intretinere lift si ISCIR

intretinere lift si ISCIR | Autor: ligia13

Link direct la acest mesaj


Are cumva cineva informatii despre tarifele de intretinere a unui lift de persone?

Ideea e ca avem la bloc un lift ..relativ nou (1 an si ceva) ... si m-ar interesa daca stiti cat costa ISCIR-ul pentru un lift si din cat in cat timp se face si daca stiti orinetativ cam care este tariful lunar de intretinere a unui lift pe care il au firmele specializate si daca este obligatoriu sa avem un astfel de contractde intretinere!


Nu de alta dar am senzatia ca asociatia vrea sa ne traga in piept...si nu vreau chiar sa fiu luata de fraiera!

Va multumesc mult!


Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns honeybaby spune:

De cate statii este liftul ?? Cam un mil - un mil jumate de lift de pe luna este intretinerea. Asta depinde si de ce se schimba la lift in fiecare luna, daca se schimba ceva important ( nu bec, sau buton ) este pun pe factura de intretinere. Revizia ISCIR se face odata la 2 ani, trebuie sa fie in lift afisata data urmatoare inspectii. ''Tariful'' ISCIR depinde de la inspector la inspector.

Denisa, 11 +
Doamne ajuta sa fie bine de data asta !

POZE

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ligia13 spune:

Pai parter si 4 etaje....

Asha gasisem si eu ca ISCIRul se face o data la 2 ani...iar nesimtitii de la administratie ne-au trimis un fluturas in care zic: intretinere lunara lift : 50 eur si LUNAR: 100lei+TVA ISCIR.
Si mi-e crescut tensiunea ..va dati seama!

Multumesc honeybaby....
O sa incerc sa obtin si o oferta de intretinere ca parca vad ca gasesc sub 50 EUR.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns diana spune:

Aceasta revizie la 2 ani pe noi ne-a costat in jur de 40 mil (bloc 10 etaje) iar cheltuielile au fost repartizate pe nr de persoane. Eu stau la etaj 1 (nu avem parter) am platit mai mult (fiind 4 pers) decat cei de la 10 (care sunt 2, 3 pers). Nu mi se pare corect ca eu care nici nu stiu cum arata liftul sa platesc asa de mult...dar asta e alta discutie. Si mie mi s-a parut mult...A...si mi s-a spus ca revizia este OBLIGATORIE

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ligia13 spune:

diana poate ca a fost nevoie de o reparatie capitala ca nu il mai autorizau cei de la ISCIR..ca taxa asta am inteles ca ar trebui sa fie intre 60 si 100 lei.

Dar inca mai astept raspunsuri..poate exista oameni mai informati!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ligia13 spune:

nu mai stie nimeni cum e cu liftul asta?

Minunatii astia de la administratie (am avut sedinta cu ei ieri) sustin sus si tare ca este o taxa ceruta de stat si ca trebe lunar!
Acum a ramas sa ne prezinte in baza a ce act normativ...dar cred ca vor intarzia mult si bine!

Mai apare o intrebare
- exista baza legala ca un locatar ..in principiu de la et 1 sa zica ..eu nu folosesc liftul deci nu platesc..cine vrea sa-l foloseasca sa puna sistem de acces cu cartela..si sa-l plateasca ..mie nu-mi trebe lift!
(Ca evident a aparut si aceasta situatie)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eveline spune:

Referitor la cei ce stau la et I: la parintii mei in scara (bloc de 8 etaje), la cererea celor de la et I s-a blocat usa liftului la acel etaj, tot pe acest motiv, ca lor nu le trebuie si nu au de gand sa plateasca. Si asa toata lumea a fost multumita, ei nu plateau si nici nu puteau folosi iftul, evident. Insa a trebuit sa fie toti de pe etaj de acord.

La institutia la care lucrez avem un lift (sunt 4 etaje) si platim fix 209 lei pe luna pentru intretinere.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns felicic76 spune:

cheltuielile lunare cu mentenanta liftului se platesc conform cotei indivize de proprietate, nu conteaza cate persoane il folosesc, face parte din proprietatea comuna la fel cu un hidrofor sau centrala blocului, iar modalitatea impartirii cheltuielilor la o asociatie de proprietari/locatari se face conform legii 230/2007. Persoanele care locuiesc la parter si etajul 1 pot face cerere la Administratia imobilului pentru a fi scoase de la cheltuielile cu energia electrica aferenta liftului, de regula existand un contor separat pentru acesta, si atat. Nu pot fi "scoase" de la plata, chiar daca vecinii sunt de acord.
Locuiesc intr-un imobil nou,2008, liftul este in garantie pentru 3 ani si platim 70 Eur+Tva (am platit 90, dar am reusit sa obtinem o reducere) Este mult dar daca am alege o alta firma am pierde garantia si ar trebui sa platim piesele in cazul unei defectiuni si mai jos de 45 Eur+tva(fara garantie) nu am avut oferte.
Daca nu avem acest contract in vigoare, ascensorul nu trebuie sa functioneze, este caz penal, deci este OBLIGATORIU
diana: eu cred ca tu ai un apartament mai mare, deci si cota parte este mai mare si de aceea ai platit mai mult, nu ca sunteti patru persoane.

daca aveti un administrator pe care il platiti pentru servicii este dreptul vostru de a-i cere explicatii referitoare la modul de calcul al intretinerii, faceti o cerere si in max. 30 zile trebuie sa va prezinte sitruatia solicitata

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ligia13 spune:

felicic76, mersi mult de raspuns!

Vad ca esti f bine informata ..dac m-ai mai putea ajuta cu un raspuns...

Si blocul nostru este tot din 2008...ideea e ca noi nu avem asociatie de proprietari...este o firma care administreaza tot cartierul(e un cartier nou rezidential) pe baza de contract!
Firma aceasta se supune aceleasi legi 230/2007 si normelor de aplicare aferente?
(ca n-as vrea sa le trimit o adresa in care sa le explic ce amatori sunt si sa ma trezesc ca ei zic ca de fapt legea asta nu li se aplica)

Mersi mult!


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns felicic76 spune:

scuze, dar nu am mai intrat!

daca firma respectiva este o societate comerciala ce se ocupa cu administrarea de condominii, are obiect principal de activitate acest lucru si implicit caen pe certificatul de inmatriculare, ar trebui sa aplice legea specifica administrarii de imobile, 230/2007.

daca voi nu sunteti proprietari in adevaratul sens al cuvantului, cu cota parte din partile comune si cota indiviza de teren aferent locuintei, pentru ca am mai vazut cazuri de genul acesta: teren concesionat sau cartier de vile in care drumurile de acces, conductele de apa si canalizare, transformatorul electric, au ramas in proprietatea firmei dezvoltatoare tocmai pentru a avea un ciolan de ros in viitor din administrare(costurile cu paza erau infernale in conditiile in care exista o bariera si doar trei agenti care permiteau accesul in complex, nu patrule etc) cam sunteti la mana firmei care va "presteaza servicii"

Sfatul meu: constituirea asociatiei de proprietari cat mai repede(oricum procedura dureaza ceva timp, nu se face de azi pe maine), ca la cate insolvente si falimente exista in ziua de azi, riscati sa dati banii unei firme pentru uttilitati si sa va treziti cu ele "taiate"
In plus, la adapostul Asociatiei va puteti gospodari singuri, puteti lua decizii referitoare la infrumusetarea spatiilor din preajma blocului etc


edit: sau la semnarea contractului de vanzare cumparare ati semnat si un protocol prin care doreati sa fiti administrati de firma respectiva (de regula contractele se fac pe minim trei ani) si atunci nu prea aveti cum sa-l denuntati.
m rog, eu am speclat un pic, tocmai pentru ca nu stiu de ce nu v-ati constituit in Asoc de Prop

Mergi la inceput