PRIETENE FARA TITLU (15)

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns LunaNoua spune:

Salutare.

Am mai scris un mesaj ... dar mi-a picat netul .. si ciu-ciu mesaj. Nu il mai reiau, ca nu mai stiu ce am scris.

O intrebare: Nu aveti ceva carti, reviste, informatii despre sistemul Mountessouri ? Ca m-ati facut curioasa. Dar nu reclama la gradinite. Material didactic ceva, sa vaz cu ochisorii mei despre ce e vorba.

Va pumpicez.

my work

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ana_m spune:

Buna dimineata,
Eu trezita de la 8 si ceva ca doar e sambata , nu ? Si in timpul saptamanii de-abia ne trezim cu 10 min inainte de 9 . Si aseara am stat pana la 2 la tv .
Clara e tot cu secretiile ale in gat , azi incerc sa-i fac spalaturi , vai de capul meu.
I-am luat ieri vreo 4 puuzle din 12 piese, s-a enervat si a aruncat cu el , incat imi lipseste o piesa . E mai greu , daca nu merge zicem pas cateva luni , trebuia sa ii iau din ala din 9 mai intai , da eu am sarit la 12, de fapt din asta am gasit .

Ana si Clara Francesca (16.01.2006)
http://www.dropshots.com/ana_m

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns monica70 spune:

Buna dimineata.Si eu cu o durere de cap ca Diana e treaza de pe la 8,ora ei normala de trezire pentru gradinita find cca 7,45 deci e in grafic.Mai putin eu,care ca si Ana Maria am bantuit azi noapte
Diana mi-a zis acum 5 minute ... "VEAU SA MELG LA GADINITZA!" Zic azi??? Zice:DA ! I-am zis ca nu e nimeni azi acolo ca doar e sambata,asa ca n-a mai zis nimic.S-o fi plictisit ca nu m-am jucat cu ea,eu abia de vreo jumatate de ora m-am ridicat din pat ...
Ana Maria e greu la inceput pentru ei daca nu au mai facut din astea deloc.Daca s-a enervat e clar ca voia sa le faca si o intereseaza.Cauta unul de 6 sau 9 piese,pune-te si le fa tu de fatza cu ea si daca vezi ca vrea sa se bage ea sa le faca,o lasi dar o ajuti,ii explici ce si cum,sa se uite la culori,la imagini.Mie cu culorile mi s-a parut mai simplu la inceput,ca pana isi dau ei seama de imagini he he ... Daca nu pare interesata le pui deoparte si le mai scoti peste vreo luna si tot asa.Deocamdata mai poti incerca asa si cu asta de 12 piese macar 3-4 bucati sa asambleze cat sa iasa un personaj ceva si se va bucura si de ala ca i-a iesit daca o tot ajuti se prinde si poate il va face si pe asta!

MONI SI www.dropshots.com/DIA1#date/2008" target="_blank">DIANA NAZDRAVANA (01.01.2006)
"Prietenia este confortul inexprimabil de a te simti in siguranta cu niste persoane, fara a trebui sa-ti cantaresti gandurile, nici sa-ti masori cuvintele."

www.versuri-si-creatii.ro/poezii/e/serghei-esenin-7zuduho/focul-vanat-7zudpho.html" target="_blank"> www.youtube.com/watch?v=weJ4a5cKGZ4" target="_blank">

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns monica70 spune:

DEEA avem pe undeva ceva linkuri dar cum am schimbat PC nu le mai am la favorites.Am gasit deocamdata ceva generalitati,le pun aici ca nu pot pune link,ca e concurentza.

Mediul Montessori pentru copiii de la cresa si gradinita pana la nivelul liceului, se bazeaza pe o filozofie educationala foarte diferita de cea traita de majoritatea adultilor care suntem noi.

"Ghidul" Montessori, asa cum este denumit, de obicei, educatorul, in loc sa inceapa cu un set de lectii dictat de o scoala a societatii adultilor, construieste pe tendintele naturale ale copilului catre explorare, munca, creativitate si comunicare, pentru a crea un mediu de invatare care sa hraneasca pasiunile in desfasurare ale copiilor.Firesc, adultul care are sarcina organizarii acestui mediu are nevoie de o pregatire foarte diferita. Instruirea traditionala Montessori consta intr-o activitate de un an pentru fiecare dintre cele trei nivele de varsta si stadii de dezvoltare de mai jos: 0-3 ani, 3-6 ani, 6-12 ani.Profesorul Montessori pentru liceu trebuie, in mod ideal, sa fi absolvit toate trei cursurile de instruire plus o specializare universitara in una sau mai multe discipline.

Cateva detalii specifice prinvind metoda Montessori

Va prezentam cateva detalii specifice ale metodei Montessori, care ilustreaza necesitatea unui tip de instruire specific:
Gruparea copiilor de varste diferite. Copiii sunt grupati pe varste si abilitati neomogene, in serii de trei sau sase ani: 0-3, 3-6, 6-12 (uneori 6-9 si 9-12), 12-15, 15-18;
Exista o interactiune constanta, o permanenta rezolvare de probleme, predare de la copil la copil si o socializare permanenta;
Copiii lucreaza in conformitate cu propriile lor abilitati si nu se plictisesc niciodata (din aceasta perspectiva, acest sistem ar fi o mana cereasca pentru invatamantul simultan din multe zone rurale din Romania);
Mediul special pregatit este amenajat in functie de aria curriculara, iar copiii sunt liberi sa se deplaseze prin clasa in loc sa stea in banci;
Nu exista limita in ceea ce priveste timpul in care copilul poate lucra cu un anume material. In fiecare perioada a zilei, toate ariile curriculare--matematica, limba, stiintele, istoria, geografia, desenul, muzica, etc., pot fi studiate la toate nivelele;
Metoda de predare - Preda predand, nu corectand;
Nu exista lucrari de control care sa se inapoieze cu corecturi in rosu. Se respecta munca si efortul copilului asa cum sunt;

Profesorul, printr-o observare extensiva si prin inregistrarea observatiilor, planifica proiecte individuale prin care fiecare copil sa-si dezvolte capacitatea de a invata ce-i trebuie pentru a-si imbunatati performantele. Raportul profesor-copii: de la 1:1 la 1:30+. Cu exceptia grupelor pentru varstele de 0-3 ani (in care marimea grupului e dictata de regulile Ministerului Sanatatii), raportul este de un profesor Montessori si un supraveghetor (asistent) la 30+ copii. Profesorul este instruit sa predea individual, nu sa tina cursuri unui grup mai mare sau mai mic, si sa supravegheze peste 30 de copii care desfasoara o gama foarte larga de sarcini. El este pregatit in probleme fundamentale de matematica, limba, stiinte si arte, si in calauzirea cercetarii si explorarii copilului, concentrandu-i interesul si emotiile asupra temei. Profesorul nu stabileste teme, nici nu dicteaza ce trebuie sa se studieze sau sa se citeasca si nici nu stabileste limite privind profunzimea interesului copilului.

Discipline fundamentale

Profesorul Montessori, in perioada instruirii, face practica pentru majoritatea lectiilor cu materialele la toate disciplinele. De asemenea, trebuie sa treaca examene scrise si orale pentru aceste discipline pentru a obtine diploma. Este instruit, de asemenea, sa recunoasca daca un copil este pregatit pentru o anumita lectie intr-o anumita disciplina in functie de varsta, abilitate si interes si este calificat sa dirijeze progresul individual.

Arii curriculare

Toate disciplinele sunt interconectate, nu sunt predate izolat, profesorul modeland o personalitate "renascentista" cu interese largi. Copilul poate lucra cu orice material pe care-l intelege, in orice moment.

Orarul

Pana la varsta de sase ani exista zilnic una sau doua perioade de trei ore de activitate neintrerupta fara a fi separate de lectii de grup. Copiii mai mari isi programeaza intilniri de studiu in grup si cu profesorul ori de cate ori este necesar. Adultii si copiii respecta concentrarea si nu intrerup pe cel care e ocupat cu o anumita sarcina. Grupurile se organizeaza spontan sau pe baza de o programare anterioara speciala. Totusi, aproape intotdeauna, se acorda prioritate activitatii alese individual. Pentru copiii care urmeaza sa intre in invatamantul primar se organizeaza asa zisa zi prelungita, care corespunde grupei pregatitoare din invatamantul prescolar romanesc.

Marimea clasei

Cu exceptia grupelor de cresa, cele mai de succes clase sunt cele care cuprind un numar de 30-35 copii la un cadru didactic (foarte bine instruit pentru nivelul la care preda) si un asistent supraveghetor. Acest lucru e posibil deoarece copiii raman in acelasi grup timp de trei pana la sase ani iar majoritatea activitatilor de predare-invatare au ca sursa copiii si mediul.

Stiluri de invatare

Sunt stimulate toate tipurile de inteligenta si toate stilurile de invatare: muzical, corporal-kinestezic, spatial, interpersonal, intrapersonal, intuitiv, lingvistic traditional si cel logico-matematic (citire-scriere-aritmetica). Acest model specific a fost redescoperit de catre psihologul Howard Gardner de la Universitatea Harward, in teoria inteligentelor multiple.

Evaluare

Nu exista note sau alte forme de recompensa sau pedeapsa, nici deschise, nici subtile. Evaluarea se face prin portofolii, observare de catre cadrul didactic si prin fise de progres. Proba daca sistemul functioneaza consta in realizarile si comportamentul copiilor, satisfactia, maturitatea, bucuria, dragostea de a invata si nivelul ridicat al activitatii.

Cerinte pentru varsta de 3-6 ani

Nu exista cerinte academice pentru aceste varste, insa copiii isi insusesc o cantitate surprinzatoare de cunostinte si, adesea, invata sa citeasca, sa scrie si sa socoteasca la un nivel care, de obicei, depaseste ceea ce se crede posibil pentru aceste varste.

Cerinte pentru varsta de 6-18 ani

Profesorul observa in permanenta interesele fiecarui copil si faciliteaza cercetarea individuala in domeniul acestor interese. Nu exista alte cerinte curriculare decat cele stabilite in Curriculum-ul National, sau cele cerute la admiterea in liceu sau de examenul de capacitate si cel de bacalaureat. Acestea iau o cantitate de timp minima. De la varsta de 6-7 ani elevii proiecteaza contracte cu cadrul didactic care trebuie sa le indrume activitatea solicitata, sa pastreze un echilibru general al domeniilor de activitate si sa-i invete sa devina responsabili fata de propria educatie si de utilizarea timpului. Activitatea din ciclul elementar si gimnazial cuprinde si materii care, de obicei, apar la liceu.

Formarea caracterului

Aceasta formare este considerata pe acelasi plan cu formarea academica, elevii invatand sa aiba grija de ei insisi, de ambianta, unul de celalalt - gatesc, curata, construiesc, lucreaza gradina, se deplaseaza gratios, vorbesc politicos, sunt respectuosi si gata de a acorda ajutor, desfasoara activitate sociala in comunitate, etc.

Rezultatele acestei metode

Atunci cand mediul raspunde tuturor trebuintelor copiilor, acestia devin, fara vreo manipulare din partea adultului, sanatosi fizic, impliniti intelectual si psihologic, foarte bine educati si emanand bucurie si bunatate unul fata de altul. In urmatorul citat, Dr. Montessori vorbeste despre prima Casa dei b a m b i n i din Roma, ilustrand importanta descoperirilor sale si esenta intregului invatamant Montessori de astazi:

Cand copiii au completat o actvitate prin care au absorbit ceva din mediu, ei par odihniti si profund satisfacuti. De parca o cale s-a deschis in sufletele lor care i-a condus la toate fortele lor latente, relevand cea mai buna parte a lor. Ei arata o mare dispozitie catre oricine, vor sa-i ajute pe altii si sunt plini de bunavointa.

Astazi exista toate tipurile de proiecte de cercetare privind rezultatele invatamantului Montessori. Rezultatele acestora arata ca pe masura ce copiii progreseaza intr-un sistem de invatamant Montessori autentic (deoarece exista scoli care folosesc numele dar nu au cadre didactice Montessori calificate) de la nivelul prescolar la gimnaziu si liceu, devin mai independenti si mai responsabili in actiuni si gandire. Ei desfasoara cercetari originale in toate directiile si depasesc repede nivelul de cunoastere al cadrului didactic in multe domenii. Ei intra in societate si devin cetateni responsabili si cu gandire critica mult mai devreme decat s-a crezut ca este posibil, organizand drumetii, proiecte si actiuni sociale si ecologice, ucenicie. Isi dezvolta deprinderi de studiu excelente incat depasesc nivelul curriculum-ului din scolile traditionale. Cercetarile longitudinale releva lipsa oricarei forme de violenta in comportamentul adultilor care au urmat un invatamant Montessori, in special in perioada prescolara.


MONI SI www.dropshots.com/DIA1#date/2008" target="_blank">DIANA NAZDRAVANA (01.01.2006)
"Prietenia este confortul inexprimabil de a te simti in siguranta cu niste persoane, fara a trebui sa-ti cantaresti gandurile, nici sa-ti masori cuvintele."

www.versuri-si-creatii.ro/poezii/e/serghei-esenin-7zuduho/focul-vanat-7zudpho.html" target="_blank"> www.youtube.com/watch?v=weJ4a5cKGZ4" target="_blank">

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ingrid S spune:

Ceau fetelor!
Ieri n-am mai scris, am si plans de nervi din cauza Dianei, n-a vrut sa doarma dupa-masa, bine, nu era bai, dar zbiera ca apucata, nimic nu i-a fost pe plac. Apoi, seara am fost la fratele meu, la gratar si acolo iar a inceput, din 2 in 2 min zbiera dupa mine. Am vrut sa plecam, nuuu, nici asa nu era bine.
Acasa i-a tras vreo 10 injuraturi lui tata-su, ne faceam ca nu auzim, imi venea s-o pocnesc peste gura, eu, care sunt foarte calma. Si dupa ce a adormit, m-a bufnit un plans...nu mai stiu cum sa ma descurc.
Am fost la farmacie dupa medicamente, acolo farmacistele mi-au spus ca nu e zona zoster, ci de fapt herpes..ca la nas nu sunt nervi. Io-te mai, si eu care stiam ca e inervata zona respectiva, in fine, n-am mai luat Aciclovir si arat rau si asta ma deprima.
Am vazut si filmul cu Diana facand puzzle, eu spun sa mai astepti vreo zi-doua si dupa aceea linistita poti sa treci la cel mare. V-am zis ca stiu sa le faca? V-am zis? Nu m-ati crezut...
AnaM, numai cu rabdare poti sa o pui sa-l faca, cu joaca, cu rasete, cu concurs (cine il face mai iute)...daca eu am reusit sa-l invat pe nepotul meu care doar masini avea in cap la 4 ani, cifrele...si mai ales sa-i si placa, sa vina mereu la mine sa ne jucam de-a cifrele...se poate orice.
Ce spalaturi ii faci? La gat? Sa nu vomite saraca...ai grija! si sanatate!
Denisa, contur? Si Diana mai iese pe afara cand deseneaza, dar din ce in ce mai rar. Daca exerseaza suficient, reuseste sa se incadreze in chenar...dar nu e bai, totul ca o joaca, daca nu merge acum, mai incerci peste o saptamana si tot asa.
Deea, ti-as pune linkuri, dar acum am treaba, noroc ca e fata plecat la Mall, musai sa ma grabesc sa termin. Daca mai astepti pana dupa-masa, ma uit de ceva.
Anda, ce dragutz! Stii ca eu am poze cand dormeam cu Brice , deja e un an de cand a murit..si dormea sub plapuma si cu capul pe perna, exact ca un om. Ce rau imi pare de el...
Fug la treaba, ca devin melancolica.

Ingrid S si Diana
http://www.dropshots.com/Ingrid28_photo

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns monica70 spune:

INGRID ioai as fi vrut sa vad mutra lui Genu cand s-a vazut injurat Normal ca era fata nervoasa rau daca era nedormita ,de ce n-a avut chef sa adoarma ... asta se mai intampla.
DEEA uite si linkul de pe DC cu discutii despre Montessori:
http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=87340
Dar sa stii ca dupa mine, tu ai cam practicat multe chestii din metoda asta cu Daria, cam fara sa o stii

MONI SI www.dropshots.com/DIA1#date/2008" target="_blank">DIANA NAZDRAVANA (01.01.2006)
"Prietenia este confortul inexprimabil de a te simti in siguranta cu niste persoane, fara a trebui sa-ti cantaresti gandurile, nici sa-ti masori cuvintele."

www.versuri-si-creatii.ro/poezii/e/serghei-esenin-7zuduho/focul-vanat-7zudpho.html" target="_blank"> www.youtube.com/watch?v=weJ4a5cKGZ4" target="_blank">

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns monica70 spune:

Am echipat-o pe Diana acum o scoate Ghita la plimbare.Dar inainte de a pleca imi zice Diana: SUNT ENELVATA PE DANI! Am intrebat-o de ce,a zis ca a batut copiii si ea a strigat la el: "MAI!" Si ca i-a zis ca ea a telefonat la tzigani si la lup si la urs sa vina sa il ia Nu mai termina ... noroc ca au iesit pe usa

Ce sa mai zic am gasit alta punga cu alt puzzle tot de 24 de bucati,super fain cu o ferma - tot asa am depistat cu ce e dupa ce m-am chinuit eu sa il fac.INGRID chiar nu stiu daca le va face si pe astea doua de cate 24 prea curand.Sa vedem daca mai are chef,ca in dimineata asta nu s-a apucat de ele,doar a scos toate abtibildele din cartea cea noua si le-a lipit pe parchet si pe covor,evident ca nu-s mai bune de nimic,ii mai ia naiba vreo carte cu abtibilduri de-acum!

Uite ce faine-s cele doua puzzle de 24 de bucati: http://www.dropshots.com/DIA4#date/2008-10-18/11:45:53

Azi si-a dat jos pijamaua si in loc sa se imbrace cu ce i-am zis,si-a scos din dulap o rochitza groasa cu maneca lunga si si-a luat-o pe aia pe ea,dupa care a venit la mine ... sa ii inchid fermoarul in spate Ce sa fac,am lasat-o cu ea,i-am dat ciorapi cu chilot si gata.Si asa nu are unde sa o poarte,de fapt poate i-o mai dau la gradi ca acolo i-am mai dat rochite-salafan.Problema e ca nu suporta ciorapii cu chilot care au in ei si material sintetic - "o mananca" (e ca mine ...) si nu gasesc din cei care au 100% bumbac nici sa dau cu tunul! Singurii 100% bumbac sunt unii primiti second,dar aia deja-s la limita de mici si cam uzati ca i-am mai dat pe sub pantaloni iarna trecuta.Nu stiti,unde naiba gasesc sa fie doar din bumbac? Ce gasesc sunt doar cu 85%.Ma refer la din aia la care le zic bucurestenii strampi,sau cum le-or mai zice ...


MONI SI www.dropshots.com/DIA1#date/2008" target="_blank">DIANA NAZDRAVANA (01.01.2006)
"Prietenia este confortul inexprimabil de a te simti in siguranta cu niste persoane, fara a trebui sa-ti cantaresti gandurile, nici sa-ti masori cuvintele."

www.versuri-si-creatii.ro/poezii/e/serghei-esenin-7zuduho/focul-vanat-7zudpho.html" target="_blank"> www.youtube.com/watch?v=weJ4a5cKGZ4" target="_blank">

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns monica70 spune:

Deja s-a trezit Diana si eu n-am apucat sa fac nimic,in afara de pus haine la spalat si de gatit La mami n-o pot trimite ca e ocupata,poate doar maine.Astept sa vina acasa taica-su sa o trimit cu el iar pe undeva,doar asa pot face actele linistita.
Acum Diana cica "coase" ... e cu o agrafa metalica de par si incearca sa prinda cu ea elasticul rupt de la niste ochelari de soare din hartie.Cand s-a trezit m-a intrebat daca mai sunt suparata pe ea - ca iar ne-am certat si azi,evident.Asa ca am intrebat-o de ce pe educatoare le asculta la gradinita si pe mine nu??? Mi-a raspuns ca "ASA!!!"
Mai, de stiam ca am cele doua puzzle de 24 bucati pe-acasa, nu mai cumparam atatea,cel putin nu pe cel cu Cenusareasa tot de 24 care nu sta nicicum,se tot indoaie.Acum are trei puzzle in asteptare,sunt curioasa tare daca azi mai cere vreun puzzle,asa ca am de gand sa nu i le ofer eu,cel putin azi.

Ieri mi-a mai zis ca doamna i-a pus sa stea cu mainile la spate! Am intrebat-o de ce??? Pai ca vine supica si vine felul doi ... aha m-am prins,sa nu dea din maini pana pun alea masa

MONI SI www.dropshots.com/DIA1#date/2008" target="_blank">DIANA NAZDRAVANA (01.01.2006)
"Prietenia este confortul inexprimabil de a te simti in siguranta cu niste persoane, fara a trebui sa-ti cantaresti gandurile, nici sa-ti masori cuvintele."

www.versuri-si-creatii.ro/poezii/e/serghei-esenin-7zuduho/focul-vanat-7zudpho.html" target="_blank"> www.youtube.com/watch?v=weJ4a5cKGZ4" target="_blank">

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns monica70 spune:

Hello ati dat bir cu fugitii? Eu am tras un pui de somn si dupa aia a sunat mami sa o trimitem pe Diana sa doarma acolo,ma bucur ca asa pot dormi si eu maine dimineata mai mult

Voi v-ati gandit vreodata sa ii intrebati pe copii ce culori prefera? Mie mi-a venit ideea asta de la un subiect recent de pe DC,asa ca azi cand am vazut-o ca luase niste creioane colorate sub forma de animalutze am profitat si am intrebat-o care culoare o prefera.De doua ori.Culmea culmilor a ales de ambele dati fix in aceeasi ordine : rosu,albastru,galben,portocaliu,verde.Pacat ca nu avea creioane din alea si de alte culori,dar o sa mai incerc si cu altceva colorat.De exemplu ei stiu ca ii place mult rozul.Din ce am citit pe net inainte de 5 ani cica aleg la intamplare culorile cand deseneaza,deci nu prea au semnificatie,de aia ma mir ca le-a ales exact in aceeasi ordine.

Va pun si voua asta,poate va intereseaza:
"Ce dezvaluie culorile
Observa, de asemenea, si culorile pe care le foloseste copilul. La 4 ani, copiii nu sunt prea interesati de culoare si le aleg la intamplare Asadar, nu e nimic neobisnuit daca foloseste o singura culoare, chiar daca inchisa (bleumarin, verde). In schimb, la varsta de 6 ani, desenele monocrome, cenusii sau in culori inchise pot sugera tristetea, teama sau regretul copilului. Totusi, nu te grabi sa tragi concluzii. Culori inchise folosesc si copiii hotarati, care stiu ce vor si care traiesc intr-o familie fericita. Urmareste comportamentul copilului tau in prezenta altor copii: vezi daca este dominator si sigur de sine. Daca da, atunci in mod cert preferinta pentru culorile inchise reprezinta un lucru firesc. Ce ne dezvaluie preferinta pentru anumite culori?
Rosu: prima culoare pe care invata sa o distinga. Un copil energic, dificil de oprit. Rosu poate insemna si agresivitate, teama, manie.
Galben: curios, optimist, cu pofta de viata, altruist, plin de expresivitate. Utilizata in exces, aceasta culoare poate sugera nevoia de a se elibera de o tensiune interioara.
Portocaliu: nevoia de contact social, dar si semnul spiritului de echipa si al competitiei.
Albastru: ultima culoare pe care o distinge copilul. Preferinta pentru albastru releva ca este sensibil, linistit, introvertit, nu-i place sa fie "batuti la cap.
Verde: curios, intuitiv, dornic sa comunice, perseverent, ambitios, mai matur decat ar trebui sa fie pentru varsta sa. Cand il foloseste abundent, poate fi semnul unui ego pronuntat.
Negru: increzator, nu se teme de viitor. Negrul insa poate indica si faptul ca are secrete pe care nu vrea sa le dezvaluie, ca este trist, ca se devalorizeaza. Observa daca micutul este agresiv sau calm, asta te poate ajuta sa-i interpretezi desenele.
Roz: blandete, tandrete. Ii plac lucrurile agreabile si usoare, se apropie cu usurinta de ceilalti.
Maro: ii plac securitatea, stabilitatea, confortul in relatiile de familie. Adeseori este vorba de un copil rabdator, calm si minutios, caruia ii place sa colectioneze diferite obiecte, pe care le aranjeaza cu grija.
Mov: utilizat in exces, indica anxietate, frica, prudenta, imaturitate, spirit critic, materialism."

Daca ma iau dupa asta ,cum Diana a ales rosul pe primul loc ,se potriveste ca e fix asa "energica si greu de oprit" Cum stiu ca ii place rozul si asta se potriveste ca "se apropie cu usurinta de altii" .



MONI SI www.dropshots.com/DIA1#date/2008" target="_blank">DIANA NAZDRAVANA (01.01.2006)
"Prietenia este confortul inexprimabil de a te simti in siguranta cu niste persoane, fara a trebui sa-ti cantaresti gandurile, nici sa-ti masori cuvintele."

www.versuri-si-creatii.ro/poezii/e/serghei-esenin-7zuduho/focul-vanat-7zudpho.html" target="_blank"> www.youtube.com/watch?v=weJ4a5cKGZ4" target="_blank">

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns J G spune:

Deci n-am inteles - Anda asteapta bebe2??? Sper ca n-am facut vreo gafa, daca nu - FELICITARI!!!

Ingrid... trage aer in piept, trage o tigare...
Mai Moni ia sa mai iau si eu puzzle... ultimul facut avea 6 piese (gasisem unele cool in Brussell) - sa-i zic lui Cristi sa mai ia.

Eu o am pe mama in vizita - a facut mancare

J si Carlita Carliontz (05.02.2006)

Mergi la inceput