Vrem doar note bune!E gresit?

Raspunsuri - Pagina 18

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns adinag spune:

Happi, sunt perfect de acord ca imi doresc si eu calea de mijloc. Si Jasminei exact la fel i se intampla, face o pagina intreaga de socoteli diferite, cu mai multi termeni, termeni lipsa etc si greseste apoi mai pe sfarsit ceva banal. Insa eu cred ca este oboseala, cred ca la varsta lor se concentreaza foare mult, si nu as putea s-o cert pentru asta. Desigur ca nu-i zic bravo ca ai gresit , o intreb pur si simplu cat ar fi corect, de exemplu.

Jasmina mea eset insa exact invers cu lectiile, asa ma enervez in sinea mea . Adica la scoala scrie (foarte) frumos, iar acasa e cateodata asa de urat, ca te apuca plansul.

In mod interesant am avut si noi o intamplare foarte asemanatoare ca voi cu dansul. Anul trecut mergea Jasmina la dans, dar se plangea ca fac prea putin lucruri noi. Asa ca din septembrie merge acum de doua ori pe saptamana a 2 ore la gimnastica artistica, de performanta. SI eu tremuram cumva, antrenoarea fiind faimoasa - este o rusoaica destul de in varsta si aplica metode mai comuniste (nu ca eu nu as fi obisnuita, dar ceilalti aici nu ). Adica lauda copiii doar cand fac intr-adevar bine, le mai vorbeste si rastit, daca nu au facut bine le zice clar, asta a fost o catastrofa, sau chiar esti o catastrofa, totul faci gresit . Insa fiica-mea e fericita la ea. Am intrebat-o de ce, cica pentru ca invata mult (asta asa-i) si antrenoarea explica fiecarui copil in parte, are timp pentru fiecare (e o grupa micuta, nu ia multi copii, face selectie...).

Na ca m-am lungit :))

Va doresc un week-end placut!


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Adinaq,ce bine ca reusesti sa te enervezi doar in sinea ta!In privinta dansului,nu pot sa spun decat lucruri bune.Dansul in sine este un sport extrem de complex,care am inteles ca dezvolta cam toti muschii si fetitele mai ales beneficiaza de o pozitie de invidiat.Orele de dans au ajutat-o sa devina responsabila,serioasa,perfectionista,atenta...Domnul antrenor este si el,ca si doamna voastra,extrem de exigent,lucreaza foarte mult cu ei,alege pasi dificili si le face coregrafii superbe,originale.Si el le spune cand gresesc,ii mai cearta,dar copiii il adora,ies fericiti de la ora ,pentru ca stie si sa ii laude,ii incurajeaza foarte des.A iesit azi chiar fiica-mea extrem de fericita de la dans,a zis ca a laudat-o domnul antrenor ca a facut cel mai bine,ca i-a pus pe ceilalti copii sa o aplaude si a pus-o in fata sa le arate celorlalti.Ca sa nu mai spun cate beneficii i-a adus apartenenta la grupul ei,ca are acolo prieteni,ca se joaca frumos inainte si dupa ore,ca a devenit mult mai sociabila de cand face dans.Stiu ca de la dans i se trage perfectionismul,acolo a invatat ca trebuie sa munceasca si mai mult ca sa fie si mai buna.
Apropo de ce zicea Sabina,da, e adevarat ca incerc sa pun in aplicare acest principiu de a insista mai putin pe note si mai mult pe munca in sine.Nu imi iese inca perfect,dar na..incerc si eu.Fetita mea reactioneaza extrem de bine la incurajari,si stiu ca pe ele trebuie sa mizez,daca o cert din orice motiv nu reusesc nimic cu ea.
Lara c,nu am de ce sa ma supar.Sunt constienta ca nu sunt o mama perfecta,stiu ca ar trebui sa fiu mandra pentru copilul minunat pe care il am,si sunt extrem de mandra intr-adevar.Am o fetita care invata de placere,merge cu drag la scoala,trudeste efectiv cu pasiune la dans si mai si face in plus pentru scoala,din proprie initiativa.Nu am spus ca ar ajuta-o cu ceva scrisul frumos,am mai scris ca si eu am un scris urat si nu m-a impiedicat sa ajung unde mi-am dorit.Spuneam doar ca acasa scrie frumos,deci se poate.Sa stii ca noi avem noroc cu doamna noastra ,care e de acord cu ideea ca nu conteaza forma,ci continutul,dar sunt multe invatatoare care efectiv scad nota pentru scrisul urat.Ce imi doresc pentru copilul meu dupa ce termina scoala?Sper sa isi gaseasca un domeniu in care sa fie foarte buna si sa faca ceea ce ii place.Si sa si castige bani din ceea ce lucreaza.Daca nu cer prea mult.In timpul scolii,imi doresc fireste sa invete,sa se cultive,sa isi caute raspunsurile la intrebari si curiozitati,sa isi faca prieteni...Nu doar pentru a lua note mari,bineinteles.Dar atunci care ar fi in viziunea ta criteriul care sa imi demonstreze mie ca si parinte ca stie?Ca a invatat?Daca nu conteaza nota,cum ii spun?Nu conteaza ca ai luat 3 la mate,tu esti bine si asa,fara atata stiinta,si oricum nu iti trebuie,ca tu mergi la limbi straine?Foarte multe lucruri din cele invatate la scoala nu vor fi folosite efectiv nicaieri,dar ma gandesc si eu ca poate ii dezvolta memoria,logica,gandirea...Daca as pune-o sa invete doar ce ii trebuie,nu ar avea mare lucru de bifat.In cazul nostru,calificativul este foarte clar si evaluarea constanta.Daca e perfect ii pune FB,daca are chiar si o singura greseala ii pune -FB.Deja am ajuns la performanta sa nu ma mai supar ca e -FB...Cred ca discutiile astea ma ajuta totusi mai mult decat speram.
pentru toate!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Citat:
citat din mesajul lui happiness

Adinaq,eu sunt constienta ca nu e prea bine sa critici,de aceea si incerc in aceste ultime zile sa o fac tot mai rar.Dar daca ea acasa scrie foarte frumos,la tema,si la scoala destul de urat dupa parerea mea,atunci eu cum sa fiu multumita?Eu stiind cat de frumos poate scrie daca vrea.Doamna ii scade doar daca are greseli,litere scrise pe deasupra etc,daca e scris mai putin frumos, dar perfect corect, nota e maxima.Totusi,ea poate scrie foarte frumos si cred ca se grabeste.Sau la mate,dupa ce face 30 si ceva de adunari si scaderi cu trei termeni si chiar si ecuatii foarte bune,pe o fisa de la scoala,greseste la 9-6...Aici vine faza cu perfectiunea care nu exista,stiu asta,e adevarat ca nu sunt nici eu perfecta,dar perfectionista,da.In una din ocaziile in care a gresit ,am reusit sa ma abtin de la critica si i-am zis ca toata lumea mai greseste,chiar si cei mari,si a parut extrem de relaxata .Atat de relaxata incat a doua zi a facut exact aceeasi greseala.Si ii zic si eu destul de des ca e foarte buna,ca am incredere in ea,ca stiu ca poate foarte mult...Dar exista si momente cand nu ma pot abtine sa nu ii fac observatii,nu stiu daca nu e totusi o parte importanta a meseriei de mama.Cred ca unii parinti exagereaza cu toleranta,totusi,din prea mare dorinta de a-i proteja ii lasa in apele lor,cand daca ar fi pusi la treaba cam jumatate din cei cu B ar fi de FB si cei cu S ar putea ajunge la B,asta o spun ca si profesor.Una e sa nu pedepsesti sau sa terorizezi copilul ca a luat S,si alta e sa ii spui bravo,e ok si atat,nu conteaza prea tare,mama,tu sa fii fericit...Si asta daca e vorba de un copil care poate mai mult,nu ma refer la copiii care doar atat pot.Deci e o granita extrem de sensibila intre toleranta excesiva si severitatea dusa la extrem,si banuiesc ca cel mai bine ar fi sa fim undeva la mijloc.


Asa cred si eu - cel mai bine e pe la mijloc. Nu cred ca face bine la educatie daca iti lauzi copilul cand a gresit.
Referitor la note si greseli la scoala nu sunt de acord sa pedepsesti copilul dar nici sa-l lauzi atunci cand rezultatele nu sunt bune. Sigur ca-l lauzi cand are rezultate bune si tot asa mi se pare normal sa il determini sa munceasca mai mult daca rezultatele nu sunt bune.
Si eu cred despre fi-mea ca poate foarte mult. Si am senzatia ca unele gresli sunt din cauza repezelii si a neatentiei. Altele sunt din nestiinta. Si mi se pare normal sa incerc sa-i explic in cazul greselilor din nestiinta si tot normal mi se pare sa-i spun sa incerce si ea sa se concentreze la ce face si nu doar sa termine cat mai repede ...

Sorana si Monica (7 ani)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Sorana,si fiica mea face greseli din neatentie...Cand incepe Aina cu litera mica si in secunda urmatoare imi zice:"Oops,mami,am gresit!"Nu inteleg cum la dans se concentreaza atat de bine si la scris uneori o mai da in bara.De nestiinta,da,la ecuatiile alea de tip a-2-3=5,nu stia cum se fac si a trebuit sa ii explic cu cosul de mere...Ma rog,exemplu concret,si pana la urma le-a priceput.In general pricepe din clasa,si vad ca o duce capul la probleme la mate.Chiar ieri a ales cateva mai grele din culegere,nu facusera asa ceva in clasa,cu doua-trei operatii ca si rezolvare a unei singure probleme.Ceva de genul "Adunati 3 la suma vecinilor lui 5".Ii place sa lucreze insa si la romana si la mate si mai nou daca o intreb zice ca ii plac toate,dar romana cel mai mult.Singurul "of" ramane cititul.Daca e odihnita ,citeste bine,nu foarte bine din punctul meu de vedere,desi a luat FB la citit,dar avand in vedere ca alti copii am intyles ca citesc "Harry Potter",a mea e in urma ,ca inca mai silabiseste.Daca e obosita,e si mai rau.La silabele din 2 litere merge struna,la cele din 3-4,of...Poate exagerez eu un pic,ea citeste cuvintele si propozitiile din abecedar repede si bine,dar cele de pe fisele doamnei,mai grele,ne dau dureri de cap.Mai ales ca nici nu stie ce inseamna ..."Caiac,iconar,icnire,comemorare,incriminare",asta ca sa dau doar cateva exemple din cuvintele cele dragute de pe fisa...La text necunoscut,din povesti de exemplu,ma enerveaza ca citeste "piti..".si alege ea ce urmeaza,"piticului" ,sa zicem,pe cand acolo scrie" piticilor",dar ea nu se mai deranjeaza sa citeasca pana la capat...Ieri a fost mult mai bine,speram azi sa fie si mai si.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Se apropie incheierea mediilor...Exista cineva care nu vrea medii bune?La noi doamna ne-a spus la sedinta ca toti copiii vor avea medii de FB pentru ca ,desi la fise/caiete mai au si Bine,sunt de calificativul maxim la nivelul programei scolare care e foarte relaxata.La noi se lucreaza mult peste programa,dar evaluarea se face la nivel de programa,ceea ce mi se pare corect.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Sa va spun o faza faina.
Vine Vladu cu -B la evaluare la mate. Este clasa a II-a si este prima data cand a luat la un test o nota atat de mica. Asta dupa o perioada in care eu l-am cam lasat in apa lui. Am vazut ca se descurca bine la teme si am facut eroarea sa presupun ca se descurca bine in general. Dar nu. EI faceau in clasa niste chestii mai complicate, copilul nu pricepuse neam si nu voia, din orgoliu, sa recunoasca ca nu stie. Deci pe undeva acela a fost si -B-ul meu. Pentru ca nu pot avea pretentia ca la 28 de copii in clasa invatatoarea sa-i poata stimula pe toti pentru a se asigura ca au inteles.

Deci vine cu nota aceasta scandaloasa si cu un test inrosit tot. Eu de obicei incerc sa fac abstractie de nota. Adica nu zic "Vai, ai luat -B" ci zic "Vai ce varza esti la mate". Iau deci testul la puricat si vad greseli cat casa, de neatentie si de nestiinta, toate adunate.

El trebuia in ziua aceea sa mearga in vizita la un coleg si sa-si petreaca sambata impreuna. Si da mama baiatului telefon ca poate sa vina Vlad si eu ii spun ca sigur, se imbraca si vine. Il gasesc apoi foarte debusolat. Zice "credeam ca n-ai sa ma mai lasi la R dupa asa o nota". Si eu ii spun ca tristetea cea mai mare e a lui si ca vom indrepta noi toate cele incepand de maine, dar ca acum sigur, sa se duca. "Ce are una cu alta?". Daca l-as fi pedepsit sa nu se mai duca la R aveam toate sansele sa-i anulez tristetea pentru nestiinta si sa o inlocuiesc cu furia pe mine ca sunt rea sau cu tristetea ca nu s-a mai dus in vizita. Asa am pastrat supararea si regretul pentru nestiinta in cutiuta lor si le-am folosit a doua zi (si toata saptamana ce a urmat) cand am recuperat fara carctire toate problemele nestiute in clasa timp de 2 saptamani. Basca ca si-a facut si temele.

"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns grati.ela spune:

Alice ...iau lectii..

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns grati.ela spune:

a fost vorba de muzica pe la inceputuri...fetita mea incheie cu 10 pe linie la toate disciplinele mai putin la muzica...de ce i-a dat 9? nu stie...primul si singurul obtinut prin "ascultare prin comparatie"...adica X canta, Y canta, X canta mai bine ia 10 Y mai putin...dar motivatia in cazul copilului: ai cantat prea jos nu e valida...vorba fetei "mami cat de sus puteam canta mi de jos"...al doilea e dat asa, ca o apreciere generala...simte ea ca nu e de 10...are parte de teorie muzicala, fata invatase fila cu fila, voce are chiar foarte frumoasa, e cuviincioasa, constiincioasa...nu a ascultat-o deloc...sunt profesor si nu-mi place sa intervin in aprecierea unui alt cadru didactic dar mie mi se pare bizar putin spus...sunt indreptatita sa-i cer o explicatie? pana maine trebuie sa iau o decizie...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

da, ii prezinti problema la modul ca vrei sa stii unde sa o ajuti, avand in vedere ca la celelalte materii e de zece.
Ca nu tii la nota, cat la perfectionarea fetii.



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lala_D spune:

Wow, ce urasc eu notele de la 1 la 10 la muzica, desen, sport
Acestea sunt abilitati ce tin de fiecare copil in parte. Nu pot frate sa schimbe notele in admis/respins ?!
S-ar rezolva o groaza de probleme...

Mergi la inceput