Vrem doar note bune!E gresit?

Raspunsuri - Pagina 27

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns grati.ela spune:

ce nu se poate in invatamantul public sa se poata fac in inv. complementar (sustinut din fonduri private in mare parte, fondurile de stat fiind minoritare). Exemplu pregatirea practica a elevilor chiar din clasele mici. Introducerea unor discipline optionale si facultative cu posib elevului de a alege cadrul in care sa-si desfasoare activitatea. Iau in calcul orele de muzica...Ozi isi alege sa studieze la scoala baza iar Maria, colega ei pasionata in aceasta directie studiaza la scoala de arta. In acest moment ea practic dubleaza orele de la scoala. Ora de muzica la clasa este efectiv pierdere de vreme. Sau desenul...Ozi modeleaza miniaturi, Florin picteaza. Fac asta in particular. La scoala toti picteaza si fac un pic de teorie. Cei dedicati studiaza acestea si in plus astfel ca ora de la scoala nu se justifica. Educatia tehnologica...inutilitate totala. Fata mea vrea un curs de abilitati culinare, colega ei de cusut, sunt baieti interesati de bricolaj. Intr-o zi mi-a spus fata mea ca i-ar fi placut sa desfasoare ore cu copii nevazatori. Discutase cu un astfel de copil pe tema culorilor ce ii apar in vis si a gasit o alta lume...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anya spune:

Nu asteptam totul de la stat....poate doar putina flexibilitate.

Sa va dau un exemplu. Eu am retras copilul de la religie (materie optionala). Ei bine, nu am nici-o varianta de a inlocui aceasta ora cu ceva folositor copilului. Ori sta in clasa, ori il ia invatatoarea in cancelarie. Nici macar la biblioteca nu poate merge deoarece aceasta e inchisa din lipsa de bibliotecara .
Sau: au doua ore de sport pe saptamana. Incepand cu jumatatea lui noiembrie nu au mai facut nici-una. Ba ca nu e loc si din doua ore una o fac in clasa iar cealalta in sala, ba ca e gripa..acum cica s-a stricat tavanul si pana nu vine primavara nu pot repara... Daca ar exista initiativa/flexibilitate - am putea gasi un teren/sala/bazin in apropiere si sa faca sport - cumulam cele doua ore si gata. Evident platim si noi, parintii, inchirierea. Sau macar sa le dea liber si treaba noastra unde-i ducem la sport. Intamplator (sau nu ) al meu face sport - dar ceilalti copii? Vor iesi o generatie de grasi si cocosati.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Citat:
ce nu se poate in invatamantul public sa se poata fac in inv. complementar

Problema in sistemul de invatamant actual nu este ceea ce nu se poate face in invatamantul public, ci ca ceea ce se face in invatamantul public se face prost, necorelat cu practica, dar asta este deja alta tema.

Cel mai bine a sintetizat Simali aici:
http://forum2.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=147335&whichpage=9
Citat:
Daca iei absolventii de la un liceu bun din Romania si-i pui sa construiasca un hambar folosind notiunile de geometrie din scoala or sa dea din colt in colt pentru ca sistemul aici este perfect creat ca sa nu poti folosi nimic nicaieri. Copiii dintr-o scoala americana nu vor sti sa rezolve nu stiu ce integrale si limite dar vor reusi sa faca hambarul.

Editat de - simali on 16/03/2010 10:58:58

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Iasmin08 spune:

Seara buna.
Apropo de cerintele parintilor fata de odrasle. Ma uit de ceva vreme pe discovery (nu stiu care, nu dati cu rosii) la Toddlers and tiaras. Daca noi le cerem copiilor sa numere atat cat scrie la carte ca ar trebui sa stie la varsta lor, ce spuneti de copilasii aceia- mai exact de fetitele care de la 3 ani spun ca mai trebuie ceva fixativ, care isi unduiesc trupul de papusa ca nu stiu ce dive, ca sa castige punctaj in fata juriului.
Acolo am vazut ce inseamna presiune si stres asupra unui copil mic. Asta mi se pare ambitia impinsa la extrem.
Cat despre noi- trebuie sa invatam sa redescoperim joaca impreuna cu copiii nostri (bravo conchi pentru faza cu legea lui Arhimede). Totul e sa nu cadem in ridicol. In fond nu ne pregatim copiii pentru o lume roz plina de norisori. Ci pentru o lume extrem de cruda. Dar de la dorinta noastra de a-i ajuta sa reuseasca, pana la a cadea in extreme e un pas urias.
Ne tot dam aici cu fel de fel de presupusuri referitor la una si la alta. Dar iata ca si state civilizate permit unor parinti sa abuzeze de rabdarea, timpul si copilaria copiilor cu buna stiinta.
Sa speram ca ai nostri sunt mai fericiti

Iasmin, mama de strengar de 8 anisori

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Tisina spune:

Citat:
citat din mesajul lui Iasmin08

Seara buna.
Apropo de cerintele parintilor fata de odrasle. Ma uit de ceva vreme pe discovery (nu stiu care, nu dati cu rosii) la Toddlers and tiaras. Daca noi le cerem copiilor sa numere atat cat scrie la carte ca ar trebui sa stie la varsta lor, ce spuneti de copilasii aceia- mai exact de fetitele care de la 3 ani spun ca mai trebuie ceva fixativ, care isi unduiesc trupul de papusa ca nu stiu ce dive, ca sa castige punctaj in fata juriului.
Acolo am vazut ce inseamna presiune si stres asupra unui copil mic. Asta mi se pare ambitia impinsa la extrem.
Cat despre noi- trebuie sa invatam sa redescoperim joaca impreuna cu copiii nostri (bravo conchi pentru faza cu legea lui Arhimede). Totul e sa nu cadem in ridicol. In fond nu ne pregatim copiii pentru o lume roz plina de norisori. Ci pentru o lume extrem de cruda. Dar de la dorinta noastra de a-i ajuta sa reuseasca, pana la a cadea in extreme e un pas urias.
Ne tot dam aici cu fel de fel de presupusuri referitor la una si la alta. Dar iata ca si state civilizate permit unor parinti sa abuzeze de rabdarea, timpul si copilaria copiilor cu buna stiinta.
Sa speram ca ai nostri sunt mai fericiti

Iasmin, mama de strengar de 8 anisori



Iasmin, apropos de concursul cu pricina (care cred ca e pe "Travel & Living"), eu nu ii inteleg rostul. De ce exista concursuri de frumusete pentru copii? De ce trebuie sa imi confirme un juriu ca odorul meu e cel mai frumos? Ca doar eu stiu asta! Cat priveste treaba cu fardurile, hainele si miscarile provocatoare... sunt motivele pentru care as interzice astfel de "concursuri".


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Iasmin08 spune:

Tisina, nici nu iti imaginezi cat sunt in asentimentul tau. Bina ca macar o persoana mai vede lucrurile ca mine. Incepusem sa cred ca sunt total sarita de pe fix. Multumesc

Iasmin, mama de strengar de 8 anisori

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lala_D spune:

Citat:
citat din mesajul lui Iasmin08

Tisina, nici nu iti imaginezi cat sunt in asentimentul tau. Bina ca macar o persoana mai vede lucrurile ca mine. Incepusem sa cred ca sunt total sarita de pe fix. Multumesc

Iasmin, mama de strengar de 8 anisori


Off topic :
Nu esti.
A fost chiar un subiect acum ceva vreme la generale chiar despre acest concurs.
Opinia majoritara coincidea cu a ta .

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Sistemul este asa cum este,mie nu mi se pare ok,desi de acolo vin si in el imi castig existenta.O sa deschid un subiect doar despre asta.
Cat despre subiectul in sine,notele,eu pun note copiilor,e si absurd sa ajung sa cred ca notele nu conteaza.Daca evaluarea e corecta,notele reflecta cunostintele copilului din acel moment,nu istetimea lui sau cunostintele generale.E vorba despre ce stie sau poate sa faca intr-un moment anume.Eu nu le permit copiilor sa rada unii de altii,sa fie ironici,sa ii umileasca pe cei mai slabi,mi se pare ca este un tratament foarte crud si niciun copil nu merita asa ceva.De cand am fata la scoala,m-am schimbat foarte mult si ca profesor,si inainte ma gandeam mereu cum mi-ar placea sa se poarte cineva cu copilul meu,dar acum e si mai pregnant acest gand.Stiu ca cel mai bine invata copiii din incurajari,nu din reprosuri sau pedepse.Totusi,pana la o noua lege,exista aceste programe si acest sistem de evaluare,cu calificative,sistem care mie nu imi place.As prefera ca in loc de -FB sa ii puna 9.Daca poti pune 9 pe o foaie pe care din 10 randuri sunt strambe 2 semne grafice...As prefera sa se respecte programa si sa nu faca ecuatii si probleme complicate,dar vad ca totusi le pricepe si le stie,dar e nevoie de un pic de suplimentar.Daca s-ar face doar manualul,nu ar mai fi nevoie sa fac nimic cu ea acasa.Lectia din manual o citeste perfect,la mate face oral tot ce e acolo,repede si fara greseli.Dar...la probleme din
Mate 2000 e nevoie de creion si caiet,e nevoie de calcul,e nevoie de exercitiu.La romana le pune note pe citit texte lungute,mai are deci nevoie si de un pic de lectura in plus.Deci,se descurca si peste programa,asa cum lucreaza doamna cu ei,dar cu un pic de ajutor in plus.Si nu i-l refuz niciodata,ea simte ce stie si ce nu si reactia ei cand a luat B la mate a fost :"Mami,voi lucra mai mult si voi sti mai bine."Nu face suplimentar ca o vreau olimpica,nu a participat inca la vreun concurs la scoala,dar vreau sa stie foarte bine si pentru asta doar ce face la scoala nu e de ajuns,mai ales ca are teme putine sau deloc.Cred in continuare ca atata vreme cat doamna e obiectiva in notare,notele ei reflecta ce stie in acel moment si imi arata mie daca e ok sau nu .Si ei la fel.Dar exista totusi o schimbare.Daca la inceput ma stresam pentru -FB,acum nu ma mai intereseaza daca e cu - sau fara,daca e semnatura sau FB,ma bucura ca lucreaza frumos si cu placere si ca merge la scoala cu drag si doamna spune ca se descurca foarte bine.Si ca o vad eu mai linistita si mai senina.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns olympia spune:

Ba mie mi se pare ok ca sistemul e doar pe baza de calificative in primara , ca altfel ar invata sa vaneze note prea de timpuriu!
Si da, eu cred ca nici mai tarziu notele n-au atata importanta. Sper din suflet ca pana imi creste pitica sa se intre peste tot doar cu examen de admitere.
Profesorii de la cel mai bun liceu din oras se plang ca au elevi extrem de slabi in clasa a noua, elevi care au venit cu 10 pe linie de la scolile din comunele invecinate orasului.Din motivul asta prefera sa se gandeasca de doua ori inainte de a pune un opt unui elev bun din 5-8, pentru ca mai tarziu l-ar prefera de departe pe acesta ca viitor liceean in locul celor de care vorbeam mai sus, elevi pe care cu greu reusesc apoi sa-i promoveze.


Pene colorate... cate putin din toate!

album
gradina

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Citat:
citat din mesajul lui happiness


Nu face suplimentar ca o vreau olimpica,nu a participat inca la vreun concurs la scoala,dar vreau sa stie foarte bine si pentru asta doar ce face la scoala nu e de ajuns,mai ales ca are teme putine sau deloc.


Pe bune? In clasa I-a? Adica la 7 ani? Te temi ca nu are timp destul sa invete adunarea, scaderea si scrisul corect?

Copialaria este ceva ce nu-ti mai da nimeni niciodata. Sunt numai 10 ani de inocenta din cei 85 (media europeana) pe care-i are omul de trait? Nu simti si tu ca e timp suficient pentru ORICE dar pentru copilarie nu?

"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

Mergi la inceput