mai scump. In situatia in care clientul opteaza pentru un produs mai ieftin, diferenta de pret nu se va returna.Firma va trimite produsul solicitat la schimb numai dupa ce Clientul a returnat produsul cumparat initial. Rambursarea contravalorii produsului ori, dupa caz, inlocuirea acestuia, se va face in cel mult 30 de zile de la retur.
Returnarea banilor ori, dupa caz, inlocuirea produselor fara penalitati si fara invocarea unui motiv, se poate efectua in urmatoarele conditii:
• In cazul in care produsele au un sigiliu, acesta nu are voie sa fie desfacut - produsul trebuie returnat sigilat;
• In cazul aparatelor de birou (imprimante, multifunctionale, faxuri, etc), acestea nu au voie sa fie folosite(printarea unei singure pagini duce la uzarea aparatului); cartusul, in cazul in care acesta nu este montat deja in aparat de producator, nu are voie sa fie desigilat si montat in aparat;
• Starea aparatelor si produselor achizitionate trebuie sa fie la fel ca la achizitionarea / primirea lor, inclusiv ambalajele trebuie mentinute intacte
• In cazul tuturor materialelor perisabile / consumabile, gen: papetarie, tonere si cartuse, etc, folosirea lor (pana si numai o singura data / o singura pagina) nu mai permite returnarea lor
• In cazul aparatelor de ingrijire personala (epilatoare, aparate de ras etc), acestea nu pot fi returnate dupa desigilare sau folosirea o singura data
• In cazul produselor pentru care la livrare se efectueaza proba, Clientul nu le poate returna cu defecte estetice sau defectiuni datorate utilizarii neadecvate
Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, firma are dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, de a reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.Aceste dispozitii se aplica conf. O.G. 130/2000, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta.
In toate cazul returnarii/inlocuirii a produselor ca urmare a renuntarii la cumparare, costurile de returnare/inlocuire sunt suportate de catre client. Renuntarea la cumparare in mod repetat va putea fi considerata un abuz.
In cazul in care pentru produs este emis un certificat de garantie si se constata neconformitatea in perioada de garantie, se va dispune masura reparatorie cu respectarea OG 21/1992, Legii 449/2003 si a altor dispozitii legale in vigoare.
NOTA: In orice situatie de returnare a produselor, acestea trebuie sa fie in aceeasi stare, in ambalajul si cutia originala, cu etichetele intacte si impreuna cu toate documentele care l-au insotit (factura, certificate de garantie etc.).
Nu se pot returna produsele comandate online care sunt ridicate direct din magazine.
Cand te duci cu o problema la comerciant e bine sa lasi ciocul acasa ...de cele mai multe ori nu avem toate informatiile despre comercializarea produsului pe care l-am achizitionat si riscam sa iesim din magazin cu coada intre picioare ...
Nu toti comerciantii sunt impresionati de :pai la firma XYZ am fost si mi l-au schimbat ..pai l-au schimbat ca au vrut ,nu ca ar fi obligati
Astept sa ma asaltati cu intrebarile sau sa va razbunati pentru ce-ati patit pe la altii ...va pup si
**************************************
Iulia , mami de Claudia (12.12.01) si Razvan (08.06.07)