Filme vechi
Raspunsuri - Pagina 6
Sabina spune:
Eu l-am vazut si am ramas absolut Wow la vremea respectiva.
Acum, in urma cursului foto pe care l-am facut, cu un fotograf regizor de film:), sunt un pic un dubiu.
Mi se pare un pic prea explicit, prea didactic, prea relevata stiinta prin care e facut.
Dar de placut tot imi place :D
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Sabina, Sofia Galagia si bb Gheo
musetto spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Sabina un pic prea explicit, prea didactic, prea relevata stiinta prin care e facut. |
Incerc sa ghicesc la ce te referi si as zice ca e oarecum de asteptat sa dea senzatia asta, caci asistam la incercarile regizorului de a pune cap la cap secventele care alcatuiesc filmul din film.
Am citit undeva o analiza amanuntita a cadrelor si semnificatia succesiunii lor. Daca reusesc sa mai gasesc documentul si te intereseaza, o sa postez linkul aici.
Mai am si eu o interpretare, dar e prea mult de scris si e tarziu la mine.
Sabina spune:
ma refer la simboluri explicite, taieri de cadru, se simte gandirea f f mult:)
La un Chaplin de pilda nu simti cat e de gandit, desi e mega gandit:)
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Sabina, Sofia Galagia si bb Gheo
musetto spune:
Pai tipul zicea -si eu il cred- ca tot ce face e mai mult bazat pe instinct decat pe gandire (mai exact el folosea termenul "intelectualism"). Ma rog, important e ca totusi ti-a placut...
Persona mi se pare un film greu (daca nu chiar imposibil) de descifrat, in sensul ca indiferent la cat de multe teorii si interpretari ajungem, nu vom avea niciodata certitudinea ca sunt corecte sau nu. In sensul asta si procedeele tehnice folosite devin mai putin disputabile (zic eu). Asta pana in momentul in care regizorul vine cu niste clarificari. Si imi pare bine ca a venit, altfel frustrarea mea ar fi fost mult prea mare .
Azi am luat de la biblioteca Fanny and Alexander si Scenes from a Marriage din care am vazut mai demult o secventa. Sper sa am timp sa le vizionez...
beshter spune:
Ma pregatesc si eu de 'Fanny si Alexander' si de 'Cries and Whispers'. Cred ca de-abia in weekend va fi posibil sa le vad.
Multam pentru placerea cu care discutati despre Bergman.
You cannot both dance and not pay the piper.
beshter spune:
Ce misto ar fi sa putem importa modelul 'Citim impreuna...' si in discutiile despre film! Sa facem 'Vedem impreuna...'!(iileana imi daduse un link catre o discutie mai veche, in care fetele se mobilizasera si facusera un fel de cerc de vazut filme; cred ca vazusera impreuna 'Mulholland Drive')
Dar ar fi foarte greu...
You cannot both dance and not pay the piper.
liadorian spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Mihaelka Ce misto ar fi sa putem importa modelul 'Citim impreuna...' si in discutiile despre film! Sa facem 'Vedem impreuna...'!(iileana imi daduse un link catre o discutie mai veche, in care fetele se mobilizasera si facusera un fel de cerc de vazut filme; cred ca vazusera impreuna 'Mulholland Drive') Dar ar fi foarte greu... You cannot both dance and not pay the piper. |
Ar fi fain de tot, ma inscriu in avans! Chiar: voi cum faceti rost de filmele pe care vreti sa le vedeti? Caut acum doua ecranizari dupa Cortazar - una e un Antonioni, din '66, cealalta presupun ca-i mai putin notorie - si nu reusesc sa le gasesc.
musetto spune:
Mihaelka, propunerea ta e interesanta si ar fi realizabila mai ales daca ar fi vorba de filme ultra-vehiculate in cinematografe sau la tv, cum ar fi cele de Oscar, despre care se vorbeste in orice colt al globului. Asa ar fi sanse mai mari sa existe mai multi participanti la discutie. De ex, de 'Slumdog Millionaire' sau 'The Reader' a auzit aproape oricine (si asta imi aminteste ca vreau si eu sa ajung sa le vad ).
Lia, ecranizarea lui Antonioni e cumva Blowup, de care amintea Mihaelka la inceputul thread-ului? Intre timp am reusit sa citesc si eu povestirea lui Cortazar si ce sa spun, mi-a placut mai mult filmul :) Bineinteles, nu e 'vina' lui Cortazar, are mai degraba de-a face cu gusturile mele...
Apropo de filmele inspirate de scrierile lui, am gasit un articol interesant pe web si il impart cu voi:
http://archive.sensesofcinema.com/contents/05/35/cortazar.html
Eu iau majoritatea filmelor de la biblioteca publica din orasul meu, iar mai nou si de pe netflix. Nu stiu exact ce posibilitati sunt in Ro, poate la centrele culturale italian/englez/spaniol etc ai putea gasi si filme, nu numai carti? Uneori mai apar uploaded pe youtube, incearca si aceasta varianta.
liadorian spune:
Citat: |
citat din mesajul lui musetto Lia, ecranizarea lui Antonioni e cumva Blowup, de care amintea Mihaelka la inceputul thread-ului? Intre timp am reusit sa citesc si eu povestirea lui Cortazar si ce sa spun, mi-a placut mai mult filmul :) Bineinteles, nu e 'vina' lui Cortazar, are mai degraba de-a face cu gusturile mele... Apropo de filmele inspirate de scrierile lui, am gasit un articol interesant pe web si il impart cu voi: http://archive.sensesofcinema.com/contents/05/35/cortazar.html Eu iau majoritatea filmelor de la biblioteca publica din orasul meu, iar mai nou si de pe netflix. Nu stiu exact ce posibilitati sunt in Ro, poate la centrele culturale italian/englez/spaniol etc ai putea gasi si filme, nu numai carti? Uneori mai apar uploaded pe youtube, incearca si aceasta varianta. |
Da, despre filmul acela era vorba. Eram tare curioasa cum scoti un film de cateva zeci de minute dintr-un text asa de tensionat, dar de... static. Inca nu l-am recitit, dar imi amintesc ca era un soi de stop cadru analizat minutios, "reinventat" cumva prin povestire.
Mereu uit sa caut intai pe YouTube. Incerc acum sa ma lamuresc ce e netflix.
Iar despre cercul de vazut filme, ma gandesc ca ne-am putea folosi de transfer.ro. Daca una dintre noi are un film interesant, l-ar putea incarca acolo si trimite fetelor care-s interesate. Asa l-am vedea toate si s-ar putea discuta despre el aici.
beshter spune:
Lia si musetto, suna foarte bine ce zic domniile voastre aici! Sa stiti ca incep sa cred ca e posibil.
O sa ma lamuresc io care-i treaba cu transfer.ro ala si incep sa bag pe tzava:D. Pazea!
You cannot both dance and not pay the piper.