Doamna invatatoare -intre ideal si realitate
Raspunsuri - Pagina 10
simali spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui happiness Daca citesti lectia la istorie si o pricepi nu e totuna cu a citi si a invata pentru a putea comenta/reproduce etc. |
Istoria este mult mai mult decat o lectie. Este o calatorie extraordinara in trecut bazata pe cele cateva date de plecare pe care le ai. Si mai este o calatorie in prezent, pentru ca in fiecare zi omenirea traieste cu consecintele istoriei avute. Nu cunosc niciun copil care sa nu vrea sa calatoreasca in trecut. Cititul lectiei de 100 de ori ca sa poata reproduce maine totul nu este istorie. E bataie de joc, indraznesc sa spun...
"Calea de mijloc este calea ZEN"
Alice
sorana spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui ligeea fetelor, m-ati speriat de tot. Mai ales Tisina si happines ,le ca scoli aveti copiii de fac in semestrul 2 asa probleme la matematica ? Mie mi-a pastrat mama caietele de la clasa I si abia faceam 2 + 4 si altele cam la fel . Cred ca nici nu stiu sa rezolv problema cu numerele naturale , ab la clasa I Spuneti-mi va rog la ce scoli ati inscris copiii ,mi-e groaza sa ma gandesc . Al meu nu sta pe scaun 30 de minute ca ,,se plictiseste " asa ca ... ligeea |
As tinde sa zic ca astea sunt problemele normale pentru cls I sem II.
Noi suntem la o scoala "de cartier" fara nici un fel de pretentii din Bucuresti.
Dar nu e de speriat.
Si a mea se plictiseste repede - poate cu astfel de probleme care solicita gandirea nu se plictiseste asa tare
De fapt cam asta ne-a zis si d-na: ca s-au plictisit de 2+4 si e pacat sa-i tii pe loc ...
La romana mi se pare mai tragic acum (desi fi-mea se descurca bine) cu cerinte gen "Faceti propozitii cu cuvintele copii, copiii, oi, oii".
Deja li se cere citit cu intonatie. Au facut si intr-o, intr-un. Semenele de punctuatie trebuie puse bine (inclusiv virgula) atat la transcriere cat si la dictare. Aliniatul e si el cerut.
Sorana si Monica (7 ani)
conchita spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui sorana De fapt cam asta ne-a zis si d-na: ca s-au plictisit de 2+4 si e pacat sa-i tii pe loc ... |
sa-i tina pe loc?? asta nu pricep si pace. doamna aceea nu stie ce vorbeste cu 2+4. pai la 2+4 nu este numai cifra 2 langa cifra 4 si-un semn intre ele! ce o opreste pe doamna sa le povesteasca despre cum s-a ajuns la numere si adunari, sa le deseneze pe tabla cum se scriau cifrele in civilizatiile stravechi sau ca aveau alte unitati (din 6 in 6 de exemplu). sunt destule povesti despre numere si operatiile aritmetice care i-ar aduce in pragul fascinatiei pe copii si nu s-ar mai "plictisi" de 2+4. e o intreaga istorie in spatele adunarii asteia elementare care ar putea fi folosita intr-un mod ingenios sa faca si mai accesibila matematica pentru aceia care nu o inteleg, si mai fascinanta acelora care o iubesc.
uite, ca exemplu, 2+4 ar putea fi reprezentata grafic prin linii masurate in puncte: --.----. la operatii mai elaborate, liniile astea devin figuri geometrice, pot fi si haioase, pot fi transformate in jocuri gen monopoly sau candy land. doamna ar putea folosi zaruri la ora sau bete adunate in parc, frunze, ghinde, whatever - tema pentru acasa ar fi ca fiecare copil sa aduca niste obiecte gasibile in natura intr-un anume numar; si dupa aia ar da bancile la perete, s-ar aduna toti in mijloc si s-ar alatura in operatia adunarii, iar cei de pe margine ar raspunde care e rezultatul. vai, dar cata distractie ar putea fi la ora de mate la clasa I!! auzi, se plictiseste un copil de 2+4, cand adevarul e ca doamna face operatia plictisitoare, ca nu poate mai mult.
am predat mate un an in tinerete, exact in stilul asta al jocului si aventurii, cred ca mi-am ratat cariera renuntand.
abdominabila
Anka74 spune:
Conchita ...m-ai facut sa zambesc! Sa mute bancile si sa se joace in mijlocul clasei...poate la gradi sa se mai faca asta!
conchita spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui Anka74 Conchita ...m-ai facut sa zambesc! Sa mute bancile si sa se joace in mijlocul clasei...poate la gradi sa se mai faca asta! |
daca am facut eu asta cu niste elevi de clasa a XI-a, de doua ori mai inalti ca mine si cu antecedente de infractori, repetente, etc (si i-am facut sa IUBEASCA matematica), pariu ca poate si invatatoarea de la clasa I, ca de la gradi pana la a I-a nu trecu un veac. :-))
ma rog, nu am zis sa faca exact asa, erau niste idei, niste optiuni, ca se poate si altfel si ca 2+4 nu se opreste la 2+4, e o viziune limitata despre matematica, dar si despre capacitatile copiiilor.

abdominabila
sorana spune:
Conchita - in primul rand era o exagerare din partea mea faza cu 2+4. Exista o programa care trebuie respectata, acum sunt la "adunari si scaderi in concentrul 0-100".
Si da, ai sa razi dar fi-mea chiar se plictiseste repede
. De exemplu avea ca tema o chestie (recunosc stupida) gen 29-14 = 29 - 10 - 4 = 19 - 4 = 15. Adica asa trebuiau rezolvate scaderile. Si a fost fi-mea foarte sictirita ca de ce ii pune sa scrie atata ca ea stie raspunsul si face repede (si chiar din cap) scaderea asta, ce rost are sa o lungesti asa, doar ca sa pierzi vremea?
Daca ii dai chestii gen "continuati sirul" sau ecuatii nu comenteaza
dar daca o pui sa faca multe chestii pe care le stie deja foarte bine .... comentezi 3 ore si te certi inca 2
dupa care eventual le face in 10 min, ca o concesie pentru tine (sau deloc ca "poate" le va face in pauza la scoala).
Copii sunt foarte diferiti intre ei. Sunt de acord ca se poate face placuta o activitate. Dar e foarte greu sa o faci placuta pentru toti cei 25 din clasa. E posibil sa ma insel dar ce zici tu acolo ar plictisi-o teribil pe fi-mea. Ea e genul "ok, stiu, 2+4=6 acum gata, ori ma inveti ceva nou ori lasa-ma in pace". Si am incercat cu istoria numerelor- s-a plictisit teribil ("da' ma lasi?, da' acum pot sa plec? da' pe mine nu ma intereseaza deloc, da' ce-i aia antichitate?, bine acum pot sa plec?" etc).
Alea cu bete linii cercuri si obiecte (creioane sau copii) le-a facut 4 ani de gradinita de s-a plictisit si ras-plictisit ar fugi din prima daca ai incerca ....
Mie chiar mi se pare ok doamna noastra. Pe plictisita de fi-mea a reusit sa o faca sa fie atenta (ceea ce nu-i deloc usor).
Sorana si Monica (7 ani)
sorana spune:
Anka ... poate nu sa mute bancile dar sa se joace .... de ce nu?
La noi s-a infiintat un "dulap cu jucarii". Suntem rugati sa aducem de acasa jucarii si jocuri de care copilul nostru s-a plictisit (dar pentru ceilalti 24 sunt noutati).
Asa ca da, se mai si joaca la scoala ...
Sorana si Monica (7 ani)
happiness spune:
La noi nu se joaca efectiv,cu jucarii,dar doamna mai face jocuri didactice,fie la mate,fie la romana sau lumea povestilor.Si e adevarat ca ei se plictisesc repede,mai ales intr-o clasa foarte buna,unde cam toti stiu de la gradinita 2+4...Doamna le-a citit povestea fiecarei cifre,de exemplu,dar fiica-mea nu parea foarte incantata de asta,daca o puneam sa povesteasca facea nazuri.Mai degraba e bucuroasa acum ca face din Mate 2000,a prins gustul,si se pare ca gradul acesta ridicat de dificultate le mentine interesul treaz.Oricum,si eu sustin ceea ce spune Conchita,cel mai frumos invata copiii prin joaca.Eu la scoala folosesc si jocuri,si cantecele,si marionete,si copiii sunt super incantati.Totusi,nu poti face asta la orice ora,timpul e limitat,programa grea si nu reusesti sa ii multumesti pe toti.Copiii au stiluri diferite de invatare si e si normal ca unul sa prefere culegerea si altul cantecelele.La mate de exemplu le-a dat o poezie cu termeni,descazut,scazator,ca sa invete mai repede terminologia pentru ecuatii.Ei,a invatat acea poezie,dar pana nu a lucrat efectiv cu creionul si caietul nu a priceput ce si cum.
Si eu cred ca doamna e ok,in linii mari.Perfectiune nu exista,tendinta de a lucra peste programa e ceva generalizat,ele motiveaza ca sunt copiii foarte isteti si stiu multe si se plictisesc.Ar putea sa se limiteze la manual si in restul timpului sa se joace mai mult,tot pe acea tema,dar asta e,la noi inca e bine fata de ce aud la alte doamne.Teme de 2-3 ore obligatoriu,suplimentar obligatoriu o data pe saptamana,portofolii,note foarte mici...La noi inca nu s-au dat portofolii,slava Domnului,doamna inca pune doar FB in catalog(desi pe teste/fise/caiete a pus si S,si B)si copiii sunt relaxati la scoala,ceea ce e foarte bine.
yuppy spune:
Noi suntem la o scoala de cartier, si nu credeam ca se poate intampla asa ceva in clasa a-I-a. Sunt 20 copii in clasa, dintre care 8 sunt cu probleme de comporatment( si nu glumesc, pe cuvant). In timpul orelor se ridica din prima banca , se duce la alt copil din ultima banca ii rupe caietul, sau ii arunca penarul...la baie, se duce pustiul meu cu alt prieten la toaleta, vine un coleg si le spune,, maine vin cu un cutit si il tai il fac bucatele pe ...X, sunt multe alte exemple cu copiii. Ce ma ingrijoreaza: copiii nu sunt stapaniti nici in timpul orelor, avem doua mamici care se cearta periodic la cateva zile in fata copiilor,in clasa, dimineata inainte d einceperea orelor, doamna le spune sa iasa afara ca vrea sa-si inceapa orele, ele continua sa faca mahala. Asta referitor la copii si parinti.
Referitor la invatatoare: fac decat abecedar si matematica, abilitati practice, desen si muzica nu fac deloc. Nu va mai spun ca alte clase au plecat la teatru, au mers in vizita la o fabrica de paine, etc...ai nostri: nimic. La matematica m-a socat metode de a preda: dna scrie pe tabla exercitiul si rezultatul , si ei decat sa copiaza dupa tabla. La fel procedeaza si cu problemele de matematica: dna le scrie probl. pe tabla, le face si rezolvarea si ei copiaza.
Culmea, fi-miu vrea la scoala, ii place, e fericit, are numai FB, dar acum ii pot explica eu, dar peste cativa ani nu stiu daca voi mai putea face eu cu el....nu cred ca este normal ce se intampla, nu inteleg aceasta metoda de a preda la matematica...
M-am gandit sa-l mut din clasa, i-am spus dnei, a spus ca de ce sa-si piarda ea copiii buni din cauza celor rai...dar ma intreb daca problema este numai a copiilor , cat si a dnei invatatoare...Imi tot spune ca ea este titulara, iar celelalte dne se vor schimba in fiecare an. Dna a venit anul asta la noi in scoala, nu pot afla mai multe amanunte de spre ea, vine de la Scoala cu cls.I-VIII nr. 1 din Jilava( SOs. Giurgiului nr. 226).
Nu stiu ce sa fac, l-as muta din clasa,lui ii place de dna, dar ma gandesc sa nu-l pierd pe parcurs....si sa ma trezesc ca incep meditatii din clasa a-IV-a. 


Lala_D spune:
yuppy eu in locul tau l-as muta urgent si din clasa dar cred ca si din scoala
Nu este posibil ca o invatatoare sa permita asa ceva iar metodele dansei de predare sunt sub orice critica , in niciun caz nu as califica-o ca fiind o invatatoare competenta ![]()
