Trecerea in clasa a V-a - sfaturi si incurajari

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns carmen1967 spune:

Buna tuturor,

Betiana,
chiar daca accept sau nu asta, pentru mine ca MAMA este evident un deficit de atentie si concentrare, pe care am tot incercat sa il combat, initial cu neuroleptice (in disperare de cauza), ulterior naturist. Noi ne-am regasit in cam toate cele scrise referitoare la ADHD, chiar daca investigatiile nu au fost unele laborioase sau extinse ca timp, asta a fost acum 2 ani diagnosticul, chiar daca eu nu cred 100% in el sau a mai evoluat spre o forma mai light ... marea mea bucurie a fost ca in acesti 4 ani de scoala copilul a facut progrese mari (dar in timp s-a muncit suplimentar, cu logoped in particular, cu alta invatatoare, acum putin si cu invatatoarea lui, pentru ca a mai stat cateva zile in activitate). La scoala cerintele sunt din ce in ce mai mari, daca in clasele I si II ideea era de citit,scris, socotit, din clasa a III si a IV, problematica e alta, asa cum ai spus si tu: compuneri, idei principale ale unui text, etc.
Ca specialist stii cum se lucreaza cu acesti copii, lucru, pauza, etc, deci nu pot sa il compar cu un elev silitor, premiant, dar nu imi dau seama unde se situeaza aceea linie mediana - cat ar trebui sa stie la fiecare materie ,asa, "de bun simt"...
Referior la cele scrise de tine:
1 + 2 - a ramas foarte in urma la matematica, nu imi permit teoretic sa pierd timp pretios, desi in weekend nu l-am pus sa faca nimic, sunt sigura ca nici azi daca nu ma infig in el (la telefon adica...) nu face...deci ne mai incurcam la scaderea cu imprumut, asta e totusi de clasa a II a(?), la tabla inmultirii- la numerele mari, de impartire numai zic (clasa a III a)...evident ca sunt cam disperata, am cerut niste caiete al un coleg si au niste probleme la care chiar eu "imi prind urechile", niste super-exercitii cu paranteze, mici, mari, acolade ...nu stiu daca mai e cineva de clasa a IV sa imi confirme ca au facut, eu prin carte nu le-am regasit ...
Mie clar ca trebuie mult lucru individual, aici intampin greutati, in al convinge ca trebuie sa lucreze singur ...referitor la matematica mi-a trecut prin cap ca e discalculic, nu e cazul, Slava Domnului !)
Sper sa lucram pana la concediul nostru, vor fi 15 zile in iulie si respectiv si in august, deci atunci va fi destula pauza si pentru el.
3.Din nefericire, nu avem bunici si nici pe nimeni altcineva, pana anul trecut in toamna a stat cu o dadaca, etc.
Incerc sa aplic si sfaturile tale de la 4 la 9, chiar azi si-a luat PETER PAN si era fericit, sta in casa si citeste (dar sigur ca o sa se plictiseasce repede),i-am explicat ca o sa trebuiasca sa imi povesteasca ce a citit, ca eu nu stiu povestea...
10.Referitor la sport, vom vedea, deocamdata sta afara destul si are si bicicleta.
Rugamintea mea ar fi sa ma sfatuiesti cum sa fac sa-l motivez mai bine.
Am mai scris asta, nu a deranjat niciodata la scoala, exclus acel copil din reclama TV, dar acasa ..mai refuleaza. I-a intrat in cap ca e vacanta, ca alti colegi nu fac nimic...prostii de astea! sincer asta ma sperie, un comportament usor opozitionist sfidator care s-ar putea accentua !(vorbesc ca la carte, nu?) Nu zic ca nu e si rasfat, dar este evidenta lipsa puterii de ocncentrare pe termen mai lung (oricum in timp s-au facut progrese si aici )
Din experienta ta de lucru cu copii de acest gen, ce perspective sunt? Ma gandesc la testele scrise, la examene, cum va face fata?
(Nu sunt de acord cu neurolepticele, de la strattera devenise cam agresiv, naturiste zic eu ca ajuta, dar parca tot mai trebuie CEVA...dar ce? scriai pe alt forum de un copil cu care lucrai,ca de la homeopate era vizibil ameliorat, dar unde, cine ? , desi cred ca te-am mai intrebat asta candva
Poate imi poti sugera ceva in acest sens, eventual pe privat.
O sa accesez si site=ul recomandat.

Filofteia,
in joaca lucrez si eu, doar ca pe masura ce copilul creste, numai se pot aplica toate metodele, se smecheresc, obraznicesc...
Cred ca eu sunt cea "stresata", nu el ...de exemplu:
Acum, m-a sunat ca iese afara, desi stabilisem ora 13, nu ora 12.30 pentru asta, in timp ce scriu (si ma tot intrerup, sunt la servici si intervin diverse, sper sa fiu coerenta!) a venit la mine, a adus cheia, cica a citit putin, o sa vedem ce si cum acasa, si la mate ..pauza , nu a facut nimic..o sa facem impreuna dupa amiaza... imi fac "mea culpa".... si recunosc ca pentru azi nici eu nu am fost riguroasa in a ii lasa clar ce are de facut. Sa vedem maine daca se va conforma.

Sabrina,
am tot citit de binefacerile lui Omega 3 ii dau de ami mult timp si sunt sigura ca e benefic. Voi cauta si despre acele exercitii de care mi-ai pomenit.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns SabrinaLia spune:

Cramen ,ma gindeam ca poate nu e o idee buna sa le spui profesorilor despre Adhd.Pentru ca il va privi cu alti ochi.Iti spun din propria experienta.
Mai bine te zbati cit mai mult ,munciti cit mai mult impreuna si totul va fi bine.Si chiar daca se incapatineaza sa faca ceva singur,intelege-l si nu-l certa.Incurajeaza-l mereu ,dupa fiecare lectie facuta ,ii dai un stiker si la 10 stikers(sau 10 stelute ) ii cumperi ceva /vizitati un muzeu etc.Asta ca exemplu.Te gindesti tu la ceva.La noi a mers.Acum nu mai e nevoie.
Trebuie neaparat sa recuperati golurile pentru ca va veni materie si mai grea.Succes si astept vesti bune!
Never give up!




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns carmen1967 spune:

Buna tuturor,

Despre teme de vacanta: ieri dupa amiaza am facut impreuna la matematica si pe seara l-am pus sa-mi citeasca din PETER PAN. Ma declar multumita de colaborare...sper sa-l tina!
Pentru azi, i-am lasat exercitii la matematica, m-a sunat ca le-a facut (sper corect, dar asta o sa verific dupa amiaza). Deci... se poate!

SabrinaLia,
nu stiu cum voi proceda. Ma gandesc ca profesorii pot afla usor de la invatatoare care sunt copii cu rezultate, care nu. Din putinele postari ale parintilor cu astfel de copii ajunsi la gimnaziu sunt probleme de dificultati scolare ( vorbimde un deficitul de atentie si concentrare) si probleme de comportament (macar aici stam bine).
Eu, fiind o eleva silitoare, nu pot spune daca acei copii considerati "prosti"din clasa mea (suna cam aiurea ...dar asta e jargonul folosit de copii), si aici vorbim de notele din catalog, erau asa pentru ca nu vroiau, nu puteau, nu erau interesati, nu erau determinati, etc. Si gandindu-ma la ei, unii s-au cam pierdut pe drum, dar altii dimpotriva au excelat ....
In prima mea postare intrebam de CES - cerinte educationale speciale. Nu m-a lamurit nimeni deocamdata. Am mai citit cate ceva pe internet.
PS: scuze, nu am retinut, in ce clasa sunteti?

Filofteia,
parca o simt pe Ariel 7000 in replicile tale ...., totusi vorbim de un copil care a intampinat dificultati scolare. Daca nu era asa, poate ca nici nu mai scriam pe aici...
Andrei nu a reusit intotdeauna sa scrie tot in clasa, de aceea am cerut caietele altui coleg la matematica sa ma edific eu. Te asigur ca s-a lucrat foarte mult la aceasta materie - matematica , care in orar are alocat jumatate din orele alocate la limba romana, au fost si zile cand in toate cele 4 ore s-a facut doar matematica, si clar ca pentru un copil ramas in urma, unele par SF-uri... Important este sa reusim sa colaboram (ieri a fost un bun exemplu) si sper sa recuperam cat mai mult in vacanta asta. Am mai scris asta , a facut in particular si va mai face, mi-am luat metodologia de predare a matematicii la clasele I-IV, tocmai pentru ca vreau sa ma pun la punct si sa il ajut cat mai mult.
Faza cu premiu si premiant este absolut evidenta, eu nu o spun pentru ca astept consolari de la altii. Scoala romanesca de masa nu este pregatita pentru acesti copii, poate la fel de inteligenti, dar care sunt un pic mai altfel. Oricum viata a demonstrat ca notele de la scoala nu sunt ABSOLUT definitorii pentru evolutia ulterioara a copilului, ca adolescent si ca adult....

Betiana,
poate ai timp sa mai parcurgi acest subiect si sa ne mai scrii cate ceva. La postarea anterioare te mai intrebasem una, alta.
Multumesc.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns claujro spune:

Citat:
citat din mesajul lui filofteia

Parantezele, inclusiv acoladele, se fac in clasa a III-a, la ordinea operatiilor.



Scuze ca ma bag, am citit intamplator aici. Nu exista in programa de clasa a III-a parantezele patrate si nici acoladele. Daca au fost facute au fost facute dintr-un exces de zel. Programa a fost clar depasita.

Mara si Matei

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns betiana spune:

CES - criteriul educational a fost coordonat cu cel medical,psihologic si sociologic ( asa a aparut notiunea)
CES- pierdere, insuficienta,anomalie, a structurilor de functionare fiziologica sau psihologica ( tranzitorie sau definitiva)
Elevii cu deficiente de invatare au o ramanere in urma in planul achizitiilor scolare fata de nivelul obisnuit
Disfunctiile acestora :
- de ordin perceptiv si psihomotor
- din punct de vedere al lateralitatii
- orientarea spatiala deficitara
- deficit de atentie si motivatie
- intarzieri in dezvoltarea limbajului
Dificultati specifice
- de tip verbal - dislalii, disgrafii
- de tip neverbal - matematice,perceptive
- de orientare spatiala
Dificultati nespecifice :
- deficit de atentie
- deficit motivational-afectiv
Daga Carmen, sper ca te-am lamurit cu CES. Tot ceea ce trebuie este sa ai rabdare. Parerea mea este ca este o tulburare pe fond psihomotor ( faptul ca nu-si termina tema in clasa).


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns arminad spune:

Eu cred ca intrebarea despre CES se referea mai mult la ceea ce i-ar oferi lui scoala daca il incadreaza ca si copil cu CES si nu la ceea ce inseamna CES ca asta stie deja.Din cite am inteles de la alti parinti, profesorul de sprijin e cam tot ce ofera sistemul .Majoritatea copiilor pe care ii stiu eu(din Ro,evident)care beneficiaja de profesor de sprijin sunt in cls mici deci nu stiu cum ar fii in cls mari.
Parca imi amintesc ca era un forum pe site-ul Min inv si niste fete tinere si inimoase cu multa pasiune pt ceea ce fac si care dadeau sfaturi despre asta .

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns carmen1967 spune:

Buna tuturor,
Claujro,
de acord ca este exces de zel... am luat manualele la mana, a adevarat ca in cel de clasa a IV sunt cateva exercitii cu tot soiul de paranteze, dar in niciun caz NU asa complicate ca in caietele lor ....

Arminad,
ai dreptate, intrebarea mea chiar la asta se referea.
Am gasit si aici informatii, pentru cei care aveti curiozitatea :
http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=98657

Betiana,
iti multumesc pentru raspuns.
Din cele scrie de mine, tu deduci o tulburare de ordin psihomotor.
Exista si alte metode de interventie pentru recuperare,in afara celor de care s-a tot scris pe aici?






Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns betiana spune:

Nu pot sa pun un diagnostic pe net. Cum pot fi ajutati astfel de copii ? Cu multa rabdare. Profesorii de sprijin exista in Romania, dar lipsesc cu desavarsire. Ei sunt mai mult pe hartie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ayleen spune:

Carmen, trecerea in clasa a cincea este destul de dificila pentru elev. Eu am fost profesoara de romana si am avut dirigentie si la clasa a V-a.
Ei se simt cumva abandonati de doamna invatatoare, de aceea e important sa aiba o diriginta calda si calma, care sa stie sa si-i apropie si sa-i faca sa se simta mai putin singuri. Nu stiu la alte materii, dar materia limba romana are cea mai incarcata programa la clasa a V-a si la clasa a VII-a. Manualele, din pacate, sunt incarcate, prost organizate si cu putine aplicatii. Vestea buna este ca aceasta perindare de profesori prin clasa elevilor este un element nou si provocator pentru ei. De curiozitate, din ambitie, de jena, toti copiii se mobilizeaza mai bine. Profesorii ii fac sa ia scoala in serios, iar ei par destul de incantati si dornici sa se afirme.
Imi pare rau, nu am avut timp sa citesc cu atentie postarile tale, dar poate nu ar trebui sa te implici atat de mult in activitatea lui scolara, care este exclusiv sarcina lui. Ma tem ca exista si efecte adverse: 1.copilul stie ca nu e niciodata singurul responsabil pentru lipsa de performanta si nu se va descurca niciodata bine de unul singur (la examene, de exemplu). 2. se dezgusta pentru totdeauna de invatatura, iar acest lucru se vede inca din primele zile sau saptamani de scoala si pana in anii terminali. La un moment dat tu vei pierde ritmul la toate materiile si atunci se va simti chinuit cu meditatii peste meditatii.
Am exemplu o cunostinta foarte buna care a dat licenta la 29 de ani. N-ar fi dat-o daca mama nu i-ar fi facut rost de lucrarea de diploma, nu l-ar fi inscris si nu ar fi vorbit cu profesorul...
Sunt de parere ca trebuie, treptat, lasat singur sa-si faca temele. Peste ceva timp va iesi din puterea ta de control, oricum


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns SabrinaLia spune:

Ayleean,nu te contrazic,este parerea ta.
Eu cred ca e mai bine sa-l ajute pe baiat pina se va simti in stare sa faca fata singur .
Cel putin asa a fost la mine ,acum nu mai am probleme cu el ,a avansat foarte mult si nu-mi pare rau ca am stat de capul lui sa-si faca lectiile sau altele suplimentare.
A prins ideea ,a prins curaj ,e mai sigur pe el si intelge mult mai usor ,iar eu pot sa respir usurata.
Apropo , e clasa a 3 a.
Carmen ,nu renunta .Are nevoie de suport,intelegere si afectiune.

Mergi la inceput