Vrem doar note bune!E gresit?
Raspunsuri - Pagina 12
beren spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui conchita beren, am citit un articol saptamana trecuta despre un experiment interesant la o scoala aici in San Diego - introducerea muzicii la copiii cu probleme la matematica. legatura intre cele doua exista, nu cred ca asta contesti. dincolo de creativitate, inteleg compozitia muzicala ca pe o structura, iar mintea este stimulata de alte discipline similare sa functioneze in felul asta - asa am inteles eu punctul de vedere al Sabinei. |
Muzica este matematica; discutia de mai sus este despre conceptul de timp in fizica moderna, un subiect distinct.
_
All we have to decide is what to do with the time that is given us.
Sabina spune:
Beren, multumesc de exemple, am sa le caut, am mai dat cu nasul de titlurile astea:)
Acuma trebuie sa reiau "intre eternitate si timp", prima data am citit-o ca pe un roman bun
.
Eu nu numai ca stiu ca muzica e extrem, de importanta pt a gandi orice:)
dar mai cred ca orice arta are un subsrat temporal, de aia ma intereseaza problemele astea.
Fizica de liceu m-ar fi ajutat sa gandesc mai repede, sa inteleg mai usor. Cum sa pricepi Prigogine daca nu stii un pic de cuantica.
E adevarat ca matematica mi-a fost mai usor s-o inteleg, desi stiu tare putina, insa am avut ajutor de-acasa.
Si aici revenim la subiect....e mai important ce se invata, nu ce nota iei....eu aveam 10 la fizica, si?? Nu faceam nicio fizica:(
Mai bine aveam 7 si chiar rezolvam ceva probleme la lectie.
Da eu sunt un specimen caruia i-a placut la scoala. Trebuie sa acceptam ca unii dintre copii nu se adapteaza la scoala , nu le place....si trebuie sa-i sustinem sa fie fericiti altfel, sa se simta valorosi ei, in sine, nu datorita scolii.
Competitia nu e chiar cel mai ok lucru....sunt oameni care sunt super happy traind cu rulota, in afara societatii.....liberi.....eu ii admir :)
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
Sabina's blog,
Sofia Galagia si
bb Gheo
dinubebe spune:
Sorana, daca acea nota penalizeaza greseli elementare, da, e un semnal de alarma, fie ca e -FB sau B sau insuficient si e clar ca e nevoie de eforturi suplimentare pentru a clarifica si corecta erorile, deprinderile. Daca, insa, acel calificativ penalizeaza doar un mod de scriere mai putin caligrafic, sau o lipsa de aptitudini in domeniul artistic, cum s-a vorbit deja aici de muzica si desen, da, nu pot sa fiu stresata. Practic, ai spus-o si tu, nu nota este cea care conteaza, ci ceea ce deprinde copilul si atata vreme cat copilul meu va sti sa se exprime si sa scrie corect, sau va sti sa socoteasca corect, va fi prea putin relevant pentru mine daca are vreun rezultat mai jos decat FB. Pe de alta parte, fetita mea, fara nici cea mai mica presiune pentru note din partea noastra ca parinti, munceste singura si are rezultate foarte bune, cu sau fara minus. In cazul nostru, faptul ca nu am stresat-o cu notele a fost de natura sa o responsabilizeze si descopar cu mare incantare ca se apuca singura de teme, isi citeste singura poeziile pe care le are de memorat - in conditiile in care acum cateva luni nu stia deloc sa citeasca, asa ca avem multe sa ne bucuram impreuna pentru fiecare progres pe care il face. Sincer, m-am bucurat mai mult de faptul ca a reusit sa citeasca singura prima povestire, de interesul pe care a inceput sa-l aiba pentru citit, decat de carnetul ei de note plin de FB-uri. In rest, pe caietele de clasa sau de teme, nu te gandi, are si calificative de tipul B-FB sau chiar B, dar eu - personal - nu le-am privit ca pe o mare problema, caci erau ezitari in scrierea unor litere sau semne grafice pe care - fetita mea fiind stangace - nici invatatoarea nu a stiut cum sa le indrepte de la inceput. De cealalta parte, gasesc alte motive de multumire in faptul ca are un vocabular foarte dezvoltat, ca se exprima destul de sofisticat si fara dezacorduri, inclusiv in enunturi complexe, precum "copilul caruia i-am dat jucaria", e un copil creativ si cu multa imaginatie, si stiu ca - desi cel mai probabil nu va ajunge niciodata un geniu - va reusi sa obtina rezultate foarte bune.
Sabina spune:
Eu am mai observat ceva in lunga mea existenta ![]()
E mult mai fain sa cultivi unui om calitatile decat sa-i tot corectezi defectele ![]()
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
Sabina's blog,
Sofia Galagia si
bb Gheo
accept92 spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui sorana Acuma pe bune cele care ziceti ca nu conteaza nota - daca vedeti intr-un test chestii de gen 10-7=2 si apoi mai faceti acasa si constatati ca de fapt copilul nu stapaneste adunari-scaderi pana in 10 .... chiar ziceti "las' ca-i bine si maturator, nu tre' sa fie geniu"???? Sorana si Monica (7 ani) |
Eu nu as spune asa ceva pentru simplul fapt ca lumea nu se imparte in maturatori si genii. Ba chiar unii maturatori ar putea ascunde un geniu neinteles.
10-7=2 la un copil de 7 ani este echivalentul unei greseli pe care as putea sa o fac eu la aproape 30 de ani la servici. Adultii cu greselile lor si copiii asemenea. Eu daca gresesc ma taxeaza seful la servici, insa cand ajung acasa sotul ma incurajeaza si este alaturi de mine cu o vorba buna. Copilul este taxat la scoala de profesor si dupa parerea mea e suficient, acasa trebuie sa gaseasca o vorba buna si niciun repros. Asa vad eu lucrurile.
accept92 spune:
Ma gandesc ca poate o sa-mi spuneti ca daca vine copilul trist acasa cu o nota mica si tu te intristezi cu el nu este un repros. Nu neg asta, dar daca si sotul meu s-ar intrista de un esec al meu, la urmatoarea ocazie mi-as tine esecurile pentru mine preferand sa trec singura peste moment.
pepene spune:
in general, e bine sa te intereseze notele la modul general, cum a spus si ruxij, sa ai o medie relativ buna in ansamblu ( mentionez ca asta in romania ar fi, probabil, sa spunem, medie generala peste 8,50 ), si sa inveti la materiile la care iti place.
dar sa nu iti presezi copilul pt. ca a luat 9 in loc de 10, sau B in loc de FB. e o nimica toata asta ![]()
sunt 2 chestiuni foarte diferite sa te ingrijoreze note permanente de 5-6 fata de note de 8-9.
happiness, relaxeaza-te
. copilul nu trebuie sa se simta asa de presat. se simte presat, altfel nu te-ar intreba daca te bucuri de nota.
in general, notele conteaza pana la un anumit punct pt. succesul profesional. dar pe viitor, alte calitati vor conta mult mai mult decat 10 pe linie. cel mai mult va conta increderea in sine. Acesta risca sa fie afectata rau de grija unui B in loc de FB, eveniment absolut banal de altfel.
apropo, happiness, pe vremea mea cel putin, conditia ca sa aplici la o bursa in strainatate era sa ai peste 8,50. deci cu 5-6, nu aveai sanse. dar cu media generala 9 si cu 2-3 materii la care erai foarte bun + activitati extracuriculare sau calitati personale, nu aveai probleme.
linisteste-te si fiica ta se va linisti si ea. 
capcaunul spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui beren Sugestii de lectura: "The Road to Reality: A Complete Guide to the Laws of the Universe", de Roger Penrose (pentru inceput). |
Complet off topic (este doar pentru beren, pe care-l salut si il rog sa-si activeze casuta postala):
Mai usor cu The Road to Reality. 90% din profesorii de fizica din Romania n-ar reusi sa treaca de primele 5 capitole (si cartea are 34!). Este o caramida care-ar strivi omul de rand. Altfel, este buna pentru un inceput de cariera postdoc.
beren spune:
| Citat: | ||
citat din mesajul lui capcaunul
Complet off topic (este doar pentru beren, pe care-l salut si il rog sa-si activeze casuta postala): Mai usor cu The Road to Reality. 90% din profesorii de fizica din Romania n-ar reusi sa treaca de primele 5 capitole (si cartea are 34!). Este o caramida care-ar strivi omul de rand. Altfel, este buna pentru un inceput de cariera postdoc. |
Voi activa casuta. De acord cu aprecierea cartii (mai ales relativ la fizica de liceu din Romania) - dar unde e contradictia? Cine vrea sa inteleaga in profunzime legatura dintre radiatia Hawking, orizont si directia temporala, trebuie sa poata parcurge cartea introductiva a lui Penrose - chiar daca el nu e de acord cu Stephen.
Ca sa adaug ceva la subiect: ‘The noblest work in education is to make a reasoning man, and we expect to train a young child by making him reason! This beginning at the end; this is making an instrument of a result. If children understood how to reason they would not need to be educated.” –J-J. Rousseau.
_
All we have to decide is what to do with the time that is given us.
Llaura spune:
happiness, de vreo doua zile ma tin sa-ti scriu despre Nicki si tot nu apuc
Nicki e fetita cumatrilor mei, e in clasa intai si, ca si fetita ta, are numai note maxime, le doreste, lucreaza pt ele...si stii ceva? le merita, si pe naiba il stie. Mintisoara ei e ca un burete, absoarbe tot, e curioasa, daca te intreaba ceva te descoase pana intelege. I-am aratat un pic cum e cu sferturile si jumatatile, cum se scad si se aduna si peste o luna jumatate tot stia, si am intrebat-o pe maica-sa, nu ii mai pomenise de ele intre timp. La jocul "cuvinte in franceza" m-am ajutat cu google, stie o gramada de cuvinte si a capatat franceza functionala cam intr-un an, la scoala (noi locuim in partea engleza a Canadei); sa vorbesc cu ea in franceza nu ma mai tine. Am jucat cu ea un joc de atentie si memorie cu sute de cartonase si m-a batut de m-a uscat, e adevarat ca la inceputul jocului cam barfeam cu maica-sa dar dupa aia am jucat serios si mi-am luat-o de nu m-am vazut
E haioasa tare, o durdufana frumoasa foc si vesela, pt ea scoala e o chestie sociala asa, se gandeste seara cu ce se mai imbraca ea a doua zi la scoala, se mai vaita din cand in cand ca n-are nimic de imbracat, ca nu merge oja cu rochia
Nu e nimic in neregula cu ea, e un copil cat se poate de fericit si vesel.
Nicki e si ea foarteee competitiva, dar parintii ei sunt mai relaxati, la modul don;t fix it if it ain't broken (adica se vor descurca ei cumva daca eventual situatia va lasa de dorit pe viitor). Cred ca e o idee buna, au mai zis si alte fete, pericolul ca pe fetita ta sa o pasca esecul scolar la o medie foarte mare e ca si inexistent, nu trebuie sa mai pui si tu presiune pe ea. Ei au mai facut ceva, au dat-o la sport(uri), inot, gimnastica, sa invete ca uneori mai si pierzi si ca important e sa joci fair.
Sa ii zici copilului nu raspunde mama daca stii, sa nu creada copiii ca esti tocilara, si nici aualeu iar ai luat FB, data viitoare sa-mi vii cu I e hilar. Fetita ta va invata in timp sa se evalueze singura (daca e preocupata de ce va face cand va fi mare cu atat mai bine), isi va descoperi interese si abilitati si isi va bugeta timpul in favoarea lor fara sa-i mai pese ca nu mai are zece pe linie.
Apropo de muzica si matematica, sunt de acord ca muzica iti poate dezvolta capacitatea de a invata si intelege matematica, ambele sunt constructii grandioase, dar zau ca toata muzica din lume nu te poate invata sa rezolvi ax+b=c...pe aici pe la cum se predau skills de genul asta e mare problema; pentru ca a sti ceva si a fi capabil sa intelegi acelasi ceva nu e deloc tot aia. De aia ma apuca pe mine nervii cand aud ca de la noi in Sherwook Park sunt 10 milimetri 

n-oi avea eu in clasa pe the best and the brightest dar parca nici chiar asa...
Beren are dreptate cu bariera culturala, Sabina, la nivel de doctorat nu te ajuta fizica si matematica de liceu (mecanica cuantica nici nu se face de fapt), un fizician cu care sa colaborezi insa ti-ar fi cred de mare ajutor (ah nu eu neaparat
, nici nu sunt propriu-zis fizician).
