Primul an de scoala: 2009-2010 (6)

Raspunsuri - Pagina 12

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns adinag spune:

Anya, la noi sunt mai multi copiii care nu au limba germana limba materna, si care nu o vorbesc destul de bine. Insa aici asta este ceva normal. Doar ca in clasa noastra s-au nimerit mai multi copilasi din astia.

Sorana, exact la asta ma refeream eu intr-un post anterior, nu inteleg de ce nu se respecta programa, sau se face doar putin pe deasupra. Cred ca e mai bine daca se fac toate la timpul lor.

Va doresc o saptamana frumoasa!



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns alba_ca_zapada spune:

Pentru ca sunt total nelamurita in ceea ce priveste programa la mate clasa I, am cautat-o... pana am gasit-o.
Nu am avut timp "sa o disec", dar o pun aici ca sa o aprofundam impreuna.
La prima vedere, repet "la prima vedere" nu am identificat ecuatiile cu termenul necunoscut decat in partea dedicata clasei a II-a din aceasta programa.
Intrucat nu ma pricep la a identifica denumiri didactice, rog mamicile cu veletati de acest tip sa isi dea cu parerea.

http://www.edu.ro/index.php/articles/curriculum/c539+588+547+/




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dinubebe spune:

Sorana,

Nu stiu, eu as zice ca e un exces de zel si al culegerilor si al unor cadre didactice/ parinti. Altfel, totusi, nu imi pot explica de ce manualul, deci "cartea de capatai", care e plecat tot de la aceeasi programa, are lectii cu totul si cu totul mai simple, lipsite de aceste mult discutate ecuatii. Eu sincer, voi profita de replica invatoarei copilului meu, si, pornind de la ea, o sa evit sa mai incarc copilul. Pentru ca aceste chestiuni, cum ar fi ecuatiile astea cu nspe necunoscute, SIGUR o depasesc si mi-ar fi si mie cumplit de chinuitor, si ei, sa incercam sa le deprindem logica.
Revin cu discutii pe margine aprogramei, pe care abia acum o deschid si eu.

Va pup si multa bafta.

http://loredanadinu.wordpress.com/2010/02/15/lasa-ti-semnatura-pe-o-fapta-buna/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Cred ca cei care fac astfel de exercitii le leaga de bucata "sa rezolve probleme care presupun o singura operatie dintre cele īnvatate" dar si "exercitii-joc de utilizare a numerelor īn diverse situatii concrete".

Intr-adevar la clasa a II-a apare clar: "exercitii de aflare a termenului necunoscut, rezolvare de ecuatii simple".

Dar tinand cont de cat de incarcata pare programa pentru cls II-a incep sa ma bucur ca le face de acum .



Sorana si Monica (7 ani)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Incepand de azi avem ceva mai multe teme la romana! Defapt ni s-a zis la sedinta ca vor apare pentru ca se pare ca nivelul clasei este ceva mai scazut la romana (spre deosebire de mate unde sunt meseriasi toti ) in sensul ca majoritatea mananca litere, nu despart corect la final de rand, nu scriu nume proprii cu litera mare, etc.
In concluzie in afara de pagina uzuala din caietul special acum avem si un text de copiat pe caiet (5 randuri de carte) si inca un exercitiu (acum a fost ceva cu "raspundeti la intrebari") - astea fiind din culegerea aia cu "din tainele ..." pe care pana acum o foloseau doar la scoala. Avand doar romana e ok, vedem maine cand avem si romana si mate cum ne descurcam

Sorana si Monica (7 ani)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Nu,atat ecuatiile cat si terminologia specifica nu fac obiectul studiului in clasa I ,cred ca abia la clasa a III a citisem despre asa ceva.Nu am citit azi,nu mai retin exact.Totusi,copiii fac in semestrul I al clasei I asa ceva si au invatat si ce e ala descazut,scazator,suma,diferenta...Eu sunt multumita ca macar doamna noastra,desi face asa ceva ,nu le da teste cu chestii atat de grele care sa le strice notele.La 3 ecuatii gresite din 15 fiica-mea a luat -FB,cred ca era mai mult de B,dar avand in vedere ca sunt grele totusi,e ok deocamdata.Ce ma sperie mai tare e goana prin materie.Au facut deja numerele intre 0-10,intre 10 si 20,azi au facut iar ecuatii ,tema de la evaluare din manual,si maine am inteles ca trec la numerele intre 20 si 100.Dar cele intre 20 si 30?Trec atat de repede prin materie,ma gandesc ca totusi mai sunt atatea luni pana la finalul anului scolar.Ce fac dupa?Ca nu mai sunt decat vreo doua capitole,cu masurarea timpului ,figuri geometrice...Mie mi se pare ca trebuie sa se stea mai mult la adunarea pana la 10,apoi operatii pana la 20...Si la romana merg ziua si litera,mi se pare un pic cam mult.E clar de ce acasa scrie frumos si la scoala urat...Eu o astept si la dictare sa scrie in ritmul ei,acolo are un timp limita,au doar 45 de minute in care scriu litera noua,citesc,transcriu cuvinte si propozitii...Uneori are si 3 pagini de caiet tip I scrise in clasa,plus o pagina pe caietul special,sau pagina in caiet special si fisa...Cred ca oboseste si isi pierde concentrarea,nu stiu ce sa mai cred.Astazi au trecut la D,a scris urat si cele 3 randuri cu D,apoi cuvintele si propozitiile la fel,dezordonat,parca o grabea cineva.Azi dimineata abia s-a trezit,iar m-a intrebat cand e vacanta.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cristinacsa spune:

Maine fetele primesc autodictare, poezia din abecedar de la i(cu caciula). Sa vedem ce-a sa iasa...Pe la dictari mai gresesc si ele, de ex acum una a scria deasupra despartit de asupra...
Au facut si ele ecuatii , dar nu au invatat sa treaca dintr-o parte in alta...
Si ele sunt la 10-20, dar nu au facut operatii cu ele...
Cristina si gemenele

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nikkibaciu spune:

In situatia asta nici eu nu inteleg de ce unele invatatoare au facut la clasa I, aflarea termenului necunoscut.

Desi punctul lui forte e matematica, cel putin asa zice dna, lui i se pare mult mai usoara romana, pt ca spune el, e mult mai usor sa scrii ce auzi (dictare) sau sa transcrii, decat mate, unde, zice el, trebuie domle' sa-ti pui mintea la contributie..

Sambata noi am fost la scoala unde facuse j mic, astzi banuiesc ca J mare.

La voi au inceput dictarile pe caiet tip II?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns andy.p spune:

Si la noi e aceeasi goana prin materie.

La Abecedar au trecut azi la B mare,la matematica deja scriu textul problemei in caiet,o copiaza,apoi rezolva.
Si noi suntem la adunari si scaderi pana la 30.
Au de citit toate textele din Taine,plus lectia din Abecedar,plus tema la matematica din culegere,plus copiat lectia in caiet sau exercitiile din taine..apoi cele doua caiete speciale..e ff greu.Sunt zile cand nu terminam pana seara...mai ales in zilele cand avem tenis.

A dat si Andy autodictare din poezia de la I cu caciulitza,a luat FB cu minus...dar ne-a spus d-na ca sunt copii care au luat FB in carnet,au lucrat perfect.

Apoi ni s-a spus,tot la sedinta,ca vor trece la ortograme,in fiecare saptamana vor scrie o ortograma cu exemple si teste din ea.

Vor trece treptat si la scriere pe caiet tip II,da' nu toti numa unii care scriu frumos..restul sa mai astepte.S-a plans ca au inceput sa deformeze literele si cifrele..la ce ritm au nici nu ma mir.

Si Andy intreaba in fiecare zi cat mai e pana in week-end :(

Laura , Alexia (14.09.2008)
Andrei(07.04.2002)

"Oamenii mari nu pricep niciodata nimic si este obositor pentru copii sa le dea intruna explicatii"
(Micul Print)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns alba_ca_zapada spune:

Noi nu am scris niciodata pe caiete tip I
Mai mult, pana au trecut la litere, au scris numai cu creionul

Ne-a spus doamna ca este greu sa ii obisnuiasca pe copii sa scrie pe caiete tip II dupa ce s-au labartat cu scrisul pe caietele tip I.



Mergi la inceput