Primul an de scoala: 2009-2010 (6)

Raspunsuri - Pagina 14

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns dinubebe spune:

Citat:
citat din mesajul lui adinag
Am cunoscut-o si eu pe fetita asta, si este intr-adevar foarte obositoare, chiar vorbeste incontinuu, si lucruri asa, lipsite de sens, ca nu stiam nici eu ce vrea ea de fapt?


Povesteam si eu ceva mai devreme de un baietel cu probleme de acest tip in clasa fetei mele, care tot asa face turul tuturor colegilor, nimeni nu il poate tolera mai mult de cateva zile, insa nu a apucat sa ajunga inca la fii-mea in banca.
Noi ieri am stat acasa, pe motive de raceala si febra, iar azi cand ne-am intors in clasa a fost tare frumos, caci toti copiii au strigat cand au vazut-o si au inconjurat-o dintr-odata toti, a fost tare emotionant sa vad 20 de copii facand cerc in jurul fetei mele si imbratisand-o.
Abia am trecut la adunarea si scaderea cu numere de la 7 la 10, ieri am lucrat numai suplimentar, daca tot am avut toata ziua la dispozitie, caci nu avusesem nici caietul special de la scoala pentru teme. La abecedar sunt la lectia cu Casa cartilor (recapitularea literelor de la ci la tz).
Doamna zicea ca o sa inceapa sa faca cate putin dupa ore cu copiii care se inscriu la cangurul matematic. Mie mi se pare salutar, dar mai mult pentru ca vor lucra alte tipuri de exercitii (ca tot eram eu nemultumita ca nu prea se desprind de tipicul exercitiilor traditionale), caci pe mine cangurul asta nu ma entuziasmeaza asa de tare. Nici nu prea vad ce asa mare tevatura cu el, dar, in sfarsit, se pare ca asta e trendul.
Ca tema pentru maine la lb romana au avut sa desparta (pe caiet, nu oral) textele din abecedar in silabe. Sunt texte destul de lungi si am inteles ca logica e de a obisnui copiii cu scrierea cuvintelor despartite si cu transcrierea (stiti voi, povestea veche cu alineatul, semnele de punctuatie, numele proprii cu litera mare, samd).
Pentru copiii care se descurca mai greu cu cititul, ii invata sa desparta din start toate textele din abecedar, ca sa le vina mai usor la citit.
Citisem aici si despre ortograme, iarasi un lucru de clasa a II-a, a III-a, ma intreb cum li se va explica elevilor logica lor inainte de a se face partile de vorbire. Intr-adevar, mare alergatura prin materia asta.

Va dorim o seara buna.

http://loredanadinu.wordpress.com/2010/02/15/lasa-ti-semnatura-pe-o-fapta-buna/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Loredana,textele?!A avut de transcris mai multe texte,sau am inteles eu gresit?
Fiica-mea a trecut azi la S cu caciulita jos iar la mate numerele naturale 0-30.Facusera pana la 100 cu o zi inainte,dar vad ca s-au intors...Nu avem inca note in catalog,desi primesc note pe fise/teme/lucru in clasa zilnic.Azi a luat FB la citit,la textul nou din manual si inca unul de pe o fisa adusa de doamna.La mate merge in continuare parca mai usor decat la romana,unde oboseste mai repede,isi mai pierde concentrarea...A dat ieri dictare ,un rand cu d,unul cu D,unul cu d si D,apoi cateva cuvinte si propozitii,si a scris serviciu fara u...In rest foarte bine,dar astept si eu sa vad ca face fara greseala.Desi...slabe sperante.Cred ca vom avea mereu probleme din cauza neatentiei,ca daca o intrebi dupa stie foarte bine,deci e clar neatentie nu nestiinta.Si cred in continuare ca daca ar avea teme mai multe la romana i s-ar da mana la scris mai bine.Asa ,daca o pun eu,si nu zice doamna,face,nu zic nu,dar entuziasmul e zero,deja a disparut .

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dinubebe spune:

Pai, da, hapi, cele de la lectia cu Baba iarna.
E vorba de o singura lectie, dar cu mai multe texte in ea (de cateva randuri fiecare, dar destul de consistent per total).


http://loredanadinu.wordpress.com/2010/02/15/lasa-ti-semnatura-pe-o-fapta-buna/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Noi nu avem acelasi manual,dar oricum cred ca doamna voastra exagereaza.Si?Are efect?Scrie fetita foarte bine,fara greseli?Ca de la atata scris,ma gandesc ac e deja experta.Daca merge,o pun si eu pe a mea.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dinubebe spune:

Macar cu despartitul in silabe nu au fost vreodata probleme, dar nu scrie perfect si nici nu stiu daca o va face prea curand, mai ales cand lucreaza in clasa. Cand scrie acasa, nemaivand presiunea timpului, nu mai mananca litere, dar tot mai scapa cate un semn de punctuatie, sau cate o caciulita de la a. Mai putin, e drept, dar tot le "comite".
Cat despre teme, noi cam asa avem zilnic si chiar mi se pare ca in ultima vreme le-a dat mai putin ca altadata. Lectiile sunt de doua-trei paragrafe, fiecare cu cate o fraza-doua, probabil ca peste tot, la caietul de tip I ajunge cam la o pagina jumatate. Voi nu transcrieti niciodata lectia din abecedar ? Intreb, pentru ca la ei se face destul de des asta, fie in clasa, dar acolo se prefera exercitiile, ca ii antreneaza mai mult, fie acasa. Si acuma, la drept vorbind, cred ca fii-mea ar prefera sa faca transcriere, ca la asta primeste "mura-n gura", decat sa construiasca nu stiu cate propozitii.
Ce sa mai zic ca in ultimele zile din semestrul I, doamna le-a dat sa transcrie nspe mii de texte, cred ca au scris atunci si 3-4 pagini, de se plangea fii-mea ca i-a amortit si mana (le-a dat de scris ca sa ii tina ocupati, cat timp le incheia mediile).
Azi avem si noi prima sedinta pe semestrul II, presimt ca iar o sa ne cam lungim, ca de obicei. Chiar, hapiness, te intreb de curiozitate, ca stiu ca esti din sistem, ce e cu referatele astea care sunt prezentate de cadrul didactic la sedintele cu parintii ? Sunt obligatorii ? Am vazut ca si la gradinita apar trecute la procesele verbale de la sedinte, doar ca acolo nu ni-l mai citeste nimeni (sincer, nici nu cred ca ar fi prea dornici parintii sa le asculte). Temele lor ar fi interesante, pacat ca sunt prezentate asa, el fugitivo, si ar fi si cam complicat, din punct de vedere al timpului, sa mai incepi o dezbatere si pe tema asta.

Va doresc o zi frumoasa si un sfarsit de saptamana insorit.


http://loredanadinu.wordpress.com/2010/02/15/lasa-ti-semnatura-pe-o-fapta-buna/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cristina22 spune:

am mai auzit de transcriere lectiei din abecedar.Nu stiu ce sa zic, Andrei nu a primit niciodata asa ceva.
Ieri au trecut la "b", iar ca si tema pt acasa au avut pagina din caietul special.Atat.
La mate, deocamdata, descompun, numara, compara nr.0-30.
Mie mi se pare ca d-na munceste mult mai mult cu ei in clasa si insista pe acesta metoda, comparativ cu ce trebuie sa faca ei acasa.



C+C=Andrei

Cel mai greu lucru de pastrat e echilibrul.
(Jean Grenier)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Nicoleta spune:

Salut.

Azi-dimineata a venit invatatoarea pe hol si i-a spus sotului meu ca Stefan se descurca foarte bine la scoala, scrie repede, corect, dar ca uneori scrie foarte urat! Asta stim si noi, incercam acasa sa remediem problema, dar inca se intampla des sa scrie asa... Daca se straduieste este mult mai bine, nu perfect (nici nu am asa pretentii), dar mai aproape de "model". In fiecare dimineata ii amintesc sa aiba grija cum scrie, dar nu prea "retine"... Mai sunt copii care scriu urat? (litere mai mici, strambe, unele care ies din spatiu...) Aveti idei cum as putea sa il ajuta sa ia in calcul aspectul asta? Eu chiar ma gandeam sa fac un sistem de recompense...

---------------------------------------------
Un prieten bun nu se gaseste la capat de drum.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cristina22 spune:

Nico-eu nu-i mai amintesc ca scrie urat.Il tot laud:vai ce frumos ai scris, doar ca sa ai grija, sa nu mai iesi din spatiu, sa faci asta mai rotunjit, aia mai asa etc....
Mi-e ca se obisnuieste cu ideea ca el scrie urat si nu e intotdeauna asa.
Lui taca-sau i se pare ca Andrei scrie minunat

C+C=Andrei

Cel mai greu lucru de pastrat e echilibrul.
(Jean Grenier)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns adinag spune:

Nicoleta, si cu Jasmina am "luptat" mult pe tema asta. Banuiesc ca scrieti si voi cu creionul, nu? EU ii stergeam de x ori, adica o puneam pe ea, pana era ok. Asta la inceput, acum ar fi mai greu, cred. Si de fiecare data ii ziceam ca e alegerea ei: ori se concentreaza si scrie si "frumos" (ma rog, ordonat, nu am prententii caligrafice), ori tema dureaza triplu, asta fiind insa hotararea ei. SI faceam si pe cheerleader (no, io-s mai vesela de felul meu, nu e asa iesit din comun ) si ii ziceam, uite, acum scrii cuvantul asta (cand inca nu eram la propozitii) mai frumos ca niciodata :)
Si cum zice Cristina, o laud mult. Alte idei nu prea am.

À propos, happi, ieri ma gandeam la tine si fetita ta :). Si Jasmina parca e din ce in ce mai neatenta, a venit acasa cu o fisa la mate cu muuuulte greseli, dar toate din neatentie, lucruri banale (a calculat minus in loc de plus, undeva nu a scris nimic - din astea). Si m-am enervat , spre rusinea mea. Daca are 1-2 greseli din neatentie, nu m-ar deranja, s-a mai intamplat. Dar aici nu stiu ce a avut - poate a avut o zi proasta, poate din cauza colegei de banca, nu stiu... Cert e ca i-am si zis, ca daca avea greseli din nestinta, nu m-as supara deloc, asta e, nu a stiut. Dar TOATE din neatentie .


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Nicoleta spune:

Pai si eu il laud sotului meu ca a luat stampilute, nu mai contenim cu laudele! Eu inca ii sterg pe ici, pe colo pe la temele facute la hort (avantajul creionului), ii spun ca in timpul asta am fi putut face altceva, sa invatam ceva nou sau sa se joace. Dar uite ca daca el nu se straduieste la hort, nu putem lasa asa temele. Acasa la dictari uneori scrie ok, alteori uratel (dar este si obosit, iesind la 4 de la scoala...). Si nu ii spun prea des ca scrie urat (mai degraba ii arat diferentele dintre cum este sa scrie frumos si urat), incerc sa laud cand scrie frumos, iar el se bucura mult, insa nu destul cat sa scrie si in continuare frumos... Trebuie ceva care sa il motiveze mai mult de atat... oare gresesc trecand la recompense? Si cand nu vor mai fi recompense? Uf.

---------------------------------------------
Un prieten bun nu se gaseste la capat de drum.

Mergi la inceput