Primul an de scoala: 2009-2010 (5)
Raspunsuri - Pagina 9
dinubebe spune:
Revin tot eu, caci intre timp a ajuns mama cu rollerul acasa si am vazut si eu ca de fapt nu are o rezerva precum stiloul sau alte pixuri cu cerneala, ci are un fel de mina de pix, care ii este specifica (am facut proba si cu alte pixuri/stilouri si nu le sterge). Asa ca, va rog, ignorati mesajul de dinainte. Si scuze.
sorana spune:
Am incercat si eu sa i-l dau ieri sa-si faca temele cu el sperand ca evitam mazgaliturile si ingrosarile datorate picului. Ei bine tzeapa. Nu merge pe caietele speciale pentru ca atunci cand stergi intinde (mazgaleste) liniatura caietului care e mai albastra si mai groasa decat a caietelor normale.
Asa ca am revenit la stilou si pic.
Plus ca fi-mea a declarat ca prefera stiloul ca scrie mai bine cu el (probabil s-a obisnuit).
Sorana si Monica (7 ani)
cristina22 spune:
noua ne-a zis clar la sedinta cu parinti:fara roler! doar stilou...
C+C=Andrei
"Mult timp am avut impresia ca viata mea va incepe in curand, adevarata mea viata.Dar mereu aveam greutati de infruntat, mereu ceva de rezolvat...Dupa aceea viata ar fi inceput.In fine am inteles ca aceste obstacole sunt viata."
sorana spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui dinubebe Sorana, am trecut de V, au facut saptamana trecuta si pe SH (se citeste "s" cu virgulita, pricepeti voi), au facut si un fel de recapitulare, caci au stat vreo doua ore la asta, si in mod sigur maine trec la "t" (ei lunea nu au Abecedar). Am fost foarte incantata sa constat ca fii-mea a facut testul la matematica fara nici o greseala - il daduse sapt. trecuta, si a mai fost doar un baietel care a facut perfect (e vorba de testul care marcheaza trecerea la Unitatea 5 la Matematica, manualul de la Aramis). La extrema cealalta se afla niste dictari pe care le-au dat in clasa saptamana trecuta si pentru care greselile au fost urmatoarele: -inceput propozitia cu litera mica (=1 greseala), - aceeasi propozitie, uitat sa puna punctul - gresit legatura dintre "o" si "s" (=1 greseala) - gresit legatura dintre "o" si "v" (tot 1 greseala) Pentru toate astea, calificativul a fost "+Bine" Am povestit despre nota ca sa va faceti o ideea despre cum noteaza doamna la noi. In schimb, in we, am lucrat cate ceva din Mate2000 (sambata, dar am facut doar 2 pagini) si apoi niste dictari cu texte destul de complicate - inventate de mine (am vrut sa verific daca incepe sa "simta" corect cuvinte precum "verisoara", "macaroane"), si am avut bucuria sa constat ca le-a facut ireprosabil, inclusiv alineatul si literele mari la numele proprii (pe care nu le-am marcat distinct, am lasat-o pe ea sa vad cum le scrie). Concluzia mea e ca atata vreme cat suntem mai odihnite si sunt ceva mai prezenta pentru ea, lucreaza mult mai bine si mai rapid. Sincer vorbind, eu nu voiam sa ii dau impresia ca o controlez, sa nu creada ca nu am incredere in ea, si de aceea cand facea temele preferam sa o las singura si eu apoi sa verific, stiind totodata ca daca avea nevoie ma putea intreba, dar se pare ca se simte mult mai sigura pe ea daca in timp ce isi face temele stau cu ea in aceeasi camera si comunicam. Saptamana asta avem iar sedinta cu parintii, sa vedem ce noutati mai aducem d epe acolo. va doresc o saptamana frumoasa si calduroasa. Loredana |
Inteleg - aveti alt manual!
Azi il facem pe T dar la noi V e departe in manual :)
Cat despre teme - eu i le controlez. Impresie au ba - daca nu as rasfoi manualele sa vad ce mai are de facut s-ar duce cu tema nefacuta :).
Sorana si Monica (7 ani)
Tisina spune:
Noi avem cate doua caiete de teme, atat la abecedar cat si la matematica. Doamna le alterneaza, adica azi scriu tema intr-un caiet pe care maine il opreste doamna si li-l da pe celalalt, ca sa poata controla toate temele.
Noi suntem in urma cu materia pentru ca de joia trecuta doamna nu a mai venit la scoala ca e bolnava, iar cei mici exerseaza ce au facut pana acum, cu diversi profesori care se intampla sa aiba ore libere si vin sa ii tina locul doamnei. Eu m-am apucat sa fac cu el acasa literele care urmeaza pentru ca sigur va urma un ritm alert la intoarcerea doamnei, pentru a recupera materia, si nu vreau sa il "inghesui".
crissandrada spune:
Buna fetelor.
Va citesc chiar de la inceput dar de scris nu am scris decat 1-2 ori din lipsa de timp. Si fetita mea e in clasa I. Eu am reinceput serviciul acum de la inceputul anului si se cunoste asta in activitatea scolarea a fetei. Ea isi face lectiile singura pana vin eu de la servici dar se grabeste si face greseli si apoi ne apucam de corectat.
Ce va rog eu pe voi: ce intrebari sa-i pun invatatoarei ca sa vad cum se descurca la scoala? Scurt si la obiect, ca sa-mi raspunda exact si nu generic.
Criss
de
Alessia si
Andrada
sorana spune:
Criss - nici eu nu stiu - astept cu interes sa vad ce raspunsuri iti dau fetele. Eu de la invatatoare am scos pana acum doar "foarte bine" ![]()
La corectarea temelor - alea de pe caietele normale - si noi avem 2 - 1 acasa cu tema de facut, 1 la invatatoare. La caietele speciale - le corecteaza la 1-2 luni o data. Adica le strange pe toate joi si le aduce luni. In rest doar arunca o privire pe la fiecare sa vada ca le-a facut, dar nu le corecteaza. Si nici nu cred ca are cum .....
Sorana si Monica (7 ani)
Nicoleta spune:
Buna dimineata!
Stefan si-a amintit aseara la 7 ca mai are de copiat o pagina din cele 2 ale lectiei!!Desi ma indoiesc eu putin ca asta era... cred ca o ave de citit...
cristina22 spune:
Nico- si Andrei mai are excese de zel, cand isi aminteste ca trebuie copiate nu stiu cate.Nu-l contrazic, daca el zice...
.Dar de obicei, erau pt citit, asa cum spui tu.
C+C=Andrei
"Mult timp am avut impresia ca viata mea va incepe in curand, adevarata mea viata.Dar mereu aveam greutati de infruntat, mereu ceva de rezolvat...Dupa aceea viata ar fi inceput.In fine am inteles ca aceste obstacole sunt viata."
dinubebe spune:
Crissandrada,
Si eu caut intrebari concrete, ca sa evit raspunsurile generale, de tipul "se descurca bine".
Uite cateva din intrebarile pe care le pun eu:
- daca e "prezenta" la ore : stii tu, daca se implica, daca doreste sa raspunda (a mea nu ridica mana acolo unde este nesigura, dar stiu ca sunt copii care doresc sa raspunda mereu, chiar daca raspund gresit sau sunt constienti ca nu cunosc raspunsul) , daca e disciplinata in timpul orelor (nu sa stea cu mainile la spate, dar sa nu vorbeasca cu colegii, sa nu fie distrasa de altele), daca se incadreaza in timp la sarcini si, daca nu, cum procedeaza doamna cu ea si ce ne recomanda si noua (la noi e cazul, caci are un ritm mai lent)
- Daca socializeaza cu colegii (are prieteni, simpatii printre colegi, discuta, se joaca cu colegii), ce face de obicei in recreatie ?
- Cum comunica cu doamna si cu colegii ? (unii copii sunt mai expansivi la scoala, altii mai timizi, altii chiar agresivi, e bine de aflat cum se manifesta in clasa).
- Ce imi recomanda mie, ca parinte? Poate sunt chestii suplimentare de lucrat, poate e cazul sa comunicam mai mult, poate sunt probleme de atitudine, de reactii, e bine de stiut.
La randul meu, atunci cand avem ora de consiliere, povestesc doamnei si cum se manifesta copilul meu in diverse situatii in afara scolii. Ii spun ce ii place - in caz ca nu stie deja, ce imi comunica acasa, ce o necajeste si ce o bucura. Povestim inclusiv episoade din viata de familie, despre regulile casei, despre recompense si sanctiuni, pentru ca mi se pare important ca fiecare sa avem un tablou cat mai complet.
Nu in ultimul rand, cer sa ii vad lucrarile/ testele (la noi nu se dau acasa copilului si se consulta numai la scoala), le discutam, si, fireste, notele din catalog.
