Despre copii si viitor: Legea Invatamantului
Raspunsuri - Pagina 23
cl spune:
| Citat: | ||
citat din mesajul lui iileana
Claudia, dar nu cred ca legea impune prestarea activitatilor suplimentare, probabil ca trebuie asteptate normele metodologice ca sa ne lamurim. La concursuri gen Euclid si Cangurul merg pustii oricum... www.trilulilu.ro/bright/566e0d1c4a9b15" target="_blank">see details |
Atunci ce va cuprinde acel portofoliu, imi spui? Activitatea din clasa? Aceea e notata, deci nu, acolo vor intra activitatile extra scolare. Profesorii vor da si caracterizari elevilor? Uh!!!! E nevoie sa-ti spun de ce?
Si da, la clasele 1-4 pustimea merge la tot ce se poate in materie de concursuri. DAR nu isi permite toate lumea! Sunt parinti care pur si simplu nu au acea taxa de 8 lei sa-si trimita copilul la concurs! Acei copii ce fac?
Sau sunt parinti care s-au saturat sa dea bani pe aceste porcarii de luat banii si atat! Si aici ma incadrez si eu, m-am hotarat ca de anul acesta sa nu mai trimit copilul decat la concursurile serioase (olimpiadele si Arhimede) si asta numai daca el doreste!
Iileana, tu ce crezi ca se pune la acel portofoliu? Si atunci de ce se mai tine cont de note?
Nu era mai cinstit acel examen de admitere, de odinioara, cand toti copiii erau evaluati dupa absolut aceleasi criterii????
iileana spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui cl Nu era mai cinstit acel examen de admitere, de odinioara, cand toti copiii erau evaluati dupa absolut aceleasi criterii???? |
A, Claudia, pai daca ma intrebi asa, normal ca-ti raspund din toata inima ca DA. Dar asta pentru simplul motiv ca asa am apucat eu (examen de admitere la liceu, examen la treapta a II-a, examen la facultate, toate dure) si-atunci evident ca asta mi se pare cea mai fireasca varianta
Insa ca impact psihologic asupra copilului si ca mod de a maximiza sansele lui de reusita si ca varianta de triere "pe bune", etc., nu am cum avea o parere pertinenta, ca nu ma pricep.
Acuma ce sa zic...
Legea asta nu a scos-o Funeriu din burta si din ce a visat noaptea. E construita pe proiectul Miclea, e coordonata cu ce se intimpla in "tarile cu apa calda":)), are la baza toata activitatea de ani de zile a comisiei prezidentiale pentru educatie, nu a cazut asa din plop.
Eu tare ma tem ca multe din contra-argumentele care se vehiculeaza pe la tv si prin presa s-ar putea sa nu fie sincere si corecte, adica mai pe romaneste e posibil sa fie manipulari din partea sistemului insusi care nu are chef sa se schimbe, ca lui ii e bine si asa, si nu sint neaparat construite din punct de vedere al interesului copilului. Asa ca am ezitari in a le prelua.
Ca Funeriu si-a pus in cap sindicatele din invatamint, si, mai ales, pe dinozaurii din universitati (cuuuuum? sa nu mai se poata organiza doctorate in orice maghernita??? vaaaaai!), asta e adevarat, numai ca interesele mele nu coincid cu ale lor.
flower-power spune:
In tara coruptiei cu staif, in tara in care profesorul suna parintele acasa si-i spune ca daca vrea media 10[care medie conteaza si va conta si in cadrul portofoliului+caracterizarea facuta de acelasi profesor] sa-i trimita copilul la ea la pregatire, portofoliul acela nu face decat sa creasca arbitrariul si subiectivismul de la 50% cat reprezentau pana acum mediile in nota de intrare la liceu la 70%, respectiv 100% pt cei care se vor inscrie la licee care nu vor organiza concurs.
Testele nationale organizate in scoala de provenienta,. asistate de profesori din scoala si corectate inclusiv de profesorul de la clasa, obiectivitate curata. Asta trebuie sa fi fost motivul pt care profesorii din licee de prestigiu au cerut cu insistenta reintroducerea examenului si nu faptul ca in anii din urma au ramas pe afara copii care erau in stare sa faca performanta si au intrat cei cu medii umflate sau cu rezultate dictate la tezele cu subiect unic.
In tara in care majoritatea profesorilor se plang ca elevii invata putin spre deloc, la noi ,oameni buni, pt a intra la liceu vor conta toate notele respectiv mediile de la toate disciplinele din 5-9, +notele de la testele nationale+ rezultatele de la concursuri si alte activitati + caracterizarile facute de toti? profesorii+ nota/media de la examenul de admitere in liceu.
"Parents need to fill a child's bucket of self-esteem so high that the rest of the world can't poke enough holes in it to drain it dry." --Alvin Price
Lala_D spune:
iileana ca sa spun sincer mie personal imi displace cel mai mult ca indiferent de ce se propune/ modifica suverana ramane afurisita aia de medie
Sunt de acord cu portofolii/examene/ activitati extrascolare/ scoala de la 6 ani/ liceul de la clasa a zecea imi sta un pic in gat dar sa zic ca trec si peste asta .
DAR sa iasa o data procentul ala imens al mediei generale si sa aiba si elevul dreptul sa straluceasca la o materie si sa ii displaca o alta fara a ii periclita viitorul scolar .
Atat vreau ![]()
Si nu voi capata din simplul motiv ca se perpetueaza aceasta medie din cu totul alte interese decat ale scolarului.
O zi excelenta !
Lala.
CameliaBianca spune:
perfect de acord.
Ca veni vorba de caracterizari, in clasa a 4-a invatatoarea ne-a facut caracterizarea tuturor elevilor sa-i fie mai usor dirigintei.
Era o invatatoare extraordinara, cand ne-a luat in clasa a 4-a abia mai stiam sa scriem, ii datoram enorm din punctul asta de vedere. Invatatoarea noastra murise iar noi facusem prin rotatie cu toti ceilalti invatatori cate 2 saptamani, seara, ca dimineata aveau si ei ore.
Ne-a adus pe linia de plutire dar avea o slabiciune pentru cadouri. De 8 martie a numarat cadourile si copiii si i-a iesit un cadou in minus. A intrebat: "cine nu mi-a adus cadou?" si s-a ridicat un biet baiat caruia i-a spus "sa-ti fie rusine", tin minte ca astazi. Mama sa murise, crescut doar de tata, cred ca numai la 8 martie nu se gandeau saracii. Cert e ca i-a facut o caracterizare ingrozitoare, nesimtit, needucat etc.
Si in general, copiii mai "atenti" au primit recomandari mai bune.
Pe vremea aia nici macar nu conta.
Ma tem de situatii de genul asta. Nu generalizez, sunt convinsa ca exista multi profesori/invatatori deosebiti.
viviana spune:
Nu, Lala. Acel portofoliu educational va avea o pondere de 70% la admiterea in liceu.
Am dat niste linkuri. De ce nu le-ati citit?
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
Lala_D spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui viviana Nu, Lala. Acel portofoliu educational va avea o pondere de 70% la admiterea in liceu. Am dat niste linkuri. De ce nu le-ati citit? Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit vivi |
Pardon. Nu.
Ponderea nu e data de portofoliu.
admiterea la liceu se va realiza dupa o procedura in care se va tine cont de raportul dintre numarul de candidati si numarul locurilor oferite de unitatile de invatamant liceal.
Astfel, in cazul in care numarul de candidati nu depaseste numarul locurilor oferite de liceu, admiterea se va realiza pe baza portofoliului educational al elevului.
Pe de alta parte, in cazul in care numarul de candidati este mai mare decat numarul locurilor oferite de liceu, admiterea se face luand in calcul, in proportie de 70% portofoliul educational al elevului, media de absolvire a invatamantului obligatoriu si media la probele de la evaluarea nationala de la sfarsitul clasei a IX-a si, in proportie de 30%, nota obtinuta la disciplina de admitere stabilita de liceu. In cazul mediilor egale, diferentierea se face pe baza portofoliului educational al elevului.
Conform noilor prevederi, portofoliul educational este elementul central al evaluarii invatarii si cuprinde totalitatea diplomelor, a certificatelor sau a altor inscrisuri obtinute in urma evaluarii competentelor dobandite sau a participarii la activitati de invatare, in diferite contexte, precum si produse sau rezultate ale acestor activitati, in contexte de invatare formale, nonformale si informale. Utilizarea lui se face incepand cu clasa pregatitoare, reprezentand cartea de identitate educationala a elevului.
Ponderea cea mai mare e asta : media de absolvire a invatamantului obligatoriu si media la probele de la evaluarea nationala de la sfarsitul clasei a IX-a si, in proportie de 30%, nota obtinuta la disciplina de admitere stabilita de liceu
Diferentierea dintre mediile egale o va face portofoliul.
Deci media si testele fac totul, dosarul e ceva acolo, un titlu frumos preluat de la altii dar fara continut
Lala_D spune:
Nu ma intelege gresit, nu am nimic impotriva acestui portofoliu daca el ar reprezenta ceva asemanator dosarului elevului din USA.
Dar din pacate realitatea existenta "in teren" in acest moment ne spune clar ca nu se va intampla asa.
Conceptul in sine este tot ce mi-as dori pentru baietii mei ( fara media aia, da ) dar nu va fi ce inteleg eu si sunt convinsa ca si tu prin notiunea de portofoliu.
Sigur, sigur.
Sau nu in urmatorii 10 ani.
Lala_D spune:
Eu inteleg ca acest portofoliu va cuprinde asa :
- mediile generale din tot ciclul primar, gimnazial, liceal
-rezultatele/diplomele obtinute la evaluarile nationale ( din 2 in 2 ani si cele finale, clasa a noua si bac)
- rezultatele la concursurile scolare neplatite : olimpiade etc
- diplome aduse de elev pentru portofoliu de la :
- concursuri scolare platite
-concursuri extrascolare gen : pictura, dans, arte martiale etc
Plus diverse caracterizari ale profesorilor.
Toate bune si frumoase...pe hartie.
Practica ne va dovedi ca vor conta oare ce ...pe pariu ca mediile generale si rezultatele la evaluari.
Restul daca vom avea noroc poate vor fi citite sau nu de catre examinatorii de la licee sau facultati.
Poate.
mihaela_s spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui cl Am si eu o intrebare: in ce alte tari mai exista liceul de 3 clase? Daca se aproba acest lucru, liceul de la noi va mai fi recunoscut in alte tari, nu vor fi probleme???? |
Da, in Suedia si e posibil ca si in restul tarilor nordice sa fie la fel. In plus, clasa pregatitoare(clasa zero se numeste aici) e tot la scoala. Insa structura scolilor e cu totul alta...adica sunt mai multe feluri de scoli...cele in care sunt clasele 0-3 sau 0-6(ciclul 0-3 e considerat nivelul "de jos", nu stiu ce cuvant ar fi mai potrivit, poate incepator, iar ciclul 4-6 nivelul mediu(intermediar)). Apoi copiii merg la nivelul superior la alte scoli. Care uneori mai au si nivelul mediu dar niciodata nivelul incepator. Nivelul superior sunt clasele 7-9. Liceele sunt bineinteles separat. Clasele 10-12.
Invatatoarele nu sunt invatatoare, ci profesoare(profesori) de nivele diferite. Cei de la clasa 0 nu sunt aceleasi cu cele de la cl.1-3 si nici aceleasi cu cele de la cl. 4-6. Nu sunt profesori la fiecare materie, de obicei profesorii au 2-3 materii la clasele mari si mai multe la clasele mici. La fiecare clasa(la nivelele 1-6) sunt doi profesori/profesoare iar la nivelul superior abia sunt profesori la fiecare materie.
fii alaturi de Mihaita
vorbe de copil...
Hobby
calator de profesie
