Primul an de scoala: 2009-2010 (5)
Raspunsuri - Pagina 5
dinubebe spune:
Salutare, fetelor,
La multi ani, Anya, copilasului si sa fiti sanatosi si fericiti cu totii...Dar ce cadou super duper i-ati pregatit...Noi inca nu am descoperit ce sunt psp-urile (spre linistea mea), dar sunt destule "uneltele" pe care deja le stim si ni le dorim, poate un pic cam devreme, daca e sa ma intrebe cineva pe mine. Si ce de invitati la aniversare...eu n-as face fata, nici daca ar fi si mama si tata si bunicii lui "ronald mc donald's".
In ce ne priveste pe noi si scoala, sunt cam nedumerita in ultima vreme, caci fie fii-mea trateaza prea relaxat treaba asta cu scoala, fie este deja prea obosita. Am descoperit in temele ei niste erori elementare, de necrezut pentru ea, ceva de tipul 6-1=7, deci in nici un caz greseli din nestiinta ci chestiuni de graba, neatentie, oboseala, poate...Si nu vorbim de o greseala ci de vreo 4 intr-o singura fisa, si toate niste banalitati. Cum asta se intampla la una din teme, cand am descoperit-o pe prima, fata mea si-a retras caietul sa re-verifice totul de la capat. Mi l-a adus iarasi si, ia ghiciti, am mai descoperit vreo doua, la niste socoteli la fel de simple...M-a dezarmat si raspunsul ei : "am facut si eu cateva greseli, ce mare problema ?..." Asta s-a intamplat ieri.
Iar azi, ne-a luat foarte foarte multa vreme sa memoram "Somnoroase pasarele" si tot se poticneste la cateva versuri... Eu as zice ca e obosita, nu doarme la pranz, seara se culca in jur de 10, iar dimineata ne trezim la 6,30, ea fiind o persoana care iubeste somnul, mai ales pe cel de dimineata...In fine, mai tinem sub observatie, sper sa nu fie decat o etapa trecatoare si sa ne revenim curand.
Azi doamna lor a lipsit, caci a sarbatorit Anul nou pe stil vechi, asa ca s-au perindat prin clasa lor o multime de alte doamne. Au facut totusi scoala la modul serios, au facut azi pe "sh", cu varianta mica si litera mare, au dat chiar si testul anuntat la matematica, dar se pare ca doamna cu care au dat a fost foarte generoasa in explicatii si Ioana mea zicea ca e convinsa ca toti copiii au facut perfect. Ne-am luat si noi cele doua carti de la paralela 45, culegerea de mate si ceva pentru limba romana, am rasfoit in fuga, mi s-au parut interesante, incepem sa lucram ceva pe week-end ca tot suntem sub "observatie".
Cam astea ne sunt povestile, sper sa ne revedem ceva mai veseli si mai odihniti.
Pupici tuturor.
alba_ca_zapada spune:
Dinubebe, fetita ta doarme mult prea putin pentru varsta ei si pentru efortul zilnic de la scoala.
Fetita mea, tot clasa I, doarme zilnic o ora si jumatate la pranz, iar seara in jur de ora 10 este deja in pat.
Cu toate astea, tot este obosita dimineata si a capatat cearcane.
In vacanta sarbatorilor de iarna scapasem de cearcane dar acum iar i-au aparut...
Incerc sa o bag seara in pat mai devreme dar trage de timp groaznic de mult.
Imi propusesem ca in vacanta si in weekend sa nu o mai las sa doarma la pranz ca sa ne facem un program mai bogat de joaca, dar am fost fortata ca sa o duc sa isi faca somnul ca incepea sa picoteasca in masina sau pe oriunde ne gasea ora ei de adormit la pranz. Mai mult, daca este obosita are un comportament ingrozitor, nu ma mai inteleg deloc cu ea, i se pune pata si incepe sa bazaie...
Asa incat este normal sa fie nu obosita ci ostenita de-a dreptul fetita ta. 8 ore si jumatate de somn pe zi este mult prea putin pentru ea... Poate ca asa cum fetita mea bazaie cand e obosita, fetita ta nu mai are capacitatea de a fi atenta la lectii.
alba_ca_zapada spune:
In alta ordine de idei...
Cu ce scriu copii vostri la scoala?
In urma cu cateva zile fi-mea a venit de la scoala cu ideea ca le-a spus doamna sa isi ia un "pix cu guma" ca al unei fetite din clasa si sa nu mai scrie cu stiloul ca mazgalesc caietele si mai umbla si prin toata clasa dupa pic.
Am ramas perplexa, deoarece stiam de la toate mamicile ca in clasa I incepe teroarea cu stiloul si in nici un caz nu se accepta alt instrument de scris.
Am crezut ca i s-a parut (fi-mea nu prea inventeaza) si nu m-a interesat subiectul, dar a doua zi a venit hotarata ca sa ii dau "pixul cu guma ca al lui...".
Pana la urma am luat urma instrumentului si am dotat copilul de 2 zile cu noua inventie in materie de unealta de scris...
Parerea mea este ca e ok. E mult mai practic. Guma sterge pixul peste care vii si scrii din nou fara sa se strice foaia sau sa ramana alte urme inestetice.
Am ramas insa cu o oarecare nedumerire... mai scrie careva in clasa I cu asa ceva?
sorana spune:
Alba ca Zapada - noi suntem posesoarele uni pix cu guma
Dar n-am avut tupeu sa i-l dau la scoala dupa ce la sedinta ni s-a zis clar "stilou cu penita" adica nu de-ala cu bila, nici macar pentru stangaci (una din mamici a zis ca e copilul stangaci si de-aia nu scrie bine cu penita).
Nu am inteles eu prea clar de ce cred ca e ceva cu formarea scrisului - adica e mai bine cu stilou cu penita macar la inceput ....
Dar ce nu pricep e care-i "teroarea" stiloului cu penita ... adica fi-mea il foloseste bine-merci .... dar recunosc ca pe mine nu ma deranjeaza petele de pe pereti
.
Happi - nu-i secret - ceva cu plastilina si 2 perechi de cercei ![]()
Eu am acum, la ora asta de dimineata o problema existentiala ![]()
Am constatat ca la fiecare test d-nea le pune cate ceva "in plus". Prin "in plus" inteleg fie chestii de cultura generala fie chestii de logica pe care nu le-au facut. pana acum fi-mea le-a ratat pe-astea cu mult succes. 100 p la mate a fost pentru ca facusem noi acasa din culegere, suplimentar si nimerisem si peste "surprizele" testului.
La romana in schimb e imposibil s-o pregatesc pentru test.
Ca exemplu in testul de azi de la romana au avut sa imperecheze cuvinte cu imagini (gen cal-trasura) dar era o chestie crocodil - Nil (!!!!). Fi-mea habar-navea ce-i aia "Nil" asa ca l-a imperecheat cu omul de zapada
iar crocodilul cu un alt cuvant pe care nu-l cunostea si nici nu si-l aminteste (probabil ceva gen "Alaska" - vad eu maine).
Tinand cont de faptul ca aceste chestii fac parte din test si deci se puncteaza - intrebarea mea este - sa ridic problema asta in sedinta cu parintii sau sa vorbesc cu d-na la consultatii. Si cum pun problema ....
Ma gandeam sa o intreb daca testele apreciaza cunostintele capatate de copii in perioada trecuta de la testul trecut de ce apar chestii pe care nu le-au facut si daca totusi vrea astfel de chestii in teste sa ne dea o bibliografie, ceva ..... Clar nu mi se pare normal sa pui in teste chestii pe care nu le-ai facut in clasa.
Sau poate ca ii pregateste pentru diverse concursuri sau poate vrea sa vada si nivelul de cultura generala si respectiv de logica "la prima vedere" (la mate) ....
Voi ce parere aveti?
Sorana si Monica (7 ani)
happiness spune:
Sorana,mie mi se pare ok ca i-ai luat cadou fetei,si mie imi place sa primesc un cadou,dar muncesc si traiesc foarte bine si fara el,dar un copil ma gandesc ca trebuie impulsionat si astfel,nu mereu,dar macar la rezultatele mai speciale.Intre sarbatorirea fiica-mii cu tort pentru primii FB din catalog si ziua de azi au trecut cam trei luni,timp in care nu a primit decat"Bravo!",dar ma tot gandesc ce surpriza sa ii fac pentru finalul de semestru.Spre deosebire de alti copii care fac doar tema,ea a lucrat si in plus aproape zilnic,a luat doar FB sau -FB,si are in catalog FB-uri ca si cei cu B pe fise,caiete...As vrea sa simta ca efortul ei nu e in zadar.Stie,a iesit frumos ce a facut ea,am laudat-o si eu si doamna,dar acum ..ceva concret.Ma mai gandesc ce...In legatura cu subiectul surpriza,cred ca invatatoarea vrea intr-adevar sa vada cum/daca gandesc,sa afle daca exista copii mai perspicace,mai informati,nu stiu..La concursuri mereu apar subiecte care normal nu sunt in manual.Dar ma gandesc ca acest tip de subiect ar trebui sa fie punctat cu maxim 5 puncte,ca sa diferentieze copiii de 9 de cei de 10,nu mai mult insa.
Alba_ca_zapada,la noi se scrier cu stilou si atat.Nu am vazut prin librarii celebrul pix cu guma,cred ca fac comanda pe net...
Dinubebe,si a mea da dovada de oboseala.Am observat ca doamna ii cam tine in pauza,daca nu termina,sau raman edi din proprie initiativa sa termine la mate ,sa nu mai aiba tema acasa.Dupa scoala,tema-foarte mica,adevarat,si de 3 ori pe saptamana dans.Pe vremea asta,si eu,adult,obosesc cu atatea drumuri.Dupa dans,ceva suplimentar,daca nu scris,macar citit.Se si culca tarziu,9-9.30,dar o trezesc la 7.De dormit nu vrea sa doarma la pranz,ultima oara a facut nani inainte de spectacolul de la dans,ca i-a promis antrenorului ca va fi odihnita.Astept mica vacanta de o saptamana sa isi mai revina si ea,ramanem cu dansul si atat.
Apropo de citit,a laudat-o doamna ca citeste repede!!!A zis ca e cam in primii 10 din 30,la viteza la citit.Si eu,care stresam copilul aiurea.De cand a auzit ce a zis doamna ,are si mai mult curaj si citeste si mai frumos,slava Domnului...
alba_ca_zapada spune:
Sorana
si tu pierzi noptile navigand...
Teroarea cu stiloul consta in stresul pe care il avea permanent:
- imi cerea permanent 3 stilouri la ea (unu ca sa scrie, al doilea pentru cazul in care ramane fara cerneala si al treilea ca sa imprumute copii ca si ea s-a dus intr-o zi fara stilou)
- era permanent murdara pe degete (desi i-am explicat ca nu este nevoie ca sa il tina de penita cand scrie...) fapt pentru care mai lasa cate o dara pe pagina
- mai avea nevoie sa corecteze cu pic si se pata foaia pana pe partea cealalta.
De cand cu pixul minune nu mai foloseste stiloul decat acasa. Dar acasa este clar, foloseste numai stiloul atat la tema din caiet cat si la temele suplimentare. M-am gandit ca oricum daca scrie cu stiloul este obligata sa fie mai atenta si sa scrie mai ingrijit. Pe de alta parte, pixul cu pricina scrie exact ca si stiloul si in plus imi pare mult mai comod pentru scoala.
In ceea ce priveste intrebarile de logica incluse in testul zilnic parerea mea este ca nu e ok. Mai ales faza cu Nilul 
Sunt de acord sa ii chestioneze cu privire la cunostinte generale, dar:
1 - sa fie in cadrul orelor de cunostinte ale mediului sau abilitati practice, educatie muzicala, etc.
2 - sa le dea o minima informatie
3 - sa nu afecteze calificativul daca nu este in programa
Aaaa, daca periodic vrea sa le dea un test cu privire la maimute, crocodili, teatrul grec si statuile romane sa le dea un test gen concurs de cunostinte generale in afara testelor de romana si matematica, altfel cred ca le afecteaza increderea in fortele proprii... Un concurs de genul asta cred ca i-ar motiva sa mai citeasca suplimentar, dar altfel... te pregatesti de test la litera "t" si te intreaba de crocodili???
Sunt de acord ca in concursurile de gen Smart, Cangur, etc. se introduc soparle, dar astea nu afecteaza notele din catalog si sunt date pentru departajarea istetilor
De altfel, in concursurile organizate de MEC se da numai materie nu intrebari de genul "cine stie castiga!"
anya spune:
Si eu cred ca e obosit copilul. Am observat acelasi lucru la Matei inainte de vacanta de iarna. Nu se mai putea concentra cum trebuie. Pana si la karate era ametit. Dupa pauza de 3 saptamani s-a apucat cu elan de treaba. Din pacate nici el nu doarme la pranz. Seara se culca la 10 si dimineata se trezeste la 7. Mai recupereaza sambata- duminica dar nu stiu daca e destul.
E frumos ca vrea invatatoarea cultura generala, dar nu e suficient sa ceara. Inainte trebuie sa dea. Daca au vorbit in clasa de Nil si Alaska - ok, daca nu...Eu ma uit ca al meu habar nu are de o serie intreaga de cuvinte pe care trebuie sa le scrie, le are in manual, dar de care nu s-a "lovit" in viata de zi cu zi. Unde sa auda el de "marama", "ilic". "ie"...Daca il intreba ce e o galaxie sau cum stam cu trecerea intre dimensiuni (gauri de vierme, porti stelare...), de placi tectonice, globule albe si functiile creierului mic...stia copilul
. Astia cu manualele sunt ramasi in urma. Cel mai tare a fost cand a avut cuvantul "car" despre care era convins ca inseamna masina - engleza asta...Carute a vazut copilul, dar car?
Pixul minune? Vreau si eu. Cum arata? Ca m-am saturat de cerneala de pe maini, camasi, si in special de faptul ca trece prin foaie si se vede urat cand scrie pe dosul foii. Am observat ca scrie mult mai frumos cu creionul decat cu stiloul.
dinubebe spune:
A mea nu mai vrea sa scrie cu altceva in afara de stilou, nici macar cand face ceva cu totul diferit de scoala (de exemplu, pregatise un desen - surpriza pentru cumnatul meu care venea sa petreaca revelionul la noi si pe spate nu a vrut sa se semneze decat cu stiloul). Asta vine din faptul ca doamna le-a zis la inceput ca "trebuie sa scriem NUMAI cu stiloul", asa ca fii-mea a luat-o ca pe o regula absoluta, aplicabila atat la scoala cat si in afara ei. Ea e inca in faza cand doamna reprezinta autoritatea suprema in ceea ce tine de scoala, lucru de care mai profit si eu uneori daca vreau sa merg la sigur cu o regula mai restrictiva, prezentand-o ca fiind enuntata de doamna. Noi folosim inca pic-ul, desi mai rar, dar e singurul care poate acoperi/sterge stiloul. A existat la un moment dat si o recomandare episodica din partea doamnei pentru un anumit pix cu gel, care imita la scris stiloul, insa fara guma, ideea insa s-a dovedit o alegere neinspirata pentru cei care au facut-o, caci nu il stergea nimic, nici macar pic-ul, asa ca s-a renuntat la el destul de rapid. Noi nici nu am apucat sa-l probam, era chiar la inceput si fii-mea era prea incantata de stilou ca sa mai vrea sa incerce altceva.
Cat despre dormitul la pranz, ar fi imposibil, fii-mea nu a agreat asta nici in gradinita, era un chin continuu pentru ea si ma ruga mereu sa vin sa o iau dupa masa de pranz, ca sa nu o mai puna sa doarma, deci su siguranta nu am putea aplica asta. Nu mi-e inca clar care este necesarul ei de somn, caci seara nu se indeamna deloc la culcare, indiferent de ora la care s-a trezit in acea zi, in timp ce dimineata - daca nu are scoala - doarme si pana in jurul pranzului. Astazi dupa ce s-au culcat seara la 9.00, s-au trezit si ea frate-su la 4, i-am trimis eu inapoi la somn, caci era mult prea devreme - inclusiv pentru mine. Si la 7 fii-mea inca dormea, dar e greu de spus cand a reusit sa adoarma din nou.
Ma mai gandesc sa modificam cate ceva la programul de teme, sa le incepem poate ceva mai devreme, sa nu ne mai prinda seara cu ele inca neterminate. Noi in general ne apucam de teme in jur de 3, plecam de la scoala la 12, ajungem acasa - pe jos, caci e aproape -in 10 minute, ne dezechipam, ne spalam, mancam, si apoi are program de voie pana la 15 (se joaca cu papusile/ uita la tv/ se joaca la computer). Urmeaza temele de la 15.00 si pana in jur de 17 - 18.00 si apoi masa de seara. Cum intre timp vine si fratele de la gradi, in timpul ramas pana la culcare se joaca impreuna (asta daca nu mai are inca teme de facut, poezii de memorat sau vreo lucrare de terminat la abilitati practice/ desen). In week-end, insa, suntem mai dezordonati, ne trezim la cat vrem noi, uneori si pe la 11.00, ceea ce face ca tot programul sa fie complet decalat. Uneori sunt si foarte multe teme, dar e foarte adevarat ca si lucreaza intr-un ritm destul de lent, se intampla ca si in clasa sa ramana in urma la sarcini, si la imbracat e printre ultimii, fiind si foarte meticuloasa si tipicara, cu un ritm si o ordine a ei de la care nu se abate. Voi cum procedati, poate gasim printre ideile voastre ceva care sa se dovedeasca mai de succes si la noi.
dinubebe spune:
Revin, ca mai aveam un comentariu pentru Sorana, privitor la testele doamnei. Si eu cred ca e aberant sa pretinzi asemenea cunostinte de la un copil de clasa I. O fi el schiop sistemul asta de invatamant, dar exista totusi niste standarde privind necesarul de cunostinte al unui copil de clasa I, si nu vad de ce ar ingreuna lucrurile doamna asta, aplicand o evaluare cu mult mai diferita. Eu in sedinta cu parintii as intreba daca e necesara studierea unor lucruri suplimentare acasa si chiar as ruga sa ne orienteze pe noi ca parinti, sa intelegem cam care ar trebui sa fie nivelul asteptarilor noastre de la copii, ce ar trebui sa stie - minimul necesar - si ce am putea sa le cerem peste, fara sa riscam sa exageram si sa suprasolicitam copilul. Asa poate vei lamuri si partea cu intrebarile de logica si celelalte, care, poate, au o argumentare chiar pertinenta.
dinubebe spune:
Cat priveste manualele si auxiliarele aferente, si eu cred ca se impune mai multa rigoare in admiterea lor pe piata, caci un enunt de tipul "soarele se rosea" oferit ca model unui copil de clasa I s-ar putea sa nu fie chiar corect. Parerea mea...
Totusi, lucrurile astea sunt evaluate de niste specialisti, oare chiar asa de mult s-au schimbat lucrurile de pe vremea cand faceam noi scoala ?
