HELP - scolar cu ADHD ?!?!

Raspunsuri - Pagina 12

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Andrada spune:

Citat:
citat din mesajul lui oanademunck


Fiecare dintr noi are dreptul la o opinie si acest lucru este de respectat, dar asa cum psihologii si medicii nu au pretentia de a da lectii unui arhitect in ceea ce priveste constructia unei case, de a-i spune unui astronaut cum sa manevreze o racheta haideti sa avem intelegere mai mult vis-a-vis de niste oamenii care invatza de-si tocesc coatele si la 40 de ani


Daca in timp ce-si tocesc coatele n-ar baga si-n buzunar o parte din cele 4 miliarde de dolari pe care il fac firmele producatoare de stimulante ptr tratarea ADHD.
Nu toti doctorii cred in ADD, cei mai multi cred ca majoritatea cazurilor sint diagnosticate gresit si ca sint exagerari teribile, ca ritalin, straterra, concerta sint medicamente de "performanta" nu de sustinere...etc.
Ne-am pierdut respectul fata de doctori nu ptr ca am descoperit cum sa googalim "afta" ci pentru ca stim ce inseamna cind au 300 de pixuri Daytrana in cabinet.
A

www.desprecopii.com/chatnew/Desprecopiichat/PaginapersonalaView.asp?nickname=Andrada" target="_blank">Camera lui Marcu

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns oanademunck spune:

''Daca in timp ce-si tocesc coatele n-ar baga si-n buzunar o parte din cele 4 miliarde de dolari pe care il fac firmele producatoare de stimulante ptr tratarea ADHD.
Nu toti doctorii cred in ADD, cei mai multi cred ca majoritatea cazurilor sint diagnosticate gresit si ca sint exagerari teribile, ca ritalin, straterra, concerta sint medicamente de "performanta" nu de sustinere...etc.''




Scuze, dar cand spui asta nu cumva generalizezi ?!
Evident ca sunt unele cazuri diagnosticate gresit, si evidient ca sunt unii docotri care isi baga in boznar da chiar nu cred ca despre exceptii era vorba aici!Din nou spun am lucrat nu cu unul sau doi ci zeci de copii adhd evident ca nu am dreptate in tot si toate dar in cazul asta mi-am format o parere bazata pe cativa ani de experientza ;)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Andrada spune:

Zeci de copii cu ADHD, dar citi copii cu alergii la gluten ai avut? Ai vreo parere despre boala celiaca?
Daca sustii ca ADHD e o boala atunci experienta ta e tot atit de buna ca si a mea. Daca insa educatorii/invatatorii/profesorii sint cunoscatori, atunci ADHD e numai o trasatura de caracter care poate fi imbunatatita de respectivii.
your choice,
A

www.desprecopii.com/chatnew/Desprecopiichat/PaginapersonalaView.asp?nickname=Andrada" target="_blank">Camera lui Marcu

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns oanademunck spune:

1. ADHD nu este o boala si n-am scris vreodata ca este, cuvantul asta il folosesc novicii cand vorbesc de vreun sindrom
2. Daca doresti pot afirma ca ale noastre experiente sunt egale, nu ma costa nimic
3. Daca ADHD-ul este o trasatura de caracter, atunci ar trebui sa dam o noua definitie caracterului si probabil tuturor celorlalte procese si functii psihice, inclusiv atentiei
4. Clopul jos in fatza rezultatelor educatorilor, invatatorilor , profesorilor cu elevii sau copii cu light ADHD sau diagnosticati dupa ureche
5. Sunt pentru terapia psihologica si nu cea medicamentoasa careia nu ii exclud insa importanta acolo unde este cazul si dupa luni bune de analize si teste
6. Despre boala celiaca putem deasemenea vorbi insa mi se pare ca formularea intrebarii lasa de dorit



pusici

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns maili spune:


Pentru Oanademunck,

Am si eu o intrebare : in ce consta terapia psihologica cu un copil de 7 ani diagnosticat cu ADHD ?

Multumesc anticipat ptr raspuns


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Andrada spune:

[quote]citat din mesajul lui oanademunck

1. ADHD nu este o boala si n-am scris vreodata ca este, cuvantul asta il folosesc novicii cand vorbesc de vreun sindrom
2. Daca doresti pot afirma ca ale noastre experiente sunt egale, nu ma costa nimic
3. Daca ADHD-ul este o trasatura de caracter, atunci ar trebui sa dam o noua definitie caracterului si probabil tuturor celorlalte procese si functii psihice, inclusiv atentiei
4. Clopul jos in fatza rezultatelor educatorilor, invatatorilor , profesorilor cu elevii sau copii cu light ADHD sau diagnosticati dupa ureche
5. Sunt pentru terapia psihologica si nu cea medicamentoasa careia nu ii exclud insa importanta acolo unde este cazul si dupa luni bune de analize si teste
6. Despre boala celiaca putem deasemenea vorbi insa mi se pare ca formularea intrebarii lasa de dorit



pusici
[quote]

1) Attention Deficit Hyperactivity Disorder disorder se traduce cu boala.
2)Nu multumesc. Tu ai invocat expertiza ca fiind singura valabila si ai adus experienta ta ca argument. Daca experienta ta e expertiza, atunci ADD nu exista (ca disorder) si tine de educatie si pedagogie (ca asta e experienta ta), daca nu viceversa ca mi-e lene sa mai zic.
3) ADHD nu, neatentia, nepasarea da.
4),5),6)Eu sint pentru neamestecarea profesorilor in diagnostice.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns kariguld spune:

ADHD, este o STARE, nu o boala, nici sindrom, nici altceva.

oana, reciteste postarile mele, ca sa vezi parerea mea legata de ADHD.
si da-mi un singur exemplu de medic, roman, care locuieste si profeseaza in Ro, cu pregatire speciala in ADHD.

pe de alta parte, nu am contestat ca exista acest sindrom, dar numai un specialist poate pune diagnosticul.
si fiindca tot e la moda sa dam vina pe cineva, de ce nu s-ar da vina pe acest adhd, ca sa scapam de sentimentele de vinovatie care apasa pe unii parinti.

raspunsul lui simali este elocvent! a exprimat foarte bine lucrurile!

nu contest pe cei care au lucrat cu acesti copii, in alte tari, unde lucrurile sunt cat de cat mai evoluate in acest sens, dar sa nu amagim pe nimeni cu false "diagnostice virtuale".

Kari

Ferice de parintii care pot invata, caci cunostinta aduce intelegere, iar intelegerea aduce dragoste!
Old Union Reminder

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns carmen1967 spune:

Buna,
constat ca s-au aprins "rau" spiritele pe aici ... sa o iau pe rand...
Filofteia,
fara sa vreau, in subconstient fac comparatie cu alti copii...asta e.
Sincer, eu nu mi-amintesc cum am fost, as zice ca fratele meu (cu un an mai mic) era mai "indiferent" fata de scoala , eu preminata, sigur "trageau" mai mult de el( mama nu mai este sa o intreb...)
Poate asteptarile mele au fost prea mari...
Undeva la sfarsitul clasei a III, un grup de doamne din scoala , m-au oprit si m-au intrebat: -
- Ce i-ati facut doamna lui Andrei, de e asa cuminte? etc, alte laude.
Eu, ce sa zic, am zambit doar...si da, cred ca am zis:
- Da (bla,bla,bla) dar greu la matematica... oful meu de atunci dar si de acum).
Atunci cineva mi-a dat exemplu cu iepurele si broasca testoasa : iepurele, a rupt-o la fuga, dar pana la final , a obosit, s-a asezat sa se odihneasca si a adormit.. in timpul asta broasca testoasa, incet, incet l-a ajuns si l-a intrecut chiar...morala e lesne de inteles...sincer atunci "m-a uns la inima " ca aveam si o dispozitie napsa ...
Am relau ideea despre motivatia de a invata, doar prin prisma faptului ca am lasat (intr-una din postarile de inceput) sa se inteleaga ca ar trebui sa stie ca invata pentru el...si nu e chiar asa, asta o constientizeaza mult mai tarziu, in prima faza invata sa-si bucure parintii si implicit invatatoarea ( nu am zis-o eu, altii mai destepti, e un citat si subscriu la el)
Ce mi-ar place?
- Mi-ar place sa-l vad cu capul in caiet, concentrat asupra unei sarcini pe care sa o rezolve sau sa incerce asta, sa vina sa ma intrebe. Dar el se tot intrerupe, pune intrebari pe linga subiect, atunci il apuca toate alea (foame, sete, pipi...)
- sa stie tema de a doua zi, sa aiba grija sa o noteze (dar nu asa o zi da si trei ba...)
- sa-mi faca o surpriza, sa vad ca demaraza ceva singurel, ma imbat cand voi veni acasa si imi va arata caietul cu ceva din teme facut
Spui ca al tau copil seamana cu al meu...il regasesti in descrierile de mai sus?
Vis-a-vis de calificative, are B si FB, uneori S, mai rar I, dar consider ca nu sunt relevante, unele sunt mai mult pentru incurajare, altele poate sunt "pe bune".

Simali,
am scris si asta, probleme de familie (grele si grave) m-au impiedicat la vremea gradinitei sa lucrez cu el asa cum mi-as fi dorit ...acum regretele sunt tardive.
Initial, am zis ca asta e problema, daca ma implic mai mult se rezolva, ulterior am realizat ca este o "problema",dar alta, care tine de lipsa de atentie si concentrare .

Interesanta povestea acelui copil dar si ciudat...cu asa parinti specialisti in domeniu (asta e ca in povestea cu croitorul fara haine...)
Neimplicarea parintilor...nu stiu daca e chiar asa, sunt copii mai saracuti, vai de ei, cu parinti fara prea multa carte, neimplicati la maxim, dar care sunt premianti, cine le insufla asta?
Un copil "abandonat" de parinti , dar cu potential, poate fi strunit si se obtin rezultate.
Despre propunerile tale:
1. fara TV si calculator, sa stii ca a mai cazut cablul, a mai cazut netul, nu s-a facut gaura in cer....dar lectii fara mine,NU , mici teme, si DA si BA, alte activitati extra : spalat balcon, spalat vase, spalat covorase din baie, sters mobila de praf, toate astea din proprie initiativa, satul zic eu de desene animate (la care e selectiv, nu priveste in nestire) si de calculator (idem)
2.tentativa de afterschool, merci, am incercat-o si pe asta, dar pentru ca isi facusera numarul, au zis :stiti, e mai dificil, nu prea colaboreaza, deranjeaza copii...mai bine...sau ma rog, sa mai incercam, poate...fitzeeee !!!
3.al meu oricum iese afara, dadaca am avut, dar mai limitata si in ultimul timp nu o prea mai asculta, era cam obraznicut.
Daca nu e o persoana care sa puna suflet, implicata emotional pentru copil ...resimtim din plin lipsa bunicilor, daca traia mama, nu mai scriam eu pe aici...
Despre cele scrise in final, astept si eu "saltul" ala de care mi-au mai zis si altii, asemeni povestioarei de mai sus.
Dar pana atunci, nu pot sta cu mainile in san, asteptand ce ...nu sunt de acord nici cu :"las' ca-l trece clasa , cum ii trece pe toti !!! conteaza si cum trece, acum e perioada acumularilor si achizitiilor, mai tarziu va fi mai dificil, alte cerinte, alte prioritati, golurile raman, se adancesc....

Oana,
stii ca ti-am citit si interventiile mai vechi, tocmai de aceea te-am cautat... am simtit ca poti ajuta .
Si ma alatur si eu rugamintii lui Maili despre terapia psihologica.

Andrada,
si eu vreau (asemeni prietenei tale, mama de Andrei 10 ani )sa fac tot ce pot pentru copilul meu, la un moment dat, fiind in pana de "idei" am deschis subiectul asta, ca sa dialoghez cu mame care se confrunta cu situatii similare , sa schimbam ceva sfaturi...
(apropo de "clona" - al meu copil mai "nazuros" la teme, in rest isi face ghiozdanul constiincios de seara si e maniac la curatenie :dusul de seara si spalatul pe dinti, aici nu ne alergam...)

Kari,
nu "tin" de diagnostic, acum si mie imi pare o forma light, dar ACUM vorbind, ne-am confruntat cu mai multe dificultati la scoala, le-am depasit in timp cu bine.
Poate eu nu am stiut cum sa procedez cu el, desi repet, am fost in permanenta incurajata ca e un copil istet si "isi va da drumul".


Si pentru ca va tot contraziceti pe diagnostic, hai sa vedem concret ce am obsevat eu in timp, oarecum "anormale" :
- lipsa de atentie si concentrare redusa
- vorbire excesiva, mult si tare, zgomotos, iese in evidenta
-in continua miscare, nu oboseste niciodata (noi da...)
- preocuparea pentru lucruri banale, repetate la infinit, intrebari naive dar si de tip :intreaba-ma sa te intreb...adica stie oricum raspunsul, dar tot intreaba....
- nu respecta reguli, nu se poate integra la un joc de echipa(fotbal) pentru care unii copii il resping
- nu se poate organiza, nu poate duce o sarcina la bun sfarsit (teme)
- intrerupe, deranjeaza, nu-si asteapta randul...
- i se pune "pata" pe cate ceva sau are preocupari "mai ciudate"
si or mai fi fost si altele, nu-mi reamintesc acum.

DAR multe din ele s-au mai atenuat ca numar si intensitate (Doamne ajuta !!!) , sunt progrese pe toate planurile, zic eu ca sunt datorate maturizarii lui, eforturilor noastre, medicatie (naturiste).
Andrei e un copil bun, sensibil, care doreste ACUM sa-si bucure parintii si invatatoarea...deci suntem pe drumul cel bun (indiferent daca avem un diagnostic sau nu - ceva dificultati scolare , dar le depasim noi )
Macar sa fiu doar eu o mama "disperata"...iar copilul meu un elev obisnuit.
Cred ca m-am cam lungit cu raspunsul (aveti de citit si comentat).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Citat:
citat din mesajul lui carmen1967





Kari,
nu "tin" de diagnostic, acum si mie imi pare o forma light, dar ACUM vorbind, ne-am confruntat cu mai multe dificultati la scoala, le-am depasit in timp cu bine.
Poate eu nu am stiut cum sa procedez cu el, desi repet, am fost in permanenta incurajata ca e un copil istet si "isi va da drumul".


Si pentru ca va tot contraziceti pe diagnostic, hai sa vedem concret ce am obsevat eu in timp, oarecum "anormale" :
- lipsa de atentie si concentrare redusa
- vorbire excesiva, mult si tare, zgomotos, iese in evidenta
-in continua miscare, nu oboseste niciodata (noi da...)
- preocuparea pentru lucruri banale, repetate la infinit, intrebari naive dar si de tip :intreaba-ma sa te intreb...adica stie oricum raspunsul, dar tot intreaba....
- nu respecta reguli, nu se poate integra la un joc de echipa(fotbal) pentru care unii copii il resping
- nu se poate organiza, nu poate duce o sarcina la bun sfarsit (teme)
- intrerupe, deranjeaza, nu-si asteapta randul...
- i se pune "pata" pe cate ceva sau are preocupari "mai ciudate"
si or mai fi fost si altele, nu-mi reamintesc acum.

Carmen


Cand ai deschis subiectul ai scris "Scolar cu ADHD". Ai hotarat ca are ADHD, ca este bolnav, ca trebuie tratat, etc.
Schimba subiectul in "Probleme scolare" de exemplu si o sa curga sfaturile si ideile.

Din cele enumerate mai sus PE TOATE le-am vazut la copii, inclusiv fiul meu si TOATE au explicatii care nu au legatura cu ADHD:



- "lipsa de atentie si concentrare redusa" - apare daca un copil obisnuit sa faca numai ceea ce-i place nu este suficient atras de ceea ce se preda la scoala. Copiii obligati de mici sa faca lucruri care nu le plac (aia mai chinuiti, pedepsiti, etc.) stau mai linistiti si "inghit" stoic orice li se preda. Mai este usor si pentru genul copilului cu fire de ceasornicar (il vezi ca poate sa petreaca ore in sir la o masuta rezolvand un puzzle).

- "vorbire excesiva, mult si tare, zgomotos, iese in evidenta" - daca te ti de el se rezolva, este o chestie de educatie si de corectare a unor obiceiuri proaste. Se fac actiunile similare de la dezvatatul copilului sa-si bage degetul in nas, statul cocosat, mersul sleampat, etc. (adica il pisezi la cap cam 2-3 saptamani, minut de minut pana pierde obiceiul prost). Pe de alta parte Cristian Topescu turuia de mic verzi si uscate... .

-"in continua miscare, nu oboseste niciodata (noi da...)"- va recomand voua sport zilnic (macar 1/2 de ora gimnastica sau iesit cu copilul la un baschet, drumetii montane, etc)

- "preocuparea pentru lucruri banale, repetate la infinit, intrebari naive dar si de tip :intreaba-ma sa te intreb...adica stie oricum raspunsul, dar tot intreaba...." - si asta este absolut obisnuita la un copil vorbaret; o face ca sa-l bagi in seama. Poti sa nu-i raspunzi la astfel de intrebari sau sa raspunzi printr-o intrebare.

- "nu respecta reguli, nu se poate integra la un joc de echipa(fotbal) pentru care unii copii il resping" - ai vazut copiii dintr-o scoala cand incearca sa faca ceva in echipa. Sunt ca personajele din fabula "Racul broasca si o stiuca", adica nu le iese nimic (Racul inapoi dadea/Broasca tot in sus salta/Stiuca foarte se izbea/ Si nimic nu ispravea). Pentru jocul de echipa este nevoie de exercitiu, exercitiu pe care un copil singur la parinti nu-l are. Asa ar trebui sa faca scoala, sa-i invete sa lucreze in echipa. Nu o face. O vad la scoala la baiatul meu. Si atunci trebuie sa-l dai tu la un sport de echipa daca vrei sa se prinda care-i ideea.

- "nu se poate organiza, nu poate duce o sarcina la bun sfarsit (teme). Daca nu este atent in clasa inseamna ca nu-i place scoala (din varii motive, incepand de la invatatatoare de care nu se simte protejat" - dintr-o postare de-a ta am inteles ca a permis copiilor din clasa sa-l sicaneze sistematic (sa-l bata si sa-l tarasca zilnic) pe colegul lui Andrei - si continuand cu colegii care rad de el, modul de predare, ce se preda, etc. Daca nu-i place scoala nu-i plac nici temele si normal, nu duce sarcinile la bun sfarsit. Daca tema era sa urmareasca un desen animat preferat si apoi sa faca un rezumat despre el? Sau sa scrie un rezumat despre jocul de calculator care-i place cel mai mult?

- "intrerupe, deranjeaza, nu-si asteapta randul..." - chestiune de educatie, se rezolva daca stai de el 3 saptamani minut de minut, secunda de secunda.

- "i se pune "pata" pe cate ceva sau are preocupari "mai ciudate"
si or mai fi fost si altele, nu-mi reamintesc acum" - Aici este chiar o zona in care nu-i treaba ta. Orice om liber, inclusiv un copil, are dreptul sa i se puna pata pe ce vrea si sa aiba ce preocupari ii plac atata timp cat nu raneste pe nimeni.

Problema cu simptomele bolilor astora cultivate prin internet este lista cu formele de manifestare. Noi (sotul meu si cu mine) am citit mai de mult "liste" cu formele de manifestare la Asperger (o forma usoara de autism) si am ajuns la concluzia ca nimeni din anturajul nostru apropiat nu este sanatos. Toti suntem autisti, mai mult sau mai putin...

alice

Mergi la inceput