programa scolara - invatam mult sau putin?
Raspunsuri - Pagina 5
simali spune:
| Citat: | ||
citat din mesajul lui capcaunul
Eu nu! Stiu in schimb ca Mihail Kogalniceanu, ministrul Lucrarilor publice in 1864, impreuna cu Cuza au dat Legea asupra instructiunii publice conform careia invatamantul primar de 4 ani devine obligatoriu si gratuit pe tot cuprinsul Principatelor Unite. |
Si crezi ca din momentul in care s-a dat legea a pocnit cineva din degete si au aparut scoli si dascali in toate satele si catunele Romaniei? Au inceput brusc taranii sa le dea voie copiilor (forta de munca de baza la camp) sa mearga la scoala? Au mai trebuit cam 50 de ani pentru ca legea sa devina cat de cat realitate...
Iar copiii boierimii a continuat oricum sa faca HS.
alice
simali spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui sorana "Traditiile Universitatii POLITEHNICA din Bucuresti sunt legate de infiintarea, in anul 1818, de catre Gheorghe Lazar, a primei Scoli tehnice superioare cu predare in limba romana la manastirea Sfantul Sava din Bucuresti. In anul 1832, scoala este reorganizata in Colegiul de la Sfantul Sava, unde, in cadrul ciclului intitulat "Cursuri speciale", erau predate matematicile aplicate, agricultura practica, mecanica si arhitectura. La 1 octombrie 1864, domnitorul Alexandru Ioan Cuza semneaza decretul privind infiintarea "Scoalei de Ponti si Sosele, Mine si Arhitectura", iar la 30 octombrie 1867, prin decretul nr. 1562, aprobat de domnitorul Carol, se infiinteaza "Scoala de Poduri, Sosele si Mine" cu o durata de 5 ani, avand doua sectii: Sectia de Poduri si Sosele si Sectia de Mine. La 1 aprilie 1881, directiunea Scolii a fost incredintata lui Gheorghe Duca. Acesta a dat o noua structura institutiei, sub denumirea de "Scoala Nationala de Poduri si Sosele". " sursa - www.pub.ro Dar simali are dreptate (probabil a vrut sa zica inainte de 1800 - esti inginer Alice? Mie mi se pare aberant sa faci chimie teoretic! Pana nu pui mana si faci cu mana ta - nu poti pricepe, ce naiba sa pricepi - asta e materie experimentala - nu poti face experimente, o scoti din programa, nu faci teorie din care nu pricepe nimeni nimic ... Exemplul clar e fi-mea careia i-am explicat cat am putut cu ce ma ocup ca nu tinea minte ca sa raspunda la stupida intrebare "Ce e mama ta?" Perfect corect - facuse copilul cu mana ei pasta de dinti la gradi si a priceput cum e cu amesteci diverse si iese ceva folositor in 10 minute - ceea ce eu ma chinuiam de 2 ani sa-i explic teoretic! qed Sorana si Monica (6 ani) "Daca oamenii sunt buni doar pentru ca se tem de o pedeapsa sii spera într-o rasplata, atunci chiar ca suntem o adunatura jalnica" - Albert Einstein |
Nu, sunt economist. Dar ma enervez cand vad ca nu construim nimic bine si pentru mai multe generatii in tara asta. Pur si simplu au inceput sa-mi stea in gat "poetii".
Legat de infiintarea "Scolii Tehnice" de la noi sa te uiti cam cati cursanti a avut (din cate imi amintesc eu sub 20 in toata tara) si sa te mai uiti ca este vorba de unele cursuri tehnice nu de o intreaga scoala care sa formeze cadre tehnice. Iti vine sau nu sa crezi, serios tehnica in Romania s-a facut abia dupa 1960. Am avut cativa oameni pregatiti dar ei au invatat in Germania. La asta s-a mai adaugat si experienta adusa de firmele straine (din minerit, petrol, drumuri si poduri).
In 1935 inca batoza de treierat era cumparata din Germania cu tot cu neamt pentru ca NIMENI nu stia sa o repare cand se strica. Neamtul era cazat la mosia boierului si pleca cand isi cumpara omul batoza de la alta firma.
alice
sorana spune:
Alice exagerezi. Dupa 1960? Taica-miu a intrat la facultate in 1954. Bunica reusise la Facultatea de Matematica in 1932! (n-a terminat facultatea ca a fost "curba de sacrificiu din '33 si n-au mai avut bani).
Strabunicul meu a terminat liceu in 1905 (aprox, in 1913 s-a nascut bunica-mea) intr-un mic orasel de provincie (orasul Balti din actuala Republica Moldova). Strabunicul nu era fiu de oameni bogati .... strabunica a fost dezmostenita cand a fugit de acasa sa se marite
si totusi incepand cu 1920 toti cei 4 copii ai lor au inceput, pe rand, scolile ... In Balti, un mic orasel din Moldova! In 1920 bunica mea intra in cls. I-a. A facut apoi liceul "Domnita Ileana" tot in Balti. Dar a dat la facultate in Bucuresti.
Sorana si Monica (6 ani)
"Daca oamenii sunt buni doar pentru ca se tem de o pedeapsa sii spera într-o rasplata, atunci chiar ca suntem o adunatura jalnica" - Albert Einstein
MariaG spune:
Invatamantul romanesc va fi intotdeauna subiect controversat si nu exista o actiune pe care sa o facem si sa schimbe acest lucru in mod radical. Pe de alta parte cred ca in orice alta tara invatamantul este subiect controversat pentru ca e vorba de asteptarile unor generatii de parinti ce intra in conflict cu asteptarile unor alte generatii de tutori.
Am intrat pe site la ministerul educatiei ca sa arunc si eu un ochi pe programa pentru clasa a II-a pentru limba romana.
Si am citit toate cele (cred) 4 pagini. Nu mi s-a parut incarcat. O parte dintre lucrurile enumerate acolo le poate face si un copil de gradinita insa la un nivel primitiv, la clasa a doua normal ar fi sa poata fi facute coerent si fluent.
7 ore de limba romana pe saptamana nu mi se pare exagerat. Rezumatul la Cuore mi se pare exagerat.
Si metoda de punere in practica a programei scolare mi se pare absolut monstruoasa.
Imi amintesc de orele de romana din liceu unde trebuia sa invatam poeziile pe de rost. Nu conta ce parere avem despre poezia respectiva, sau despre ce a mai scris poetul respectiv. Si la varsta respectiva ar fi trebuit sa avem pareri si sa stim sa le exprimam/justificam/sustinem.
Asta cred eu ca ar trebui schimbat: ar trebui cultivata increderea in sine, si folosirea imaginatiei si a inteligentei.
La sfarsitul clasei a doua cred ca atarna in balanta mai usor numarul de poezii invatate decat capacitatea de a putea exprima ce simte si gandeste.
Maria
http://www.copaculdehartie.ro/
filofteia spune:
MariaI...asta este marea problema...programa aia care este pusa acolo n-are nici in clin nici in maneca cu ce fac de fapt copii la ora.
Baietelul meu este in clasa aII-a si ultimul test la romana a fost:
| Citat: |
1.dictare (B), 2.sa uneasca 3 titluri cu autorii (FB), 3.sa recunoasca 3 povesti dupa niste fragmente si sa scrie titlul si autorul (B) aici Adi a incurcat autorii, desi erau tot cei de la punctul anterior , 4.sa recunoasca personajele din 3 fragmente (FB), 5.sa completeze 6 propozitii cu niste cuvinte scrise in dreapta, aveau trei variante, (B) - Adi a completat corect, dar a mancat litere , 6.sa desparta 6 cuvinte in silabe (FB), 7.sa uneasca 6 cuvinte cu cele de acelasi sens (FB), 8.sa uneasca 6 cuvinte cu cele de sens opus (FB), 9.sa faca propozitii cu trei cuvinte (S-B) pentru ca iarmaroc a crezut ca este han , desi mai sus il avusese la cuvinte cu acelasi inteles si-l unise bine , 10.sa scrie o strofa dintr-o poezie invatata la clasa (B) pentru 2 greseli de ortografie, drept sa spun nici nu ma asteptam s-o mai stie, ca n-am repetat-o |
Testul scris pe doua foi A4 mie mi s-a parut o mica teza...ora are 45 de minute, timp in care se primesc testele, mai explica doamna ce si cum si-si trec si numele.
La matematica nu avem tabla inmultirii, dar avem ecuatii de gradul I cu o necunoscuta...adica 71-a=33 , a = ?
Si sa nu uit... care sunt valorile lui a pentru 51<= a <=200...
Iar a este scris ca o multime cu acolade...cum faceam noi undeva in gimnaziu.
Testele la matematica cam de acelasi gen.
Alt exemplu manualul de engleza de clasa a III-a (si programa)...deci primul an de studiu dupa prima luna contine conjugarea verbului to be, iar ei nici macar nu stiu ce-i ala verb in romana.

Din ce am inteles eu la scoli au alte programe...si chiar metode de predare venite de la Minister, de aceea nu poate un profesor sa predea cam cum ar dori ci trebuie sa se alinieze acelor programe. (Daca gresesc rog pe profesori/profesoare sa ma corecteze).
Poti intra pe subiectul nostru de clasa aII-a
http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=128131&whichpage=1
ca afli de fapt ce se face in clasa a II-a...la fel si pentru celelalte clase.
amoga spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui filofteia Testul scris pe doua foi A4 mie mi s-a parut o mica teza...ora are 45 de minute, timp in care se primesc testele, mai explica doamna ce si cum si-si trec si numele. |
Probabil ca cel mai bun lucru care s-ar putea face (repede) e sa nu-si mai treaca numele copiii pe lucrari/teze/extemporale. Pe bune!
Si asta nu pentru ca s-ar economisi cele cinci secunde necesare pentru a-si scrie numele, ci pentru ca avind doar lucrari anonime atunci:
(1) Profesorii ar vedea care e nivelul grupului, fara a cunoaste nivelul fiecarui elev in parte. Dat fiind ca profesorul e platit de tot poporu' pentru a-nvata pe toti elevii unei clase cutare si cutare subiect, focusul lui ar trebui sa fie nivelul grupului, nu a lui Ionescu sau Popescu a carui parinti au sacosa mai mare.
(2) Copiii ar fi mai relaxati si-ar putea scrie fix ceea ce cred despre subiect, stiind ca eventualele rateuri nu s-ar intoarce ca o stigma impotriva lor.
Acu', ca majoritatea elevilor probabil ca n-ar scrie nimic sau prea putin... tot ce-i posibil. Ar fi o dovada a interesului pe care-l genereaza subiectul cu pricina.
A.M.
ps/
| Citat: |
| citat din mesajul lui filofteia Si sa nu uit... care sunt valorile lui a pentru 51<= a <=200... Iar a este scris ca o multime cu acolade...cum faceam noi undeva in gimnaziu. |
Inteleg eu bine? La asa o cerinta asteptarea era de a se scrie 150 de numere consecutive?
filofteia spune:
| Citat: | ||
Citat:
Inteleg eu bine? La asa o cerinta asteptarea era de a se scrie 150 de numere consecutive? |
Nu am gresit eu
Ideea era ca mie mi se par grele astea...
| Citat: |
| Probabil ca cel mai bun lucru care s-ar putea face (repede) e sa nu-si mai treaca numele copiii pe lucrari/teze/extemporale. Pe bune! Si asta nu pentru ca s-ar economisi cele cinci secunde necesare pentru a-si scrie numele, ci pentru ca avind doar lucrari anonime atunci: (1) Profesorii ar vedea care e nivelul grupului, fara a cunoaste nivelul fiecarui elev in parte. Dat fiind ca profesorul e platit de tot poporu' pentru a-nvata pe toti elevii unei clase cutare si cutare subiect, focusul lui ar trebui sa fie nivelul grupului, nu a lui Ionescu sau Popescu a carui parinti au sacosa mai mare. (2) Copiii ar fi mai relaxati si-ar putea scrie fix ceea ce cred despre subiect, stiind ca eventualele rateuri nu s-ar intoarce ca o stigma impotriva lor. |
Poet ca intotdeauna Amoga.

sweetmelon spune:
Dupa parerea mea, se invata foarte mult, enorm de mult peste ce avem nevoie. Am facut in liceu spre exemplu la mate chestii pe care nu le-am folosit nici in facultate(desi am facut o facultate cu profil real). E, va dati seama cat e de mult pt cei care au urmat un profil uman.
