Engleza la gradinite

Raspunsuri - Pagina 4

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns louisa spune:

Va rog sa ma ajutati sa trimit un mesaj privat catre pm, cum procedez?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AYSHA 2 spune:

multumesc, Gabriela, pt mine Baneasa sau Pipera inseamna capatul Pamamntului, parca nu imi vine sa-l chinui pe drum atata distanta

louisa, daca vrei sa ii trimit PM (privat message) lui westron, de ex. la postul acestui utilizator cauti prescurtarea PM scrisa cu rosu, dai click i de acolo e clar. cu conditi a sa aiba optiunea PM activata

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns louisa spune:

Multumesc AYSHA2, si pentru mine Baneasa sau Pipera sunt prea departe. Ma intereseaza o gradinita in care sa se predea o engleza corecta in sect 2. Am vazut si cursuri la British Council dar numai de la grupa pregatitoare in sus si copilul trebuie dus si adus ar fi mai simplu daca tot merge la gradinita sa invete acolo corect limba engleza.
westron, poti sa iti activezi PM-ul te rog?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns prof_en_grad spune:

[quote]citat din mesajul lui westron

N-am mustruluit pe nimeni. E chiar trist sa vezi ca lumea accepta orice, de parca li s-ar face o favoare cand sunt copiii primiti in gradinite, scoli, facultati. Asa e la noi, pe banii nostri pot sa faca toti ce vor. Unii pot sa-si permita sa dea copiii la lectii particulare, la gradinita- la engleza, la scoala- la romana, matematica, etc. Dar altii, cei mai multi, cu banii pe care-i au nu pot plati decat cursurile ieftine facute la gradinita. Atunci concluzia e , in loc sa facem programele bune, sa spunem " daca nu aveti bani, inghititi si programe proaste?" Cand cu aceiasi bani copiii pot beneficia de programe bune si profesionisti? Nu credeti ca e trist? In definitiv, noi toti facem lucrurile astea posibile.
Vreti sa va spun ca un profesionist care face lectii private, e bun, cautat, apreciat, castiga infinit mai putin decat cei care lucreaza la gradinite, fara responsabilitatea profesorului privat, desi el tot pe banii parintilor lucreaza? Vreti sa va spun ca, de cele mai multe ori, nici macar nu castiga profesorul ( sau ce-o fi), castiga firma angajatoare, iar profesorul atunci lucreaza pe nimic? Si, evident, astia sunt profesorii prosti, care nu au incotro. Exista 2 categorii de profi de engleza la gradinite: cei care sunt PFA si din astia, unii sunt exceptionali, altii nu; si cei angajati de firme care sunt aproape toti slabi. exista si exceptii, cand e vreo fata tanara care e entuziasta si buna la engleza, iubeste copiii, si atunci face treaba buna. dar cate sunt asa? Exact curiozitatea asta m-a facut sa incep topicul.

In sfarsit cineva care spune lucrurilor pe nume!Iti multumesc pt prilejul pe care mi l-ai oferit de a-mi spune pasul si opinia in acelasi timp.La gradinita la care lucrez eu mi s-a spus ca au fost schimbate cel putin 5 prof de engl inainte de sosirea mea acolo. Insa incep sa cred, de fapt sunt aproape convinsa ca fara relatii, pile, cum vreti sa le numiti nu se poate face mare lucru. Predau la o grad de stat din centrul Buc si as indrazni sa spun printre cele mai bune, si sunt pe punctul de a deveni somera si asta pt k am avut indrazneala sa imi cer salariul la timp pt a nu stiu cata oara, ca sa nu mai vbm de sinuoasa negociere cu privire la contractul de colaborare dar aceasta este alta poveste. Ideea este ca imi iubesc meseria enorm; iubesc sa predau, iubesc foarte mult copiii, ador lba engleza; mama mea este prof, in alt oras,(de aici si talentul si dragostea de a preda) la fel ca toate rudele mele si multe pers din anturajul meu, insa descopar cu dezamagire ca tot talentul si cunostintele mele sau faptul ca in anii in care am lucrat pt aceasta firma am luat din banii proprii materiale (fise xeroxate saptamanal, stampilute, stickere, smiley faces,flipchart, etc)nu valoreaza nimic in fata arogantei si parvenitismului de "patron"!Si... in ciuda faptului ca sunt apreciata si iubita atat de copii cat si de parinti si educatoare se pare ca toate aceste lucruri palesc in fata interesului de a face marketing si nu educatie si cu atat mai putin limba engleza! Prin urmare ...eu cu ce mafie "educationala" votez, dragii mei parinti?
P.S. Ma gandesc sa functionez ca PFA in cazul in care voi razbate prin hatisul in care ma aflu in acest moment si sa raman astfel langa "albinutele" mele istete si sclipitoare!

diana senis
25 ani, Bucuresti

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AYSHA 2 spune:

prof, imi spui si mie, te rog, la ce gradi predai ? si eu locuiesc in centrul Bucurestiului cred ca poti sa spui, dinmoment ce rafuielile tale sunt cu firma, nu cu gradi

in alta ordine de idei, din moment ce ai talentul de partea ta, eu zic sa-ti deschizi PFA, platesti un impozit modic, din cate stiu eu (depinde daca esti sau nu platitor de TVA), dar nu vei mai fi victima unor nemernici evazionisti si iti vei putea negocia singura conditiile cu gradinita. Mai mult, din moment ce esti iubita de copii, as lasa gradinita doar in postura de mediator si as discuta direct cu parintii. Mi se pare cea mai transparenta si mai buna varianta.

In toate situatiile in care apar intermediari ( gradi sau firme)apar si elemente de coruptie si evaziune fiscala, cu complicitatea ambelor parti.

daaar, daca parintii te apreciaza, te vor impune EI gradinitei, si nu invesr.
in caz contrar, atat copiii cat si profesorul sunt victimele acestei cardasii, as zice eu murdare, pt ca e vorba de educatia copiilor.

mai mult, un statut legal iti confera drepturi suplimentare, de care poti uza in cazul in care ti se pare ca esti nedreptattite.

si ca sa extind sfera discutiilor, excluzand gradinitele particulare unde fiecare isi gestioneaza fondurile cum vrea, din moment ce in curicula scolara este prevazuta studierea limbilor straine, ma intreb, ministerul sau inspectoratul scolar nu ar putea reglementa aceasta activitate ? de fapt, in gradinitele de stat, cum se procedeaza, se face sau nu un contract (de prestari servicii, de exemplu)? si daca da, cu cine ?

in caz contrar, daca aceasta activitate este prestata la negru pe scara larga, parintii sa nu mai aiba pretentii la calitate, pentru ca tolereaza o activitate desfasurata ilegal. daca accepta ca banii lor sa se duca in no men's land fara sa aiba stabilite clar conditiile, chiar nu pot emite pretentii cu prvire la calitate. Eu una nu ma pot multumi cu explicatia "asa e in Romania, la limita legii ", pe principiul asta nu progresam deloc.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Noi suntem deja la scoala, avem la activ 4 ani de gradi.
Primul an de gradi a fost cu "engleza intensiv" adica li se vorbea numai in engleza. Fi-mea a invatat culorile in engleza, in romana nu le stia, a invatat sa numere in engleza, in romana nu stia etc. Ba chiar se intampla cand nu stia un cuvant in romana sa-l inlocuiasca cu cel in engleza in conversatia obisnuita. Nu era bine pentru ca m-am gandit ca la un moment dat intra la scoala si degeaba are cunostinte diverse daca nu le poate exprima in limba romana.
In plus data fiind varsta foarte mica (3-4 ani) nu facea traducerea intre limbi ... adica vorbea in engleza sau vorbea in romana dar daca o intrebai cum se spune "catel" in engleza nu raspundea.

Al 2-lea si al 3-lea an de gradi au fost cu "engleza intensiv" adica o ora pe zi. A invatat ceva cuvinte, am fost multumita ca pronunta corect si ... cam atat. Nu s-amai descurcat intr-o conversatie obisnuita in engleza, a uitat tot ce invatase in primul an.
Al 4-lea an a fost cu optional engleza adica de 2 ori pe saptamana. A uitat si mai tare ce stiuse odata demult.
Gradinitele erau particulare.
In concluzie e in cls I are 7 ani si engleza nu stie deloc. Deloc inseamna ca nu stie sa scrie (evident) nu stie sa citeasca nu poate sustine o conversatie uzuala, etc.
Anul asta mi-am propus sa fac eu cu ea ca sa nu-i incarc foarte tare programul fiind si in primul an de scoala. De la anul intentionez sa-i gasesc un meditator.
Parerea mea actuala este ca nu se invata engleza in gradinita. Adica ramane cu ceva pronuntie si usurinta in a pronunta corect dar cam atat. Cu alte cuvinte ii va fi mai usor sa invete engleza cand va fi mai mare daca a facut deja cate ceva dar nu va asteptati sa invete engleza cu adevarat in gradinita.
Exceptie fac gradinitele cu predare in engleza dar apoi va trebui sa urmeze o scoala cu predare in engleza pentru ca nu se va descurca la o scoala publica, cu predare in limba romana.



Sorana si Monica (7 ani)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Apropos de subiectul asta eu am o nedumerire. Eu vorbesc engleza fluent. Am invatat-o dupa 11 ani, cu meditator acasa. La 14 ani o vorbeam deja fluent. Dupa 14 ani am mai citit carti, am mai vazut filme, practic n-am avut cum s-o uit.
Una peste alta am invatat-o in 3 ani. Copilul meu n-a invatat-o in 4 ani. La cu totul alta varsta insa.
Am vazut in jurul meu ca la copii de peste 8-9 ani ca 1-2 ani de engleza fie acasa cu meditator fie la o scoala de cursuri ii fac sa o vorbeasca rezonabil dar nu am vazut copil de 7 ani care sa o vorbeasca in urma cursurilor din gradi.
Si ma gandesc ca poate "exista un timp pentru orice". Iar timpul pentru o limba straina incep sa cred ca este la peste 8-9 ani ...
Sau credeti ca 8-9 ani e prea tarziu?

Cum o fi mai bine? S-o inveti doar vorbita la sub 7 ani sau cu tot cu scris-citit la peste 7-8 ani?
Oricum si daca invata engleza vorbita tot vor trebui dupa aceea sa mai faca cursuri pentru a invatat scrierea si citirea si evident gramatica.

Sorana si Monica (7 ani)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns kigallu spune:

draga Sorana,

eu inteleg prin engleza intensiva la gradinita ca se face engleza in fiecare zi cu un profesor si educatoarea insista pe cuvintele de baza. Nu este ok ca un copil de 3-4 ani sa invate culorile numai in engleza. daca nu le stie in romana inseamna ca educatoarea nu isi face treaba. (din pacate aceasta este o problema cu care eu ma confrunt ca profesor)

la final de gradinita normal ar fi ca un copil sa fie capabil sa construiasca singur enunturi simple in limba engleza, sa ia parte in conversatii cu structuri gramaticale simple, sa cunoasca alfabetul si sa fie capabil sa scrie/citeasca/recunoasca anumite cuvinte.

Predare intensiva in limba engleza nu inseamna ca i se vorbeste copilului numai in engleza; nu la nivel de gradinita. Lucrurile de baza trebuiesc invatate in limba romana, conform programei nationale.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns crinuta spune:

Citat:
citat din mesajul lui prof_en_grad

[quote]citat din mesajul lui westron

N-am mustruluit pe nimeni. E chiar trist sa vezi ca lumea accepta orice, de parca li s-ar face o favoare cand sunt copiii primiti in gradinite, scoli, facultati. Asa e la noi, pe banii nostri pot sa faca toti ce vor. Unii pot sa-si permita sa dea copiii la lectii particulare, la gradinita- la engleza, la scoala- la romana, matematica, etc. Dar altii, cei mai multi, cu banii pe care-i au nu pot plati decat cursurile ieftine facute la gradinita. Atunci concluzia e , in loc sa facem programele bune, sa spunem " daca nu aveti bani, inghititi si programe proaste?" Cand cu aceiasi bani copiii pot beneficia de programe bune si profesionisti? Nu credeti ca e trist? In definitiv, noi toti facem lucrurile astea posibile.
Vreti sa va spun ca un profesionist care face lectii private, e bun, cautat, apreciat, castiga infinit mai putin decat cei care lucreaza la gradinite, fara responsabilitatea profesorului privat, desi el tot pe banii parintilor lucreaza? Vreti sa va spun ca, de cele mai multe ori, nici macar nu castiga profesorul ( sau ce-o fi), castiga firma angajatoare, iar profesorul atunci lucreaza pe nimic? Si, evident, astia sunt profesorii prosti, care nu au incotro. Exista 2 categorii de profi de engleza la gradinite: cei care sunt PFA si din astia, unii sunt exceptionali, altii nu; si cei angajati de firme care sunt aproape toti slabi. exista si exceptii, cand e vreo fata tanara care e entuziasta si buna la engleza, iubeste copiii, si atunci face treaba buna. dar cate sunt asa? Exact curiozitatea asta m-a facut sa incep topicul.

In sfarsit cineva care spune lucrurilor pe nume!Iti multumesc pt prilejul pe care mi l-ai oferit de a-mi spune pasul si opinia in acelasi timp.La gradinita la care lucrez eu mi s-a spus ca au fost schimbate cel putin 5 prof de engl inainte de sosirea mea acolo. Insa incep sa cred, de fapt sunt aproape convinsa ca fara relatii, pile, cum vreti sa le numiti nu se poate face mare lucru. Predau la o grad de stat din centrul Buc si as indrazni sa spun printre cele mai bune, si sunt pe punctul de a deveni somera si asta pt k am avut indrazneala sa imi cer salariul la timp pt a nu stiu cata oara, ca sa nu mai vbm de sinuoasa negociere cu privire la contractul de colaborare dar aceasta este alta poveste. Ideea este ca imi iubesc meseria enorm; iubesc sa predau, iubesc foarte mult copiii, ador lba engleza; mama mea este prof, in alt oras,(de aici si talentul si dragostea de a preda) la fel ca toate rudele mele si multe pers din anturajul meu, insa descopar cu dezamagire ca tot talentul si cunostintele mele sau faptul ca in anii in care am lucrat pt aceasta firma am luat din banii proprii materiale (fise xeroxate saptamanal, stampilute, stickere, smiley faces,flipchart, etc)nu valoreaza nimic in fata arogantei si parvenitismului de "patron"!Si... in ciuda faptului ca sunt apreciata si iubita atat de copii cat si de parinti si educatoare se pare ca toate aceste lucruri palesc in fata interesului de a face marketing si nu educatie si cu atat mai putin limba engleza! Prin urmare ...eu cu ce mafie "educationala" votez, dragii mei parinti?
P.S. Ma gandesc sa functionez ca PFA in cazul in care voi razbate prin hatisul in care ma aflu in acest moment si sa raman astfel langa "albinutele" mele istete si sclipitoare!

diana senis
25 ani, Bucuresti





Activeaza-ti si tu pm te rog..

Crinuta si Rayan

Fara Dumnezeu nimic nu e.
Cine se increde in sine, cade rau!

www.youtube.com/watch?v=4L0eM4tODYc" target="_blank">Asculta




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns virgi spune:

Din experienta personala pot sa vad spun ca varsta cea mai optima pentru invatatea unei limbi straine este cand bb implineste 6 luni. Pana la 6 luni i-am vorbit doar in limba romana, apoi i-am vorbit/citit pe timpul zilei aproape numai in engleza si seara in familie am vorbit/citit numai romaneste. La 1 an si jumatate urma sa inceapa gradinita in limba engleza si am vrut sa intelega la fel de bine si engleza, lucru pe care l-am realizat cu succes, insa asta a fost singurul meu job.
intre 1,5 ani - 3 ani a fost perioada de gradinita, unde pana la ora 12.oo auzea numai engleza, iar acasa ii citeam cel putin 2-3 carti in limba romana si evidet conversatiile de baza.
Dupa 3 ani cand a inceput scoala, mai exact anul asta in septembrie muncim zilnic cateva ore bune cu tradusul dintr-o limba in cealalta. Indiferent in ce limba citim o carte, ma asigur ca o intelege la fel de bine si in cealalta limba. Cartile le primeste de la bibilioteca scolii, iar eu ma asigur dimineata cat este ea la scoala ca nu voi intalni niciun cuvant/expresie pe care sa n-o stiu. Literatura complicata in unele zile! "bleated", "yak", "gobble", "gingerbread"...cuvinte pe care fiica-mea le-a invatat la o prima citire, eu recunosc ca a trebuit sa le caut in dictionar. Dar nu ne dam batuti, trebuie s-o ajut.
Tara in care traim este vorbitoare de limba coreana, drept urmare engleza si romana o invata doar acasa si doar la scoala, nu in parc, nu pe strada, nu la market, nu la TV. Ar fi fost un mare avantaj ca macar una din cele doua limbi s-o poata auzi peste tot, insa din pacate, trebuie sa muncim pentru fiecare cuvintel nou.
La 3 ani si jumatate le vorbeste pe amandoua foarte bine, as zice nativ, nu stiu inca sa spun care-i limba ei "materna" ( teoretic ar fi romana), le vorbeste pe amandoua la fel de bine, putin mai bine engleza, fiind limba in care studiaza si la scoala. Daca am fi trait in romania, as fi procedat la fel, nu cred ca mi-as fi permis sa dau bani pe meditator si mai mult de atat o limba nativa trebuie inceputa inainte de 3 ani. Dupa 3 ani, copilul trebuie sa munceasca mai mult pentru a o invata si sunt sanse mici s-o mai invete ca un nativ, execeptie facand acei copii care vor studia cativa ani intr-o scoala cu predare in limba engleza si care vor avea profesori nativi.
Legat de sistemul de predare, korea a renuntat de cativa ani buni la profesorii de engleza de origine coreana in gradinite, toti profesorii din gradinite sunt nativi de engleza, adusi numai din State sau Marea Britanie. Cei de origine coreana, predau doar la clasele mari, mai bine spus la acele clase care n-au avut sansa sa aibe in gradinita un profesor nativ si au nevoie sa invete engleza cu traducere din limba lor materna. Probabil in cativa ani, vor fi inlocuiti toti cu cei nativi. Asta e avantajul tarilor dezvoltate care-si permit sa-i plateasca. Poate in cativa ani, va trece si romania la un astfel de sistem si atunci cu siguranta invatarea limbii engleza va fi pentru toata lumea si vom scapa de meditatile in particular.

Mergi la inceput