Vrem doar note bune!E gresit?
Raspunsuri - Pagina 11
corinadana spune:
Ruxij in caz ca nu ai trecut testul (presiunea intimpul testului a fost mare cu 3 elevi plus un teacher in sala, plus nu corecta, nu sterge, nu intoarce pagina inapoi si altale si ei erau doar cl. a 2a), multi copii f buni nu au trecut acel test insa daca au doar 4 la toate materiile in cl a 3, 4 si a 5 sunt gifted.
Don't throw with stones if you live in a glass house.
corina mama Ralucai
http://community.webshots.com/user/corinaraluca
ruxij spune:
Serios? Intersanta definitie a unui copil gifted, adica face prost la achievement or IQ test, dar e gifted. Eu nu ii consider gifted pe aia cu 10 pe linie. Dar le dau dreptul altora sa ii considere.
happiness spune:
Accept92,
.Am fost o eleva foarte buna,nu geniala,dar foarte buna oricum,si in acelasi timp iubita de colegi si de profesori,asa cum este si fiica mea acum.Cred ca ea este inca si mai lipicioasa si mai sociabila decat mine,stie sa se puna "bine"cu fiecare,sa se lipeasca de sufletelul oricui.Revenind la note,am mai spus ca nu ii este suficient orice calificativ.Este in cautare de FB-uri,zic eu,din ambitie,nu doar ca asa am zis eu ca e bine,si mai ales,cred ,pentru ca ii place sa fie laudata,sa se bucure ceilalti de faptele ei,sa vada ca munca ei este incurajata de ceilalti.Daca cineva se intristeaza este si ea trista,la fel si fericirea,este molipsitoare pentru ea.Ii place sa fie printre cei foarte buni,mereu ii spun ca nu vreau sa fie neaparat cea mai buna,dar daca isi da silinta poate fi printre cei mai buni.Si isi doreste asta.Totusi,are si un sistem de a se apara in caz de orice eventualitate ,daca greseste ceva la mate zice:"Dar am facut perfect la romana,nu te bucuri?"![]()
Da,Dry_Votka,si B este ok...Cred...Dar nu sunt foarte sigura.
Oricum la ce face ea in clasa I,sem I,sigur nu e ok,de vreme ce stie cam totul de la gradi,mai ales la mate.
beren spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui Sabina consider ca exista timp in arte vizuale exact ca in muzica, numa ca organizat aparent altfel.Insa in esenta perceptia e aproape auditiva:) daca stiam fizica ce usor ar fi fost! Acuma ma chinui sa inteleg tot felu.....si pierd multe ore. |
Cu ce ar fi ajutat fizica de liceu in problema asta? Daca e vorba de timp in sensul descompunerii spectrale, e greu de facut o legatura intre undele sonore (muzica) si cele electromagnetice (arte vizuale). Oricum, asemenea subiecte nu sunt (si nu erau) acoperite nicaieri in fizica de liceu din Romania.
_
All we have to decide is what to do with the time that is given us.
beren spune:
Notarea e un instrument de educatie, dar notele conteaza in viata si dincolo de scoala. Fiicei mele ii voi spune (in cativa ani de acum inainte) sa nu se chinuiasca sa obtina note mari doar din vanitate sau ambitie, ci sa le foloseasca ca feed-back pentru cat de bine a invatat ... daca instructorul este capabil. E foarte trist cand un copil pierde interesul pentru o materie din cauza notelor (injuste, de exemplu), sau cand pierde din vedere importanta intrinseca a cunostintelor datorita competitiilor "de clasa", care mai tarziu vor valora fix zero.
Pe de alta parte, multe scoli pun mare pret pe scoruri si note. Unele universitati mari au o politica mai luminata: Caltech nu pune mare pret pe SAT-uri, iar U. of Chicago nu cere diploma de absolvire a liceului, dar cer alte dovezi de abilitati academice: inventii, articole, premii la concursuri.
_
All we have to decide is what to do with the time that is given us.
Sabina spune:
beren, nici vorba despre asta, ar fi prea schematic si deloc interesant (pt ideea mea, nu in sine)
Fizica de liceu m-ar fi ajutat sa- ii inteleg mai usor pe Hawking si pe Weinberg. Si mai ales pe Prigogine pe care il ador. Asa, a trebuit s-o iau de la Newton...
E vorba despre Timp Spatiu. La liceu se face teoria relativitatii...la noi s-a fuserit. Se face si cuantica un pic....bla bla, n-am invatat nimic:(((
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
Sabina's blog,
Sofia Galagia si
bb Gheo
sorana spune:
Accept si mamagiuliei - fi-mea scrie urat (cu cine-o semana domne'?
) si chestia asta nu ma deranjeaza si nici nu se puncteaza. Important e totusi sa fie cat de cat lizibil ce scrie. In cazul nostru se intampla si la mate sa faca o chestie mica si urata de nu stii daca e 2 sau 3 sau 5 si atunci nu stii daca a adunat corect sau nu ....
Din punctul asta de vedere eu ma stradui cu fi-mea sa scrie astfel incat sa se poata citi ce scrie ea ... eu am avut ceva probleme ca nu se putea citi ce scriam eu
.
Iar cu notele - si eu ma stressez. Nu atat pentru nota in sine cat pentru lipsa cunostintelor sau deprinderilor. Ca exemplu am lucrat in vacanta la mate pentru ca la testul de mate de dinaintea vacantei a luat -FB avand greseli gen "10-7=2" si "completati sirul _ 2 _6 _ 10" ea in loc sa scrie numerele pare a scris vecinii fiecarei cifre din sir ....
Acuma pe bune cele care ziceti ca nu conteaza nota - daca vedeti intr-un test chestii de gen 10-7=2 si apoi mai faceti acasa si constatati ca de fapt copilul nu stapaneste adunari-scaderi pana in 10 .... chiar ziceti "las' ca-i bine si maturator, nu tre' sa fie geniu"????
Eu una n-as putea. Habar n-am ce IQ are fi-mea ... dar sa stie sa scrie corect si sa faca operatii matematice simple mi se pare ca ar trebui sa stie ... indiferent de iq si/sau profesie viitoare.
Sorana si Monica (7 ani)
beren spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui Sabina beren, nici vorba despre asta, ar fi prea schematic si deloc interesant (pt ideea mea, nu in sine) Fizica de liceu m-ar fi ajutat sa- ii inteleg mai usor pe Hawking si pe Weinberg. Si mai ales pe Prigogine pe care il ador. Asa, a trebuit s-o iau de la Newton... E vorba despre Timp Spatiu. La liceu se face teoria relativitatii...la noi s-a fuserit. Se face si cuantica un pic....bla bla, n-am invatat nimic:((( |
Atunci ma indoiesc cu atat mai mult ca fizica de liceu ar fi de folos in vreun fel. Hawking este singurul din cei trei care s-a ocupat cu relativitatea generala. Weinberg are un premiu Nobel pentru modelul standard, bazat pe relativitatea speciala. Iar Prigogine nu are nimic de-a face cu cei doi (decat ca a fost coleg cu Weinberg cativa ani), rezultatele lui privind relatia dintre timp si termodinamica, in sensul ireversibilitatii - o legatura superficiala cu radiatia Hawking, daca la asta te referi. Aceste subiecte cer in primul rand o educatie matematica suficienta, e o bariera culturala.
Sugestii de lectura: "Einstein's Theory of Relativity" de Max Born; "Six Not-So-Easy Pieces: Einstein's Relativity, Symmetry and Space-Time", de Richard Feynman si "The Road to Reality: A Complete Guide to the Laws of the Universe", de Roger Penrose (pentru inceput).
Pana la Hawking e un drum lung, dar foarte frumos. Oricum, el a "pierdut" pariul.
_
All we have to decide is what to do with the time that is given us.
conchita spune:
beren, am citit un articol saptamana trecuta despre un experiment interesant la o scoala aici in San Diego - introducerea muzicii la copiii cu probleme la matematica. legatura intre cele doua exista, nu cred ca asta contesti. dincolo de creativitate, inteleg compozitia muzicala ca pe o structura, iar mintea este stimulata de alte discipline similare sa functioneze in felul asta - asa am inteles eu punctul de vedere al Sabinei.

