Filme vechi
Raspunsuri - Pagina 5
MissParker spune:
Eu tare as vrea sa revad Anonimul venetian...
Ramonika spune:
a vazut careva "Breathless" cu Richard Gere?
as da orice sa-l revad, dar nu-l gasesc pe nicaieri
Ramonika si pisicile www.flickr.com/photos/11125714@N02/sets/72157601300550848/" target="_blank">Vladutz www.flickr.com/photos/11125714@N02/sets/72157601300550510/" target="_blank">Maritza www.flickr.com/photos/11125714@N02/sets/72157601300550608/" target="_blank">Fulgushor www.flickr.com/photos/11125714@N02/2227425419/" target="_blank">Miki
beshter spune:
Ramonika, scuze ca raspund dupa secole. Am vazut Breathless si mi se pare ca e un film 'underrated'. Valerie Kapriskie e nemaipomenita, scenariul e fantastic - pana la urma, e vorba totusi despre Godard, povestea de 'road movie' e mai mult decat ok.
Ai incercat sa-l cumperi de pe Amazon?
You cannot both dance and not pay the piper.
beshter spune:
M-am gandit sa spun cate ceva despre filmele de tinerete ale lui Roman Polanski.
Ordinea e cea a preferintelor mele:
1. www.imdb.com/title/tt0059646/" target="_blank">Repulsion, 1965. E primul film al lui Polanski vorbit in engleza si e o capodopera a thriler-ului psihologic. Modul in care camera urmareste alunecarea obsesiei in nebunie pe fata Catherinei Deneuve e haunting. Totul se desfasoara intr-un apartament, care se umple treptat de umbre, maini care ies din pereti, chestii care, desi nu au nimic de cosmar in sine, devin obiecte ale groazei din pricina unghiurilor ciudate din care sunt filmate.
2. www.imdb.com/title/tt0056291/" target="_blank">Cutitul in apa, 1962. Unul dintre cele mai des amintite filme de tinerete ale lui Polanski, trateaza rivalitatea sexuala si foloseste acumularea gradata de tensiune ca tehnica majora. In rest, aceeasi compozitie panoramica si urmarire atenta a sentimentelor pe fata personajelor.
3. www.imdb.com/title/tt0074811/" target="_blank">The Tenant, care face parte din 'trilogia apartamentului' (care contine 'Repulsion' si 'Rosemary's baby') si care trateaza aceeasi tema a alienarii urbane. In oras esti laolalta cu atat de multi dar - odata inchis in apartamentul tau - atat de singur si scalv al temerilor paranoide si al obsesiilor delusional.
You cannot both dance and not pay the piper.
Olina87 spune:
La Est de Eden?
http://www.imdb.com/title/tt0048028/
si seria Decalogul, a lui Kristof Kieslowski
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Decalogue
beshter spune:
Dragi impatimiti de filme vechi,
Am intrat in perioada Bergman. E clar. Pen'ca nu vrea sa ma mai vada plangand despletita ca nu pot ajunge la cinemateca din cauza de baita copil, barbatu-meu a luat un proiector si nenumarate dvd-uri, drept pentru care aseara m-am delectat la modul absolut cu www.imdb.com/title/tt0060827/" target="_blank">Persona - proiectat pe perete, dupa ce l-am culcat pe Gabriel. Am avut cvasi-atmosfera de cvasi-cinema la mine acasa (noroc ca nu prea avem mobila).
Ei bine, filmul asta te loveste fix in plexul solar. Dupa ce ca te nauceste prin simplitatea si imanenta adevarurilor povestite acolosha, iti mai lasa si senzatia de mecanism perfect, in care orice piesulica are locul ei. Nimic nu atarna pe de laturi, nimic nu lipseste. Absolut magnific!
Mai pomenesc doar de filmul-in-film, de modul in care Bergman nu te lasa sa uiti ca totul e filtrat prin camera de filmat, de autoreflexivitate, de faptul ca Elisabet amuteste cand joaca 'Electra' (si nu altceva). Dar, dincolo de toate tehnicalitatile, filmul este absolut perfect si nu trebuie 'inteles' in sensul de 'descifrat'.
Am citit undeva ca Bergman spunea ca, pentru el, 'Persona' a insemnat libertatea artistica totala, prin care a atins secrete care nu pot fi dezvaluite decat prin cinema, si nu prin cuvinte.
Va pun trailerul poate va fac pofta.Mi-ar placea foarte mult sa stiu ce cred si altii.
N.B. La 3, 06 (aprox) pe trailer puteti vedea o compozitie de cadru absolut perfecta.
You cannot both dance and not pay the piper.
musetto spune:
Mihaelka, eu am vazut filmul asta, dar nu i-am acordat atentia potrivita si e ca si cum nu l-as fi vazut (stiu, te intrebi cum de-a fost posibil , dar a fost). Asa ca tb neaparat sa il revad, mie ai reusit sa imi faci pofta.
Olina, bun venit pe forum! Ai ales un subiect excelent ca sa iti faci debutul, felicitari .
Si eu il admir pe Elia Kazan, desi nu am apucat inca sa vad toate filmele facute de el care m-ar mai fi interesat (printre care si unul pt care a luat Oscarul, "On the Waterfront"). Pe langa cel amintit de tine imi mai vin in minte acum "Gentleman's Agreement", "Un tramvai numit dorinta", "America, America" sau "Splendoare in iarba".
"Decalogul" l-am vazut in Romania, il dadeau duminica la tv, ce nostalgie... De atunci nu m-am mai intalnit cu Kieslowski decat in "Blue" si "White" (Rosul mi-a scapat, desi tocmai ala i-a placut sotului meu cel mai mult).
Ca sa ma intorc la un subiect mai vechi de discutie, si anume Hitchcock, doua din filmele mele preferate ar fi www.imdb.com/title/tt0052357/" target="_blank">Vertigo si www.imdb.com/title/tt0053125/" target="_blank">North by Northwest. Si da, inca sunt spellbound de "Spellbound" !
White Pisana oare pe unde umbla, de nu ne mai povesteste nimic?
Va pup
Olina87 spune:
Musetto, multumesc!
si pe mine m-a impresionat foarte mult seria Decalogul - si sunt fan declarat al lui Hitchcock.
Iar din filmele de demult imi plac cele in care a jucat Ingrid Berman. Casablanca e pe primul loc.
beshter spune:
Olina, profit sa-ti spun si eu 'bine-ai venit'! Si mie imi place coana Bergman mult, mult de tot!
Musetto, ai dreptate, si eu ma tot intreb pe unde umbla WhitePisana. White, ne e dor de tine! Mai vino seara pe la noi...
Am vazut in weekend - tot proiectat pe perete dupa ce a adormit copchilu' - www.imdb.com/title/tt0064793/" target="_blank">The Passion of Anna, in original 'En passion', regia Ingmar Bergman, cu aceleasi Bibi Andersson si Liv Ullman - actritele fetis ale lui Bergman.
Mi-a placut mai putin decat 'Persona' si mai mult decat www.imdb.com/title/tt0066826/" target="_blank">The Touch. Mi-au placut culorile difuze in care e filmat, atmosfera misterioasa de pe insula si bineinteles, 'desfasurarea actiunii'. Bergman a facut cateva filme care se 'intampla' pe o insula (de fapt, aceeasi, Faro) abia po****ta si imi place cum izolarea asta reflecta izolarea si alienarea personajelor fata de ele insele si fata de ceilalti.
Mi-a placut si atitudinea post-modernista si autoreflexiva prin care Bergman insereaza in naratiune scene in care actorii discuta despre personajele pe care le joaca.
You cannot both dance and not pay the piper.
musetto spune:
Am revazut in sfarsit Persona. Nu mai tineam minte de la prima vizionare decat invazia de alb stresant, pe baiatul de sub cearsaf sau chipurile celor doua femei confundandu-se. Da, cadrele cinematografice sunt perfecte, iar close-up-urile sunt folosite cu atata maiestrie, incat impactul e maxim. Chiar daca filmul e in asa fel construit incat dialogul (sau absenta lui) sa fie esential, imaginile, extrem de simple, duc in spate cel putin jumatate din esenta intregii povesti. Cadrul cu sotul si cele doua femei, avand-o pe Elisabeth in prim plan, pe mine chiar m-a umplut de fiori.
Citeam undeva ca Elisabeth e un vampir subtil. Si e, tocmai asta este realizarea cea mai "creepy" cu care se confrunta vizionatorul...
A mai vazut cineva filmul inafara de Mihaelka? Daca da, ce impresie v-a facut?