Despre Sf. Impartasanie
Raspunsuri - Pagina 6
Katya spune:
Draga Gaba –rema,incerc sa-ti explic si eu un pic cum e cu impartasania la ortodocsi,ca si pe mine ma mai intreaba pe aici unul altul si e bine sa stii.
Impartasania e una din taine(ca si botezul,spovedania etc)pe care a instituit-o Hristos in chiar ajunul rastignirii,la Cina cea de taina:El le-a dat uncenicilor sa manince piine si sa bea vin,dar le-a zis:
“Luati,mincati,acesta este Trupul Meu.Beti dintru acesta toti,acesta este Singele Meu,al Legii celei noi,care pt multi se varsa spre iertarea pacatelor”(Matei,26,26,28)
De asemenea,chiar si mai inainte de acest moment le-a vorbit despre aceasta taina:
“Si le-a zis Iisus :Adevarat,adevarat zic voua,daca nu veti minca trupul Fiului Omului si nu veti bea singele Lui,nu veti avea viata in voi.(Ioan,6,53)”
“Cel ce maninca trupul Meu si bea singele Meu are viata vesnica,si Eu il voi invia in ziua cea de apoi.(Ioan,6,54)”
“Caci trupul Meu este adevarata mincare si singele Meu,adevarata bautura.(Ioan,6,55)
Cel ce maninca trupul Meu si bea singele Meu ramine intru Mine,si Eu intru el.(Ioan,6,56)”
Deci uite ca impartasania nu e piine si apa,ci,cum ti-a explicat mamabear,piine si apa sint piine si apa doar la inceput,ele se transforma,in timpul Liturghiei,prin coborirea Sfintului Duh,invocat de catre preot,in trupul si Singele Mintuitorului.
Prin urmare impartasania nu e un “obicei”de-al ortodocsilor,ci e chiar unirea cu Hristos.
Daca vrei,uite,ortodocsii Il Maninca si-L beau pe Hristos ,primesc deci Viata.
Katya spune:
Si ca sa raspund si celorlalte fete.Evident ca e bine si firesc sa ne impartasim copiii,dar si noi trebuie s-o facem,adultii activi,astfel ca sa fim exemplu pt copiii nostri si mai tirziu,cind ei nu vor mai fi mici si nu se vor mai impartasi automat.
Impartasania e pt tot crestinul,indiferent de virsta,nu numai pt copii si pt batrini,eu as zice ca mai ales pt tineri,caci ei tb sa raspunda atit pt copii,sa-i creasca in spirit crestinesc,si sa-si mai ajute si parintii la batrinete(caci sa stiti ca nu toti batrinii merg la biserica sau stiu multe despre crestinism,in ciuda virstei...).
Despre preotii care folosesc paharute sau lingurite de unica folosinta,nu pot sa zic decit ca banuiesc ca sint f tulburati sau ispititi de cel rau tocmai in acele momente cind ei manipuleaza cel mai curat lucru din lume.Mai precis putina credinta a omului care se indreapta cu indoiala catre impartasanie se transmite si preotului si acesta,vrind sa linisteasca enoriasul,ia niste masuri care de fapt ii tulbura pe amindoi.
Caci impartasania,inainte de a fi data,e precedata de rugaciunea:
"Cred,Doamne,si marturisesc ca Tu esti cu adevarat Hristos,Fiul lui Dumnezeu celui viu,care ai venit in lume sa mintuiesti pe cei pcatosi,dintre care cel dintii sint eu.Inca cred ca acesta este insusi preacurat Trupul Tau si acesta este insusi scump Singele Tau."
Deci e clar o problema de credinta:crezi(si atunci te impartasesti dupa oricine,caci Hristos nu se murdareste si nici nu se contamineaza daca cel de dinaintea mea e bolnav de ex si am stabilit ca,la imparatasanie,Il beau si-L maninc pe Hristos) sau nu(si atunci nu te mai impartasesti deloc).
Lui Hristos nu-i plac caldiceii,zice clar in Apocalipsa.
patou spune:
"Caci am primit de la Domnul ce v-am invatat; si anume ca Domnul Isus, in noaptea in care a fost vandut a luat o paine. Si dupa ce a multumit lui Dumnezeu, a frant-o si a zis:" Luati, mancati; acesta este trupul Meu, care se frange pentru voi; sa faceti lucrul acesta spre pomenirea Mea."
Tot astfel, dupa cina, a luat paharul si a zis;" Acest pahar este legamantul cel nou in sangele Meu; sa faceti lucrul acesta spre pomenirea Mea, oridecate ori veti bea din el." Pentru ca, oridecate ori mancati din painea aceasta si beti din paharul acesta, vestiti moartea Domnului, pana va veni El.
De aceea, oricine mananca painea aceasta sau bea paharul Domnului in chip nevrednic, va fi vinovat de trupul si sangele DOmnulu.
Fiecare sa se cerceteze dar pe sine insusi, si asa sa manance din painea aceasta si sa bea din paharul acesta.
Caci oricine mananca si bea, isi mananca si bea osanda lui insusi, daca nu deosebeste trupul Domnului.
Din pricina aceasta sunt intre voi multi neputinciosi si bolnavi, si nu putini dorm." 1Corinteni 23-30
Eu cred ca un copil trebuie impartasit atunci cand e capabil "sa se cerceteze pe sine insusi"
www.pecontpropriu.unblog.fr" target="_blank">blogul meu
crinuta spune:
Citat: |
citat din mesajul lui patou "Caci am primit de la Domnul ce v-am invatat; si anume ca Domnul Isus, in noaptea in care a fost vandut a luat o paine. Si dupa ce a multumit lui Dumnezeu, a frant-o si a zis:" Luati, mancati; acesta este trupul Meu, care se frange pentru voi; sa faceti lucrul acesta spre pomenirea Mea." Tot astfel, dupa cina, a luat paharul si a zis;" Acest pahar este legamantul cel nou in sangele Meu; sa faceti lucrul acesta spre pomenirea Mea, oridecate ori veti bea din el." Pentru ca, oridecate ori mancati din painea aceasta si beti din paharul acesta, vestiti moartea Domnului, pana va veni El. De aceea, oricine mananca painea aceasta sau bea paharul Domnului in chip nevrednic, va fi vinovat de trupul si sangele DOmnulu. Fiecare sa se cerceteze dar pe sine insusi, si asa sa manance din painea aceasta si sa bea din paharul acesta. Caci oricine mananca si bea, isi mananca si bea osanda lui insusi, daca nu deosebeste trupul Domnului. Din pricina aceasta sunt intre voi multi neputinciosi si bolnavi, si nu putini dorm." 1Corinteni 23-30 Eu cred ca un copil trebuie impartasit atunci cand e capabil "sa se cerceteze pe sine insusi" www.pecontpropriu.unblog.fr" target="_blank">blogul meu |
Asa cred si eu. La catolici nu se impartasesc copiii decat dupa ce au luat parte ( luni de zile, 1 an) la ore de cateheza, pregatindu-se constient de Prima Sfanta Spovada si Prima Sfanta Impartasanie.
Crinuta si Rayan
Fara Dumnezeu nimic nu e.
Cine se increde in sine, cade rau!
www.youtube.com/watch?v=4L0eM4tODYc" target="_blank">Asculta
Katya spune:
Nici copiii ortodocsi nu se impartasesc decit pina la 7 ani fara spovedanie,sint considerati puri pina la aceasta virsta.
Vor constientiza mai tirziu valoarea impartasaniei,ca si a botezului,chiar daca acesta s-a facut de timpuriu.E ca o precautie daca vreti.Cum o idee de baza a crestinismului e gindul la moarte,cum aceasta poate surveni deci oricind,e preferabil ca un copil sa fie totusi botezat si impartasit decit sa moara fara sa aiba sansa de a vedea fata Mintuitorului.Nu mai vorbesc ca la botez crestinul primeste si inger pazitor,de ce sa-l privez...Adica,in cazul acestor taine atit de importante,cred ca e mai bine mai mult si mai devreme decit deloc sau prea tirziu.Eu una abia am asteptat botezul fetitelor mele,de fiecare data numaram zilele si le-am botezat la 2 luni pe fiecare.
gaba-rema spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Katya Draga Gaba –rema,incerc sa-ti explic si eu un pic cum e cu impartasania la ortodocsi,ca si pe mine ma mai intreaba pe aici unul altul si e bine sa stii. Impartasania e una din taine(ca si botezul,spovedania etc)pe care a instituit-o Hristos in chiar ajunul rastignirii,la Cina cea de taina:El le-a dat uncenicilor sa manince piine si sa bea vin,dar le-a zis: “Luati,mincati,acesta este Trupul Meu.Beti dintru acesta toti,acesta este Singele Meu,al Legii celei noi,care pt multi se varsa spre iertarea pacatelor”(Matei,26,26,28) De asemenea,chiar si mai inainte de acest moment le-a vorbit despre aceasta taina: “Si le-a zis Iisus :Adevarat,adevarat zic voua,daca nu veti minca trupul Fiului Omului si nu veti bea singele Lui,nu veti avea viata in voi.(Ioan,6,53)” “Cel ce maninca trupul Meu si bea singele Meu are viata vesnica,si Eu il voi invia in ziua cea de apoi.(Ioan,6,54)” “Caci trupul Meu este adevarata mincare si singele Meu,adevarata bautura.(Ioan,6,55) Cel ce maninca trupul Meu si bea singele Meu ramine intru Mine,si Eu intru el.(Ioan,6,56)” Deci uite ca impartasania nu e piine si apa,ci,cum ti-a explicat mamabear,piine si apa sint piine si apa doar la inceput,ele se transforma,in timpul Liturghiei,prin coborirea Sfintului Duh,invocat de catre preot,in trupul si Singele Mintuitorului. Prin urmare impartasania nu e un “obicei”de-al ortodocsilor,ci e chiar unirea cu Hristos. Daca vrei,uite,ortodocsii Il Maninca si-L beau pe Hristos ,primesc deci Viata. |
Katya
cu mica precizare ca mamabear nu a zis "paine si apa", ci "paine si vin" :)
stiam ca impartasania e una din Taine, si nu o 'practica' oarecare.
a, iar la catolici copiii nu sunt impartasiti cat timp nu constientizeaza ce e impartasania (prin catehism), cum ne confirma si crinuta. mie mi se pare mai bine asa... dar gata, nu mai emit opinii brambura!
multam mult pentru explicatii.
mamabear spune:
Katya.
Nu cred ca are rost sa ne contrazicem, diferite culte, cu privire la impartasirea pruncilor; e clar ca fiecare e convinsa ca la ea se procedeaza corect. Totusi, cu privire la citatul "De aceea, oricine mananca painea aceasta sau bea paharul Domnului in chip nevrednic, va fi vinovat de trupul si sangele Domnului", pe care l-a dat patou , nu vad cum ar putea fi un prunc nevrednic, cu ce ar putea el gresi pentru a fi oprit de la impartasanie. Dupa 7 ani, sau chiar mai repede -pentru a se obisnui, copiii se spovedesc inainte de a se impartasi. Ai mei au vrut sa se spovedeasca (cand ne spovedeam noi) de la nici 4 ani.
crinuta spune:
Citat: |
citat din mesajul lui mamabear Katya. Nu cred ca are rost sa ne contrazicem, diferite culte, cu privire la impartasirea pruncilor; e clar ca fiecare e convinsa ca la ea se procedeaza corect. Totusi, cu privire la citatul "De aceea, oricine mananca painea aceasta sau bea paharul Domnului in chip nevrednic, va fi vinovat de trupul si sangele Domnului", pe care l-a dat patou , nu vad cum ar putea fi un prunc nevrednic, cu ce ar putea el gresi pentru a fi oprit de la impartasanie. Dupa 7 ani, sau chiar mai repede -pentru a se obisnui, copiii se spovedesc inainte de a se impartasi. Ai mei au vrut sa se spovedeasca (cand ne spovedeam noi) de la nici 4 ani. Ana-Maria de 4 poznasi: Ioan(2000) ,Alexandru(2002), Maria(2005) si Stefan(2009) |
Ok, dar pregatirea pentru Spovada cine o face? Iau ei parte la ore de religie pentru a intelege cum sunt clasificate pacatele?
Chiar si copiii sunt 7 ani pacatuiesc, prin neascultare, obraznicie, etc. Nu sunt de acord ca un copil sub 7 ani e pur. Iar la spovada nu se merge oricum, ci pregatit. Eu am serioase indoilei ca aceasta pregatire se face..., in marea majoritate a cazurilor..
Crinuta si Rayan
Fara Dumnezeu nimic nu e.
Cine se increde in sine, cade rau!
www.youtube.com/watch?v=4L0eM4tODYc" target="_blank">Asculta
Katya spune:
Mersi,Gaba-rema,ca m-ai corectat,cum de n-am vazut?Ce-ar zice Freud?
Sigur,fetelor,ca nu ne contrazicem,e bine si la noi si la catolici:catolicii pt ca pot constientiza aceste taine inainte de a se bucura de ele,iar ortodocsii pt ca intii se bucura de ele si apoi le constientizeaza,important e ca le au.
Cu privire la citatul pe care l-a dat Patou,ortodocsii se refera in special la adulti:adica daca acestia nu se spovedesc cum trebuie si omit anumite pacate,atunci ei iau impartasania "in chip nevrednic",caci preotul nu stie decit ceea ce-i spunem noi,prin urmare doar noi sintem in masura sa stim daca am luat sau nu impartasania "pe merit".
Crinuta,sint de acord ca un copil greseste si inainte de 7 ani,dar chiar daca nu are cursuri de cateheza,invata de la parinti,din familie,de la educatori,de la gradinita,sa deosebeasca binele de rau.Plus ca fac si ei in scoli religie(in Ro adica),aici la noi de ex la biserici functioneaza "scoli de duminica"unde invata si ei destule.Si pacatele comise de copii au totusi alt aspect:eu am vazut ca ei au totusi o constiinta,ca nu pot face ceva rau fara sa le para rau imediat,daca nu se "spun"singuri,atrag atentia asupra "raului",tocmai pt a fi prinsi,am vazut asta clar la fata mea cea mare(4 ani jumate).Deci copiii au un fel de "pacatosenie pura"daca pot spune asa,ajutati poate si de impartasanie,caci Domnul lucreaza astfel in ei.